Kateellisuus

HyvääUuttaVuotta

En tiennytkään mökkiä ostaessani, että kesämökki aiheuttaa näin valtavan suurta kateutta kanssaihmisissä.

Taitaakin olla paras mahdollinen sijoituskohde, josta voi nauttia myös itse. Tämä kateellisuus ei kerro mistään muusta kuin siitä, että kysyntää on. Taitaisi olla helppo muuttaa rahaksi näin taantumankin aikana, mutta en halua myydä.

34

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikioma1

      Oon huomannut saman asian. Kaverit meni aika hiljaisiksi.
      Vähitellen alkoivat soitot vähenemään.
      Nykyään - hyvä jos vastaavat enää puhelimeen.

      ...pienistä vihjailuista sen kyllä huomaa ...

      Onnittelut kuitenkin itsellesi.
      Paras sijoitus on itseensä sijoittaminen.

      • kasvakaajo

        Johtuisiko siitä, että mökki vie nyt aikaasi mikä on ennen jaettu kavereiden kanssa? Kateus on aina yhtä lapsellinen selitys mitä tarjotaan joka asiaan.


      • ei_kateus_syynä
        kasvakaajo kirjoitti:

        Johtuisiko siitä, että mökki vie nyt aikaasi mikä on ennen jaettu kavereiden kanssa? Kateus on aina yhtä lapsellinen selitys mitä tarjotaan joka asiaan.

        Kateus on yhtä luonnollinen tunne, kuin muutkin. Jostain syystä sitä pidetään ilmeisesti jonkinlaisena hävettävänä heikkouden merkkinä. Jota pyritään käyttämään lyömäaseena silloin, kun muut keinot loppuvat.
        Mutta itsekin mökkiläisenä kallistuisin arvelemaan tuota ajan käyttöä kaverien harmistumisen syyksi.


    • ökmcäökscm

      Itseensä ja lapsiin sijoittaminen.
      Oppivat ehkä kalastamaan ja sytyttämään tulet takkaan.

      • kavala_kateus

        Tärkeitä toimia ja aika monelle jopa hermolepoa arjen kiireiden nollaamiseksi.
        Mutta kateushan voittaa kiimankin.


      • koikkalain

        Ei se ihan nuin mene... Asiaa tarkemmin harkittuani, minä itse ainakin köyrisin mielummin, kuin kadehtisin... Toki tietyt rajaehdot on täytyttävä..kohde oltava ehdottomasti naaraspuolinen..hmm ihminen eli nainen. Saa olla keski-iän ylittänyt, leveälanteinen, rintava ja ajelematon, jos ei ole saatavissa ensihätään trimmattua karvatonta nuortalikkaa..


    • PaxRomanum

      Olkaa iloisia, jos joku on teille kateellinen. Silloinhan hän arvostaa kateutensa kohdetta.

      • OnneaItselleni

        ...Siitä nimen omaan tietää, että mökki on myös hyvä sijoitus.


      • KaikkiHomeessa
        OnneaItselleni kirjoitti:

        ...Siitä nimen omaan tietää, että mökki on myös hyvä sijoitus.

        Homemökit suomessa ei ole kovin hyvä sijoitus terveyteen....


      • Haistahome

        Onkos ulkomailla oleva homemökki tai osake sen turvallisempi? Kuinkahan
        vähähomeinen on betonista/harkoista valmistettu lomaosake paikoissa, jossa ilmankosteus on suuri?


      • Anonyymi
        OnneaItselleni kirjoitti:

        ...Siitä nimen omaan tietää, että mökki on myös hyvä sijoitus.

        Miksi sijoituksia on sitten voudilla niin paljon?


    • maalla.mukavaa

      Mökki rauhallisella paikalla voittaa milloin tahansa kavereiden seuran. Kateutta olen saanut kokea, mutta ei vaikuta onnellisuuteeni.

      • kateuttaon

        Sama juttu. Ei niin hyvää kaveria olekkaan joka voittaisi seurallansa rauhallisen illanvieton mökin terassilla ja kuunnellen luonnon ääniä....


    • askeettion

      Sehän se o ikuinen vaiva...voi,voi

      • lkjlkjhkhj

        Äidilles tuli ikuinen vaiva kun sinut sai.


    • Käsirakko

      Kateus on köyhien ja homojen tauti.

    • Kisisiaiiai

      Ihan ymmärrettävää kateutta. Kaverisi joutuu mätänemään jossain stadin kantakaupungin läävässä, kun sinä nautit lunnosta :)

    • sekopääkateellinen

      Osti saaresta johon tulee sähkö, kauniilta paikalta tontin ja rakensin sinne vaatimattoman mökin. Kaveri kävi siellä vaimonsa kanssa. Käynnin jälkeen oli sanonut pojalleen, että ei hän huolisi ilmankaan tuollaista paikkaa.
      Ranta on kovaa vaikkakin kivikkoista ja ilta-auringon puolella. Saareen muutaman minuutin matka.
      Tämä kaveri ei koskaan ole antanut minkäänlaista kehuvaa tai edes hyvää sanaa mistään mitä minulla on. Auto on pröystäilyä ja asunto pitäisi ajaa pillarilla kumoon.
      Hän on hyvin viisas ja tietää kaikesta aina paremmin kuin minä. Ei voi sanoa eri mielipiteeseen, että voihan se niinkin olla. En nykyisin halua enään käydä hänellä kylässä, koska se ei anna muuta kuin ikäviä ajatuksia.

      • VonDorkat

        Saman kokenut... tosin tämä heepio osti myöhemmin oman mökin jostain perähikiältä


      • pellelelelelelele

        Jep, tiedän ihmistyypin. Kuulostaa "voudilta" eli helsingissä asuva pelle joka itkee kohtaloaan jossain keskustan miniläävässä.


    • hehhehhehh

      Ei Suomessa kannata puhua mitään, kateus on semmoista. Täällä se koistaa.

      Omistan metsää ja hieman muutakin, se riittää jo kateellisuuteen.

      Ahneet taisi olla ne kateelliset,,,,

    • sananlasku

      Se, että joku kadehtii sinua, täytyy ansaita. - Tyhjän saa pyytämättäkin.

      • hehehehei

        Sipilän lause suomen kansalle?


    • EnTajua

      Minäkin huomasin saman kun ostettiin itävallan alpeilta kakkosasunto niin ihmeellisesti sukulaisten käynnit vähenivät...miksiköhän?

      • vaiettajua

        Johtuisikohan piiitkästä matkasta... tuskin kateudesta. Voit toki ajatella asian kateudeksikin, jos ajatus saa mielialasi kohoamaan. Laseboa, laseboa...


      • Kakkosasuntoko

        Jos sukulaisillasi ei yksinkertaisesti ole varaa matkustaa Itävaltaan, kun ovat niin köyhiä.


    • kakkosasunnonrakentaja

      enpä ole huomannut kateutta lähipiirissä eikä kauempanakaan. Enemmänkin ovat säälitelleet, että hullujahan te olette kun ryhdyitte rakennushommiin vanhalla iällä (51 ja 54v). Olisitte käyttäneet senkin rahan johonkin hyödyllisempään. Rakennamme keskisuurta kakkosasuntoa kaikilla mukavuuksilla monen sadan km päähän kotoa, toki järven rannalle muutaman hehtaarin tontille, mutta palveluihin on matkaa 35 km.

      Meitä nuoremmat sukupolvet eivät kuulemma käy kuin parin päivän verran jos sitäkään kylässä, menevät lomillaan mieluummin ulkomaille. Meitä vanhemmat eivät jaksa pitkiä ajomatkoja istua. Samanikäisiä ystäviä ja työkavereita on jonkun verran poikennut kyläilemässä työmaalla mutta eipä heitäkään riesaksi saakka ole nurkissa näkynyt. Joten luulenpa että saamme aika rauhassa miehen kanssa olla mökillä kesällä ja myöhemminkin kun se on valmis.

      • mieluumminkin_laiskuutta

        Yleensä kun rakentaa, niin kaikki häipyy. Kun tulee valmista, niin kaikki palaavat. Yksi talo rakennettu, nyt mökin rakentaminen menossa.


    • harmistunut

      Meillä sama hankittiin mökki kolme vuota sitten, nyt on pitkä aikainen ystävyys koetuksella. Tapaamissa emme voi puhua mökistämme mikä on meille tärkeä, emme tulevista projekteista sanallakaan eivät kysy että olitteko mökillä, viihdyttekö. Olemme useasti pyytäneet heitä käymään. Eivät ehdi, eivät ole kertaakaan ehtineet tämän kolmen vuoden aikana. Yritin näyttää kuvaa terassiprojektista kännykästä. Sanoi että hei, ei nyt katsella mökkikuvia. Harmittaa.

      • stadin_friidu

        tai sitten he ovat vaan pipoa myöden täynnä mökkiäsi.
        Itseäni ei mökkeily (eikä lapset) kiinnosta tipan vertaa ja ainakin minua väsyttäisi kuunnella jatkuvaa jauhamista "mökistä" (tai lapsista).
        Ensin kerrotaan mitä on suunniteltu, tässä uppoaa useampi tapaamishetki, ystävälläni meni 2 vuotta tähän suunnitteluvaiheeseen ja kun nähtiin tuolloin pari kertaa kuukaudessa, kuuntelin valehtelematta 40-50 kertaa samat jutut
        .
        Sitten kerrotaan rautakauppakäynnistä lähtien joka ikinen detalji moneen kertaan.
        Sen jälkeen näytetään kuvia itse tekemisestä, sitten on valmiin "mökin" vuoro ja sen jälkeen hehkutetaan miten ihana se uusi terassi on seuraavat 5 vuotta.
        Sama asiaa jauhetaan kymmeniä kertoja läpi.

        Siinä sitä nuoruus ja järki sinua kuunnellessa, jos yrität vaihtaa puheenaihetta, niin eiköhän taas hetken päästä olla palattu siihen "mökkiin" joka on oikeasti ihana kakkosasunto (tai lapsiin). Korvat väsyy pelkästä ajatuksesta.


    • ahhmökkeilemään

      Selvästi kateellinen ja harmissaan siitä kun ei itse pysty samaan. Parempi pysyä erossa, jos ei sinulle tärkeä asia kiinnosta häntä.

      • mökilläonkivaa

        Tai ei pysyä erossa, mutta pitää mökki ja ystävät erillään. Minunkaan pikkusiskoni ei välitä vähääkään meidän mökistä, kuuntelee kyllä kohteliaasti kun minä siitä vahingossa puhun. Tuskin on kateellinen, meillä vaan on niin erilaiset elämät.


    • älä_hulluttele

      No, nytpä tiedät olevasi narsisti. Yllättikö? Kukaan ei edes tiedä mökistäsi.

    • Anonyymi

      Kateellisia ottaa päähän kun eivät pääse hyötymään toisesta se on vaan niin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe