Viiltely/itsetuhoisuus

Viiltelijäforever

Moi oon 13 vuotias tyttö ja viiltelen. Oon viillelly nyt n.5-6kk. Käyn psykologil ja oon lievästi masentunut. Se psykologilla käynti ei oikein auta välillä tuntuu että vain pahentaa asiaa. Kädet ovat täynnä viiltoja ja arpia. En vain pääse siitä yli on vaan tosi paha olla koko ajan. Koulussa ja muualla esitän että kaikki olisi hyvin mutta kotona itken melkein kaiken aikaa. Mitä voin enään tehdä kun ajattelen vain kaikkea itsetuhoista. Minulla ei ole ollenkaan itsetuntoa jäljellä kun niin monta kertaa tullu satutetuksi. Mitä voisin enään tehdä?

10

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moimoimoixd

      hakeudu muiden joukkoon. tsemii sulle ♡

      • Viiltelijäforever

        Kenen muiden joukkoon?


    • Heiheivaan

      Onks sulla jotai kaverii johon luotat nii paljon et voisit puhuu sen kaa tosta? Tää kuulostaa nii kulutetulta lauseelta, mut puhuminen auttaa aina :)

      • Viiltelijäforever

        Juu kyllä mulla on


    • Parempaatulevaisuutta

      Oletko miettinyt, miksi sinun täytyy viillellä itseäsi? Saatko siitä tyydytystä tai jotain. Mikä sinua masentaa? Onko perheessäsi jotain ongelmia, jotka aiheuttavat viiltelyn tarven. Jos sinua kiusataan siitä kannattaisi kertoa jollekin, esimerkiksi nuorten nettiin tai puhelimeen. Voisitko vaihtaa viiltelyn vaikka johonkin harrastukseen, aloita vaikka kirjoittaminen tai urheilu. Jos et pidä joukossa olemisesta voit harrastaa yksin. Toivottavasti selviät viiltelystä ja masennuksesta.

    • Neuvojaaa

      Moi!
      Kuulostaa kamalalta tilanteelta ja tiedän että se tuntuu vielä pahemmalta. Mulla on omaa kokemusta viimesen 6 vuoden ajalta ja tiedän et se tuntuu ihan ylipäsemättömältä tilanteelta. Pidä vaa mieles et sä et oo yksin. Kokeilisitko sellasta et ku tulee oikeesti paha olo ja haluat viillellä tai rupee itkettään nii meet jonku tosi läheisen ihmisen työ? Se voi olla vanhempi, kaveri tai joku muu joka tuntuu läheiseltä. Ne ilmeisesti tietää et sulla on tää ja sun ei tartte sanoo mitää jos et halua. Ne ymmärtää kyllä ja on sun kans ja juttelee jos haluat.
      En sano et sun pitäis lopettaa tällä sekunilla se viiltely koska tiän et se ei vaan tapahdu silleen. Koita kuitenki hakeutua ihmisten seuraan ku tulee sellanen olo. Se oikeesti toimii vaikka en oo pystyny kokonaa lopettaa nii on vähentyny.
      Ootko käyny mll:n sivuilla? Nuorten netissä on chat palvelu jossa voi jutella tai sä voit kirjottaa sinne kirjeen. Se auttaa käsitteleen niitä tunteita ja voit jopa huomata jotain uutta. Mua se on auttanu tosi paljo pitemmillä masennuskausilla.
      Mulla siis on vakava asteinen masennus johon lääkitys. Sulla ei tuon lievän kans oo hätää ja se paranee aikanaan. Kerrot vaa nää samat asiat sille psykologille ja käytte ne läpi yhdessä. Ehkä sä kirjotat asiat hyvin ja sun kannattas näyttää ne kirjotukset sun psykologille. Esim tää sun alotus täälä oli hyvä ja jos haluat kirjottaa sinne mll:lle nii seki ois ehkä ihan hyvä. Se on luottamuksellinen eli ne ei tiä kuka oot ja ne ei kerro niitä asioita kenellekkää. Eli ei oo pakko näyttää psykologille jos et halua.
      Mulle voi aina puhua jos haluaa jutella ja voi jättää tähän s-postia tai muuta jos haluat :) oon 16v tyttö
      Tsemppiä! <3

    • Tähänolipakkolaittaajtn

      Mä en tiedä että auttaako tää mutta oon itekki 13v tyttö ja musta tuntuu et mul ois masennus tai jtn mut en oo varma ja mä vaan yleensä oon muille silleen et "joo emmä oo surullinen" mut mä valehtelen koska... Mut niin siis kannattaa kokeilla lopettaa viiltelyy (oon itte kokeillu viiltelyy mut en nyt oikeen tiiä jatkanko) ja mulla toimii et otan esim paperii ja revin sitä ja "satutan" sitä paperia ja ajattelen samalla et se paperi on kaikki mikä mua "satuttaa" c: tää auttaa ainakin mua ja joo oon vähän myöhässä tästä keskustelusta mut ihs cx joo sori ku tuhlasin kaikkien aikaa mut mä nyt vaa päätin kirjottaa jtn tänne xc

      • Tähänolipakkolaittaajtn

        Ja muista! Et oo yksin c:


    • voisit aina mennä jäätelölle

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1426
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1052
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe