Kirjoittelija-trollaaja bittisky (vapunen? match), väittää että silloin on rikollinen, jos haluaa salata tiedostoja, ettei ne esimerkiksi varkauden tapahtuessa joudu vääriin käsiin. Olenko siis rikollinen, jos en luota yhdysvaltalaisten pilvipalveluiden turvallisuuteen ja tallennan tiedostot murtamattomasti salattuina? Jo tietokoneellani on kaikki tärkeät salattu, varmuuskopioita myöten. Miksi purkaisin salauksen ja lähettäisin ne salaamattomana tuntemattomien ylläpitämään pilvipalveluun?
Miksi salaukset ovat olemassa?
34
115
Vastaukset
Vapputunnelmissako jo ollaan:)?
Varmuuskopioiden ideana on että ne saa helposti auki vieraan koneella jos oma koti tuhoutuu. Salattuna ei saa ellei käytä Bitlockeria jota melkein kaikki Windowsit tukee ilman ohjelmien asennusta.- Oikeessa_olet
Aloittaja on usein Vapputunnelmissa aloituksista päätellen.
- sinäoletvapunen
Miksi varmuuskopiot pitää saada äärimmäisen helposti auki? Niitä kuitenkin toivon mukaan tarvitaan vain harvakseltaan.
- DZVXGPbd
sinäoletvapunen kirjoitti:
Miksi varmuuskopiot pitää saada äärimmäisen helposti auki? Niitä kuitenkin toivon mukaan tarvitaan vain harvakseltaan.
Ei salauksen tarvitse olla hankalaa. Minulla on muutama USB-levy varmuuskopiointiin. Kun johdon tyrkkää kiinni niin kone avaa salauksen automaattisesti. Aikaa kuluu avaamiseen pari sekuntia kauemmin kuin salaamattomalla levyllä.
- sinäoletvapunen
DZVXGPbd kirjoitti:
Ei salauksen tarvitse olla hankalaa. Minulla on muutama USB-levy varmuuskopiointiin. Kun johdon tyrkkää kiinni niin kone avaa salauksen automaattisesti. Aikaa kuluu avaamiseen pari sekuntia kauemmin kuin salaamattomalla levyllä.
Totta tuokin.
Jotta niiden palautus onnistuisi helposti.
- sinäoletvapunen
Bittisky kirjoitti:
Jotta niiden palautus onnistuisi helposti.
Onko esim. se liian vaikeaa, että pitää asentaa yksi ohjelma ja sitten sillä menee pikku hetki salauksen purkuun?
- Se_ei_vaan_osaa
Onko esim. se liian vaikeaa, että pitää asentaa yksi ohjelma ja sitten sillä menee pikku hetki salauksen purkuun?
On se ainakin tuolle Bittisky:lle ihan liian vaikeata.
Normaaleille tietokoneenkäyttäjille se tosin ei ole vaikeata, eikä sillä oikeastaan ole suurtakaan merkitystä vaikka se vähän veisikin aikaa ja vaatisi vaivaa. Se palautuksen "helppous" ei ole kovin tärkeä kriteri koska normaalisti sitä ei tarvitse tehdä, pieni työläys tietojen palautuksessa on mitätön pikkujuttu koska silloin melkovarmasti on isompiakin ongelmia. sinäoletvapunen kirjoitti:
Onhan se ja epäkäytännöllistä..
- sinäoletvapunen
Bittisky kirjoitti:
Onhan se ja epäkäytännöllistä..
Ei ole vaikeaa, ja toisekseen varmuuskopiot yleensä palautetaan sillä omalla koneella, missä tarvittava ohjelma on tietenkin jo asennettuna. Miksi käyttäisit jonkun toisen konetta omien varmuuskopioidesi palautukseen? Talo palanut maan tasalle? Minusta tuossa vaiheessa se, että meneekö varmuuskopioiden palautukseen 3h 30min vai 3h 25min on pienin murheista...
- win-rölli
Ei ole vaikeaa, ja toisekseen varmuuskopiot yleensä palautetaan sillä omalla koneella, missä tarvittava ohjelma on tietenkin jo asennettuna. Miksi käyttäisit jonkun toisen konetta omien varmuuskopioidesi palautukseen? Talo palanut maan tasalle? Minusta tuossa vaiheessa se, että meneekö varmuuskopioiden palautukseen 3h 30min vai 3h 25min on pienin murheista...
Yön olen joskus palautellut kiintolevyltä kadonneita tiedostoja. Ne kyllä löytyy ja aika löytymiseen riippuu kiintolevyn koosta. Tosin tämäkään ei liity aiheeseen...
Niin. Minäkin olen varmaan sitten vähintään terroristi tai pedofiili pitäessäni ulko-oveni lukittuna. Rehellisellä ihmisellähän ei ole mitään salattavaa, vaan kuka tahansa saa tulla penkomaan omia henkilökohtaisia asioita koska tahansa.
- Salakähmelö
Joo. Vain pedarilla on ikkunaverhot.
- naku-bittisky-petteri
Pidä ovet avoinna ja nuku alasti ilman peittoa...
Vasta siinävaiheessa asia on vakava jos Googlen tapaiset firmat julkaisisi omia tiedostojani vapaasti netissä.. Vielä ei ole niin tapahtunut joten viis vakoilusta.
- JoensuunMelli
Ihan sama vaikka julkaisisivatkin, ei niistä kukaan olisi kiinnostunut vai onko sinulla jotain salattavaa?
JoensuunMelli kirjoitti:
Ihan sama vaikka julkaisisivatkin, ei niistä kukaan olisi kiinnostunut vai onko sinulla jotain salattavaa?
Niinpä. Eivätpähän ainakaan katoa, jos ovat leviteltynä joka puolelle.
Linus Torvaldshan on sanonut jotain siihen suuntaan, että tosimiehet eivät varmuuskopioi, vaan laittavat tiedostot nettiin, jonka jälkeen ne kopioidaan peilipalvelimille eri puolille maailmaa.JoensuunMelli kirjoitti:
Ei ole mitään salattavaa.
- 9kUzS5Ik
Bittisky kirjoitti:
Ei ole mitään salattavaa.
Ainakin haluat salata nimesi.
- metsä_vastaa____
9kUzS5Ik kirjoitti:
Ainakin haluat salata nimesi.
LOL :-)
- Ei_se_ymmärrä
Tuo Bittisky ei ymmärrä mitä tarkoittaa yksityisyydensuoja. Tuolla toisessa viestiketjussa siltä kysyttiin että ymmärtääkö se mitä yksityisyydensuoja tarkoittaa niin se alkoi urveltamaan:
"Yksityisyyden suoja on vain viidakossa. Muualla sitä ei valitettavasti ole vaikka ei käyttäisi kuin suomalaisia palveluita."
Eli ei selvästikään ymmärrä termiä vaan sotkee eri asioita keskenään, tietoturva ja yksityisyydensuoja ovat kaksi täysin eriasiaa mytta Bittisky ei niitä osaa erottaa. Tosin sillä taitaa olla tietoturvastakin "hieman" outo käsitys.- Bittitaivaan_vitsille
Bittisky kirjoitti:
Minä ymmärrän mutta te ette:)
Olet jo monessa viestiketjussa osoittanut että et ymmärrä, voit toki jatkaa tuota jankutamistasi mutta teet itsesi sillä vain naurunalaiseksi. Olet myös osoittanut että et ymmärrä tietotekniikasta ylipäätään juuri mitään mutta jatka vaan palstan naurunaiheena, pitäähän täälläkin jotain viihdettä olla :D
Bittitaivaan_vitsille kirjoitti:
Olet jo monessa viestiketjussa osoittanut että et ymmärrä, voit toki jatkaa tuota jankutamistasi mutta teet itsesi sillä vain naurunalaiseksi. Olet myös osoittanut että et ymmärrä tietotekniikasta ylipäätään juuri mitään mutta jatka vaan palstan naurunaiheena, pitäähän täälläkin jotain viihdettä olla :D
Puhuit juuri itsellesi:) Minä ajattelen järjellä näitä vakoilu hömpötyksiä. En mene foliohattukansan touhuihin koska eivät he oikeasti pelkää vaan teeskentelevät. Pelkääjät tai vakoilua välttävät eivät oikeasti edes halua välttää tätä.
- Vaikuttaa-tutulta
Bittitaivaan_vitsille kirjoitti:
Tuosta jankuttamisesta tulee mieleen eräs palstalta jo poistunut (pois potkittu?) nimimerkki joka harrasti ihan samaa jankuttamista aiheesta kuin aiheesta vaikka ei mitään ymmärtänyt. Mahtaako olla sama kakara uudella nimimerkillä ?
Vaikuttaa-tutulta kirjoitti:
Tuosta jankuttamisesta tulee mieleen eräs palstalta jo poistunut (pois potkittu?) nimimerkki joka harrasti ihan samaa jankuttamista aiheesta kuin aiheesta vaikka ei mitään ymmärtänyt. Mahtaako olla sama kakara uudella nimimerkillä ?
Hän ymmärsi jutun juonen. Ottakaa hänestä mallia kuka lieneekään?
- niinhukassa
Bittisky kirjoitti:
Hän ymmärsi jutun juonen. Ottakaa hänestä mallia kuka lieneekään?
Sinä et ole koskaan ymmärtänyt jutun juonta.
- en_ymmärrä_miksi
Voisiko joku vastata kysymyksiin, eikä politikoida vastauksensa ohi aiheen. Salaukseni saan auki, kun kirjaudun salatulle käyttikselleni. Bittisky-trolli voisi kertoa, että miksi windows 10 kysyy salasanaa, vaikka siellä ei ole mitään salattaavaa?
- mä-my
http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-10/getstarted-microsoft-account
MäSä haluaa valvoa kaikkea. - en_ymmärrä_miksi
mä-my kirjoitti:
MäSä haluaa valvoa kaikkea.Microsoft on takapirullinen yhtiö, johon ei kannata luottaa! Sen kyllä tiedän...
Mutta en tiedä miksi salaukset ovat olemassa, koska niitä ei saa tavallinen ihminen käyttää, vaan pitäisi olla joku pedofiili, taikka muu rikollinen! - nytpaljastuikaikki
mä-my kirjoitti:
MäSä haluaa valvoa kaikkea.Totuus Windows 10:n vakoilusta! Lue nyt heti!
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14026135/joko-uutta-windowsia-tehdaan#comment-82366403
Lisää kammottavia paljastuksia!
http://lifehacker.com/what-windows-10s-privacy-nightmare-settings-actually-1722267229
- nyt_kaivataan
Missä on seliseli-seppo?
- salattunikki_lolol
Missä bittiskyn perusteellinen vastaus???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760