Tänään ajoin kaverini kanssa Helsingissä(paikka jonka monimutkaiset liikennejärjestelyt ovat aina minua kammottaneet) ja tottaki jouduin liikenneonnettomuuteen. Oli tilanne jossa kaksi saman suuntaista kaistaa olivat aivan täynnä autoja ja oma kaistani oli korjaustöiden takia suljettu joten oli siirryttävä toiselle kaistalle. Tilanne tuli todella äkkiä ja ajelin edellä ajavan auton perässä jarruttaen samaan tahtiin kuin sekin ja tähyilin sopivaa väliä mihin siirtyä viereisellä kaistalla. Letkamme pysähtyi melko nopeasti mutta mitään äkkijarrutusta emme tehneet ja sitten rysähti. Takaa tuli auto kovaa vauhtia niskaan niin että minulta ja kaverilta molemmilta nyrjähti niskat. Tämä perään ajanut eukko ei vaan suostu myöntämään syyllisyyttään vaan sanoo että minä jarrutin liian äkkiä. Että ketuttaa tällainen typeryys, kun ei voida myöntää että syy oli peräänajajan..jos turvaväli olisi ollut kohdallaan oltaisiin tältäkin vitutukselta säästytty.
peräänajo
5
5046
Vastaukset
selvää oikeuksistasi, mielestäni tällaisissa tilanteissa syyllinen on useimmiten peräänajaja. Siihen saatetaan tietysti tarvita oikeuden päätös ja sellaista, mutta tämä eukko on mielestäni ehdottomasti väärässä, koska ajoi liian kovaa eikä pitänyt turvaväliä.
- poks!
tällä luetun perusteella kyllä sen eukon syytä ilman muuta! taistele tästä asiasta.
- saman
Olit kai viisas ja otit hänen rekkarinsa tai nimensä ylös?
Sitten vain poliisille tekemään ilmoitusta.
Olen itse ollut myös peräänajettavana ja niin minullekin peräänajaja kielsi vastuunsa. Ensin kyllä myönsi sen, mutta nukuttuaan yön yli soitti minulle kotiin vihaisena ja sanoi sen olleen minun vikani. :)
Poliisille menin sitten tekemään tuosta henkilöstä ilmoitusken ja niinhän siinä kävi että syyllinen löytyi sieltä peräänajajasta. Poliisia oli sitten pakko uskoa. Sai herra maksaa autoni korjauksen ja sakot liikenteen vaarantamisesta siihen päälle.
Minullekin tuli niskavamma, tosin hyvin lievä eikä se oireillut kuin pikku kipuna (onneksi).
Peräänajaja on aina syyllinen. - varmasti
Peräänajaja on syyllinen. Jos et sattunut ottamaan muistiin rekkaria tms. tunnistetietoja, saatat joutua itse maksamaan oman autosi korjauksen. Muussa tapauksessa ilmoitus poliisille ja vakuutusyhtiöllesi. Ne selvittävät rekkarin perusteella syyllisen vakuutusyhtiön, joka maksaa korjauksen.
- *Linda
kyllähän se niin on että perään ajaja maksaa ja korvaa kaiken!! sen eukon pitäis varmaan hankkia vahvemmat rillit! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747