Yhden hengen missio

Kaikilla on jotain mihin uskoo, jotain hyvää ja toivoa levittävä. Jos sinun pitäisi levittää se sana maailmalle, mikä se sun sanomasi olisi? Mitä sä haluaisit levittää? Mikä olisi sun yhden hengen missio?

50

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-------------------
      • Älä itketä, tuo on hieno, ihan sikahieno. Enkä puhu linkistä :)

• "Ennen kuin istuudut, ota lemmikkimarsusi pois takataskusta"

Ei vaan irtoa, kaikki fiksut missiot on jo keksitty.

• a-------------------

Aloittaja kysyy "Jos sinun pitäisi levittää se sana maailmalle, mikä se sun sanomasi olisi?"
        Ei tarvitse keksiä uutta. Tuota mainitsemaani sanomaa, että olet riittävän hyvä saamaan osaksesi rakkautta on aiheellista levittää. Kuinkahan moni juuri nyt viruu parisuhteessa tai muussa lähisuhteessa ja saa osakseen vain moitteita ja vähättelyä, yrittää paremmaksi, jotta olisi rakastamisen arvoinen. Niin tein itsekin.

• a------------------- kirjoitti:

Aloittaja kysyy "Jos sinun pitäisi levittää se sana maailmalle, mikä se sun sanomasi olisi?"
        Ei tarvitse keksiä uutta. Tuota mainitsemaani sanomaa, että olet riittävän hyvä saamaan osaksesi rakkautta on aiheellista levittää. Kuinkahan moni juuri nyt viruu parisuhteessa tai muussa lähisuhteessa ja saa osakseen vain moitteita ja vähättelyä, yrittää paremmaksi, jotta olisi rakastamisen arvoinen. Niin tein itsekin.

Se on hyvä sanoma, en keksi itse mitään vastaavaa.
        Olen siinä onnellisessa asemassa, ettei minua parisuhteessani ole koskaan vähätelty eikä moitittu. Saan olla juuri sitä mitä olen ja silti minua rakastetaan ja se myös sanotaan.

• Leveä hymiö Ancelille :)) Tuo olis ihan loistava aforisminakin! Taidan ottaa käyttöön :) sun luvalla tietty...

• hmp.f kirjoitti:

Leveä hymiö Ancelille :)) Tuo olis ihan loistava aforisminakin! Taidan ottaa käyttöön :) sun luvalla tietty...

Sinulla on lupa ottaa käyttöön kaikki se vähä mitä minulta irtoaa :)

• En minäkään nyt tähän hätään parempaa keksi. Rakkautta ja oikeudenmukaisuutta, ne taitaa olla mun sydämelle läheisiä asioita.

• Tarviiko parempaa ollakaan :)

• hmp.f kirjoitti:

Tarviiko parempaa ollakaan :)

Ei välttämättä parempaa, mutta tuntuu jotenkin niin vaaralliselta? sanoa että hienoa, sä oot keksinyt hyvän jutun ja sitten nololta? että en osaa itse keksiä muuta kuin samaa.
        :)

• Missioita ei ole, olen vähäinen suurten sanomien kuljettelija, mutta visioita on.
      Yksi tärkeimmistä on luovuus. Sitä ei kukaan saisi päästää itsestään karkuun. Olen sen kanssa elänyt koko elämäni, välillä se on riivannut ja välillä rakastanut, välillä se on vallan unohtanut, se on hyvä ihmisen auttaja monessa suhteessa.
      Jos nuoria MM kiekkoilijoilta saa lainata, niin 60 ihmiselle viestini olisi:
      Älä jämähdä, lämää.

• eppu2

Rakkaus on suurin voima maailmankaikkeudessa.
      Pelko tuhoavin.

• siilimuori3

Minusta viha pelkoa tuhoavampi.

• eppu2
        siilimuori3 kirjoitti:

Minusta viha pelkoa tuhoavampi.

Viha sikiää pelosta.

• siilimuori3
        eppu2 kirjoitti:

Viha sikiää pelosta.

Joissain asioissa totta. Joissain suvaitsemattomuudesta ja näkemyseroista.

• kylmätotuus
        siilimuori3 kirjoitti:

Joissain asioissa totta. Joissain suvaitsemattomuudesta ja näkemyseroista.

Suvaitsemattomuuskin kumpuaa pelosta ja sen lisäksi usein myös tietämättömyydestä.. Näkemyserot kuuluvat elämään. Jos oma näkemys on selkeä ja itselle hyvin perusteltu, se kyllä sietää toisenlaiset näkemyksetkin aiheuttamatta pelkoa saatikka vihaa.

• siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

Suvaitsemattomuuskin kumpuaa pelosta ja sen lisäksi usein myös tietämättömyydestä.. Näkemyserot kuuluvat elämään. Jos oma näkemys on selkeä ja itselle hyvin perusteltu, se kyllä sietää toisenlaiset näkemyksetkin aiheuttamatta pelkoa saatikka vihaa.

En kuitenkaan välttämättä näe et vihaisin sitä mitä pelkään.

• eppu2
        siilimuori3 kirjoitti:

En kuitenkaan välttämättä näe et vihaisin sitä mitä pelkään.

Pelko ei välttämättä johda vihaan, mutta vihan taustalla asuu pelko.

• ö-Öö

Mnaah

Lestaatiolaisuus ja potunviljely pitää ehdottomasti kieltää maapallonlaajuisesti, muuten ne tulevat tappamaan ihmisrodun ylikansoituksella sukupuuttoon, sekä tuhoavat suuren osan maapallosta.

=DW=

• siilimuori3

No näin on. Pottu on ihmisen vihollinen numero yksi ;D.

• siiimuori3

Täkin on varmaan jo klisee, mut kohtele toisia niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.

• Hymyile, niin elämä hymyilee.

Voisin jatkaa: ... takaisin sinulle ja lähiympäristössäsi.

Olen todennut, että ajatelmani toimii uskomattoman hyvin, ja kohteliaasti hymyillessä elämisen laatu paranee monella tapaa erilaisissa tilanteissa. - Ihan itsekseenkin hymyillessä voi todeta hymyllä olevan monenlaisia positiivisia vaikutuksia.
      Suosittelen kokeilemista. - Ryhdytään yhdessä toteuttamaan missiotani ja katsotaan, miten se vaikuttaa omassa mielessä ja ympäristössämme.

• Korppis1

Olen toteuttanut missiotasi, sillä tiedän hymy on tehokas sulattaja eikä jätä ketään kylmäksi.

• ent.siivoojaparka
      • pidä.pää.lämpinä

Lakki on tärkiä pitää päässä.

• ent.siivoojaparka
        pidä.pää.lämpinä kirjoitti:

Lakki on tärkiä pitää päässä.

Eikä ole.
        Hyvä päästää välillä liiat höyryt pois päästään korvien kautta. Mitä sitä aivojaan hautomaan pehmoiseksi lakin alla.
        Avopäin tuolla tänäänkin olin liikkeellä. Meillä tosin ei ollut kuin -14. Oikein tunsin ja haistoin kalman lemun, kun kaikki pöpöt kuolivat huuruisiin nenäkarvoihini pääsemättä sen pitemmälle.

• siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Eikä ole.
        Hyvä päästää välillä liiat höyryt pois päästään korvien kautta. Mitä sitä aivojaan hautomaan pehmoiseksi lakin alla.
        Avopäin tuolla tänäänkin olin liikkeellä. Meillä tosin ei ollut kuin -14. Oikein tunsin ja haistoin kalman lemun, kun kaikki pöpöt kuolivat huuruisiin nenäkarvoihini pääsemättä sen pitemmälle.

Sulla onkin varmasti melkoiset karvatupsut sieraimissa, voin kuvitella :DD.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

Sulla onkin varmasti melkoiset karvatupsut sieraimissa, voin kuvitella :DD.

Tarpeeksi, ettei ole aina flunssa päällä.
        Likkani pienenä makasi selällään sohvalla pää minun polvillani. Kouristeli mahaani pikku kämmenillään ja totesi, että äiti taitaa olla vähän pullukka. Minä tekoloukkaantuneena siihen: Noooh, minäkö muka pullukka.
        Hän ojensi kätensä ja taputti minua poskelle ja sanoi: Älä välitä, pikku karvanenä.

• Viatonsivullinen

Se vanha ikuinen toive" Maailmaan rauha ja rakkaus" monia iskulauseita
      on ja on aina ollut, kai ne jonkinverran hillitsee, vaikea mitata tehoa.
      Jumalaan uskon ja hyvää tekeviin ihmisiin.
      Minulla on iso huivi, siinä on pyöreitä ja sydämenmuotoisia rauhanmerkkejä, suosikki, kun on miellyttävää ainetta,
      nytkin on kaulassa. Siis rauhanmerkkejä, jokapäivä:-)

• kylmätotuus

Aloittaja "hmp.f", mitä hyvää sinä haluaisit levittää maailmaan?

Minun ajatusmaailmani lähtee siitä, että ensin on rakastettava terveellä tavalla itseään, ennenkuin pystyy toisille mitään antamaan. Itsensä kanssa hyvin "pärjäävä" ihminen luo hyvää oloa myös ympärilleen.
      Hänellä ei ole tarvetta lyödä lyötyä, vaan halu nostaa hänet ylös.
      Lähimmäisen hyväksyminen ihmisenä lienee tärkein tavoitteeni ja sen ajatuksen levittäminen.
      Joskus onnistun, joskus en.
      Lähimmäisikseni koen kaikki ihmiset tällä pallolla.

Samassa veneessä olemme koko ihmiskunta ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.

• No niin ollaan, samassa veneessa :)
        Mulla olisi kaksi missiota. Ensimmäinen samaan tyyliin kuin teillä muilla, kun kerta täällä ollaan, niin ollaan niin että on hyvä olla. Lähtökohta oma napa, yleensä ei ole hyvä olla jos satuttaa jotakuta. Tuo oli sama kuin monella täällä, eri sanoilla vaan.
        Toinen on että mielensä voi ja pitää hallita. Uskon että masennus olisi muisto vain jos ihmiset tajuaisi tämän. Meidän uusi kansantauti. Jos pakko-ruotsi poistetaan, niin sitä tilalle :)

• eppu2

Juurikin noin, ei rikkinäinen ihminen kykene toiselle mitään antamaan.
        Tuon viimeisen lauseesi, kun jaksaisimme muistaa, nyt kun veneemme ja koko maailman vene pahasti keikkuu. (kylmätotuus)

• Joskus ja enimmäkseen uskon että jokasessa on jotain hyvää ,viime päivinä se usko on ollut koetuksella ,olisko se timantin puristus menossa.

• kylmätotuus

Nimim. "koti-kiusattu" saattaa hyvinkin olla, että nyt koetellaan kuumuuden -ja paineensietokykyjä.

Mitä hyvää sinä tahtoisit levittää maailmaamme?

• Onko sellaista uskoa joka ei horjuisi välillä.

• kylmätotuus kirjoitti:

Nimim. "koti-kiusattu" saattaa hyvinkin olla, että nyt koetellaan kuumuuden -ja paineensietokykyjä.

Mitä hyvää sinä tahtoisit levittää maailmaamme?

Kylmätotuus
        kuten kirjoitin haluaisin uskoa ihmisestä hyvää ja jos siihen pystyn silloin pirän mieleni avoimena ja toivon oman olemukseni ilmaisevan sen muulle mailmalle.
        Sen isompaan hyvän levittämiseen en usko pystyväni.

• Vastaava

Toivottaisin (mielessäni) kykyä pysähtyä - näkemään mistä omassa ajattelumaailmassa...ja sen seurauksista on kysymys.

• eppu2

Aivan. Ajatus-teko-seuraus. Vaikuttaa siltä, että usein juuri tuo seuraus jää ajattelematta.

• eppu2 kirjoitti:

Aivan. Ajatus-teko-seuraus. Vaikuttaa siltä, että usein juuri tuo seuraus jää ajattelematta.

Tai toteutus ei seuraa ajatusta, näin käy usein mun kanssa :)

• eppu2
        hmp.f kirjoitti:

Tai toteutus ei seuraa ajatusta, näin käy usein mun kanssa :)

Onko se sitten niin, että jäkeen päin huomaa, että pieleen meni vai, että menipä paremmin, kuin kuvittelin?

• kylmätotuus

Vaikka kuinka pysähtyisimme miettimään omaa näkemystämme jostain asiasta ja sen seurauksia, niin siitä huolimatta ihmisillä on ja tulee olemaan erilaisia ajatusmaailmoja ja niiden myötä myös erilaiset näkemykset seurauksista.
        Siksipä Suomessakin on esim. lukuisia puolueita ja uskonnollisia yhteisöjä.

Asioita voidaan tarkastella niin monesta näkövinkkelistä.
        Tärkeintä kuitenkin on, että asioita ja erilaisia ilmiöitä edes pohditaan omassa päässä, eikä niellä toisten valmiiksi pureskelemia mielipiteitä totuuksiksi ilman kritiikkiä!

• kylmätotuus
        eppu2 kirjoitti:

Ehkäpä tuo järjestys pitäisi ollakin: Ajatus-seuraus-teko.
        Ajatusta pitäisi oppia pohtimaan miettien sen seurauksia, ennenkuin ajatus muuttuu teoksi.

Siinäpä opeteltavaa riittääkin.

• eppu2
        kylmätotuus kirjoitti:

Ehkäpä tuo järjestys pitäisi ollakin: Ajatus-seuraus-teko.
        Ajatusta pitäisi oppia pohtimaan miettien sen seurauksia, ennenkuin ajatus muuttuu teoksi.

Siinäpä opeteltavaa riittääkin.

Niimpä sanoinkin, että seuraus jää usein miettimättä. Siis juuri ajatustasolla.
        Toiminnan tasollahan teko on ensin ja seuraus sitten.
        Voidaan myös pähkäillä, että ajatuksella voi olla seuraus, ilman tekoa. Tarkoitan, olla tekemättä mitään.

• ghims

Tuntematon kansansävelmä jostain päin maailmaa

Kimmeltävä tähtönen
      päivänrannan puolla näitkö kerran seimehen
      kaukomailla tuolla
      Näitkö Jeesus-lapsosen seimen tuutusessa
      näitkö taivaan enkelin enkelsaattueessa
      Näitkö vielä paimenet yöllä kedollansa
      ja kuninkahat itämaan joulumatkallansa
      Kimmeltävä tähtönen, lyhty maailman yössä,
      loista loista meillekin
      leikissä ja työssä.

• RAUHA-KOKO-MAAILMAAN

Alotukseen :

lukematta ketjua,
      oma missio olisi,
      Rauha koko maailmaan, kansat asuttakoon oman maansa,
      kauppaa tehtäköön sovussa kaikkien valtioitten kesken ympäri maailmaa, kaikki sodat loppukoon.

• Muutenhyvämissio

Ihmiset ovat kulkeneet kautta historian ja menneet muihin maihin ja jääneetkin sinne. Myös suomalaiset. Nyt meidänkin on aika antaa oma osamme niille, jotka haluavat muuttaa maata.

• Muutenhyvämissio kirjoitti:

Ihmiset ovat kulkeneet kautta historian ja menneet muihin maihin ja jääneetkin sinne. Myös suomalaiset. Nyt meidänkin on aika antaa oma osamme niille, jotka haluavat muuttaa maata.

Heille tilaa jotka haluavat muuttaa maata? Mutta entä sotaa pakoon lähteneet ns. pakolaiset? Eiväthän sotapakolaiset vapaaehtoisesti maata halua muuttaa, mutta toista lie nämä nuoret miehet, jotka ovat lähteneet interrailmatkalle paratiisiin?

• Ajattelelaveammin

Miten ja millä lailla se on sinun tai kenenkään muunkaan huoli miksi joku lähtee vaikkapa etsimään paratiisia? Siellä mistä he tulevat se paikka ei kuitenkaan ole eikä tule. Nuoret ihmiset etsivät tulevaisuutta ja mahdollisuuksia jatkaa elämistä normaalioloissa.

Miksi se olisi vain sinun etuoikeutesi?

• eppu2
        Ajattelelaveammin kirjoitti:

Miten ja millä lailla se on sinun tai kenenkään muunkaan huoli miksi joku lähtee vaikkapa etsimään paratiisia? Siellä mistä he tulevat se paikka ei kuitenkaan ole eikä tule. Nuoret ihmiset etsivät tulevaisuutta ja mahdollisuuksia jatkaa elämistä normaalioloissa.

Miksi se olisi vain sinun etuoikeutesi?

Minun mielestäni huolet ovat ne, että, kun on taloudellinen tilanne mikä on ja velkaa otetaan heidänkin elättämisekseen.
        Ja toinen huoli on se erilainen kulttuuri, jossa elämänmeno poikkeaa suomalaisesta.
        Mikäpä siinä sitten, jos rahaa olisi määrättömästi ja he kaikki olisivat täällä oikeista syistä, mutta, kun niin ei ole.

• Siinäpämissiota

Tässä maassa ihmiset ovat tukehtumispisteessä sekä omaan omahyväisyyteensä että rahoihinsa. Sitä on siis määrättömästi, se vain valuu ja kohdistetaan kankkulan kaivoon eli sinne missä siitä ei ole mitään järjellistä hyötyä.

Kulttuuriin sopeutumattomat lähtevät varmasti pois omasta halustaan ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti joku sopeutuukin, sillä täällä tarvitaan erilaisia, jotta tämä kansa ei tule vielä hullummaksi. Sama koskee niitä, jotka eivät ole tulleet "oikeista syistä", virkavalta toivon mukaan toimii niin, että he menevät pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      68
      7962
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      101
      4682
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      111
      3859
    4. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      75
      3363
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      74
      2986
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      134
      2700
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      38
      2145
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      62
      1967
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      260
      1924
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      56
      1908
    Aihe