valoe nousee

kari.kkkkkkk

siinä uus nokia

36

4051

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletkovalmis

      Jeesus tulee huomenna.

    • koskamyyntiin

      ostin Lokakuussa Valoe 0,014e/kpl x 20 000kpl = 280e
      ja
      tänään arvo 0,047 x 20 000ekpl = 940 e

      Ja nyt harmittaa vaan etten ostanu enempää.....hmm....

      • olisitmyynyjo

        "ja tänään arvo 0,047 x 20 000ekpl = 940 e"

        ja tänään arvo 0,01x20000ekpl = 200e

        "Ja nyt harmittaa vaan etten ostanu enempää.....hmm.... "
        Onneks et ostanut enempää...hmm...


    • Mukava77

      Valoe ei ole myynyt mitään eikä kenellekkään ja ainoat rahat mitä Valoeen virtaa on yhteiskunnan tukiaiset ja sijoittajien sinne laittamat varat.

      Velkojen takaisinmaksuja on saatu siirrettyä, koska varoja niiden maksuun ei ole ollut. Tanskapankin parin millin velka pitää maksaa maaliskuun loppuun mennessä eli eiköhän viimeistään silloin tajuttominkin tuulipukubullero ymmärrä, ettei tämä yhtiö myy mitään ja sen keräämät varat menee vain ja ainoastaan johdon palkkoihin.

    • Sijoittaja

      Suosittelen ehdottomasti ostamaan Valoeta sillä siinä on tulevaisuus! Uusiutuvan energian tarve ja aurinkopaneeleiden kysyntä tulee kasvamaan huikeasti lähivuosina mm. pariisin ilmastokokouksen takia. Lisäksi Valoe on edelläkävijä ja maailman ykkösyhtiöitä teknologisessa osaamisessaan nimenomaan takakontaktiteknologiassa. Tästä yrityksestä kuullaan vielä paljon ja tämä voi tehdä jopa nokiat. Ostakaa nyt vielä kun on halpaa!

      • konkkaponkka

        "Valoe on edelläkävijä ja maailman ykkösyhtiöitä teknologisessa osaamisessaan nimenomaan takakontaktiteknologiassa. "
        Valoella on vuokratussa peltihallissa konkurssipesältä ostettu ikivanha kokoomalinja ja yrityksen liikevaihto oli tammi-syyskuu puoli miljoonaa euroa.

        Valoen kennotoimittaja meni konkurssiin aiemmin tänä vuonna.

        Valoen edellinen liiketoiminta, laserit myytiin tappiolla pois eikä kaikki kauppaan liittyvät kulut taida olla vieläkään selvillä. Ja sitä laaseriakaan ei taidettu myydä kuin yksi demo. Ja siinäkin Valoe(Cenkorp) oli alansa huippua ja teknologiansa ylintä kärkeä.(Buahhahhaaaaaaa)

        Jos Valoe kerta on aivan ylivertainen kilpailijoihinsa verrattuna niin miksi Valoe ei myy mitään, ei kaupan kauppaa muutaman demoasennuksen lisäksi. Ei ole myöskään patentteja, eikä ne halua suojata tätä kehittämäänsä ylivertaista tekniikkaa. Ei ole sertifikaatteja, olis hyvä olla jos haluaa joskus myydä tuotteita.

        Ja voisitko vähän selventää missä se Valoe oikein on alansa huippu. Kennoja ne ei valmista vaan ainoastaan laittavat niihin johdotuksen.

        Valoe ilmoitti aiemmin tyontekijämääräkseen 26, mutta viimeisimmässä osarissa ei ollut enää tätä kerrottu eli onko siellä enää muita kuin liikevaihdon verran palkkaa ja palkkioita repiviä johtajia.

        Valoe ei ole pitkään aikaan pystynyt maksamaan velkojaan, mutta on onnistunut siirtämään takaisin maksua. Sinäsä tämä lienee ollut helppoa, koska Valoella ei ole ollut rahaa velkojensa hoitamiseen eli konkurssissa velkojat eivät olisi saaneet latiakaan.

        Maaliskuun loppuun mennessä tämä parodia saa päätöksensä kun Tanskapakkki kyllästyy liirumlaarumiin ja laittaa velkansa perintään. Se on siinä sitte.


    • Valkkuuu

      Onko jollain Valoeta vielä salkussaan ja on toiveikas sen suhteen?

    • pelastukoon_ken_voi

      Katsotaanpa, mikä tilanne on. Osakkeelle tehtiin käänteinen splitti, jossa 200 vanhaa osaketta muunnettiin yhdeksi uudeksi. Ennen tätä operaatiota alin kurssi oli 0,7 c. Kurssi nousi siitä kylläkin jonkin verran myöhemmin. Käänteisen splitin jälkeen kurssi oli selvästi yli 2 eurossa. Eilinen päätöskurssi oli 1,20 euroa, joka vastaa siis 0,6 c ennen käänteistä splittiä. Tämä on samalla osakkeen kaikkien aikojen alhaisin, ATL, päätöskurssi. Kurssi kävi päivän mittaan jopa tasan 1 eurossa, joka siis vastaa 0,5 c ennen käänteistä splittiä.

      Ollaanko jossakin vaiheessa taas noissa lukemissa, joissa oltiin ennen käänteistä splittiä, jolloin kurssi olisi siis todellisuudessa pudonnut 1/200 osaan? Vai onko konkka sitä ennen?

      Huom. En ole Valoen osakkeenomistaja enkä ole ollutkaan enkä todennäköisesti tule olemaankaan. Valoen tiimoilta käydään Kauppalehden keskustelupalstalla mielenkiintoista keskustelua, jota aika ajoin seuraan pilke silmässä.

      Valoen ja sen edeltäjien kurssikehitys:

      https://www.kauppalehti.fi/5/i/img/cewolf/kehitys.gif?stoid=VALOE&klid=1038&days=max

    • Anonyymi

      Valoen arvostus verrattuna muihin pörssilistan pienimpiin yhtiöihin on haastava. Joukosta löytyy myös yksi yhtiö, jonka liikevaihto ja liiketulos on kääntynyt kasvuun.

      Pörssilistan kolme pienintä yhtiötä, jotka julkaisevat kvartaaliraporttinsa 4x vuodessa, ovat markkina-arvoltaan:
      Trainers' House 8,5 me
      Tulikivi 9,2 me
      Valoe 11,1 me

      Q3/2019 liikevaihto (suluissa muutos v/v)
      Trainers' House 1,8 me (-8,6%)
      Tulikivi 6,6 me ( 3,2%)
      Valoe 0,1 me (-81%)

      Q3/2019 liiketulos, katsauskauden tulos
      Trainers' House -0,3 me, -0,2 me
      Tulikivi 0,1 me, -0,1 me
      Valoe -0,7 me, -1,4 me

      • Anonyymi

        Tulikivi on kohta konkurssissa, rahat on loppu, PISTE


      • Anonyymi

        On se kumma, että joka paikkaan pitää spämmätä typeriä mainintoja Tulikivestä, vaikka se ei mitenkään ketjuun liittysikään. Jos ketju ei liity Tulikiveen, kaikki Tulikiveen liittyvät postaukset pitäisi automaattisesti deletoida.


      • Anonyymi

        Lisäksi, jokainen näistä kolmesta yhtiöstä on lähellä konkurssia. Se, että yksi näistä menisi konkkaan ei pelasta muita. On täysin mahdollista kaikki kolme menee konkurssiin. Ainakin jos talous alkaisi sakkaamaan, näin todennäköisesti tapahtuisi.


    • Anonyymi

      Päivitän listan Valoen osakemäärän lisääntymisen johdosta. Edelleenkään en voi kuin ihmetellä, miten Valoen markkina-arvo voi olla suurempi kuin Tulikiven, jonka liikevaihto on kääntynyt kasvuun ja liiketulos kääntynyt positiiviseksi.

      Pörssilistan kolme pienintä yhtiötä, jotka julkaisevat kvartaaliraporttinsa 4x vuodessa ovat markkina-arvoltaan:
      Trainers' House 8,9 me (0,416€)
      Tulikivi 9,6 me (0,161€)
      Valoe 10,7 me (0,087€)

    • Anonyymi

      Tässä uudessa Nokiassa on porauslautta tulessa. Hypätkää vielä kun voitte.

      • Anonyymi

        Mondo Mineralsillahan oli kaksi talkkikaivosta, joista Elementis maksoi 23.10.2018 yhteensä 553 m$ (486 me). Mondon kaivosten talkkimalmin määrä on yhteensäkin pienempi kuin Tulikiven Suomussalmen talkkiesiintymän talkkimalmin määrä yksin. Tulikiven talkkivarantojen arvioidaan olevan Euroopan laajimmat ja alueelle on suunnitteilla 50 miljoonan euron investoinnit. Nopealla laskutoimituksella Tulikiven talkkiesiintymän arvo on noin 400 miljoonaa euroa. Tulikiven markkina-arvo on nyt vain 9,6 miljoonaa euroa, joten elämme mielenkiintoisia aikoja.
        https://www.suomussalmi.fi/fi/2019/08/06/20421/


    • Anonyymi

      Oi niitä aikoja kun Tulikivikin oli hyvä sijoitus, nykyään meininki aivan toisenlainen -
      bisnes kuihtuu alta, rahat on loppu ja velkaa aivan hel**tisti. Lisäksi tuolloin Tulikiven johtokin oli hyvä ja asiantunteva, nykyisen toimarin aikana tultu noista huippulukemista vain alaspäin ja nousua ei ole näköpiirissä.

      Helsingin pörssin yksi huonoimpia sijoituskohteita, ellei jopa huonoin... Vahva vältä tälle osakkeelle, konkurssi on enää ajan kysymys.

      • Anonyymi

        > talkkikiinteistöstä viisi (5) miljoonaa euroa niin
        > kurssi tuplaa

        Q3/2019 -raportti oli Tulikiveltä jo kelpo suoritus:
        liikevaihto kasvoi 3,4 %
        käyttökate edellisenä 12 kuukautena 1,9 miljoonaa euroa
        hinnankorotukset menneet läpi, mikä näkyy myös jatkossa
        ostovelat pienentyneet vuodessa 1,2 miljoonaa euroa (Q3/2018 -> Q3/2019)
        Tulikiven suurimman vientimaan (Venäjä) rupla on vahvistunut erittäin voimakkaasti. Ruplan vahvistuminen sataa suoraan Tulikiven laariin, mikä tulee näkymään Q4/2019
        konsernin rahavarat ja muut likvidit varat olivat 1,0 (0,7) miljoonaa euroa
        Vanhoille takoille suunnitteilla romutuspalkkio
        1.1.2022 voimaan tiukemmat päästörajat
        Suomussalmen talkkivarantojen myynti lähestyy.


    • Anonyymi

      Valoe on noussut kahdessa päivässä 6,46->10,00 senttiin, kun DNB Bank ASA on ostanut kahdessa päivässä 800 000 kappaletta Valoen osaketeita (n. 64 000 eurolla). Melko pienellä saadaan 50 prosentin nousu.

      Valoen markkina-arvo nyt 32 m€:a ja esimerkiksi Tulikiven 16 m€:a. Saa nähdä, milloin on taas Tulikiven vuoro saada rakettibensaa.

    • Anonyymi

      Arvopaperi-lehti tänään:
      Senttiosakkeet olivat alkuvuoden voittajia Yhdysvalloissa - Samasta ilmiöstä näkyi viitteitä myös Helsingin pörssissä. Halvalla. Helsingin pörssin pää- ja First North -listoilla on 22 osaketta, joissa yksikköhinta on alle yhden euron. Joukossa ovat esimerkiksi Nextstim, Tulikivi ja Valoe.

    • Anonyymi

      Erikoista, että täällä lyödään samaan nippuun Valoe ja Tulikivi. Ei voi kuin ihmetellä lyhytnäköisyyttä.
      Miettikääpä missä on Tulikiven markkinat; Afrikan savannilla, Euroopan aurinkorannoilla, Helsingin keskustassa, Nurmijärven uudessa 1000 talon lähiössä? Koko maailma yrittää päästä puun poltosta ja jopa Suomessa kukkahattutädit on kieltämässä tulisijoja.
      Vrt. Valoe; Koko tulevaisuus nojaa sähköön, kaikkialla maailmassa. Markkina-alue on hieman eri luokkaa. Aurinko energia on vasta lasten kengissä, jos katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
      On oltava etujoukoissa kuten aikanaan kun puhelimia alettiin maailmalle työstämään. Ja siihen meillä Suomessa on tällä hetkellä ainoa potentiaali Valoe. Onhan tietysti jotain kännykkäpelijuttuja, mutta ei niillä nyt vielä maelmaa rakenneta.

      Lähdetään joukolla Valoen mukaan, niin siinä meillä on uusi NOKIA. Se toimii mihin uskoo.

      • Anonyymi

        Kyllä! Älkää katsoko kurssia, vaan tuotetta ja nähkää tulevaisuuteen.
        Kännykkä; Ei kukaan vuonna - 94 uskonut sitä joka taskuun. Hyvin usein kuulu, että "Juppien hommia".
        Maalämpöpumppu; Rakennettiin talo 2003 ja useammalta kuin yhdeltä kuulin, "Ei toimi Suomessa, suorasähkö tai öljy ainoat järkiratkaisut." No miten kävi niille öljypolttimoille.
        Sähköauto; vuonna 2019 sitä pidettiin utopiana. "Ei ikinä tänne pohjolaan." Nyt Norjassa jo 75% uusista on pelkkää sähköä. 5 vuotta ja Suomessa samat lukemat. Toki meillä vielä Teuvo Hakkaraiset & Co jurnottaa lökähousuissaa karvalakki päässä "Ei mitään uutta, ennen oli kaikki paremmin."

        Tosiasia on, että voimme olla Suomena kärjessä jos vain haluamme. Voimme olla myös Pohjois-Korean seurana jos haluamme. Molempia voidaan kyllä ajaa meidän omalla Pohjoismaa mallilla.
        Mutta, "Valintoja veliseni, Valintoja"


      • Anonyymi

        Nokia on Mokia, vaikka keskenkasvuiset typerykset hehkuttavat sitä älyttömästi esimerkiksi Kauppalehden huuhaa palstalla . MOKIA ei nouse enää nykyisestä sillastaan.

        Aurinkokenno sektorilla on hyviä osakkeita, mutta silloin on suunnattava katse rapakon taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokia on Mokia, vaikka keskenkasvuiset typerykset hehkuttavat sitä älyttömästi esimerkiksi Kauppalehden huuhaa palstalla . MOKIA ei nouse enää nykyisestä sillastaan.

        Aurinkokenno sektorilla on hyviä osakkeita, mutta silloin on suunnattava katse rapakon taakse.

        Tässä se juuri onkin se pointti!
        Sie näet vain sen MOKIA:n ja ryvet siinä. Mie elin - 90 luvulla täysillä tätä projektia ja näin NOKIA:n nousun ja näin myös tuhon.
        Käännä katse siihen Nokian nousuun, opi ja siitä ota mallia, mieti miten se toistetaan. Vasta kun se nousu on tehty kannattaa miettiä miten se MOKIA vaihe vältetään.
        Jos ei äly riitä mihinkään omaan ja uuteen, niin sitten pitää tyytyä tähyilemään sinne rapakon taakse. Mutta se on varma, että silloin ei istuta etuvaunussa, muut vie ja me vikisemme.
        "Valintoja veliseni, Valintoja"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä se juuri onkin se pointti!
        Sie näet vain sen MOKIA:n ja ryvet siinä. Mie elin - 90 luvulla täysillä tätä projektia ja näin NOKIA:n nousun ja näin myös tuhon.
        Käännä katse siihen Nokian nousuun, opi ja siitä ota mallia, mieti miten se toistetaan. Vasta kun se nousu on tehty kannattaa miettiä miten se MOKIA vaihe vältetään.
        Jos ei äly riitä mihinkään omaan ja uuteen, niin sitten pitää tyytyä tähyilemään sinne rapakon taakse. Mutta se on varma, että silloin ei istuta etuvaunussa, muut vie ja me vikisemme.
        "Valintoja veliseni, Valintoja"

        Olen syntynyt vuonna 1960 , joten olen nähnyt Mokisn nousun, uhon ja tuhon ja paljon muutakin sen lisäksi.

        Ostin ensimmäisen GSM kännykkäni vuonna 1996, se oli merkiltään Philips Fizz.

        On minulla Mokioitakin ollut, mutta en vakuuttunut niiden laadusta.
        Näin heti ensimmäisten Androidien tultua sen, että Mokia jäi kehityksen kelkasta saman tien.

        Mokia ei nouse nykyisestä sillasta vaikka sinä ja muut Mokia uskovaiset kuinka sitä toivotte.

        Jos kyvyt eivät riitä siihen, että etsisi maailman suurten pörssien tuhansien osakkeiden joukosta ne voittavat laput ja lukisi analyysejä sekä artikkeleita ulkomaan kielillä, niin silloin on tyydyttävä Helsingin syrjäpörssin suppeaan valikoimaan ja toivottava parasta.

        Omassa salkussani parhaiten tuottaneet osakkeet ovat viime vuoden dipin jälkeen voitolla yli 900 prosenttia ja sslkussani on useita samassa ajassa 200-400 prosenttia voitolla olevia osakkeita.

        Ne ovat kaikki Nasdaq NY:ssä listattuja lappuja ja Mokian kurssikehitys niiden rinnalla on täysin kelvotonta.

        Luulisi lappalais Aslakinkin (käytit sanaa mie) ymmärtävän edes perus realiteetit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syntynyt vuonna 1960 , joten olen nähnyt Mokisn nousun, uhon ja tuhon ja paljon muutakin sen lisäksi.

        Ostin ensimmäisen GSM kännykkäni vuonna 1996, se oli merkiltään Philips Fizz.

        On minulla Mokioitakin ollut, mutta en vakuuttunut niiden laadusta.
        Näin heti ensimmäisten Androidien tultua sen, että Mokia jäi kehityksen kelkasta saman tien.

        Mokia ei nouse nykyisestä sillasta vaikka sinä ja muut Mokia uskovaiset kuinka sitä toivotte.

        Jos kyvyt eivät riitä siihen, että etsisi maailman suurten pörssien tuhansien osakkeiden joukosta ne voittavat laput ja lukisi analyysejä sekä artikkeleita ulkomaan kielillä, niin silloin on tyydyttävä Helsingin syrjäpörssin suppeaan valikoimaan ja toivottava parasta.

        Omassa salkussani parhaiten tuottaneet osakkeet ovat viime vuoden dipin jälkeen voitolla yli 900 prosenttia ja sslkussani on useita samassa ajassa 200-400 prosenttia voitolla olevia osakkeita.

        Ne ovat kaikki Nasdaq NY:ssä listattuja lappuja ja Mokian kurssikehitys niiden rinnalla on täysin kelvotonta.

        Luulisi lappalais Aslakinkin (käytit sanaa mie) ymmärtävän edes perus realiteetit.

        Hienoa olet aivan oikeassa, toki nimi eiole Aslak :)
        Jos tarkkoja ollaan, niin en missään vaiheessa ole kirjoittanut Nokia uudesta noususta tai hehkutuksesta, vaan siitä mahdollisuudesta joka liittyy tämän Keskustelun aloitukseen. Käytin esimerkkinä Nokian huikeaa nousua - 90 luvulle ja sitä et kaiketi ala sinäkin kiistämään?
        En myöskn kirjoittanut viestiäni vain puhtaana sijoittajana, vaan edelleen keskustelun aloitukseen nojaten, uutena mahdollisuuteen. Ei pelkästään yksittäiselle sijoittajalle, vaan Suomelle.
        Puhtaasta sijoittamisesta mie en edes ala tinkaamaan, vaan herätin ajatuksia. Noista satasista viitsi sen kummemmin kirjoitella, mutta sanotaanko, että ei ole enää tarvetta notkua pörssissä.
        Nokiasta minulle nimittäin riitti kun sijoitin oman osuuteni - 92. Olin onneksi sen verran kärsimätön, että en jaksanut olla mukana enään siinä 2000 luvun Mokia vaiheessa :)

        Mutta Suomi tarvitsee uuden Nokia ihmeen, se on se mihin minä uskon ja kannustan muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa olet aivan oikeassa, toki nimi eiole Aslak :)
        Jos tarkkoja ollaan, niin en missään vaiheessa ole kirjoittanut Nokia uudesta noususta tai hehkutuksesta, vaan siitä mahdollisuudesta joka liittyy tämän Keskustelun aloitukseen. Käytin esimerkkinä Nokian huikeaa nousua - 90 luvulle ja sitä et kaiketi ala sinäkin kiistämään?
        En myöskn kirjoittanut viestiäni vain puhtaana sijoittajana, vaan edelleen keskustelun aloitukseen nojaten, uutena mahdollisuuteen. Ei pelkästään yksittäiselle sijoittajalle, vaan Suomelle.
        Puhtaasta sijoittamisesta mie en edes ala tinkaamaan, vaan herätin ajatuksia. Noista satasista viitsi sen kummemmin kirjoitella, mutta sanotaanko, että ei ole enää tarvetta notkua pörssissä.
        Nokiasta minulle nimittäin riitti kun sijoitin oman osuuteni - 92. Olin onneksi sen verran kärsimätön, että en jaksanut olla mukana enään siinä 2000 luvun Mokia vaiheessa :)

        Mutta Suomi tarvitsee uuden Nokia ihmeen, se on se mihin minä uskon ja kannustan muitakin.

        Suomi ja suomalaiset yritykset tulevat jälkijunassa lähes joka asiassa nykyään.

        Jos Suomi on joskus jossakin asiassa ollut kehityksen etulinjassa, niin se aika meni jo. Elleivät muut siiihen pysty , niin viimeistään Ohisalon ja Anderssonin huuhaa hipit huolehtivat siitä, että viimeinen sammuttaa Suomesta valot.


        Nykyään kehityksen terävin kärki sijaitsee Pohjois-Amerikassa sekä Japani, Etelä-Korea, Kiina alueella.

        Se ei paljon lohduta että itärajamme takana on tulevaisuudessakin Suomea kehittymättömämpi valtio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi ja suomalaiset yritykset tulevat jälkijunassa lähes joka asiassa nykyään.

        Jos Suomi on joskus jossakin asiassa ollut kehityksen etulinjassa, niin se aika meni jo. Elleivät muut siiihen pysty , niin viimeistään Ohisalon ja Anderssonin huuhaa hipit huolehtivat siitä, että viimeinen sammuttaa Suomesta valot.


        Nykyään kehityksen terävin kärki sijaitsee Pohjois-Amerikassa sekä Japani, Etelä-Korea, Kiina alueella.

        Se ei paljon lohduta että itärajamme takana on tulevaisuudessakin Suomea kehittymättömämpi valtio.

        Aivan, mitä ajattelit tehdä? Tyydyt Hippien vikinään, katkeroidut ja haikailet Amerikan maalle tai Japaniin. Miksi et muuta?
        Minulle riittää, että yritän, kehitän, rakennan ja työllistän, vien maatani eteen päin omin käsin, olen ylpeä siitä, olen ylpeä yrityksestäni.
        En minä mene minkään poliitikkojen selän taakse seisomaan. "Kyllä minä, mutta kun Ohisalo..." Ei se ole kuule Ohisalo tai Anderssonin syy, jos minä passivoidun. He tekevät politiikkaa, mutta minä olen yrittäjä ja etujoukoissa. Eikä tietääkseni nämä suharit ole vielä kahteen vuoteen saaneet yhtään sellaista lakia aikaan joka minun yrittämistäni hankaloittaisi. Parin vuoden päästä ovat jo muissa hommissa ja joku toinen kynnetön on siellä säätöä tekemässä. Samoin silloinkin on joku tyytymätön, passivoituu ja haikailee parempia aikoja ja Amerikan maata.
        Se on kuule tämä aika jossa sinä elät, ota siitä kiinni.

        "Ei saa jäädä tuleen makaamaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mitä ajattelit tehdä? Tyydyt Hippien vikinään, katkeroidut ja haikailet Amerikan maalle tai Japaniin. Miksi et muuta?
        Minulle riittää, että yritän, kehitän, rakennan ja työllistän, vien maatani eteen päin omin käsin, olen ylpeä siitä, olen ylpeä yrityksestäni.
        En minä mene minkään poliitikkojen selän taakse seisomaan. "Kyllä minä, mutta kun Ohisalo..." Ei se ole kuule Ohisalo tai Anderssonin syy, jos minä passivoidun. He tekevät politiikkaa, mutta minä olen yrittäjä ja etujoukoissa. Eikä tietääkseni nämä suharit ole vielä kahteen vuoteen saaneet yhtään sellaista lakia aikaan joka minun yrittämistäni hankaloittaisi. Parin vuoden päästä ovat jo muissa hommissa ja joku toinen kynnetön on siellä säätöä tekemässä. Samoin silloinkin on joku tyytymätön, passivoituu ja haikailee parempia aikoja ja Amerikan maata.
        Se on kuule tämä aika jossa sinä elät, ota siitä kiinni.

        "Ei saa jäädä tuleen makaamaan"

        Isossa kuvassa Suomi on takapajula, jonkin yksittäisen pienyrittäjän suurista luuloista huolimatta.

        Ne oikeasti merkittävät innovaatiot tehdään lähes aina isommissa ympyröissä Atlantin takana , Aasian kehittyneissä valtioissa ja silloin tällöin myös läntisen Euroopan maissa.

        Hyvin harvoin niitä syntyy Suomen kaltaisella syrjäseudulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mitä ajattelit tehdä? Tyydyt Hippien vikinään, katkeroidut ja haikailet Amerikan maalle tai Japaniin. Miksi et muuta?
        Minulle riittää, että yritän, kehitän, rakennan ja työllistän, vien maatani eteen päin omin käsin, olen ylpeä siitä, olen ylpeä yrityksestäni.
        En minä mene minkään poliitikkojen selän taakse seisomaan. "Kyllä minä, mutta kun Ohisalo..." Ei se ole kuule Ohisalo tai Anderssonin syy, jos minä passivoidun. He tekevät politiikkaa, mutta minä olen yrittäjä ja etujoukoissa. Eikä tietääkseni nämä suharit ole vielä kahteen vuoteen saaneet yhtään sellaista lakia aikaan joka minun yrittämistäni hankaloittaisi. Parin vuoden päästä ovat jo muissa hommissa ja joku toinen kynnetön on siellä säätöä tekemässä. Samoin silloinkin on joku tyytymätön, passivoituu ja haikailee parempia aikoja ja Amerikan maata.
        Se on kuule tämä aika jossa sinä elät, ota siitä kiinni.

        "Ei saa jäädä tuleen makaamaan"

        "mitä ajattelit tehdä?"

        Ajattelin ainakin jatkaa samalla sijoitusstratwgialla kuin viime aikoinakin.

        Suomalaisten yritysten osuus sijoutussalkussani on nykyään selvästi alle 40%:a ja se osuus tulee edelleen pienenemään.


    • Anonyymi

      En puhuisi pelkästä Nurmijärvestä. Isoimmissa kaupungeissa pieni uusi kerrostalokolmio maksaa 400 000 euroa ja samalla rahalla saa naapurikunnasta uuden ison hirsitalon.

      Alkaa näiden firmojen kiinnostus nousemaan pörssissä aivan eri tasolle, kun omakotitaloja (Honkarakenne), takkoja (Tulikivi), kiukaita (Harvia ja Tulikivi), keittiötasoja&kylpyhuonelaattoja (Tulikivi) myydään pää märkänä. 59 prosentin kasvua pientaloissa!

      Pientaloteollisuus PTT ry:n johtaja Kimmo Rautiainen kertoo, että sen jäsenyritysten uusien talokauppojen määrä kasvoi viime vuoden neljännellä neljänneksellä huimat 59 prosenttia. Loppuvuonna tehtiin niin paljon talokauppoja, että se näkyy omakotialoituksissa vuoden 2021 alkupuolella. Rautiaisen mukaan koronan lisäämät etätyöt piiskaavat talokauppoja kasvuun. ”Pientaloasuminen on vuosia ollut kaikkein halutuin asumismuoto. Korona ja kotoilu muuttavat nyt omakotitoiveita todeksi.”

      Lähde: Kauppalehti 7.2.2021

      • Anonyymi

        Olet aivan oikeassa, paikallisella tasolla (Suomenniemellä) rakentaminen jatkuu ja luettelemasi kotimaiset tuotteet on laatua. Mutta siinä on yksi mutta... Puun polttaminen keksittiin noin 50000 vuotta sitten ja varaavatulisija 1000 luvulla.
        Kun ajattelemme Suomea ja Suomalaisten tulevaisuutta. On meidän keksittävä jokin uusia kännykkä, on oltava eterintamassa. Jokin jota myymme Suomenniemen ulkopuolelle. Se on se juttu millä niitä uusia pelimerkkejä saadaan tänne pohjolan perukoille. Jos minä ostan sinulta kiukaan ja sinä minulta polttopuut, me vaihdamme rahaa keskenämme.
        Mutta kun Lidya ostaa meiltä 100000 aurinkokennoa, laittaa ne Saharaan levälleen ja myy sähköä öljyn lisäksi. Saadaan me jokaisesta kennosta uusia veromarkkoja.

        Ps. Libya ei osta varaavia takkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa, paikallisella tasolla (Suomenniemellä) rakentaminen jatkuu ja luettelemasi kotimaiset tuotteet on laatua. Mutta siinä on yksi mutta... Puun polttaminen keksittiin noin 50000 vuotta sitten ja varaavatulisija 1000 luvulla.
        Kun ajattelemme Suomea ja Suomalaisten tulevaisuutta. On meidän keksittävä jokin uusia kännykkä, on oltava eterintamassa. Jokin jota myymme Suomenniemen ulkopuolelle. Se on se juttu millä niitä uusia pelimerkkejä saadaan tänne pohjolan perukoille. Jos minä ostan sinulta kiukaan ja sinä minulta polttopuut, me vaihdamme rahaa keskenämme.
        Mutta kun Lidya ostaa meiltä 100000 aurinkokennoa, laittaa ne Saharaan levälleen ja myy sähköä öljyn lisäksi. Saadaan me jokaisesta kennosta uusia veromarkkoja.

        Ps. Libya ei osta varaavia takkoja.

        Eikä meidän tarvitse tuijottaa vain aurinkoenergiaa. Onhan meillä vesi. Käykääpä huvikseen karttapallolla ja laskekaa kuinka pitkä matka tulee Siperian öljy- tai maakaasukentiltä Keski-Eurooppaan. Siinä mittakaavassa meiltä Etiopiaan vedettävä 200 tuumainen vesijohto olisi kämmenen leveys.
        Mutta voisihan siinä vesijohtoputken vaipassa tuoda aurinkosähköä tänne pohjolan perukoille, VinVin.

        Ja mikä mukavaa, niin vedellä alkaa pottu kasvamaan Somalimaalla ja soutajat Välimeressä vähenee. Jo rupiaa Hakkaraisetkin taputtamaan. VinVin.

        "Rakensivat ne pyramiidejakin, ihmiset"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä meidän tarvitse tuijottaa vain aurinkoenergiaa. Onhan meillä vesi. Käykääpä huvikseen karttapallolla ja laskekaa kuinka pitkä matka tulee Siperian öljy- tai maakaasukentiltä Keski-Eurooppaan. Siinä mittakaavassa meiltä Etiopiaan vedettävä 200 tuumainen vesijohto olisi kämmenen leveys.
        Mutta voisihan siinä vesijohtoputken vaipassa tuoda aurinkosähköä tänne pohjolan perukoille, VinVin.

        Ja mikä mukavaa, niin vedellä alkaa pottu kasvamaan Somalimaalla ja soutajat Välimeressä vähenee. Jo rupiaa Hakkaraisetkin taputtamaan. VinVin.

        "Rakensivat ne pyramiidejakin, ihmiset"

        "jo rupiaa"

        Tuohan on sitä Oulun seudun mongerrusta.

        Minua ei enää nykyään lainkaan yllätä se, että kaikkein typerimmät kirjoitukset ovat aina pohjoisesta kotoisin olevien henkilöiden vääntämiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa, paikallisella tasolla (Suomenniemellä) rakentaminen jatkuu ja luettelemasi kotimaiset tuotteet on laatua. Mutta siinä on yksi mutta... Puun polttaminen keksittiin noin 50000 vuotta sitten ja varaavatulisija 1000 luvulla.
        Kun ajattelemme Suomea ja Suomalaisten tulevaisuutta. On meidän keksittävä jokin uusia kännykkä, on oltava eterintamassa. Jokin jota myymme Suomenniemen ulkopuolelle. Se on se juttu millä niitä uusia pelimerkkejä saadaan tänne pohjolan perukoille. Jos minä ostan sinulta kiukaan ja sinä minulta polttopuut, me vaihdamme rahaa keskenämme.
        Mutta kun Lidya ostaa meiltä 100000 aurinkokennoa, laittaa ne Saharaan levälleen ja myy sähköä öljyn lisäksi. Saadaan me jokaisesta kennosta uusia veromarkkoja.

        Ps. Libya ei osta varaavia takkoja.

        Tuskinpa libyalaiset ostavat Valoen aurinkokennoja.
        Ne suurimmat ja laadukkaimpia aurinkokennoja
        valmistavat yritykset sijaitsevat muualla kuin Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jo rupiaa"

        Tuohan on sitä Oulun seudun mongerrusta.

        Minua ei enää nykyään lainkaan yllätä se, että kaikkein typerimmät kirjoitukset ovat aina pohjoisesta kotoisin olevien henkilöiden vääntämiä.

        Etelän vetelät taas puhuu paskaa. Mitä pohjosemmas menee sitä fiksumpaa on porukat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jo rupiaa"

        Tuohan on sitä Oulun seudun mongerrusta.

        Minua ei enää nykyään lainkaan yllätä se, että kaikkein typerimmät kirjoitukset ovat aina pohjoisesta kotoisin olevien henkilöiden vääntämiä.

        Idiootti


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe