peräänajo

kettumaisia ihmisiä

Tänään ajoin kaverini kanssa Helsingissä(paikka jonka monimutkaiset liikennejärjestelyt ovat aina minua kammottaneet) ja tottaki jouduin liikenneonnettomuuteen. Oli tilanne jossa kaksi saman suuntaista kaistaa olivat aivan täynnä autoja ja oma kaistani oli korjaustöiden takia suljettu joten oli siirryttävä toiselle kaistalle. Tilanne tuli todella äkkiä ja ajelin edellä ajavan auton perässä jarruttaen samaan tahtiin kuin sekin ja tähyilin sopivaa väliä mihin siirtyä viereisellä kaistalla. Letkamme pysähtyi melko nopeasti mutta mitään äkkijarrutusta emme tehneet ja sitten rysähti. Takaa tuli auto kovaa vauhtia niskaan niin että minulta ja kaverilta molemmilta nyrjähti niskat. Tämä perään ajanut eukko ei vaan suostu myöntämään syyllisyyttään vaan sanoo että minä jarrutin liian äkkiä. Että ketuttaa tällainen typeryys, kun ei voida myöntää että syy oli peräänajajan..jos turvaväli olisi ollut kohdallaan oltaisiin tältäkin vitutukselta säästytty.

5

5021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *******

      selvää oikeuksistasi, mielestäni tällaisissa tilanteissa syyllinen on useimmiten peräänajaja. Siihen saatetaan tietysti tarvita oikeuden päätös ja sellaista, mutta tämä eukko on mielestäni ehdottomasti väärässä, koska ajoi liian kovaa eikä pitänyt turvaväliä.

      • poks!

        tällä luetun perusteella kyllä sen eukon syytä ilman muuta! taistele tästä asiasta.


    • saman

      Olit kai viisas ja otit hänen rekkarinsa tai nimensä ylös?

      Sitten vain poliisille tekemään ilmoitusta.

      Olen itse ollut myös peräänajettavana ja niin minullekin peräänajaja kielsi vastuunsa. Ensin kyllä myönsi sen, mutta nukuttuaan yön yli soitti minulle kotiin vihaisena ja sanoi sen olleen minun vikani. :)

      Poliisille menin sitten tekemään tuosta henkilöstä ilmoitusken ja niinhän siinä kävi että syyllinen löytyi sieltä peräänajajasta. Poliisia oli sitten pakko uskoa. Sai herra maksaa autoni korjauksen ja sakot liikenteen vaarantamisesta siihen päälle.

      Minullekin tuli niskavamma, tosin hyvin lievä eikä se oireillut kuin pikku kipuna (onneksi).

      Peräänajaja on aina syyllinen.

    • varmasti

      Peräänajaja on syyllinen. Jos et sattunut ottamaan muistiin rekkaria tms. tunnistetietoja, saatat joutua itse maksamaan oman autosi korjauksen. Muussa tapauksessa ilmoitus poliisille ja vakuutusyhtiöllesi. Ne selvittävät rekkarin perusteella syyllisen vakuutusyhtiön, joka maksaa korjauksen.

    • *Linda

      kyllähän se niin on että perään ajaja maksaa ja korvaa kaiken!! sen eukon pitäis varmaan hankkia vahvemmat rillit! =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe