Kokemuksia los gigantes?

Alppipallo

Hei, parin viikon kuluttua 1. reissu tenelle ja los gigantesiin. Kiitollinen olisin, jos jollakin on kokemuksia tästä paikasta. Näkemistä, tekemistä, hyviä ruokapaikkoja? Markkinat ym?

12

6707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hellehattu.kesällä

Sukset ja lasketteluvälineet mukaan. Myös talvivarusteet. Lumilapio terasseja varten:)

• Sara79

Me myös lähdössä samaan aikaan samaan paikkaan :) ollaan menossa toista kertaa,voin kaivella kohta ruokapaikka-muistot ja muuta infoa sulle.
      Kiva pieni paikka mun mielestä.

• Sara79

Noniin, hyviä ruokapaikkoja esim El Meson, El Barco de Nino, La Pergola, San Fransisco, Nino´s II Tamaimo Tropicalin korttelissa. Lisäksi tuon La Pergolan vieressä / alla on ihana kahvilatyylinen paikka Cappuccino Maria missä hyvät snacksit ja jäätelöt. "Vanhassa kaupungissa" kivoja ja edullisia kahviloita / baareja. Merivesialtaat sataman lähellä jäi viimeksi testaamatta myrskystä johtuen, joten ehkä nyt sinne päiväretkelle. Vanhaan kaupunkiin pääsee muutamaakin kautta uudemmalta puolelta, joko tietä pitkin kiertämällä tai pientä "patikkapolkua" oikaisemalla. Vanhaan kaupunkiin kannattaa lähteä shoppailemaan ja ihastelemaan rakennuksia jne. Kirkkokin löytyy ;)

Markkinat oli viimeksi peruttu myrskyn vuoksi, markkinapaikka löytyy ennen La Arenan rantaa Gigantesista Americasiin päin lähdettäessä.

Bussilla pääsee kulkemaan esim Americasiin tai muualle isompaan kylään jos haluaa.

Muuten Teneriffalla kannattanee käydä Siam Parkissa, Loro Parkissa ja Teidellä. Vuoristotiet on huimia ajella autolla, näkee ja kokee paljon. Mascan vaellus on varmasti hieno kokemus, samoin retki La Gomeralle.

Hyvää matkaa ja toivotaan hyviä kelejä!

• Puerto_Santiago

El Barco de Nino ja San Fransisco ovat todellakin hintansa "väärtejä", ainakin 3 vuotta sitten. Silloin tuli juurikin asusteltua marras-joulukuun vaihteessa Tamaimo Tropicalissa, joka sijaitsee Puerto Santiagossa (jos tarkkoja ollaan). Hienot maisemat ja bussilla pääsee helposti myös muualle Teneriffaan tutustumaan;-)

• jyrkänteenreunalla

Karmea paikka. Ahdasta ja jumalatonta ylämäkeä koko Gigantes. Sydänkohtaus tulee heikkokuntoiselle kun laahustaa pitkin ylös ja alas jyrkkää mäkeä. Sopii huippu-urheilijoille tehoharjoitteluun.

• Vanhahko_mies

Tarkalleen saman verran alamäkeä, kuin ylämäkeäkin. Aurinkovarma paikka, aurinkoisempi kuin Puorto de la Cruz, jonne menen huomenna lopputalveksi. Uimaranta on laavahiekkainen ja pieni, ja peruskylän kainalossa. Muut rannat tyrskyisiä kivikoita joissa ei voi uida. Se satama on makee, ne kalat siinä satama-altaassa ovat kesyjä ja järjestävä truokailunäytöksen kun heität niillee sämpylän paloja.
      Kannattaa ottaa auto pariksi päiväksi niin voi käydä katselemassa Teiden puistoa ja vaikka ajaa hissillä ylös mäkeen melkein 4 km:n korkeuteen. Hissijonot ovat tunnin mittaisia ja huipulla lämpötila pari astetta plussalla. Kanarianmäntymetsiköt ovat mahtavia. Siis itse Los Gigantes on pieni turistikylä jossa on hyvät palvelut ja aurinkoa, viikko on sopiva aika sen katselemiseen. Markkinoita ei juuri ole, koska siellä ei ole juurikaan paikallista asutusta. Jos menet viikkoa pidemmäksi aikaa niin vuokraa se auto ehdottomasti, niin pääset käymään muuallakin.

• minä.mukaan

Ei oo kuule nyt kyllä mitään kokemuksia. Onko tämä nyt se uusi trollausketju jonka feikku don luis, eli eläkepappaORG lupasi aloittaa.
      Minä tulen mukaan trollaamaan jos tämä on feikkiketju

• trollipeikko55

Minä lähden messiin. Nyt trollataan!

• OletPäätrolli

Päätrolli olet

• alppipallo

Kiitoksia kovasti asiallisille vastanneille, kivalta paikka kuullostaa ja tosiaan se auto on harkinnassa, koska 2 viikkoa matkalla ollaan.

• Zetitönoot

Onks sulla ees zettiä? Oot jotain 12 kuiteskii

• Vanhahko_mies

Upeaa, Alppipallo! Osasit lukea oikeat kommentit. Jos jokin Teneriffan juttu kiinnostaa, niin kysy reippaasti, vaikka satiaiset ja torakat sekaantuvatkin ketjuun, seulo ne pois! Se on tämän kanariapalstan ongelma. Seuraan palstaa Puertosta käsin vaimoni kanssa.
      Eli: Jos olet "kokenut matkailija" niin varaa auto netin kautta, saat sen halvemmalla kuin paikalla. Omat kanarian autoilukokemukseni kolmenkymmenen vuoden ajalta ovat kaikki myönteisiä. Se Teiden puiston automatka on siis kokemus. Ottakaa mukaan omat eväät ja aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe