viiltely..

13vjätkä

Joo ennenkun ketään huutaa huomiohuoraks ketään ei tiedä asiasta taisiis te ketkä luette tiedätte en nyt jaa tarinaani kokonaan mutta tässä lyhyt versio eli oli kait kesä 2014 ja olin siirtymässä kutoselle joo silloin olin kiusattu mutta en masentunut vuotta myöhemmin masenuin pahasti ja aloin viiltelemään jäin koukkuun ja olen viillellyt nyt 6kk ja tarviin apua en haluu masentuu enää.pahemin:(

4

87

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • danettisp

      Kannattaa jutella jonkun luotettavan aikuisen kanssa tästä. Esim. vaikka terveydenhoitajan. Itsellänikin on masennuksen alkua, mutta sain apua tarpeeksi nopeasti, ettei levinnyt pahemmaksi. Mutta tosiaan luotettava aikuinen. Jos ei ole ketään, nii kaveritkin käy. Vanhemmat myös. Jos eivät hekään, voit tulla mun luo juttelee. Thx.

      • danettisp

        Niin ja tuohon viiltelyyn. Voit vaikka kirjoittaa siihen kohtaan johon viiltelet, niin jotain mikä estää sua viiltelemästä. Esim, vaikka jonkun tärkeän ihmisen nimen, ja kuvittelet että kun viiltelet siitä nimestä, sitä ihmistä sattuu

        Muista myös että tota ei kannata kirjottaa käteen tusseilla, varsinkaan niillä josta voi tulla verenmyrkytys. Ehkä maalilla, joka ei aiheuta mitään. Tai sitten vain teippaat käteen lappusen tmv.


    • sinisetajatukset

      Hei
      Teepä vaikka näin:
      1. Selvitä miksi ja milloin sun tekee mieli viillellä (esim koti sängyllä makoilu tylsyys)
      》 tutki että mikä kaikki johtaa siihen että teet päätöksen viiltelystä.

      2. Muuta jotain huomaamastasi jutuista kun seuraavan kerran alkaa taas tuntua siltä että kohta... (niin esim. menetkin kävelylle ulos etkä meekään makaamaan sängylles)

      3. Jatka tätä korvaustekniikkaa ja huomaa kuinka onnistuit taas välttämään sen mitä halusitkin

      4. Keksi itselles tosissaan jotain mielenkiintoista jotta pystyt keskittymään siihen

      5. Älä lannistu vaikka sen ulkolenkin jälkeen sulla ois käsi auki. Totea että tää oli pientä edistystä ja ohjaa huomios taas takas siihen että et viiltele. Älä siis tuomitse itseäsi vaikka näyttää siltä että et aluksi saakaan paljoakaan edustystä aikaan.

      6. Jos toi edelinen ei toimi, niin etsi ammattiapua. Jos se on sun mielestä pelottavaa niin voit kääntää mieles sillä että kuinka pelottavaa se sitten onkaan että viiltelet koko loppuelämäs. Tai vaikka kuinka hienoa se ois jos voisit olla viiltelemättä.

      Toivottavasti oli apua.

    • viisasaikuinenneuvoo2013

      Jos oikeasti olisit ahdistunut, et tarvitsisi siihen viiltelyä.
      Jos oikeasti haluaisit kuolla, tappaisit itsesi ja onnistuisit siinä.
      Jos oikeasti vihaisit itseäsi, miettisit syyn sille ja korjaisit asian.
      Jos oikeasti sinulla olisi paha olo, puhuisit ongelmistasi jollekin aikuiselle.
      Jos joskus järkiinnyt ja kasvat aikuiseksi, tajuat miten lapsellista viilteleminen on.
      Viiltely on pelkkää huomion kerjäämistä ja draamahakuisuutta.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      448
      2185
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      223
      1946
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1271
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1247
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      40
      1114
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1045
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe