Omatoimimatka ja sairastuminen

MarjattaTee

Kun matkan on varannut ja maksanut toinen yksityinen henkilö (kerättyään rahan osallisilta) niin mitä vaihtoehtoja on saada rahat takaisin lentoyhtiöltä? Lippuihin ei ole ostettu peruutusturvaa eikä luottoyhtiö korvaa mitään, koska lentoja ei ole maksettu kortillani. Olen sairastunut vakavasti ja siitä minulla olisi lääkärintodistus. Korvaako lentoyhtiö pelkällä lääkärintodistuksella mitään?

Asiallisia kommentteja kiitos.

7

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LH772

Matkavakuutus?

• mitäsny

Lentoyhtiö ei korvaa mitään, sen vuoksi liput ovat olleet halvat.

Jos on matkustajavakuutus, siitä saattaa saada korvausta.

• vakuutettuna

Jos sinulla ei ole voimassa olevaa matkavakuutusta, et todennäköisesti saa rahoja mistään takaisin. Lentoyhtiöt ei ole vastuussa sairatumisen takia. Toisin kuin valmismatkanjärjestäjät, jotka palauttavat rahat lääkärintodistusta vastaan.Kokemusta on sairastumisesta ja matkavakuutuksesta tuli takaisin omatoimimatkan lennot, hotelli ja kuljetukset kuitteja vastaan. Toivottavasti sinulla on vakuutukset kunnossa!!

• harrrmi

Halpalentoyhtiöltä olin matkaa tilaamassa joskus aiemmin. Silloin käsitin asian niin ETTEI matkaa pysty perumaan EIKÄ edes muuttamaan toisen nimiin. Tässä suurin ero "valmismatkoihin" !

• AinakinVerotTakaisin

Itselleni lentoyhtiö korvasi verojen osuuden lipuista kun en sairastumisen takia päässyt matkaan. Ei ollut lipuissa mitään muutosoikeutta ja ne oli maksettu kuukausia etukäteen. Reissuun piti lähteä alle viikon päästä kun sairastuin. Lääkäri kielsi matkustamisen ja kirjoitti pyynnöstäni asiasta englanninkielisen lääkänrintodistuksen.
      Luonnollisesti matkustajavakuutus korvasi loput lipun hinnasta kuten myös etukäteen maksamani hotellikustannukset (hotellista meni täysi hinta kun se olisi pitänyt perua huomattavan ajoissa - edullisin hinta ko. hotellille). Eli yli kahden viikon omatoimisesta etelän reissusta ei lopulta jäänyt senttiäkään palauttamatta.
      Matkavakuutus on MUST!

• vakuutettuna

Kyseessä minulla oli Norwegianin edullisin low fare-lippu, josta ei tullut edes veroja takaisin. Kaikki tuli vakuutusyhtiöltä. Eli eroja ja eri käytäntöjä on.

• ehkä_saaki

MATKALLA sairastumisen ja matkan peruuntumisen korvaa vakuutus MUTTA miten on lähdön toteutumatta jääminen kun ei ole peruutusturvaa halpayhtiöillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5595
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      2942
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2601
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2449
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      22
      2191
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      261
      1754
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      58
      1329
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1203
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1165
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90