Vaihtovuosi ja harrastukset

Skslsö

Moi! Eli olen tässä suunnitellut lähteväni mahdollisesti vaihto-oppilaaksi ja mieleeni juolahti, että pystyykö vaihtovuotena harrastamaan siellä mitään, olisi mukava aloittaa vaikka jääkiekko. Ja siis USA:aan tai Kanadaan olen suunnitellut lähteväni.

9

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 175322

      Harrastukset pyörii kouluissa, ja useassa koulussa on useita mahdollisuuksia harrastaa eri lajeja ja kokeilla uusia. On koulukohtaista mitä voi harrastaa.

      • M66_

        Just näin. Koulut on tyypillisesti suomalaisia kouluja suurempia ja harrastuksissa on valinnanvaraa.

        Jääkiekon osalta muista, että USA:ssa sitä ei pelata ihan missä tahansa. Pohjoisemmissa osavaltoissa yleinen peli, mutta vähänkin etelämpänä ihan vieras juttu.

        Itse olin Nebraskassa. Siellä on ihan kunnon talvi, jopa ankarampi kuin Suomessa, mutta jääkiekkoa ei harrastettu.

        Jos ei Suomessa harrasta kilpasarjassa, olisiko ideaa vaihto-oppilasvuonna kokeilla jotain ihan muuta lajia? Et ehkä pääse koulun edustusjoukkueeseen edes maskotiksi, mutta kokemus sinänsä harrastaa Suomessa harvinaisempaa.


      • ÄlkääMenköLankaan

        Älkää hyvät nuoret uskoko näitä järjestöjen mainoksia. Lupaavat maat ja mannut, että saisivat rahanne. Harva oikeasti pystyy harrastamaan yhtään mitään vaihtarivuoden aikana.
        Nuo jutut siitä, kuinka on useita eri lajeja blaablaablaa on ihan huuhaata ja loppuu heti, kun olet maksanut ja viimeistään, kun olet perillä siellä hornan tuutissa, mihinkä nyt heittävätkään.
        Sitten onkin toinen ääni kellossa:" emme ole luvanneet mitään, emme taanneet mitään, itse järjestä taxii, jokohan alat sopeutua äläkä pissis nyt enää vaadi mitään vaan sopeudu tai lähetämme sinut kotiin"...


    • Ihvihxf

      Juu jos niinku kaikilta järjestön aiheuttamilta ongelmilta ehdit edes ajatella jotain sellaista. Voi olla, että aikasi menee anteeksipyydellen, prsettä nuolien ja perheestä toiseen heittelyjen lomassa on hiukka vaikee harrastaa mitään...

    • Lol.mikä.trolli

      Aloittaja on järjestön trolli. Ei kai nyt kukaan aloita jääkiekon pelaamista vaihto-oppilasiässä?!?! LOL! Aloittelijan kurssilleko ne on luvanneet sut nyt laittaa.

      • MaajohtajienToimenkuva

        Seuratkaapa ihan mielenkiinnolla näitä jatkuvia uusia avauksia, joissa aina suunnitellaan vaihtoon lähtöä milloin mihinkin ja mukaan on liitetty jokin älytön kysymys... Näin pyritään häiritsemään keskusteluja ja viemään huomio pois järjestöjen törkeyksiä käsittelevistä kirjoituksista! Mahtavaa toimintaa taas kerran!


      • Hornetforever

        Kyllä minä ainakin sain aloittaa esim.koriksen ja tenniksen jenkeissä ollessani, vaikka en ikinä ala-asteen liikkatunteja lukuunottamatta ole näitä lajeja harrastanut. En paljoa kylläkään päässyt itse kilpailemaan koska kolemukseni oli mitä oli, mutta treenasin muiden mukana ja kisoihin lähin kannustamaan kavereita :) Eräs toinenkin vaihtari joka oli samassa perheessä kokeili kaikkia uusia lajeja mitä ei ollut koskaan kokeillut. Eli kyllä aloittelijatkin pääsivät ainakin meidän koulussa mukaan kaikkeen touhuun. Ja tosiaan en ole mikäön vaihtari järjestön työntekijä joka yrittää mainostaa vaan vuosi sitten vaihdosta palannut nuori. :)


    • sports2016

      Minulla on nuori tällä hetkellä vaihdossa ja on harrastanut jo pariakin eri joukkuelajia, jota ei aikaisemmin ole kokeillut. Hyvin on päässyt mukaan, ja innoissaan kun Suomessa ei näitä ole koskaan kokeillut. Kiekosta en tiedä, mutta ainakin cheerleading, yleisurheilu, am.jalkapallo, koripallo ym. Ovat useissa kouluissa mahdollisia.

    • Hornetforever

      Olin vaihdossa amerikassa ja urheilutoiminta oltiin jaettu vuoden sisällä kolmeen osaan: syys-, talvi- ja kevätlajeihin. Jääkoekkoa on varmaan koulun kautta hankalaa pelata aika monessa paikkaa kun tuo jäähalli ei oikein kuulu monenkaan lukion vakiovarustukseen.... Mutta kouluissa on usein tarjolla _monia_ eri harrastusmahdollisuuksia. Esim omassa koulussani oli tytöille tarjolla: tennis, softball, lentopallo, maastojuoksu, koripallo, jalkapallo, yleisurheilu, cheerleading ja tanssi-tiimi. Pojille oli tarjolla puolestaan: Amerikkalainen jalkapallo, normi jalkapallo, tennis, koris, paini, baseball ja yleisurheilu. Lisäksi koulussamme oli tarjolla kaikkia muitakin harrastusmahdollisuuksia kuten esim. koulun orkesteri, draama ryhmä, historia klubi, kuvis klubi, espanjan kulttuuri klubi, luonnontiede klubi, maatalous klubi, bussiness klubi, akateeminen klubi yms yms. Jopa kristillisten urheilijoiden klubikin löytyi ;) Tosiaan kaikkeen harrastustoimintaan vain rohkeasti mukaan. Ja tosiaan kaikki harrastustoiminta tapahtuu pääosin koulun kautta eli semmoisia urheiluseuroja mihin suomessa ollaan totuttu ei hirveästi ole. Jotkin kirkot saattavat järjestää myös jotakin urheilutoimintaa nuorille. Ainakin omassa koulussani vaihtaritkin olivat tervetulleita osallistumaan kaikkeen ja minut otettiin avosylin vastaan kaikkeen toimintaan, vaikka en mitään osannutkaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5678
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3485
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe