Osaako joku antaa kunnon ohjeet,miten ja millä aineilla saan moottoripyörän visiirin puhtaaksi,on nyt niin naarmuilla ja samea ettei läpi tahdo nähdä
tuuli ohjaimen puhdistus ja kiillotus
4
2155
Vastaukset
- mitäkiillotetaan
Tarkoitatko katteessa olevaa kirkasta plexiä vai kypärän visiiriä? Kypärän visiirille ei ole muuta keinoa kuin uuden osto. Pari visiiriä kesässä menee jos ajaa paljon. Pyörän plexi on helppo kunnostaa kiillotuskoneella ja oikeilla hyvin hienoilla hajoavilla viimeistelytahnoilla esim. ajovalojen kunnostussarjalla. Tarkkana ettei polta kiinni aineita.
Joissakin pyörissä tosin plexi on niin halpa (50-100€), että uutta vaan kiinni.- bmwk1200lt
Kiitokset,bemariin maksaa alkuperäinen noin 5oo€,tarvike pleksi 200-300. Pitänee alkaa ettiin aineita ja alkaa hiomaan
- TimoEv
Olen menestyksellä kiillottanut plexin seuraavasti: Suihkupulloon "väkevä" Fairy-liuos. ( Fairy on tehokas rasvanpoistaja. ) Sitä pruutannut plexiin ja antanut hetken vaikuttaa ja sitten pessyt pois. Uusinta tarepeen mukaan. Kaikki lika ja hyttyset pois.
Sitten Pled-suihketta runsaasti ja kiillotus.
Toimii hyvin, käsittely pitää uusia aika-ajoin, mutta eipä se järjen päälle käy. Eikä erityisemmin kukkaronkaan päälle. Varsinkin jos/kun uusi plexi maksaa Ameriikan mammonaa...
Pled ikäänkuin täyttää ne naarmut ja tavallaan palauttaa optiset ominaisuudet.
Tai sitten varsinainen kiillotus:
- Sonax Naarmunpoistaja akryyli yms. muoveista
- Mirkan Polarshine 12
- Unipol kiilloitustahna
Helpoin tapa on tietenkin porakone ( vast. ) ja pehmeä laikka noille aineille. Ainakin Unipolin kanssa saa olla tarkkana, ettei hiottava kohta lämpiä ja siten vääristy optisesti. Kiilloitusta ei myöskään kannata tehdä tyyliin: "...joo mä tuun käymään, mut mä kiillotan tuon plexin ensteks..." Eli aikaa on varattava hyvään lopputulokseen. Nestemäistä hionta-apuöljyä ei myöskään kannata varata turhan montaa tölkkiä / pulloa... - enkokeilisMUUTA
pikkurälläkään hieno santapaperilaikka.. ja vot, komiaa pakkaa tulemaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356