Liitto panosti Formula 4 NEZ-sarjaan,kannattiko?

Koiramäentalli

Iki-ihanainen autourheilun kattojärjestö panosti menneellä kaudella reilut 110.000 euroa Formula 4-sarjaan. Järjestettiin kilpailuita,vietiin väkeä ulkomaille kilpailuita seuraamaan,ostettiin mediaikaa ja saatiin kaksi suomalaista kuljettaja seuraavalle tasolle. Herää kysymys, kannattiko?

Tulevalla kaudella sarjan järjestäjä sanoikin sitten moro,ja nyt ei yhtään kilpailua enään ajeta suomessa,radat eivät vastaa vaatimuksiltaan sitä mitä halutaan.Suomalisia sarjassa on mukana kuusi kuljettajaa,joten toimiihan tämä hyvänä mainospaikkana.Mutta kannattaako tänä vuonna tuo sama satsaus sarjaan,sen voi jokainen ihan itse miettiä.

Mitä jos tuokin raha olisi sijoitettu kartingiin?

26

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SRdvfv

      Saatiinhan siinä tuettua 2 kuskia eteenpäin. Tänä vuonna ne 6 on ihan omillaan.

    • Huolestunutkilpailija

      Kaikki panostukset tulisi nyt suunnata uusien harrastajien saamiseksi lajin pariin. Cadet ja mikro luokkien kuljettajamäärät ovat romahtaneet alle puoleen kolmessa vuodessa. Jos tämä suunta jatkuu on suomalaisen rata-autoilun kohtalo samanlainen kuin mäkihypyn. AKK:n Cadet auto kampanja on yksi hyvä ponnistus tähän suuntaan. Se ei kyllä pelkästään riitä mihinkään. Nyt täytyy saada paljon uusia kuskeja lajiin mukaan. Tässä työssä tulee AKK:n kantaa päävastuu! Myyntiä ja markkinointia tavallisille lapsiperheille!

    • MITTEEtää

      Mistäs tommittii tietoo saatavilla, että suomessa ei ajettaisi NEZ nelosii.

    • Routaheittoko

      En edes tiedä missä kisat ajetaan , mutta voi olla logistisetkin syyt miksi tänne ei niitä roudata . Yksi syy voi olla myös paremmat radat / puitteet . Kilpailevien mussukoiden isukit on maksukykyisiä , saattaa olla että niitä kuunnellaan. Voi olla että varikon rasvainen pyttäri ja haalea kahvi muovituoleista ei kiinnosta . Voi olla tottunut että pöydässä on pöytäliinat ja lasissa punkkua . Ei ole tosiaan harmaatakaan tietoa , näinkin voi asiaa miettiä .

    • Themussukka

      Ketäs mussukoita on sinne menossa?

      • jeeeeeeeee

        Kari,Valtanen,Puhakka ainakin listoilla


      • Emmääkääntiävielä

        Väärää tietoa.


      • Hiemantietoisempi

        Kuten edellä mainittiin, Niko Kari on mm. hyvä esimerkki SMP F4 -sarjan "kannattavuudesta". Toimii mielestäni oikein kannattavana ponnahduslautana isompiin luokkiin ja maailmalle. Ei Karia ihan suotta Red Bullin juniori-tiimiin valittu. Tänä vuonnahan homma jatkuu samalla tavalla ja suomalaiskuskeja tulee varmasti taas useampi joukkoon mukaan. Koska sarjaa hallinnoi AKK ja promoottorina toimii Koiranen GP, kyllä ainakin yksi kisa tullaan Suomessa pitämään. Mutta odotellaan nyt vielä 100% vahvistettua tietoa!


    • Missutussu

      Varmaan tarkoitti sitä , että tuolla tasolla jo pakosti maksaa kausi paljon , niin rahalle kanssa vastinetta puitteiden puolesta ,

      • paaluapuuttuu

        F4 kausi maksaa NEZ-sarjassakin harjoituksineen, matkoineen ja majoituksineen n. 200.000,- €/kausi. Muissa vähintään saman ja kärkiteameissa paljon enemmän. Ja seuraavassa vaiheessa F3:ssa budjetti pompsahtaa helposti nelinkertaiseksi, jos ajaa vähänkään kohtuullisesti asiansa hoitavasta ammattiteamissa. Meitin köyhien kannattaa harrastella täällä kotosuomessa, vaikka kyllä sekin kaikki rahat vie ja vähän enemmänkin.


    • Maailmamuuttui

      Kyllä liitto on nyt ottanut linjan siihen päin notta kaikki rahat laitetaan sinne Formula 4 sarjaan.Ulkomaan kilpailuavustusrahat annetaan tästä edespäin vain yhdelle kuljettajalle joka ajaa tuota sarjaa.Tänä vuonna Juho Valtanen kuittasi 5000 euroa käytettäväksi matkusteluun.Onnittelut Juho ja taustajoukot!

      • AhvenistoRaceCircuit

        Ahvenisto tuli ainakin sarjan järjestäjälle huomattavan kalliiksi. Kuljettajat olivat ilmeisesti testikilometreistä huolimatta aavistuksen innoissaan kauden avauskilpailussa. Sarjan vaativin rata ja korjattavaa riitti mekaanikoilla. Ahvenistolle on kyllä tulossa rataisännän ilmoituksen mukaan varikkorakennus, joten olosuhteet ovat kohentumassa.


      • tosionsanoitiivola
        AhvenistoRaceCircuit kirjoitti:

        Ahvenisto tuli ainakin sarjan järjestäjälle huomattavan kalliiksi. Kuljettajat olivat ilmeisesti testikilometreistä huolimatta aavistuksen innoissaan kauden avauskilpailussa. Sarjan vaativin rata ja korjattavaa riitti mekaanikoilla. Ahvenistolle on kyllä tulossa rataisännän ilmoituksen mukaan varikkorakennus, joten olosuhteet ovat kohentumassa.

        No jos miettii ilman hämeenlinnalaisia aurinkolaseja päässä , niin rata jossa on enemmän rauna-alueita niin on varmaan kaikille parempi . Romun määrä vähenee ja maksaa sitä rahaa (josta aina itketään) vähemmän. Toinen asia on että se "tulossa" oleva varikkorakennus pitää olla valmis. 70-luku meni jo . Ei ole maksavaa yleisöä ymm tuloja. Ainoat tulonlähteet on näiden kuskien sponssit pappa betalar isät. Nämä kukkarot kertovat missä ajetaan .


      • AhvenistoRaceCircuit
        tosionsanoitiivola kirjoitti:

        No jos miettii ilman hämeenlinnalaisia aurinkolaseja päässä , niin rata jossa on enemmän rauna-alueita niin on varmaan kaikille parempi . Romun määrä vähenee ja maksaa sitä rahaa (josta aina itketään) vähemmän. Toinen asia on että se "tulossa" oleva varikkorakennus pitää olla valmis. 70-luku meni jo . Ei ole maksavaa yleisöä ymm tuloja. Ainoat tulonlähteet on näiden kuskien sponssit pappa betalar isät. Nämä kukkarot kertovat missä ajetaan .

        Ahvenistosta on sanottua, että jos siellä osaa ajaa, niin osaa missä vaan. On mainio rata kouluttaa tulevia huippuja. Eikä Ahvenistolla enemmän ajaneiden kilpailuissa tule niin paljoa romua kuin mitä SMP sai aikaan.


      • AhvenistoRaceCircuit

        Ahvenistosta on sanottua, että jos siellä osaa ajaa, niin osaa missä vaan. On vaativa ja hyvä rata kouluttaa tulevaisuuden huippuja. Eikä siellä enemmän ajaneiden kilpailuissa tule niin paljoa romua kuin mitä SMP sai aikaan.


      • uskovaanviisaampaa
        AhvenistoRaceCircuit kirjoitti:

        Ahvenistosta on sanottua, että jos siellä osaa ajaa, niin osaa missä vaan. On mainio rata kouluttaa tulevia huippuja. Eikä Ahvenistolla enemmän ajaneiden kilpailuissa tule niin paljoa romua kuin mitä SMP sai aikaan.

        Ei kannata vetää hernettä karvaiseen sieraimeen , jos totuus sattuu. Maailma muuttuu ja seurojen ymm lajiin liittyvän pitää mukautua myös olosuhteiden. Se on ainoa tapa pärjätä tulevaisuudessa - moottoriurheilun yleensä. Juuri nuo vähän jääräpäisyydet kannattaa unohtaa. Peruutuspeiliin ei kannata katsoa . Se että perustelu on siinä , että vanhaan hyvää aikaan ... siellä oppi parhaiten.... huiput ajoi niin ..... , jos uskoo näihin niin sitten on väärässä paikassa . Maksajat edelleen määrää , mikä niitä kiinnostaa.


    • rallifani

      No onneksi se haihattelija, joka tuon summan on törsännyt siirrettiin Sportsin puolelle. Siellä se voi törsätä Nesteen ja Jyväskylän kaupungin maksamat kynnystahat ihan mihin vaan. Liiton talouden Tj sai muutamassa vuodessa kuralle niin mitenköhän nopeasti onnistuu Sportsin puolella. On tietty liiton hallitukselta hieno ele palkita herra noin hienoista suorituksista "ylentämällä" hänet Sportsin Tj:ksi.

    • vruumvruumbang

      Ei mennyt Sportsin tj:ksi vaan Neste Rallin promoottoriksi. Eri asia.
      Ahvenisto on ratana kuljettajille erittäin mukava ja haastava. Kokeneillakin kuljettajilla perinteisesti on sattunut ja tapahtunut kun on ollut kauden ensimmäinen kilpailu. Saati sitten nuorille kuskeille, joilla on myös uran ensimmäinen isojen autojen kilpailu. Esim. sarjan neljäntenä osakilpailuna olisi ollut ihan hyvä paikka. Toki upsistakeikkaa tilanteen sattuessa tuppaa aina maksamaan.

      • AhvenistoRaceCircuit

        Oppimisestahan siinä on kyse, mikäli haastavalla radalla ajetaan. Ahveniston korkeuserot ja kallistukset ovat vaativia ajaa. Siten eri kuljettajien välillä syntyy eroja, alkaen autojen säätämisestä itse ajamiseen ja ajolinjoihin.

        Sarjan SMP F4 mestari Karikin tutustui varikkomäen rengasvalliin niin, että auto nostettiin kuljetusauton lavalle kolmena toisiinsa kytkettynä kappaleena. Limiitillä ajamistahan siinäkin harjoiteltiin eikä varmasti tämäkään oppi hukkaan mennyt.

        RataSM -kisojen 2016 yhteydessä Ahvenistolla ajetaan ThunderV8 osakilpailut, joissa ovat lisäksi mukana ruotsalaiskuskit. Kyllä Ahvenistolla on mielenkiintoista katseltavaa myös tulevaisuudessa.


      • Pieniinmenee
        AhvenistoRaceCircuit kirjoitti:

        Oppimisestahan siinä on kyse, mikäli haastavalla radalla ajetaan. Ahveniston korkeuserot ja kallistukset ovat vaativia ajaa. Siten eri kuljettajien välillä syntyy eroja, alkaen autojen säätämisestä itse ajamiseen ja ajolinjoihin.

        Sarjan SMP F4 mestari Karikin tutustui varikkomäen rengasvalliin niin, että auto nostettiin kuljetusauton lavalle kolmena toisiinsa kytkettynä kappaleena. Limiitillä ajamistahan siinäkin harjoiteltiin eikä varmasti tämäkään oppi hukkaan mennyt.

        RataSM -kisojen 2016 yhteydessä Ahvenistolla ajetaan ThunderV8 osakilpailut, joissa ovat lisäksi mukana ruotsalaiskuskit. Kyllä Ahvenistolla on mielenkiintoista katseltavaa myös tulevaisuudessa.

        Rata SM ja sarjan 60 kuskia ...,


      • pröötprööt

        Täyttä pelleilyä koko SM. Ketä kiinnostaa? On se kumma, kuinka ovat osanneet ajaa alas kaikki hommat.


    • HARDWORKPAYSOFF

      Menkää töihin

    • sivustaseuraajana

      Tämä samainen kaveri panosti aikoinaan liiton rahoja Formula Renault sarjaan vähintään saman verran ja tuki silloin yhtä seinäjokelaista formula tallia, jonka silloisissa taustoissa mukana ollut on nyt liiton pj. No Formula Renault sarja kuopattiin kahden vuoden päästä aloittamisesta ja samalla kuopattiin myös tuo seinäjokelainen tiimi. Mitenkähän käy nyt F4 sarjan kanssa. Toki nyt siellä eri miehet suomesta hoitelemassa, että voisi jopa tulla jotain, mutta liitto on kyllä väärä instanssi tunkemaan rahaa suomalaiselle tiimille pyörittämään jotain sarjaa venäjällä.

    • 100000onpikkusumma

      Ehdottomasti panostus Formula NEZ on kannattanut ja huippuihin kannattaa panostaa edelleen Nyt kaverit menossa eteenpäin. ja uusia kuskeja tulossa NEZ-sarjaan . Panostusta myös lisää SM luokkiin huippujen vientiin Euroopan radoille ja sekin tulee näkymään jatkossa positiivisesti,
      Ihan turhaan euroja on heittää yksityisten pyörittämiin harrastesarjoihin. Esikuvia täytyy olla. Seuratoiminta meillä pulassa on, sille tasolle täytyypi saada virtaa ihan seuratoiminnan ja harrastajien kautta.

      • jdjdbd

        Bull Shit!


      • mitkähuiput

        Ei kai Euroopan radoille ketään tarvitse viedä. Jokainen sinne pääsee ihan itse ja voi vielä valita tiiminkin monien joukosta. Ulkomaille se raha kannattaa viedä jos siellä aikoo ajaa, tästä on faktaa tulosten muodossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5718
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3743
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      457
      2629
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      266
      1662
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1333
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1326
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1220
    Aihe