Omatoimimatka ja sairastuminen

MarjattaTee

Kun matkan on varannut ja maksanut toinen yksityinen henkilö (kerättyään rahan osallisilta) niin mitä vaihtoehtoja on saada rahat takaisin lentoyhtiöltä? Lippuihin ei ole ostettu peruutusturvaa eikä luottoyhtiö korvaa mitään, koska lentoja ei ole maksettu kortillani. Olen sairastunut vakavasti ja siitä minulla olisi lääkärintodistus. Korvaako lentoyhtiö pelkällä lääkärintodistuksella mitään?

Asiallisia kommentteja kiitos.

7

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LH772

      Matkavakuutus?

    • mitäsny

      Lentoyhtiö ei korvaa mitään, sen vuoksi liput ovat olleet halvat.

      Jos on matkustajavakuutus, siitä saattaa saada korvausta.

    • vakuutettuna

      Jos sinulla ei ole voimassa olevaa matkavakuutusta, et todennäköisesti saa rahoja mistään takaisin. Lentoyhtiöt ei ole vastuussa sairatumisen takia. Toisin kuin valmismatkanjärjestäjät, jotka palauttavat rahat lääkärintodistusta vastaan.Kokemusta on sairastumisesta ja matkavakuutuksesta tuli takaisin omatoimimatkan lennot, hotelli ja kuljetukset kuitteja vastaan. Toivottavasti sinulla on vakuutukset kunnossa!!

      • harrrmi

        Halpalentoyhtiöltä olin matkaa tilaamassa joskus aiemmin. Silloin käsitin asian niin ETTEI matkaa pysty perumaan EIKÄ edes muuttamaan toisen nimiin. Tässä suurin ero "valmismatkoihin" !


    • AinakinVerotTakaisin

      Itselleni lentoyhtiö korvasi verojen osuuden lipuista kun en sairastumisen takia päässyt matkaan. Ei ollut lipuissa mitään muutosoikeutta ja ne oli maksettu kuukausia etukäteen. Reissuun piti lähteä alle viikon päästä kun sairastuin. Lääkäri kielsi matkustamisen ja kirjoitti pyynnöstäni asiasta englanninkielisen lääkänrintodistuksen.
      Luonnollisesti matkustajavakuutus korvasi loput lipun hinnasta kuten myös etukäteen maksamani hotellikustannukset (hotellista meni täysi hinta kun se olisi pitänyt perua huomattavan ajoissa - edullisin hinta ko. hotellille). Eli yli kahden viikon omatoimisesta etelän reissusta ei lopulta jäänyt senttiäkään palauttamatta.
      Matkavakuutus on MUST!

      • vakuutettuna

        Kyseessä minulla oli Norwegianin edullisin low fare-lippu, josta ei tullut edes veroja takaisin. Kaikki tuli vakuutusyhtiöltä. Eli eroja ja eri käytäntöjä on.


      • ehkä_saaki

        MATKALLA sairastumisen ja matkan peruuntumisen korvaa vakuutus MUTTA miten on lähdön toteutumatta jääminen kun ei ole peruutusturvaa halpayhtiöillä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      528
      5852
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      2006
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1971
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      113
      1801
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1588
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1587
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      60
      1207
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      68
      1045
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe