Hyvää syntymäpäivää tyttärelleni

etä_isä

Tänään tulee kuluneeksi tasan viisi vuotta siitä kuin itse näin viimeksi tyttäreni. Hän oli tuolloin kaksi vuotias.

Nyt tänään tyttäreni täyttää seitsemän vuotta ja aloittaa tänä vuonna muun muassa koulunkäynnin.

Eräänä päivänä vain noin reilut viisi vuotta sitten tyttäreni äiti ilmoitti että tämä oli nyt tässä ja lähti yhteisestä kodistamme saman tien pois tyttäreni kanssa.

Meillä on olemassa aikoinaan lastenvalvojan kanssa tehty yhteishuoltajuus sopimus. Jossa on sovittu muun muassa lapsen tapaamiset ym ym.

Ja maksan elatusmaksua tyttäreni äidille 400 euroa/kk.

44

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmph

      Ota nyt hyvä mies yhteyttä lastenvalvojaan uudestaan. Kyllä laki velvoittaa siihen, että sulla ja tyttärelläsi on oikeus tavata toisianne.

      • Elviira-78

        Lasten huoltoon, asumiseen, tapaamisoikeuteen ja elatukseen liittyvissä asioissa asianosaisia ja sopijapuolia ovat aina pelkästään lapsen vanhemmat. Lastenvalvoja ei siis koskaan määrää mistään sopimusten sisällöstä vaan lapsen sopimusneuvottelut käydään aina sopijapuolten, siis vanhempien, kesken. Lastenvalvojan tehtävänä on vain avustaa vanhempia pääsemään sopimukseen ja laatia sitten vanhempien sopimista asioista täytäntöönpanokelpoinen asiakirja.


      • isäpappa
        Elviira-78 kirjoitti:

        Lasten huoltoon, asumiseen, tapaamisoikeuteen ja elatukseen liittyvissä asioissa asianosaisia ja sopijapuolia ovat aina pelkästään lapsen vanhemmat. Lastenvalvoja ei siis koskaan määrää mistään sopimusten sisällöstä vaan lapsen sopimusneuvottelut käydään aina sopijapuolten, siis vanhempien, kesken. Lastenvalvojan tehtävänä on vain avustaa vanhempia pääsemään sopimukseen ja laatia sitten vanhempien sopimista asioista täytäntöönpanokelpoinen asiakirja.

        Ei tietenkään määrää. Lastenvalvoja on ikäänkuin sovittelija. Määräykset tulee sitten tuomioistuimelta sen mukaan mitä laki sanoo. Siis jos sopiminen ei onnistu. Yleensä sopiminen on kaikkien kannalta järkevin vaihtoehto.
        Lastenvalvoja voi kuitenkin kertoa vaikka lakiarikkovalle osapuolelle miten asiat menevät, mutta määräysvaltaahan hänellä ei mihinkään ole. Aivan samoinhan se on lakimiesten kanssa: heiltä voi pyytää neuvoa ja apua, mutta eiväthän he mitään voi määrätä.

        Järjestys tässä asiassa nyt kuitenkin menee niin, että ensin yhteys lastenvalvojalle. Jollei hän saa asioita hoidettua (eli lapsen äiti ei vastaa viesteihin tai lastenvalvoja on puolueellinen), niin sitten lakimiehelle. Jollei vieläkään onnistu, niin sitten on pakko mennä käräjille.


      • Anonyymi

        Ei ole ystäväsi Pete! Minä en ole katkera - vieraannuttaja äiti tiina ja Raision perhe palvelut tässä katkerana avioerosta halutessaan kostaa käyttäessään lapsia riidan välikappaleena .. Ja paremmuudesta en tiedä; kukaan tervejärkinen ei varasta toisen isyyttä- ja ota toisen miehen lapsia nimiinsä kun sitä huoltajuutta, isyyttä ei koskaan saanut lasten edun mukaisena lasten vieraannuttamisen johdosta..


      • Anonyymi

        Jos heillä parisuhde kunnossa, eivät riitelisi täällä. Siksi


      • Anonyymi
        isäpappa kirjoitti:

        Ei tietenkään määrää. Lastenvalvoja on ikäänkuin sovittelija. Määräykset tulee sitten tuomioistuimelta sen mukaan mitä laki sanoo. Siis jos sopiminen ei onnistu. Yleensä sopiminen on kaikkien kannalta järkevin vaihtoehto.
        Lastenvalvoja voi kuitenkin kertoa vaikka lakiarikkovalle osapuolelle miten asiat menevät, mutta määräysvaltaahan hänellä ei mihinkään ole. Aivan samoinhan se on lakimiesten kanssa: heiltä voi pyytää neuvoa ja apua, mutta eiväthän he mitään voi määrätä.

        Järjestys tässä asiassa nyt kuitenkin menee niin, että ensin yhteys lastenvalvojalle. Jollei hän saa asioita hoidettua (eli lapsen äiti ei vastaa viesteihin tai lastenvalvoja on puolueellinen), niin sitten lakimiehelle. Jollei vieläkään onnistu, niin sitten on pakko mennä käräjille.

        Väärä järjestys - suora yhteys asianajajaan ja lastenvalvoja kylmäksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos heillä parisuhde kunnossa, eivät riitelisi täällä. Siksi

        Pete😍Kari


    • mikä.mättää

      Eikö tyttösi itse nyt halua tavata sinua?

      • etä_isä

        Vaikea sanoa nyt että haluaako tyttäreni nyt tavata minua vai ei?
        Kun ei ole ollut minkäänlaista yhteyttä häneen viiteen vuoteen.

        Tyttäreni äiti lähdettyään luotani aikoinaan asui useilla eri paikkakunnilla, ja viimeisin postiosoite hänestä minulla on vuodelta 2013, kun hän asu silloin Rovaniemellä.
        Nyt minulla ei ole enää minkäänlaista varmaa tietoa siitä että missä päin tyttäreni ja hänen äitinsä nykyään asustelevat.

        Kun yritän esim.soittaa tähän tyttäreni äidin minulla muistissa olevaan puhelinnumeroon,niin tulee vain viesti että numero ei ole käytössä. Ja mitkään numeropalvelut eivät löydä nimellä lapseni äitiä.

        Itse nyt kumminkin asustelen täällä pääkaupunkiseudulla edelleenkin.


      • hmmph
        etä_isä kirjoitti:

        Vaikea sanoa nyt että haluaako tyttäreni nyt tavata minua vai ei?
        Kun ei ole ollut minkäänlaista yhteyttä häneen viiteen vuoteen.

        Tyttäreni äiti lähdettyään luotani aikoinaan asui useilla eri paikkakunnilla, ja viimeisin postiosoite hänestä minulla on vuodelta 2013, kun hän asu silloin Rovaniemellä.
        Nyt minulla ei ole enää minkäänlaista varmaa tietoa siitä että missä päin tyttäreni ja hänen äitinsä nykyään asustelevat.

        Kun yritän esim.soittaa tähän tyttäreni äidin minulla muistissa olevaan puhelinnumeroon,niin tulee vain viesti että numero ei ole käytössä. Ja mitkään numeropalvelut eivät löydä nimellä lapseni äitiä.

        Itse nyt kumminkin asustelen täällä pääkaupunkiseudulla edelleenkin.

        Kyllähän lastenvalvoja nyt saa osoitteen selvitettyä viranomaisteitse. Sulle sitä osoitetta ei välttämättä kerrota, mutta he kyllä saavat lapsesi äitiin yhteyden. Siitä sitten sopimaan aika neuvotteluille. Jollei äiti suostu, niin sitten menet käräjien kautta.
        Varmastikaan et voi ainakaan toistaiseksi vaatia kovinkaan laajoja tapaamisia, koska lapsesi tuskin edes muistaa sinua. Harvat valvotutkin tapaamiset ovat silti paremmat kuin ei mitään, ja kyllähän tapaamisia voi myöhemmin lisätä.


      • hmmph
        hmmph kirjoitti:

        Kyllähän lastenvalvoja nyt saa osoitteen selvitettyä viranomaisteitse. Sulle sitä osoitetta ei välttämättä kerrota, mutta he kyllä saavat lapsesi äitiin yhteyden. Siitä sitten sopimaan aika neuvotteluille. Jollei äiti suostu, niin sitten menet käräjien kautta.
        Varmastikaan et voi ainakaan toistaiseksi vaatia kovinkaan laajoja tapaamisia, koska lapsesi tuskin edes muistaa sinua. Harvat valvotutkin tapaamiset ovat silti paremmat kuin ei mitään, ja kyllähän tapaamisia voi myöhemmin lisätä.

        Suomessa lapsen äidillä ei ole oikeutta estää isän ja lapsen tapaamisia, ei vaikka olisit sarjamurhaaja-pedofiili. Vähintään valvotut tapaamiset on taattu.


      • näin_sanoo_laki
        hmmph kirjoitti:

        Suomessa lapsen äidillä ei ole oikeutta estää isän ja lapsen tapaamisia, ei vaikka olisit sarjamurhaaja-pedofiili. Vähintään valvotut tapaamiset on taattu.

        Lapsia ei koskaan kukaan voi pakottaa tapaamisiin. Lakihan sanoo että lapsilla on oikeus tavata etä-vanhempaa. Etä-vanhemmalla tätä oikeutta ei siis ole, Lapsi voi halutessaan kieltäytyä tapaamasta tätä Etä-vanhempaa.


      • hmmph
        näin_sanoo_laki kirjoitti:

        Lapsia ei koskaan kukaan voi pakottaa tapaamisiin. Lakihan sanoo että lapsilla on oikeus tavata etä-vanhempaa. Etä-vanhemmalla tätä oikeutta ei siis ole, Lapsi voi halutessaan kieltäytyä tapaamasta tätä Etä-vanhempaa.

        Jollei 7-vuotias lapsi suostu tapaamaan ensimmäistäkään kertaa isäänsä, on syytä epäillä äidin puolelta tahallista vieraannuttamista. Eri asia sitten myöhemmin, jos lapsen mielestä tapaaminen ei ole sujunut. Tällöinkin on suuri todennäköisyys, että äidillä on taas manipuloivat sormensa pelissä.

        En tiedä mitä sanktioita lähivanhemmalle voi tulla lain rikkomisesta (tuskin mitään, koska äidithän saavat rikkoa lakia mielensä mukaan), mutta lain mukaan lähivanhemman velvollisuus on tukea lapsen ja etävanhemman tapaamisia.


      • näin_sanoo_laki
        hmmph kirjoitti:

        Jollei 7-vuotias lapsi suostu tapaamaan ensimmäistäkään kertaa isäänsä, on syytä epäillä äidin puolelta tahallista vieraannuttamista. Eri asia sitten myöhemmin, jos lapsen mielestä tapaaminen ei ole sujunut. Tällöinkin on suuri todennäköisyys, että äidillä on taas manipuloivat sormensa pelissä.

        En tiedä mitä sanktioita lähivanhemmalle voi tulla lain rikkomisesta (tuskin mitään, koska äidithän saavat rikkoa lakia mielensä mukaan), mutta lain mukaan lähivanhemman velvollisuus on tukea lapsen ja etävanhemman tapaamisia.

        Lähivanhempien manipuolinti omiin lapsiinsa on kovinkin tavallista ja yleistä Suomessa.Oma etu on nyt vain aina lähivanhemmalla mielessä manipuloidessaan omia lapsiaan.
        Siinä silloin vain kärsii pelkästään vain se lapsi eikä kukaan muu.


      • hohhhoijaaaa
        näin_sanoo_laki kirjoitti:

        Lähivanhempien manipuolinti omiin lapsiinsa on kovinkin tavallista ja yleistä Suomessa.Oma etu on nyt vain aina lähivanhemmalla mielessä manipuloidessaan omia lapsiaan.
        Siinä silloin vain kärsii pelkästään vain se lapsi eikä kukaan muu.

        Näitä juttuja lukiessani sitä miettii väliin sitä. Et miksi toiset ei tee mitään asialle, jolle pitäs tehdä. Ja toiset taas tekee jotain asialle, jolle tarvitsisi välttämättä tehdä mitään.


    • napapyörii

      aika hyvät elarit maksat. Oletko varakas ? Taitaa se ämy vaan rahastaa sinulla.
      Näin sitä lapsia vieroitetaan ja lapsiparka luulee että vanhempi ei halua tavata tms.
      Itsekkäitä ihmisiä, oma napa tärkein, veet muista.

      • etä_isä

        Tuskin minä nyt olen mikään varakas ihminen, mutta omillani toimeen tuleva kyllä olen.
        Kaikenlaisia erilaisia paikkaansa pitämättömiä selityksiä tässä on nyt joutunut kyllä kuuntelemaan tämän viiden vuoden aikana että miksi ihmeessä en nyt saa tavata tytärtäni.


      • sossupaholainen
        etä_isä kirjoitti:

        Tuskin minä nyt olen mikään varakas ihminen, mutta omillani toimeen tuleva kyllä olen.
        Kaikenlaisia erilaisia paikkaansa pitämättömiä selityksiä tässä on nyt joutunut kyllä kuuntelemaan tämän viiden vuoden aikana että miksi ihmeessä en nyt saa tavata tytärtäni.

        Jos sinulla kerran on voimassa oleva tapaamissopimus, niin oikeuden kautta hakemaan täytääntöönpanoa. Oikeus saa selville asuinpaikankin (tosin jos olet huoltaja, ssat sen itsekin maistraatista).


    • jkiol

      Täytyy sano, että olet oikea nahjus ollut, kun et ole pitänyt tästä tapaamisoikeudesta kiinni alusta saakka.
      Mikähän mahtaa olla ollut syynä asiaan. Nyt saattaa olla lapsen jo vaikeaa tulla luoksesi, kun olet häntä laiminlyönyt noin monta vuotta.
      Olisit puuttunut myös noihin muuttoihin, sillä sinullahan olisi ollut oikeus vaikuttaa. Jos nyt haluat tavata tytärtäsi, tee varovasti. Onko lapsi tavannut sinun puolen isovanhempia, sitä kautta voisi lähteä luontevammin eteenpäin.

      • kokemusta.on

        Lähivanhempi voi halutessaan muuttaa lapsiensa kanssa mihin haluaa vaikka olisikin yhteishuoltajuus. Ei sitä lähivanhemman muuttoa mikään etävanhempi tai kukaan muukaan pysty mitenkään estämään.


      • Isäpappa
        kokemusta.on kirjoitti:

        Lähivanhempi voi halutessaan muuttaa lapsiensa kanssa mihin haluaa vaikka olisikin yhteishuoltajuus. Ei sitä lähivanhemman muuttoa mikään etävanhempi tai kukaan muukaan pysty mitenkään estämään.

        Ei niin vaikka muuta väitetäänkin. Todellisuudessahan etävanhemmalta ei kysytä mitään, ellei etävanhempi ole äiti (silloin kyllä tarvitaan luvat joka asiaan).


      • peokdpokr
        kokemusta.on kirjoitti:

        Lähivanhempi voi halutessaan muuttaa lapsiensa kanssa mihin haluaa vaikka olisikin yhteishuoltajuus. Ei sitä lähivanhemman muuttoa mikään etävanhempi tai kukaan muukaan pysty mitenkään estämään.

        Ei voi muuttoa estää, mutta sitä voi pitkittää niin kauan, kunnes tehdään uusi päätös lähihuoltajuudesta, tai muutos tilanteessa toimivampi tapaamissopimus. Eli siis muutolle voi hakea käräjiltä ns. eston joksikin aikaa, kunnes asiat on sovittu uudelleen.


      • olet_väärässä
        peokdpokr kirjoitti:

        Ei voi muuttoa estää, mutta sitä voi pitkittää niin kauan, kunnes tehdään uusi päätös lähihuoltajuudesta, tai muutos tilanteessa toimivampi tapaamissopimus. Eli siis muutolle voi hakea käräjiltä ns. eston joksikin aikaa, kunnes asiat on sovittu uudelleen.

        Ei lähivanhemman muuttoa nyt kukaan voi mitenkään edes pitkittämään.

        Lähivanhempi nyt vain muuttaa haluaamaansa paikkaan ja ilmoittaa sitten vain etävanhemmalle että on muuttanut.

        Ei kukaan eikä mikään viranomainen tälle asialle yhtään mitään mahda.


    • ölkklopr

      Anteeksi nyt suoruuteni. Se ei tarkoita sitä, etteikö minulla olisi empatiaa vastaavia tilanteita kohtaan. Oma puolisoni on todella saanut taistella tyttärensä tapaamisista käräjiä myöten, ja vahvasti tilanne on surettanut koko meidän perhettä.

      Mutta sinun tapauksessa pistää miettimään, että olet ihan saamaton???? Jos tytärtäsi kaipaat ja rakastat, niin miksi et ole koskaan näiden 5 vuoden aikana käräjöinyt asiasta? Viranomaiset kyllä löytävät lapsesi ja hänen äitinsä, vaikka yhteystiedot olisi salaiset ja nimet muutettu.

      Jos et edes yritä vaikuttaa tilanteeseen, olen lähes yhtä itsekeskeinen kuin lapsen äitikin. Jos haet käräjien vahvistaman tapaamissopparin, poliisit tukevat sinua siinä, ettei tapaamisia voi estää. Koska lapsi on kasvanut äitinsä kanssa tapaamatta sinua, niin aluksi tapaamiset ovat varmasti vähäisiä, mutta lähde siitä liikkeelle.

      • Lähivanhempi

        Kyllä se varmasti alle 10 vuotiaalle lapselle on todella kova järkytys jos isä tulee viiden vuoden päästä poliisien kanssa hakemaan lasta tapaamiseen oikeuden päätös mukanaan..


      • aivanyhtäjärkyttävää
        Lähivanhempi kirjoitti:

        Kyllä se varmasti alle 10 vuotiaalle lapselle on todella kova järkytys jos isä tulee viiden vuoden päästä poliisien kanssa hakemaan lasta tapaamiseen oikeuden päätös mukanaan..

        äidin ja viranomaisten ollessa yhäriruikkuja ja lasten vieraannuttajia vuosikausia sairaina narsisteina..


      • sököld
        Lähivanhempi kirjoitti:

        Kyllä se varmasti alle 10 vuotiaalle lapselle on todella kova järkytys jos isä tulee viiden vuoden päästä poliisien kanssa hakemaan lasta tapaamiseen oikeuden päätös mukanaan..

        Ja vielä suurempi järkytys on 15-vuotiaalle teinille tajuta, että oma isä ei koskaan edes yrittänyt tavata häntä.


      • olet_outo
        sököld kirjoitti:

        Ja vielä suurempi järkytys on 15-vuotiaalle teinille tajuta, että oma isä ei koskaan edes yrittänyt tavata häntä.

        Mistä sinä nyt sen tiedät ettei tämän keskusteluketjun avaaja ole yrittänyt tavata tytärtään?


      • aivanyhtäjärkyttävää
        sököld kirjoitti:

        Ja vielä suurempi järkytys on 15-vuotiaalle teinille tajuta, että oma isä ei koskaan edes yrittänyt tavata häntä.

        äidin ja viranomaisten ollessa yhäriruikkuja ja lasten vieraannuttajia vuosikausia sairaina narsisteina....


      • etä_isä
        aivanyhtäjärkyttävää kirjoitti:

        äidin ja viranomaisten ollessa yhäriruikkuja ja lasten vieraannuttajia vuosikausia sairaina narsisteina....

        ja oma lapsi on sitten se ainoa joka kärsii aina eniten.


      • onkossesitten
        etä_isä kirjoitti:

        ja oma lapsi on sitten se ainoa joka kärsii aina eniten.

        isän vika kun äiti ja viranomaiset ovat lapsen vieraannuttajia, narsisteja; toimintakyvyttömiä valehdellessaan lapsen olosuhteet perättömässä lausumassaan eikä valvovat viranomaistahot, ylimmät laillisuusvalvojat
        ja Suomen valtion tuomioistuin suostu millään tavoin asiaa käsittelemään ja asiallisesti ratkaisemaan lapsen edun mukaisesti lapsen parhaaksi.


    • Gsyxzj

      Miski asut petheenrikojan kanssa ei kukaan äiti anna lapsia perhen rikkojan kynsiin.

      • tarkennahan_hiukan

        Mitä ihmettä sinä yrität nyt oikein kertoa?


    • jkiolö

      Perhe ei rikkoonnu yksinomaan toisen vuoksi, kyllä siihen on tarvittu myös sinua nyt syyttelijää perheen rikkomisesta. Olen sata varma, että käytökselläsi olet syyllinen siihen etääntymiseen, josta sitten on jatkona ero.
      Ja lapset eivät saa koskaan joutua mukaan pelinappuloiksi syytösten keskellä, heillä on äiti ja isä ja toivottavasti molemmat haluavat tavata ja pitää huolta lapsista.
      En toki ymmärrä sitä, että uusi etsitään ja sitten erotaan, kyllä pitäisi olla selkärankaa sen verran, että ensin erotaan ja elellään ensin yksin, ilman kumppaneita ja järjestään asiat kuntoon , johon juuri lapsien tapaaminen kuuluu ihan ensimmäisenä ja sitten myös asunnot ja muut taloudelliset asiat ja pitäkää ne tämän jälkeen aina erillään uusita kumppaneista, silloin ainakaan niistä ei tapella seuraavien kertojen tullessa.
      Kerran eronnut kun tahtoo erota useammin, siitä tulee helpompi.
      Onhan todettu että rikollinen kerran in usein aina rikollinen.

    • missäisi

      Meillä ollut sopimus... Tyttö kohta 6v. Isä näkee 1-3krt vuodessa. Minä en estele,vaan haluaisin heidän näkevän useammin. Minulla vaativa työ ja en ole saanut sitä kuuluisaa omaa aikaa juuri lainkaan. Ei tule edes mieleen uusi parisuhde,kun ei olisi aikaa sellaiseen. Työ ja lapsen kanssa olo nielee qjan. Totta kai lapsi on ykkönen ja tärkeä ja rakas. Ilman rahaa ei kuitenkaan ole hyvää elämää. Haluan pitää tämän talon ja auton. Siksi rankka työ,mutta hyvä palkka.

      • vaikutat.narsistilta

        Oletko sinä narsisti?


      • Anonyymi
        vaikutat.narsistilta kirjoitti:

        Oletko sinä narsisti?

        Pete netti trolli vastaa ja kysyy


      • Anonyymi

        Kun lastenvalvoja ei ole antanut mitään perätöntä ausuntoa havaitaan Peten esittämä lausuma 2024-06-15 18:29:36
        perättömäksi ja Tiina menettää sen vuoksi mahdollisuuden tavata lapsiaan, niin koetaanko vanhemman yksinäisyys jonkinlaisena rankaisuna hänelle, vai onko asiaan kuuluvat lasten turvallisuuteen liittyvät seikavä avaus!
        Varmastikin se pääasia on, että millaiset olosuhteet Pete pystyy järjestämään vieraamnutetuille "lapsilleen" eli liittyy paljolti näissä tapauksissa siihen, että saako Pete
        esim. päihteidenkäyttönsä hallintaan, pääseekö eroon huonosta perättömät ä lausumistaan ja seurasta (rikollisuus) ja että pystyy todistamaan käyneensä terapiassa esim. vihanhallinnan suhteen. Tärkeintähän on, että Pete ja Tiina itse osoittaa aitoa aktiivista halua. Sellainen ei toimi esim. että Tiina alkaa antamaan muille jotain ehtoja ja mahdollisuuksia ja ajattelee, että omalla vastuulla olevien ihmissuhteiden hoitaminen kuuluisi vaikka sos. viranomaisille tai exälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lastenvalvoja ei ole antanut mitään perätöntä ausuntoa havaitaan Peten esittämä lausuma 2024-06-15 18:29:36
        perättömäksi ja Tiina menettää sen vuoksi mahdollisuuden tavata lapsiaan, niin koetaanko vanhemman yksinäisyys jonkinlaisena rankaisuna hänelle, vai onko asiaan kuuluvat lasten turvallisuuteen liittyvät seikavä avaus!
        Varmastikin se pääasia on, että millaiset olosuhteet Pete pystyy järjestämään vieraamnutetuille "lapsilleen" eli liittyy paljolti näissä tapauksissa siihen, että saako Pete
        esim. päihteidenkäyttönsä hallintaan, pääseekö eroon huonosta perättömät ä lausumistaan ja seurasta (rikollisuus) ja että pystyy todistamaan käyneensä terapiassa esim. vihanhallinnan suhteen. Tärkeintähän on, että Pete ja Tiina itse osoittaa aitoa aktiivista halua. Sellainen ei toimi esim. että Tiina alkaa antamaan muille jotain ehtoja ja mahdollisuuksia ja ajattelee, että omalla vastuulla olevien ihmissuhteiden hoitaminen kuuluisi vaikka sos. viranomaisille tai exälle.

        Eli lastenvalvojan lausunto ei olekaan perätön vaikka aiemmin väitit niin. Sinulla olisi siis oikeis tavata ex-lapsiasi,mutta et vain omasta halustasi halua tavata heitä?


    • äläluovuisyydestä

      Moi,
      Ota yhteyttä Elatusvelvollisten liittoon. Kysy neuvoja tilanteeseesi ja tehkää suunnitelma minkä mukaan etenet. Liiton kautta löytyy myös lakimiespalveluja. On tyttäresi oikeus tuntea molemmat vanhemmat ja heidän sukunsa. Itsellä onnistui säännölliset tapaamiset niin, että lapsella on molemmat vanhemmat eikä äidin toive yksinhuoltajuudesta hyvin rajoitetuilla tapaamisoikeuksilla toteutunut. Elatusmaksu tuntuu korkealta. Saat liitosta myös neuvoja elatusmaksun laskemista varten. Mahdollisuuksia edetä on vain oikeuden kautta mutta kannattaa ehdottomasti!

    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe