Oikein miellyttävää ja rauhallista iltaa kaikille.

IlmariKuusenkääpä

On oikein mukava lukea tämmöistä asiallista ja positiivistä keskustelupalstaa kuin tämä Lieksa Suomi 24 edustaa.
Täällä ihmiset on kohteliaita, asiallisia ja toisiaan kannustavia.
En ole löytänyt täältä yhtään kielteistä kirjoitusta, ihanaa.
Tuossa päivällä kun kävelin Lieksan kauppoja ja keskustaa läpi ja katselin ympärilleni, niin huomasin, että lieksalaiset ovat hymyileviä, valittömiä, hyvin pukeutuneita ja kohteliaita ihmisiä.
Ja se avuliaisuus sai minut mykistymään.
Hyvä lieksalaiset, jatkakaa samaan malliin.

7

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PkoskenPeka

      Tuo sinun käsityksesi on oikia, liekkö missään päin maailmaa yhtä miellyttävää kylää kuin Lieka on.
      Esimerkiksi kun Ilomantsista tai Nurmeksesta ajaa Lieksaan , jo kaukaa aistii sivistyneen sivilisaation.
      Ja tuo hieno suhtautuminen vähemmistöihin on koskettavaa. En ole koskaan kuullut lieksalaisen sanovan poikittaista sanaa maahanmuutosta, hienoa.
      Ystävällinen Lieksa saa vieraakseen, ensi kesänä n. 1,5 turistia.

      • 1 kokonainen ja yksi puolikas turisti?

        Tulee mieleen se sairas video siitä kristitystä...


    • mieoonkarjalast

      Oikeesti kaikki pohjoi ja eteläkarjalan ihmiset mehän ollaan ihmisläheisiä ,keskustelu alttiita ja ystävällisiä ihmisiä.pidetään karjala karjalana

      • Hyöonilosiikarjalaisii

        heil ei oo huolii mistää


      • muuanElli

        Niinpä niin.
        Mutta se kautta itäsuomen on tuo karjalaisuus katoavaa perinnettä.
        Liikaa vaikutteita muualta, mutta toivoa on, että karjalaisuudesta saadaan jotain säilytettyä.


    • Kulkukoira

      Vietin monen monet vuodet kesälomia toisen kunnan puolella, mutta kylillä kävin aina Lieksassa. Niistä kesistä on pelkät lämpimät muistot. Jäin sitten eläkkeelle ja siihen ne lomat loppuivat mutta annas olla, viime kesänä palailin Lapista ja ajattelin että käynpä kysymässä yösijaa Kristilliseltä opistolta, oli tuo virka-aikakin siellä jo päättynyt. Ja kulkumiestä pidettiin kuin piispaa pappilassa, se oli sellaista arjen ystävällisyyttä jota harvoin tapaa. Otin tämän nyt ihan vaan esimerkkinä siksi, että se palveluhalu ei niitä suomalaisen parhaita puolia ole koskaan ollut ja jos sitä jostakin löytää niin kannattaa se tulla mainituksi. Niin että hyvää alkanutta vuotta vaan kaikille Lieksaan kenelle kelpaa.

      • yötönkulkija

        Onneksi älysit pyytää turvapaikkaa, tuskin muuten olisi sijaa majatalossa löytynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe