Pöljä kyselee, onko väliä tökkääkö hdmi johdon telkkarin hdmi 3 vai hdmi in -reikään, jos haluaa kannettavan kautta katsella elokuvia.
Onko väliä mihin HDMI reikään...
8
542
Vastaukset
- Kaikki.käy
Ei ole väliä.
- Kuvasuhteet_sopiviksi
Pieniä eroja löytyy, kuten omassa tv:ssäni: "Jos kytket Audio Return Channel (ARC) -tekniikkaa tukevan digitaalisen äänijärjestelmän, kytke se HDMI IN 1 -liitäntään." Tässä tapauksessa silläkään ei ole väliä, kunhan saa vain kannettavan ja tv:n kuvasuhteet keskenään sopiviksi..
- uusavuttomuuttako
Pöljä pöllö ei uskaltanut itse kokeilla eikä osannut lukea käyttöohjetta, joten laittaa kysymyksen nettiin ja odottaa vastauksia.
- HDMI-kiimaa
Taitaa olla niitä, joilta jää saamisetkin väliin, kun ei kukaan ole avustamassa reikään tökkäämisessä.
- pöljäkyselee
Eihän sitä heti uskalla tökätä, menee pian väärään reikään ja koko telkkari pimenee tai ääni katoaa eikä kuulu enää kannettavasta eikä telkkarista. Pöljän touhutessa voi niinkin käydä :)
- Höpö_vastailee
Ajattelit sitten, että HDMI-kaapelin kytkeminen HDMI-liitäntään rikkoisi laitteet. Jätä ihmeessä laitteet ostamatta, jos elämä on noin vaikeaa. Vakavasti puhuen: kysele lähipiiristäsi viihde-elektroniikkaharrastajaa avuksi. Itse olen talomme mummoille ja muille lupautunut säätämään kanavat ym. pientä, jos eivät omasta suvusta tms. saa heti jotakuta avuksi. Ps. HDMI-liitin menee vain omaan koloonsa, ei niihin muihin.
- apua_lähipiiristä
Höpö_vastailee kirjoitti:
Ajattelit sitten, että HDMI-kaapelin kytkeminen HDMI-liitäntään rikkoisi laitteet. Jätä ihmeessä laitteet ostamatta, jos elämä on noin vaikeaa. Vakavasti puhuen: kysele lähipiiristäsi viihde-elektroniikkaharrastajaa avuksi. Itse olen talomme mummoille ja muille lupautunut säätämään kanavat ym. pientä, jos eivät omasta suvusta tms. saa heti jotakuta avuksi. Ps. HDMI-liitin menee vain omaan koloonsa, ei niihin muihin.
Juuri näin, lähipiiristä löytyy apua ja sukulaiset ja tuttavat auttavat yleensä!
Aina välillä täällä tulee joku kyselijä, jolla ei tunnu asia selviävän, vaikka kuinka hänelle kirjoitetaan vastauksia (tuntuu täysin ajan tuhlaukselta). Silloin kyllä paikan päällä oleva neuvoja on paras, kun hän voi näyttää miten laitteet kytketään ja kertoa eri liittimistä ja asetukista. Myös voi käydä kaupassa kysymässä myyjältä (liikkeestä, josta tv oli ostettu) ohjeita ja ne perusasiat selviävät silloin yleensä parissa minuutissa ja mukaankin voi samalla ostaa mahdollisesti puuttuvan kaapelinkin (HDMI-kaapeli, optinen kaapeli, RCA-kaapeli, antennijohto, ...).
Käyttöohjeet kannattaa ottaa pakkauslaatikosta talteen, lukea ja säilyttää. Jos ohjeet eivät ole Suomeksi, niin kaveri apuun. Myös netistä löytyy helposti ohjeita perusasioihin, sekä televisioiden, digiboksien ym. käyttö- ja kytkentäohjeita.
Tällä kirjoituksella tosin ei ole paljoa merkitystä, koska kyselijät eivät yleensä lue aiempia vastauksia, vaikka voisivat monesti saada apua siten nopeammin.
- se-toimii-sitte-oikein
Onhan sillä väliä, laita siihen jossa lukee HDMI4 PC, näin ainaki meidän kahdessa telkkarissa. Samsung ja LG. Telkkaris on muutamia säätöjä jotka tulee sitten käyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2033812Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii602406Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912286- 472203
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5131287Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931261- 561247
- 701147
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1241117