Saako iäkkäämmät naiset (42-48 vuotiaat joilla vaihdevuodet ei vielä) samalla tavalla ostaa luovutettuja alkioita suomessa kuin jossain ulkomaillakin? Ulkomaillahan hoidetaan vaihdevuosi-iän ylittäneitäkin. Paljonko alkiot yleensä maksavat?
Siis ei ole suunnitelmissa moinen, mutta teoriassa kiinnostaa, olisiko vanhemmitenkin mahdollisuus vielä lisääntyä lainasoluilla....
Luovutetut alkiot suomesta?
2
130
Vastaukset
- eipaljonlisäaikaa
Lakiin ei ole kirjattu ikärajaa Suomessa. Klinikoilla hoitojen lopettamisikärajana pidetään yleensä noin 45 vuotta. Niissä maissa, joissa ikä on kirjattu lakiin 49 vuotta on melko yleinen raja.
Vaihdevuosien alkamisajalla ei ole hoitoihin väliä, munasarjojen toimintahan voi loppua vaikka 25-vuotiaalla, joka on periaatteessa sama asia. Toisaalta joskus jo yli 30-vuotiaalla voi olla vaikeuksia tulla raskaaksi, vaikka nuorena olisi ehkä voinut tulla tai on tullutkin.
Hinta on Suomessa koko hoidolle, ei alkiolle. - lapseto
Käsittääkseni Suomessa ei alkioilla tai sukusoluilla saa käydä kauppaa, vaan niitä luovutetaan tai lahjoitetaan. Ja munasoluista on koko ajan pulaa, joten luulen että alkioita todella vähän saatavilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504158
- 543632
- 513156
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292056