Häirikkönaapuri

Vuokralla

Minä olen väsynyt häiriköivään naapuriin. Kannattaisiko minun tehdä rikosilmoitus poliisille ?Yhtenä yönä se paukutti niin, että sänkyni hyppi ilmassa.
Todellinen ongelma on kuitenkin se, että tämä naapuri määräilee liikaa elämääni. Hän suuttuu, jos joudun heräämään arkiaamuna ennen klo 7.ää. Talossa on yöhiljaisuus klo 22 - 7.
Yleensä minun ei tarvitse herätä nykyisessä työssäni ennen klo 8aa.
Nyt on ollut kolmen kuukauden aikana monta aikaista herätystä. mm
Terveystarkastuksen verikokeisiin piti herätä Lokakuisena arkiaamuna klo 7, koska sinne piti mennä syömättä.
Aamujunalle eräänä joulukuisena arkipäivänä piti herätä 5.45.
Arkena on pakko joskus herätä aikaisin.
Ei tälläistä ole ennen ollut. Olen asunut kerrostaloissa koko ikäni. Lapsuuskodissa arkiaamuisin soi herätyskello 6.lta. Opiskeluaikoina joudun heräämään jopa 4.45. Ei naapurit eivät hyppineet seinille.

17

1727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vainoharhatjapaperiseinä

      Minusta tuntuu ja näyttää että se ongelma ei ole naapurillasi vaan sinulla.
      Varmana sängysi ole hyppinyt siitä jos hän on väittämäsi mukaan on jotenkin kolauttanut johonkin josta on jokin ääni syntynyt. Todellinen ongelma taitaa olla enemminkin se, että te kuvittelette olemattomia. Mistä olet esimerkiksi saanut päähäsi että hän määräilisi sinun elämääsi? Toisekseen oletko itse kiinnitänyt huomiota elämiseesi? Jos sitä naapuriasi vituttaa sinun meluamisesi. Voit meluta mutta itse et huomaa. Naapurisi voi herätä sinun meluamiseen(elämiseen). Kannataisiko katsoa itse ensin peiliin ja tehdä asiat rauhallisemmin ja hiljemmin eikä paiskia aamutuimaan ja huutaa kurkku suorana yms.

      Sama koskee päiväsaikaa. Kerrostalo asuminen on yhteistä kommuuni asumista ja sinun elämisen äänet eivät saa kuulua hänen asuntoon. Jos ne kuuluvat niin silloin sinä rikot hänen kotirauhaansa ja sinulla ei ole valittamista. Kokeile elää hiljempaa niin josko hänkin eläisi. Helpompi ratkaisu on se, että muutat vanhusten taloon jos ei hiljainen yhteiselo onnistu. Turha ryhtyä mihinkään ilmoituksiin koska sinä joudut maksamaan oikeudenkäynneistä ja voit itsekin joutua syytteisiin. Kannattaisiko miettiä missä oikea ongelma ja ryhtyä toimiin hellemmin tavoin.

      • Vuokralla

        Öisin tuli soitettua musiikkia vuosi sitten ihan omaa hölmöyttään, mutta en ole soittanut musiikkia öisin enää pitkään aikaan. Naapurin pitäisi unohtaa menneet. Sinun kommentistasi: Päivällä saa pitää normaalia ääntä. Jos naapuri ei kestä sitä muuttakoon telttaan.


    • Vuokralla

      Soitin tänään poliisille. Häiriköinti on jatkunut. Yhtenä yönä ovikello soi ja heräsin siihen. Sunnuntaiaamuna pari viikkoa sitten nukkuminen loppui naapurin meteliin klo 6. Tällä viikolla naapuri hermostui siitä kun päivällä oli kotiteatteri päällä. Onhan ne bassot jämäkät, mutta päivällä saa pitää normaalia ääntä. Ennen rikosilmoituksen tekemistä on vielä käytävä oikeusaputoimistossa. On varmistettava, että saan oikeusapua ja maksuttoman oikeusprosessin. Muuttokaan ei ole ratkaisu, vaikka olisin valmis muuttoon ongelman korjaamiseksi. Esteenä on kaksi syytä. toisesta syystä en tässä kerro. Toinen syy on raha. Pieniä edullisia vuokra-asuntoja on vähän. Paikallisen vuokra asuntoja vuokraavan yhtiön nettisivulla olisi vain yksi minun kukkarolle sopiva asunto. Sekin on huonossa paikassa. Pitkä matka joka paikkaan. Eikö noita häirikköjä saada asunnoistaan heitettyä pihalle. Talossa jossa asun kuuluu äänet tosi hyvin asunnosta toiseen. Talossa jossa asuin teini ikäisenä on vapaa asunto 2 H - K, mutta minulla ei ole varaa siihen. Asunto olisi ensimmäisessä kerroksessa. Siinä talossa on hyvä äänieristys. Äänet ei kuulu asunnosta toiseen. Täysillä olevat stereot toki kuuluu naapurin nuorten bileiden alettua. Tuskin sellaista seinärakennetta on keksittyään ettei stereot kuuluisi naapuriin.

    • Vuokralla

      Asunto on haussa. Vielä kun jaksaa vähän aikaa niin pääse asumishelvetistä eroon. En olisi uskonut kun uusi naapuri muuttaa seinänaapuriksi, että mikä helvetti on edessä.

    • normaaliaelämää

      Kyllähän häiriköinti on kielletty yörauhan aikaan, usein määrätty aika järjestyssäännöissä. Meillä 23 - 7. Ei se kuitenkaan tarkoita etteikö saisi herätä vaikka kuinka aikaisin, ja valmistautua kotia lähtöön, tarvittaessa käydä suihkussa, ym. Sellaista ei voi etenkään naapuri, eikä kyllä kukaan muukaan taho määrätä.

      Jos joku herää naapurista kantautuviin normaalin elämän ääniin, se on voi-voi. Ei niin helposti heräävä mitään unta enää tarvikaan.

    • Kotikulma_sakkoihin

      Tee ihmeessä, niin itsekin mutta teen kaupungista rikosilmoituksen ja myös otan yhteyttä asunto-oikeuteen vuokranantajasta (kaupunki), jolle olen ilmoittanut asiasta ja myös monet naapurit mutta mitään ei tapahdu. 2,5v jo jatkunut metelöinti, yhteisten tilojen tuhoaminen, kellarimurrot, pyörä varkaudet jne. Kaikista on todisteet, mutta ei tunnu vuokranantajaa kiinnostavan, tai sitten on vaan jonkun työntekijän sukulainen.

      Mennyt jo oma mielenterveys kun ei voi nukkua ollenkaan ja narkit rikkoo paikat ja tehdään "remonttia" jatkuvasti 2-4 aikaan yöllä, eli porataan ulko-ovea kekellä yötä sen jälkeen kun on ensin rikottu alaoven lasit että pääsee sisälle, sitten mennään potkimalla omasta ovesta sisälle. Sen jälkeen pora käteen ja paikataan ovi.
      Myös naapurin kaverit kulkee sisään samalla tavalla. Ja on todellakin jatkuvaa.
      Nyt en enää maksa vuokraa kuin puolet, sano vuokranantaja mitä tahansa, on kuitenkin näyttöä tapahtuneista.

      Kotikulma Riihimäki rules

    • asumishelvettimaa

      Vuokra-asunto yhtiöt ovat lopettaneet muun toiminnan asuntojaan kohtaan paitsi vuokran valvonnan.

      Lakejahan on monelaisia asumista koskien, mutta niillä ei ole mitään merkitystä, eli käytännössä vuokra-asumisen suhteen eletään anarkiassa, lukuunottamasta vuokranmaksuvelvollisuutta.

      Tämä yhdistettynä täysin ala-arvoiseen rakentamiseen on tehnyt vuokra-asumisesta helvetin. Ei tosin jokaisen asunnon kohdalla, mutta hyvin monen.

      • Vuokralla

        Asumishelvettimaa. Olet oikeassa. Suomessa vuokrat nousee kohta niin ettei köyhillä ole kohta varaa asua. Asumisen taso laskee samaan aikaan yhtä hurjasti. Yksi iso ongelma on asumistaidottomat maahanmuuttajat. Saas nähdä missä vaiheessa iäkäs äitini joutuu muuttamaan häiriköinnin takia. Siihen rappuun on muuttanut maahanmuuttaja somaleita. Heillä ei ole mitkään asumisen taidot hallussa. Äiti valitti, että on ollut häiriöitä. Mamut säilyttää mm lastenvaunuja portaikossa aulassa ulko-oven lähellä. Jokainen, joka on vähänkin saanut paloturvallisuuskoulutusta tietää ettei lastenvaunuja saa säilyttää porrashuoneessa.


      • EiTänneKannat

        Nimenomaan, ainakaan Ilmajoen Vuokratalot Oy:ssä isännöitsijää ei kiinnosta piiruakaan, jos joku yhteiskunnan varoilla asustava häiritsee pitkin yötä töissä käyviä asukkaita. Muut kyllä joutuu sääntöjä noudattamaan.


    • kaikkeekanssa

      voi vehnä! Pitäiskös sun muuttaa vaikka mettään? Tai mennä järveen! Siunausta.

      • landeonlandella

        Vai sinun kun et ymmärrä ettei muiden ihmisten keskellä voi asua kuten siellä "mettässä"?

        Kerrostalo on kerrostalo ja siellä häiriköinnit kantautuvat useaan asuntoon ja niille jotka eivät tätä ymmärrä tulee häätö häiriköinnistä.
        Muiden asukkaiden huomioon ottaminen kun tarkoittaa sitä ettei muita häiriköidä eikä sitä että itse voi asua kuin "mettässä" muista välittämättä!!!!!


    • Vuokralla

      Nyt olen jo muuttanut pois tuosta asunnosta. Tänään juttelin lenkillä entisen naapurin kanssa. Hänkin oli muuttamassa asunnostaan pois. Se kertoo jotain asumisesta siinä talossa. On ihanaa nukkua yöt rauhassa. Ja parasta, viime Perjantaina oli pakko herätä klo6. eikä naapuri hyppinyt silmille.

    • Näitä_riittää

      nimimerkille "kaikkeekanssa"

      "voi vehnä! Pitäiskös sun muuttaa vaikka mettään? Tai mennä järveen! Siunausta"

      Kyllä se on niin, ett sun kaltaiset tyypit pitäis kurssittaa /kouluttaa asumaan kerrostalossa. Jos olisit raitis, itse vuokrasi maksava, olisi hyvät mahikset vielä oppia. Menestystä ja vointeja sulle.

    • rikasköyhätöissä

      Aina on sanottu, että vuokratalot on ns, köyhille tarkoitettuja asuntoja.

      Mutta, en tosiaankaan ymmärrä kuinka ns, köyhät pystyvät maksamaan tuollaisia vuokria, kun niissä on. Oli sitten kerros-rivi tahi luhtitalot.

      Kaupunkienkin vuokrataso on päätä huimaava ja niiden kunto on asujien luokkaa(evvk).
      Eräässäkin kaupungissa hankitaan siivouspalvelu tekemään työt, mutta se on SOL:n ja työn jälki on sitä luokkaa, että puhdasta tulee, kun siivoat ihan itse.
      Yksityisilläkin on vuokrat ihan samanlaisia, mutta kunto on parempi.
      Sekä ovat edellisen jäljiltä puhtaat ja hoidetut.

      • väsyjaväisty

        Ihan on vuokrat kilpailukykyiset eräässä osaketaloyhtiössä ja siivous on ihan mitä sattuu nykyisin. Täällä ollaan talossa asuvana osakkaana ihan vähemistönä. evvk meno ihan normi. Sain ohimennen tietää sellaisenkin asian( mitä kaikkea voikaan tehdä ) , taloyhtiön katolla on parveke ja sieltä katto viettää vesiränniin ja sinne kuulema "joku" aina välillä tai useinkin heittää tai antaa vieriä juomatölkin joka sitten tukkii rännin ja sadevesi alkaa valumaan yli rännin "lennellen " ikkunoihin ja talon ulkorakenteeseen. Tällälaisten asioiden takia tulee lisätyötä huoltoyhtiölle ja sen lisäksi että se maksaa, myös huoltohenkilö henkilökohtaisesti työskentelee poistaessaan tölkkiä rännistä vaaratilateessa. Ne asiat joihin talossa törmää jatkuvasti eivät, millään saisi minua uskomaan talon oleva osaketalo jos, kuulisin näistä tapahtumista joltain. Yleensä aika useinkin on käynnyt niin että, vuokrayhtiöstä on tullut miljoonaremontin jälkeen osaketaloyhtiö mutta mitä vielä, tästä osaketalosta onkin tekemällä tehty "asunnot vuokralle" yhtiö.


    • Cestlaviii

      Naapuris on kateellinen. Kenties sulla on puoliso. Hän kyrvänpuutteessa riehuu,kun tietää,että sä saat seksiä. Mulla oli sellanen naapuri. Haimme itse muualta nopeasti asunnon.

    • Heihaloo

      Kaiken tuon säätämisen välillä kello 22-07 pystyy tekemään myös äänettä, jos oma napa ei näy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe