Clion startti pyörii vain muutaman sekunnin

cliomies

Elikkäs minulla on vm.04 Cliossa ilmennyt nyt pakkasten aikaan seuraavanlainen ongelma: kun starttaa startti pyörii hyvin, mutta vain muutaman sekunnin eikä auto ehdi käynnistyä. Akun latasin tätä ennen täyteen ja sen jälkeen heti koitin käynnistystä ja sitä koitettiin myös antamalla virtaa toisesta autosta(ennen ilmennyttä ongelmaa tällä konstilla lähti tyhjällä akulla lähti käyntiin kuin palmun alta nyt ihan samoilla pakkasilla pari päivää aikaisemmin), mutta ei auttanut, samalla tavalla startti pyörii vain hetken ja välillä ei starttaa ollenkaan, pitää kaksi kertaa kääntää virta-avaimesta. Ajoestosta ei ole kyse, koska valo sammuu eikä ajonesto päällä antaisi edes pyörittää starttia, kokemusta on siitäkin.

10 asteen pakkasilla lähti vielä käyntiin ihan hyvin eikä muutenkaan ole koskaan ollut mitään ongelmia startin kanssa.

4

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DGC

Kyllä tuossa jonkinlaisesta sähköpulasta on kysymys, sama oire ilmenee viimeisillään vetävällä akulla. Jos apuvirta ei auta niin puhdista akun navat, maakaapelien liitoskohdat korista ja samalla voi katsoa, olisiko maakaapeleita syytä uusia. Ja jos se akku on jo muutaman vuoden vanha, se kannattaa vaihtaa suosiolla uuteen, joutuisit kuitenkin uusimaan sen kohta.

• RelluClio65
    • kuapel

Tarkasta moottorin ja rungon välisen maakaapelin kunto. Aiheuttaa juuri kuvatunlaista vikaa jos hapertunut poikki. Löytyy kuskin puolelta, irrota vasen eturengas sekä pyöräkotelosta muovi pois edestä, niin näät kaapelin. About akun alla, vaihteiston päädystä runkoon menevä paksu lattakaapeli.

• Montööri

Relerasiaan päässyt kosteutta ja se aihettanee tuon. Tarkista rasian tiiviste ja kuivaa laite. Vikatilajärjestelä täytyy nollata kyllä ja siihen tarvitsee vikanollauslaitteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe