Sopeutuuko Chinchillat uuteen kotiin?

Löllöt

Eli olen mahdollisesti ostamassa aikuisia chincuja, miten ne mahtavat sopeutua uuteen kotiin?

1

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annan_chinchilla

      Hei vain!
      Kyllä ne sopeutuvat ajan kanssa, jos sinulla on sopivat olosuhteet chinchillalle ja olet kärsivällinen. =) Itse hankin myynti-ilmoituksen kautta aikoinaan 5-vuotiaan tyttöchinchillan. Se paljastui luonteeltaan todella hermoherkäksi ja puri ihmisiä ilman ennakkovaroitusta stressaantuessaan. Näin ollen käsittelin sitä ensimmäisen kuukauden nahkahansikkaat käsissäni. Kaikki chinchillat tuskin ovat näin villejä tapauksia. Oma chinchillani ei koskaan hyväksynyt lopulta muita ihmisiä tai eläimiä kuin minut, mutta nyt 17-vuotiaana se on rauhoittunut paljon ja on hyvin valloittava lemmikki. Chinchillan sopeutuessa uuteen kotiin tärkeää on, että se saa olla omassa rauhassaan ensimmäiset päivät ja siihen tutustutaan pikkuhiljaa, ja että ruokinta pysyy alkuun samanlaisena kuin vanhassa kodissa ja pikkuhiljaa vaihdetaan toiseen jos on tarvetta (esim. aiemman kodin väärän ruokinnan vuoksi). Menestystä chinchillan hankintaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe