Huoltolux:in korjausarviointi valohoitoa

huollonvalohoito

Huoltolux (Pirkanmaan Huoltokeskus Oy) väittää web-sivuillaan olevansa "Monivuotisen kokemuksemme ja laitevalmistajien antaman mallikohtaisen koulutuksen ansiosta ammattitaitomme on korkealla tasolla ja näin asentajamme saavat laitteen kuntoon nopeasti ja kokonaisedullisesti.". Kokemukseni mukaan mainos on täysin väärä!

Tilasin yritykseltä (Huoltolux/Pirkanmaan Huoltokeskus Oy) tarkistuskäynnin pesukonevian takia. Yrityksen "ammattilainen" kävi tarkistuskäynnillä. Tarkistuskäynnnin sisältö: kurkistus pesurumpuun (ei suojakansien tms. aukaisua) ja pesurummun pyöräytys. Tarkistuksen kesto noin 10 min. Lasku tarkistuskäynnille 110€. Tarkistuskäynnin yhteenveto/diagnoosi laskussa: "Vian tarkistus. Pesukoneen moottori rikki. Korjausarvio 400 €".

Pesukoneen käyttäjänä tarkistuskäynnin tulos ei minua vakuuttanut. Tarkistin koneen myös itse ja tässä yhteenveto. Koneen takakansi auki ja moottorihiilien tarkistus. Hiilet kuluneet. Uudet hiilet toisesta kodinkoneiden huoltoliikkeestä. Hinta yhteensä 21€! Aikaa hiilien tarkistukseen, noutoon ja vaihtoon kului yhteensä noin 30, min. Kysymys kuuluu, oliko huoltoliikkeen "diagnoosi" oikea? Mielestäni ei.

Olisiko yrityksen syytä pohtia mitä Web-sivuillaan mainostaa ja onko kyseinen markkinointi kuluttajaa harhaanjohtavaa?

EN SUOSITTELE HUOLTOLUX -PALVELUITA KENELLEKKÄÄN!

Vastaavanlaisten rahastusten ehkäisemiseksi saa jakaa myös Facebookissa ym.

20

10290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karmea-pulju

      Ryöstöhinnat ja pettää asiakaslupauksensa ”Asiakastyytyväisyys on meille tärkeää.” täysin.

      172€ virtaussensorin vaihdosta johon aikaa kului 20min. Kahdesti olin jälkikäteen yhteyksissä jolloin asiaa puhelimessa heidän päästään päiviteltiin ja molemmilla kerroilla luvattiin palata asiaan. Tähän päivään mennessä ei ole ketään kiinnostanut ottaa puhelinta käteen...

      En suosittele kenellekkään, en totisesti.

      • Vidduuntunut

        Soitin että pesukoneessa on laakeri rikki kun linkouksella pitää niin kovaa meteliä. 2 miestä tuli käymään. Viipyi 2 minuuttia. Ilmoitti että laakeri on rikki. Lasku 130€ ja koneen korjausarvio 600€. Olisinpa lukenut näitä arviointeja ennen soittoa siihen puljuun.


    • Anonyymi

      Tänään kävi meillä vastaavanlainen tilanne. Jääkaappiin ei edes koskettu. Huoltomies arvioi, että on kylmäainevuoto kysymyksessä. Uusi tarvittava osa maksaisi 400e. Lasku tuli s-postiin hetimiten. 110e diagnoosista😤

    • Anonyymi

      Huoltolux on pitkään Tampereella toiminut firma. Asioin jo 80-luvulla heidän kanssaan monestikkin ja kaikki sujui hyvin ja asiakaspalvelu oli erinomaista. Jotain on nyt selvästi muuttunut. Palvelun taso samaa kuin itärajan takana aikanaan. Tuollaisia samanlaisia tarkistuskäynnin laskutuksia olen nyt kuullut useammastakin paikasta.
      Törkeää rahastusta. Onneksi on muitakin huoltofirmoja olemassa.

      • Anonyymi

        Vaikka firma perustettu 92- 😅


    • Anonyymi

      Olen täysin samaa mieltä siitä että Huoltolux antaa valohoitoa takuuhuoltoon tuodulle jääkaapille helteen ajan. Tuore kokemus on tässä: viikon vanha jääkaapin ylähyllyn lämpötila oli yli 10 astetta ja sen vuoksi lihatuotteet meni piloille siellä. Huoltolux liikkeen korjaaja kävi tarkastamassa jääkaapin ja totesi minuutin tutkiskelun jälkeenettä jääkaapin takaseinänapsahtelee kun sitä painaa ja kertoi että liimauksen on pettäneet ja se on syynä siihen että jääkaapissa lämpötila nouse liian korkeaksi. Asentaja sanoi että jääkaappi tulalan hakemaan liikeeseen jatkotoimia varten. Oletin että vika korjataan. Viikon päästä soitin liikkeeseen ja sain kuulla että jääkaapissa ei ole mitään vikaa mitä kritisoin kovasti kokemuksien ja asentajan kommenttien perusteella. Jääkaappi on nyt ollut vähän vajaa 3 viikkoa Huoltoluxin - sopivasti lämpimän sään jakson ylitse ja odottelen jääkaappia takaisin. Teen jääkaapille tarvittavan lämpötilamittaukset sallituissa käyttölämpötiloissa ja otan yhteyttä sen jälkeen irronneesta sisäseinästä ja annan mukaan huoltoliikkeeseen mittaustulokset. Jääkaapin sisälämpötila pitää olla 4-5 astetta, mikä voisi tarkoittaa käytännössä sitä että ylähyllyllä sallitaan 7 astetta ja alahyllyllä 2 astetta. keskihyllyllä lämpötilan pitäisi pysyä 4-5 asteessa. Näin olen valmistajan ohjeistusta tulkinnut. Jääkaapin arvokilvestä pitäisi löytyä sallitut käyttölämpötilat (min & max). Olen pyytänyt kirjallisena raporttia jääkaapille tehdyistä tutkimuksista ja mittaustuloksista niitä saamatta. Ainoastaan yhden mittauksen tulokset olen saanut ylä ( 8,3)- ja keskihyllyn ( 4,9) lämpötilat , kun jääkaappi oli mittauksessa 2 viikkoa!!?? Olin kuulemma pyytänyt kahden viikon lämpötila mittauksen??!! Ihmettelen sitä miksi mitattua alahyllyn lämpötilaa ei minulle viitsitty ilmoittaa. Ettei olisi vaan sen takia että ylähyllyn ja alahyllyn lämpötila poikkeama ei saa olla valmistajan asetuksen mukaisesti 5 astetta. Jääkaapissa on puhallin, minkä pitäisi tasoittaa lämpötila erot jääkaapissa.

      Olen kokenut että valtuutetun jääkaappi huoltoliikkeen toiminta on ollut ala-arvoista niin toiminnan kuin kommunikoinnin suhteen loppuasiakkaan kannnalta.
      En voi ymmärtää miten takuumerkki liike voi sanoa että irronnut vaippa (jääkaapin takaseinä) ei ole vika, mikä on ilmeisesti sallittua olla uudessa jääkaapissa, mikä tarkoittaa sitä että yläosaa takaseinästä ei jääkaappi ei viilennä kuten muuta takaseinää. Kaikki kommunikointi on tapahtunut Huoltolux liikkeen operatiivisen johtajan kanssa, mitä ihmettelen kovasti! En aio käyttää enää KOSKAAN HUOLTOLUXIN palveluita - en ole eläissäni kohdannut niin surkeaa asiakaspalvelua kuin tässä liikkeessä. TÄMÄ oli TÄSSÄ. Tiedoksi vain kaikille kokemukseni ko. liikkestä.

      • Anonyymi

        Imurilla oli vakuutus Gigantista ostettuna. Se alkoi sammuilla kesken imuroinnin. Vein liikkeeseen. Parin viikon kuluttua soitettiin huollosta, että imurissa ei vikaa, mutta on tukossa. Olen sen aina puhdistanut. Vaadittiin minulta 60 euroa! Vakuutus oli maksanut 59 €. Gigantin katto korjaukselle oli 300 €. Valitin Gigantille. Sain imurin kolmessa viikossa eikä tarvinnut maksaa. Huolto yritti laskuttaa tyhjästä asiakasta. Vielä en tiedä, miten imuri toimii. Kunhan sain pois huijareilta.


    • Anonyymi

      Eka astianpesukoneen korjaaja totesi: vikakoodi vesi nousee liian korkealle.Ei tehnyt mitään.Jätti sillensä.Ei edes irrottanut pesukonetta.Takuukorjaus. kerroin,et pitkällä ohjelmalla vettä tulee lattialle.Ja niin tulee edelleenkin.Sit tuli kolmen viikon päästä toinen korjaaja,joka ilmei

      Eka korjaaja ei tehnyt muuta kuin löysi vikakoodin. Asia ei ollut korjattu.Toka korjaaja vaihtoi yhden osan.ja jätti sillai.Ei ole kunnossa vieläkään.laittoi roskakaapin oven kii pesukoneeseen? MITÄHÄN tästä tulee? Ei ainakaan valmista kovin äkkiä.En suosittele tätä firmaa korjaukseen!!!!!

    • Anonyymi

      "Asiakastyytyväisyys on meille tärkeää.
      Pyrimme työssämme palvelun sujuvuuteen, työn korkeaan laatuun ja osaamisemme kehittämiseen. " Mielestäni firman vastuullinen toiminta mitataan myös siinä, miten hoitavat reklamaatiot ja nyt meni vihkoon.

      Astianpesukoneemme valutti vedet lattialle ja vakuutuskeissi käyntiin. Vettä oli tosiaan kartoitusraportin mukaan vain astianpesukoneessa, jolloin vika ei voi olla putkistoissa. Kosteuskartoittaja epäili APK:n magneettiventtiilin jääneen jumiin, mutta totesi, että asiaa pitäisi tutkia paremmin.

      Huoltoluxin tarkastaja kävi ja totesi sitten vakuutusyhtiölle lähettämässään raportissa, että "Koekäytössä ei havaittu vikaa". 112 € kiitos.

      Tällainen lausunto oli täysi katastrofi meidän kannalta, koska vakuutusyhtiö päätti tämän perusteella ettei ole missään vastuussa vahingosta, vaikka siis todella astianpesukoneessa oli ollut vika, jonka vuoksi meillä nyt vesivahinko. Täysin käsittämätöntä toimintaa ja nyt kun reklamoin käynnistä ja raportista, niin en saa ketään kiinni enkä asiaa eteenpäin.

      Tämän kokemuksen perusteella ja yllä mainittujen myös, todella käyttäisin harkintaa ennen ko. firman palvelujen käyttämistä.

    • Anonyymi

      No, minulla vähän tuoreempi kokemus eli 19.09.2022 - liesitason korjaus. Puhelimessa annoin ohjeet mahdollisimman tarkkaan missä tilanteessa hajosi, miten vika ilmenee. Asentaja - oli kohtelias, ammattitaitoinen - tuli muutamassa päivässä, varaosat mukana, korjaus kesti n. 30min ja hinta oli juuri se mitä puhelimessa sovittiin osan hinta.
      Eipä paljoa enempää voi kodinkoneen korjaukselta toivoa.
      Uusi liesitaso olisi ollut vain vähän kalliimpaa tiedotustilaisuus vielä asennus - mutta tämähän oli taas minun oma valintani, että korjataan.

      • Anonyymi

        Hienoa että oli myönteinenkin kokemus!
        Meille on tilattu tuosta liikkeestä korjaaja pakastimelle.

        Onkohan siellä väki vaihtunut? Tai oikeammin vaihdettu🤔


      • Anonyymi

        Mikä firma?


    • Anonyymi

      Löytyy myös huono kokemus elokuulta. Tiskikoneen pumppu piti ylimääräistä ääntä, korjaaja poisti pumpusta hammastikun, operaatio kesti 10minuuttia. Ja lasku perässä 169e!

      • Anonyymi

        Ihan normaali toimenpide ja hinta. Itselläni oli lasinsiru pumpulla jumissa, huolto tuli paikalle ja hommassa meni 10min. 189e lasku. Tämä pk seudulla ja eri huoltoliike. Mutta en asiasta valittanut, hintaan kuitenkin kuuluu työn vastaanotto firmalla, työukon ajomatkat, itse työ 1h minimi veloitus yleensä. En ymmärrä miksi tätä ei suurin osa suomalaisista junteista tajua. Joko huollat itse laitteen, tai maksat suomalaisesta työstä iloisesti etkä itke suomi24. Kasvata munat jätkä...


    • Anonyymi

      Kokemus on täysin vastaava. Electrolux-pesukone lopetti toimimisen. Maahantuoja laittoi huoltotilauksen Huoltoluxille, joka kävi paikanpäällä. Sitten ei kuulunutkaan mitään, kunnes puolentoista viikon päästä tuli lasku. Laskun takapuolelle oli raapustettu huoltodiagnoosi ja kustannusarvio korjauksesta, joka oli suurempi kuin koneen ostohinta. Käynnin hinnaksi tuli 169 euroa ja reklamoin laskun heti. Prosessi on sen osalta vielä kesken. Yhdistelmä Electrolux, maahantuoja ja Huoltolux haiskahtaa kusetukselta, kun kone hajoaa kolmen vuoden jälkeen ja huoltoliike on kykenemätön korjaamaan laitteita.

    • Anonyymi

      Näköjään Huoltolux on jo usean vuoden ajan ryöstänyt asiakkaitaan. Meiltä laskutettiin juuri 120euroa ihan tyhjänpäiväisestä käynnistä ja kun reklamoin asiasta, niin vastattiin tyyliin ”älä urputa tai saat kalliimman laskun”. Todella törkeää toimintaa kaikinpuolin. Sivustolla vielä oikein mainitaan, että ”panostamme positiiviseen asiakaskokemukseen”. Paskanmarjat. Ärsyttää, että tämmöset yritykset saavat jatkaa touhuaan näin pitkään.

    • Anonyymi

      Erittäin vaikea saada ketään kiinni firmasta, puheluihin ei vastata (vaikka vastaaja sanoo 'otamme yhteyttä') eikä sähköposteihinkaan.
      Laskulle ilmestyy korkeampia hintoja mitä sovittu, sekä ylimääräisiä asiattomia ja ylimääräisiä osia sekä kuluja, joita erittäin vaikea saada oikaistua kun kukaan ei edes vastaa kyselyihin. En missään tapauksessa voi suositella kenellekään tämän firman minkäänlaisia palveluita.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tänään kulunut 4 viikkoa tilauksesta eikä tietoa korjauksen ajankohdasta. 1. viikon jälkeen asiakaspalvelu kertoi olevan ruuhkaa, sen jälkeen ei ole vastattu tiedusteluihin. Päämies (Electrolux) kertoi kiirehtineensä asiaa mutta tuloksetta. Joten jos haluatte nopeampaa palvelua, suosittelen käyttämään muita huoltoliikkeitä.

    • Anonyymi

      Kyseinen firma aivan umpisurkeaa toimintaa. Varaosien tilaaminen kestää, ketään ei kiinnosta vastata puhelimeen ja jos vastaavat niin sellainen elämään kyllästynyt työntekijä jota ei saa millään tavalla asiaa edistämään. Nyt 1kk odotettu osia eikä toistuvista kyselyistä huolimatta olla saatu edes tietoa koska osat tulee.

      Astianpesukonetta ilman on mukava itse ruokaa tekevän lapsiperheen olla. 1kk jo mennyt. Meneekö vielä Joulun yli että vaivautuvat korjaamaan.

      Kyseessä vielä takuukorjaus, joten reklamoitu myyjäliikkeelle ja maahantuojalle jo asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      47
      3558
    2. Niin voimakkaat tunteet

      Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2665
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

      sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2614
    4. Puhe on halpaa

      Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1836
    5. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1596
    6. Oletko harrastanut

      seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      121
      1361
    7. Nainen, se on vain karu totuus, että

      sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      279
      1308
    8. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      126
      1275
    9. Joko aiheuttamani pettymys

      on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1269
    10. Kosulan Keisari karviossa

      Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo
      Tuusniemi
      24
      1186
    Aihe