Viikonloppu tallinnassa

Kertokaas kokemuksianne Tallinnanreissuista. Oletteko yöpyneet vanhan kaupungin pikkuhotelleissa vai Tallinnan isommissa hotelleissa? Monenko tähden ja oliko hinta-laatusuhde kohdillaan?Mitkä nähtävyydet kannattaa bongata, mikä ruokapaikka hyvä jne?

26

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liian vanha kaupunki.
      Nähtävyydet löytyy netistä
      Jopa paremmin kuvin, kuin itse ottamalla.
      Joten...ei, ei, ei...
      Mainosta jotain muuta.
      Fiksummin ja Fiksunpaa.

H.

• Tsumbaa itsekses vaan.Se mikä sinulle on vanha voi jollekin toiselle olla uusi kokemus.Minä pidän vanhasta ja hotellien nimiä ei tarvitse mainita niin ei tule mainosta. Sinä taidat pierastakin sisäänpäin, ettei vaan mut sais.

• daybyday kirjoitti:

Tsumbaa itsekses vaan.Se mikä sinulle on vanha voi jollekin toiselle olla uusi kokemus.Minä pidän vanhasta ja hotellien nimiä ei tarvitse mainita niin ei tule mainosta. Sinä taidat pierastakin sisäänpäin, ettei vaan mut sais.

Menehän sitten nuorien joukkoon.
        Sinne missä pieru-huumorikin pilveilee.
        Ota liuku ja suppo mukaan.
        Ettei ala sattua.
        Niin voi käydä ahkeralle nuorellekin.
        Tulit tehneeksi ison, negatiivisen mainoksen.

H.

• hunksz kirjoitti:

Menehän sitten nuorien joukkoon.
        Sinne missä pieru-huumorikin pilveilee.
        Ota liuku ja suppo mukaan.
        Ettei ala sattua.
        Niin voi käydä ahkeralle nuorellekin.
        Tulit tehneeksi ison, negatiivisen mainoksen.

H.

Tallinnalle

H.

• hunksz kirjoitti:

Tallinnalle

H.

Entäs Huawei ;). Kelles sinä mainostit(tat).

• daybyday kirjoitti:

Entäs Huawei ;). Kelles sinä mainostit(tat).

"daybyday"

Tämän kerran vielä.
        Kirjoitin Huawein mitättömyydestä Nokia 1520 verrattuna.
        Kakarani ovat kohta 40v.
        Hekin ovat kyllästyneet Tallinnan typerään keino-tekoisuuteen.

H.

• hunksz kirjoitti:

"daybyday"

Tämän kerran vielä.
        Kakarani ovat kohta 40v.

H.

Äläpä chattaa äläkä bloggaa. Sinun lapsesi ovat sinun lapsiasi, minulla on ihan eri kuviot joten lopeta tuo. Odotellaan jos joku fiksumpi vastaisi.

• daybyday kirjoitti:

Äläpä chattaa äläkä bloggaa. Sinun lapsesi ovat sinun lapsiasi, minulla on ihan eri kuviot joten lopeta tuo. Odotellaan jos joku fiksumpi vastaisi.

Ja älä yritä. Salamainostit huaweita salasoitteluun.

• vaan.kiitos.ei
        daybyday kirjoitti:

Ja älä yritä. Salamainostit huaweita salasoitteluun.

Itteään se siinä samalla halukkaille tarjosi ;)))

• vaan.kiitos.ei kirjoitti:

Itteään se siinä samalla halukkaille tarjosi ;)))

No mikäs siinä jos joku saa kicksejä siitä et tulee tylytetyksi . Antaa palaa vaan masokistit.

• tsuawei
        hunksz kirjoitti:

"daybyday"

Tämän kerran vielä.
        Kakarani ovat kohta 40v.

H.

Mikäs se numero olikaan?

• Kävimme äskettäin taas parin ystävän kanssa Kadriorgissa katsomassa taidenäyttelyitä. Kumussa oli monenlaisia näyttelyitä ja onhan se suomalaisen arkkitehdin suunnittelemakin. Suosittelen.
      Taksimatka satamasta maksoi alle 10 euroa.

Hierojalla käyn aina välillä, varsinkin kun tarjousmatkan ja 1h 20 min laadukkaan hieronnan saan halvemmalla kuin Helsingissä tunnin hieronnan.

Satamasta kannattaa kävellä keskustaan ja katsella mielenkiintoista arkkitehtuuria. Uusia rakennuksia on paikoitellen rakennettu vanhojen ympärille ja monenlaisia mielenkiintoisia ikkuna- ja muotoratkaisuja voi ihailla matkan varrella. Lämpimään vuodenaikaan myös terasseja on paljon tarjolla.

Monenlaisia hotelleja on myös matkan varrella ja satamassakin. Hinta-laatusuhde on kaikissa parempi kuin Suomessa ja varsinkin pääkaupungin seudulla.

Hyviä ruokapaikkoja on paljokin, ja kysyn niitä yleensä ennen lähtöä tutuilta, jotka käyvät siellä useammin. Ravintola- ja tavavaratalohinnat ovat mielestäni nousseet viime vuosina niin, että ne lähestyvät Helsingin hintoja.

• "optimisti-orvokki"

Et sinä noin vähästä mainokseta paljoa korvausta saa.
        Sinä kirjoitat kuin 20 vuotta sitten elähtynyt.

H.

• hunksz kirjoitti:

"optimisti-orvokki"

H.

Per-haavi!

...mainoksesta...

H.

• Kiitos O-O asiallisesta vastauksesta. Kaikki eivät oivalla sitä et on oikeasti olemassa vielä meitäkin, joille Tallinna on vielä täysin korkkaamaton tuttavuus. Jokaisen pitää nähdä ja kokea se itse, ei riitä et jonkun palstalaisen kakarat on sen nähneet. Ja minulle ei riitä et näen kuvasta vaan haluan nähdä itse.

• hunksz kirjoitti:

"optimisti-orvokki"

H.

Sinä taas kirjoitat kuin kulahtanut kaiken nähnyt ja kokenut rattopoika.

• Nuo Hunkszukan älyttömyydet sivuutan niiden ansaitsemilla tavalla: jätän useimmiten täysin huomiotta. ;)

Virossa olen aikoinani matkustellut paljonkin heti viisumi- ynnä muunkin vapauden avauduttua joskus 1990-luvulla. Siihen aikaan päällimmäiseksi vaikutelmaksi jäi historiaan siirtyminen. Käytiin myös erilaisilla asiantuntijoiden suunnittelemilla bussimatkoilla tutustumassa mielenkiintoisiin historiallisiin kohteisiin ja mm. kartanokierroksella. Oppaana oli useimmiten suomalainen asiantuntija, joka oli neuvojana myös kartanoiden kunnostamistöissä.

Nykyisin erityisesti Tallinna näyttää komistuneen todella upeasti. Monin paikoin työn laatu näyttää upealta ja paremmalta kuin yleisesti ottaen Helsingissä.

Lämpimämpään vuodenaikaan siellä on mukava kiertää kävellen katselemassa kohentunnettuja historiallisia ja upeita uusia rakennuksia.

• Heikunkeikku

Monesti oon Tallinnassa ollut. Vieläpä ihan kivoissa paikoissa. Asia on vaan niin, että minusta ei ole sinulle ollenkaan apua, koska en muista missä mikin kiva paikka on.
      Vanhassa kaupungissa on kiva tallustella kesällä, istahtaa terasseille syömään tai juomaan jotakin virkistävää. Vaikka vanatallin-kahvia. Vai mikä sen nimi nyt olikaan.
      Kun satamasta lähdetään sitä leviää tietä pitkin kaupunkiin, ei sataman suuntaista tietä vaan siihen toiseen suuntaan:) Kaikki varmaan pysyy hyvin kärryillä. Siispä jatkan. Tota tietä edetään ehkä noin jotain kilometrin, mut voi olla vähä allekin, niin tien oikealla puolella on ruokapaikka, jonne mennään portaita alaspäin kellariin. Oijettä, miten on hyvää ruokaa. Sisustus on mainio. Vessassa istutaan puusta tehtyyn "kidutustuoliin". Jep, luitte oikein. Kiva sielä sitten pissua:)
      Kaikki hotellit ovat olleet ihan hyviä. Mutta aamupalat eivät ole niin hyviä, kuin täällä kotomaassa.
      No joooo :) Oliko musta a) vain vähän apua, b) Paljon apua, vai c) Hirmuisen hirmuisesti apua, että kiitosta vaan.

• Hirrrmuisesti apua, kiitos Heikunkeikku, Ei kun tuota kidutustuolia metsästämään :).

• Netti-auttaa-asiassa

Yli 50 risteily-hotelli-ostos-pällistelymatkaa tässä noin 12 vuoden aikana, paljolti risteilyjä. Omin silmin koko Tallinna about 5 km ympyränä katsottuna on niin pieni läävä, että olen tullut "sokeaksi" koko Tallinnalle. Ei mitään hätkähdyttävää enää.
      Hotellien hinnat tyylittelevät samaa tasoa kivijalkakellarista korkeisiin rakennuksiin, joten "tasokkaan" huoneen saa vaikka Viru hotellista, mieluummin kerroksista 11 -16 niin saa hyvät näköalat. Itse olen yöpynyt saunallisissa Sviiteissä pari kolme kertaa.
      Jokainen matkaaja näkee asiat omin silmin, joten kaikki mitä etsii kannattaa löytää omin silmin.
      Kulttuuria löytyy. Museoita. Vanhoja nähtävyyksiä. Matka kannattaa tehdä loppukeväästä ennen kuin lomakausi alkaa tai alkusyksystä. Säät saattavat vaihdella hyytävästikin esimerkiksi Helsinkiin verrattuna. Meren äärell siellä tuulee lähes aina. Eräs elokuu satoi kolme päivää niin rajusti, ettei voinut hotellista poistua, eikä tehnyt mielikään. Kun Tallinnassa sataa, siellä saattaa tulvia kunnolla. Aurinko ilmestyi kun kirjauduin ulos hotellista.
      Katutason kivijalkakauppoja on Vanhassa kaupungissa vaikka kuinka, suurin osa myytävistä tuotteista on turisteille tarkoitettua ylihintaista krääsää, jota löytyy paljon halvemmalla jostain Meret-keskuksesta ja mikä lie se toinen kertaturisti houkutin siinä sataman äärellä, en enää kiinnitä edes huomiota moisiin sekundarätti puljuihin. Löytyy siellä tietysti laatuakin.
      Ruokapaikkoja en osaa mainostaa. Muussi-lihapulla-suomalaisena kulinarismi ei ole meikän ykkösprioriteetteja, kunhan jotain mussua mättää suuhunsa ja nälkä lähtee, vaikka hampurilaisella.
      Kannattaa laittaa google vinkumaan ja harkita laivayhtiöiden tarjoamia laiva-hotelli paketteja. Hinnassa saattaa auttaa se, että on esimerkiksi S-ryhmän jäsenkortti tai Tallink-Club asiakkuus. Monta matkaa olen tehnyt "ilmatteeksi" kertyneillä pisteillä.
      Silmälasit olen ostanut tallinnasta jo saman 12 vuotta. Niissä säästää euroja oikeasti.
      Ja onhan siellä hierontaa, kynsihoitolaa, parturia, hammasklinikkaa, tissitekolandiaa, toosakorjaamoita, mokkulanpidennystä ja vaikka mitä. Miehenä en sorru kauneudenhoitoon, syntymäkomeutta ei kannata pilata.

• Arvaa onko netti laulanu ja hotelliesitteitä pengottu, kyselty tuttavat ja tuttavantuttavat. Ihan mielenkiinnosta . Minä olen nääs sellanen pilkunviilaaja et kaikkeen pitää alkaa sieltä perustuksista lähtien. Kun sitä ei koskaan tedä et onko tuo reissu sinne ensimmäinen ja viimeinen niin kovin paljoa huteja ei viitsisi lyödä.
        Hieronta ja muut hyvinvointipalvelut näkee siellä paikanpäällä sitten.

Olen päättäny et yöpyminen on muualla kuin vanhassa kaupungissa. Satsaan hotellin viihtyvyyteen ka vähän luxukseenkin. Vanha kapunki saa sitten olla retkeilykohde pikku putiikkeineen, kulttuurinähtävyyksineen. Rääsä ei kiinnosta. Kivat hyväksi hvaitut ruokapaikat ja katukahvilat sen sijaan kyllä.

Laivahotellipaketti ei ole vaihtoehto. Menen laivalla yli ja hotelli erikseen.

• kiinnostui

netti-auttaa-asiassa
        Onko siel myös tyttölöisii seuraksi?

• hetkonen-pätkäinen

Viron taksikuskit ovat nettiä parempia tietäjiä ja kuljettavat ovelta ovelle :D

www. sihteeriopisto. com. net. fi (eikös joku tuollainen ole, ennen suomessakin, nykyisin laiton sivusto)

• Kolme mielipaikka Tallinnassa, niissä yleensä käyn, riippuu tietysti mikä seura, kehtaako kaikkia rasittaa omilla mielipaikoillaan.
      Mutta yksin jos menisin niin näitä kolmea en jättäisi väliin.
      Karnalux, se on jotain ihmeellistä, käsityöläisen paratiisi, ainakin melkein. Lankoja, nappeja, kankaita ,kaikkea joka lähtöön. Siellä yleensä kuvittelee ja ylimitoittaa omat kykynsä ja aikansa ja haalii kaiken kauniin, kotona sitten ihmettelee, mitähän mä tästäkin tekisi.
      Kumu, on Tallinnan nykytaiteen museo, kumussa saa aikansa kulumaan. Kiva paikka, monta näyttelyä yhdellä iskulla ja pääsymaksut ei ärsytä yhtään.
      Ennen laivan lähtöä syödään hyvin, ihan sataman lähellä lohikäärmeravintola, Draakon, sen ruuasta, tunnelmasta ja keskiaikaisesta menosta pidän, sinne menen aina "piispojen ja pappien" kanssa syömään, kerran nimittäin satuin samaan aikaan kun suomalaisia piispoja ja pappeja oli pitkissä helmoissa siellä syömässä.
      Joskus kysäisin jotain asiaa ruuasta tarjoilijalta, kohta kokki hiippasi paikalle ja selosti juurta jaksain, mitä salaisuuksia siinä keitoksessa oli. Tuntui kivalta.
      Nämä kolme ovat mielitiettyni, sitten tietysti kylpylää ja hierontaa ja parturia tarpeen mukaan, Tallinnass saa vielä palvelua kahvilassakin, siitä pidän.
      Hotelleilla ei ole niin väliä, välillä paremmassa ja välillä vaatimattomammassa, vähän kukkaron mukaan, kalliimmassa saa yleensä paremman aamupalan, leveämmän sängyn jne kuin halvemmassa paikassa. Vaihtelu virkistää siinäkin suhteessa, kauheeta jos pitäisi aina luksus hotellissa asua.

• Jotain tuontapaista minäkin hapuilen. Hyvä seura kruunaa kaiken. Ja antaa anteeksi paljon puutteitakin.

• 1eero

Joskus 80-luvulla neukki aikaan viimeksi, silloi tunsi itsensä herraksi ja huomasi tulleensa toiseen maahan. Nyt kai muuttunut Stadimaiseksi joten ei ole ennee kiinostanut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      68
      7962
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      101
      4682
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      111
      3859
    4. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      75
      3363
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      74
      2986
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      134
      2700
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      38
      2145
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      62
      1967
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      260
      1924
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      56
      1908
    Aihe