Onko väliä mihin HDMI reikään...

pöllökyselee

Pöljä kyselee, onko väliä tökkääkö hdmi johdon telkkarin hdmi 3 vai hdmi in -reikään, jos haluaa kannettavan kautta katsella elokuvia.

8

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki.käy

      Ei ole väliä.

      • Kuvasuhteet_sopiviksi

        Pieniä eroja löytyy, kuten omassa tv:ssäni: "Jos kytket Audio Return Channel (ARC) -tekniikkaa tukevan digitaalisen äänijärjestelmän, kytke se HDMI IN 1 -liitäntään." Tässä tapauksessa silläkään ei ole väliä, kunhan saa vain kannettavan ja tv:n kuvasuhteet keskenään sopiviksi..


    • uusavuttomuuttako

      Pöljä pöllö ei uskaltanut itse kokeilla eikä osannut lukea käyttöohjetta, joten laittaa kysymyksen nettiin ja odottaa vastauksia.

      • HDMI-kiimaa

        Taitaa olla niitä, joilta jää saamisetkin väliin, kun ei kukaan ole avustamassa reikään tökkäämisessä.


    • pöljäkyselee

      Eihän sitä heti uskalla tökätä, menee pian väärään reikään ja koko telkkari pimenee tai ääni katoaa eikä kuulu enää kannettavasta eikä telkkarista. Pöljän touhutessa voi niinkin käydä :)

      • Höpö_vastailee

        Ajattelit sitten, että HDMI-kaapelin kytkeminen HDMI-liitäntään rikkoisi laitteet. Jätä ihmeessä laitteet ostamatta, jos elämä on noin vaikeaa. Vakavasti puhuen: kysele lähipiiristäsi viihde-elektroniikkaharrastajaa avuksi. Itse olen talomme mummoille ja muille lupautunut säätämään kanavat ym. pientä, jos eivät omasta suvusta tms. saa heti jotakuta avuksi. Ps. HDMI-liitin menee vain omaan koloonsa, ei niihin muihin.


      • apua_lähipiiristä
        Höpö_vastailee kirjoitti:

        Ajattelit sitten, että HDMI-kaapelin kytkeminen HDMI-liitäntään rikkoisi laitteet. Jätä ihmeessä laitteet ostamatta, jos elämä on noin vaikeaa. Vakavasti puhuen: kysele lähipiiristäsi viihde-elektroniikkaharrastajaa avuksi. Itse olen talomme mummoille ja muille lupautunut säätämään kanavat ym. pientä, jos eivät omasta suvusta tms. saa heti jotakuta avuksi. Ps. HDMI-liitin menee vain omaan koloonsa, ei niihin muihin.

        Juuri näin, lähipiiristä löytyy apua ja sukulaiset ja tuttavat auttavat yleensä!
        Aina välillä täällä tulee joku kyselijä, jolla ei tunnu asia selviävän, vaikka kuinka hänelle kirjoitetaan vastauksia (tuntuu täysin ajan tuhlaukselta). Silloin kyllä paikan päällä oleva neuvoja on paras, kun hän voi näyttää miten laitteet kytketään ja kertoa eri liittimistä ja asetukista. Myös voi käydä kaupassa kysymässä myyjältä (liikkeestä, josta tv oli ostettu) ohjeita ja ne perusasiat selviävät silloin yleensä parissa minuutissa ja mukaankin voi samalla ostaa mahdollisesti puuttuvan kaapelinkin (HDMI-kaapeli, optinen kaapeli, RCA-kaapeli, antennijohto, ...).

        Käyttöohjeet kannattaa ottaa pakkauslaatikosta talteen, lukea ja säilyttää. Jos ohjeet eivät ole Suomeksi, niin kaveri apuun. Myös netistä löytyy helposti ohjeita perusasioihin, sekä televisioiden, digiboksien ym. käyttö- ja kytkentäohjeita.

        Tällä kirjoituksella tosin ei ole paljoa merkitystä, koska kyselijät eivät yleensä lue aiempia vastauksia, vaikka voisivat monesti saada apua siten nopeammin.


    • se-toimii-sitte-oikein

      Onhan sillä väliä, laita siihen jossa lukee HDMI4 PC, näin ainaki meidän kahdessa telkkarissa. Samsung ja LG. Telkkaris on muutamia säätöjä jotka tulee sitten käyttöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      37
      4132
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      240
      2591
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      248
      2484
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      203
      1924
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      104
      1806
    6. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      117
      1547
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      198
      1326
    8. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      346
      1231
    9. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      95
      1118
    10. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      199
      1056
    Aihe