Milloin takuueläke nousee? Aikaisemmin työkyvyttömyyseläkkeellä oleva henkilö sai tienata takuueläkettä vastaavan summan menettämättä eläkettään. Miten on nyt? Katsoin joku aika sitten kelan sivuja ja siellä luki tälle vuodelle viime vuoden takuueläkkeen määrä. Onko täällä työtä tekeviä työkyvyttömyyseläkeläisiä, jotka tietäisivät vastauksen? Vastaukset.
takuueläke-työnteko-työkyvyttömyyseläke jne.
4
548
Vastaukset
- kelansivuiltakatoin
kyl mul ainakin näkyi takuueläkkeeseen tehty korotus yli 20 euroa tammikuulle jo.
- tukipatka
Se paljonko eläkkeensaaja saa tienata riippuu ko. eläkkeensaaja edellisen verotuksen vahvistetuista tuloista, eli käytännössä määrä on erilainen kullakin henkilöllä.
- alkuperkirj
Niillä, jotka saavat työeläkkeensä lisäksi myös kansaneläkettä, työtulot eivät saa ylittää takuueläkkeen määrää. Tänä vuonna asia on ilmeisesti muuttunut, koska Kelan sivuilla määräksi ilmoitetaan viime vuoden takuueläkkeen määrä, ei siis tätä tämän vuoden, joka on noussut. Ajattelin, että onko tässä sattunut lipsahdus kansaneläkelaitokseen puolelta, vai onko tilanne todella tämä.
- varokaa-vain
Työkyvyttömyyseläkkeellä ei kannata tehdä töitä ainakaan 5 ensimmäisenä vuonna sillä voipi tulla kutsu Kelalta uuteen työkyvyn määritykseen, kuten minulle tuli. Piti taas toimittaa kymmenet lääkärintodistukset ja muut ennen, kuin eläkkeen maksaminen jatkui. Sain kyllä takautuvasti ne onneksi mitä eivät maksaneet vaikka sossu joka elätti minua otti suurimman osan niistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984