Paikallinen sopiminen

Paikallaanpolkijaksiko

Perheyritysten liiton pj.halusi tv1 kanavalla just enempi paikallista sopimista. Jotenkin on semmoinen muistikuva,että sitä on jo kokeiltu. Vähässäkyrössä viimeksi. Ei toiminut työntekijän kannalta.

2

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokujaskajostain

Joo mulla on edellisestä työpaikasta kokemuksia tuosta . Paikallis sopimuksesta. tarkottaa käytännössä sitä että työn antaja polkee kaikkia työn tekiän oikeuksia . Vetää rahaa häikäilemättömästi työntekijän selkänahasta. Ei toimi pitemmän päälle. Työntekijä joustaa samalla kun johtaja on levillä kelkkailemassa mökillään.

• luottamusmies2001

Olen ollut luottamustehtävissä työpaikalla,ja todennut kauan sitten tuon paikallisen sopimisen olevan fiktio. Työnantaja puhui paikallisesta sopimisen mahdollisuudesta,(joka on ollut mahdollista kautta aikain,) ja että voidaan sopia mitä vaan,huomautin että voidaan sopia kunhan täyttää työehtosopimusehdot,hänen mielestään työehtosopimukset ovat vain rasitteita eikä niitä tarvita.Huomautin että sovitaan mitä sovitaan kun sopimukset täyttävät työehtosopimuksen säännöt.Työn antaja kommentoi tylysti että älkää lukeko sitä raamattua. Nyttemmin kun en ole kyseisen työnantajan palveluksessa eikä siellä ole luottamusmiestä ,työnantaja on palkanlaskennan ulkoistuessa ja siitä aiheutuvat kustannukset siirtänyt työntekijöiden maksettavaksi niin että työntekijän uraksata vähennetään kymmenen prosenttia palkanlaskenta kuluihin. Tämä kyseinen yrittäjä on suomen SKKL liiton jäsen ja liiton tehtäviä hoitava henkilö.elikkä viimeisen tapin takaa juili tyyppi. Elikkä tarkoitan suomeksi etten missään muotoa luota paikalliseen sopimiseen,se on tuhontie.Sitä paitsi suomi on sopimusyhteiskunta ja mitä liitot sopii kummaltakin puolen niin normeja ja lakeja on noudatettava. Työehto sopimus rikot tulee aina työnantajan leiristä se on fakta. Jis sovitaan jotain niin menee hetki kun työnantajan puolelta aletaan tulkitsemaan saatua sopimusta omalla erikoisella tavalla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4592
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1837
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1540
    4. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1016
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      981
    6. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      103
      930
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      842
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      45
      807
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4