Laukkuja kaikki paikat täynnä

mutua

Onko muilla samanlaista ongelmaa, että kasseja, reppuja, laukkuja on kaikki nurkat täynnä? Heittäisikö ne vain roskiin...

15

52

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilimuori3

Elä heitä. Vie vaikka kirpparille myytäväksi.
      Minäkin olen huomannut että iän myötä alkaa laukut ja kengät kiinnostaa. Vaikka oikiasti en tarvitse kuin repun ja käsilaukun.

• mutua

Minua ei kiinnosta laukut vaan haluan niistä eroon.

• siilimuori3
        mutua kirjoitti:

Minua ei kiinnosta laukut vaan haluan niistä eroon.

Juu juu, sitähän minäkin. Tulee ostettua liikaa ja sitten haluaa päästä niistä eroon.

• Kansan.kruunu

Vain mustalaisilla ja pakoputkilaisilla ongelma, varastettuja laukkuja nurkat täynnä kuin myös piharoskis... (vai miten se vitsi menikään).
      Itse olen kyllä melko kassiton ja laukuton. Kun matkoille lähtee, melkeen joutuu pakkaamaan K ja P muovikasseihin. Läppärilaukunkin annoin tyttärelle. Tosin matkoillehan pitää pyrkiä lähtemään niin, että kaikki tärkeä mahtuu taskuihin.

• siilimuori3

Ai, no mä kyllä unohdin tuon lentokoneen sisälle vietävän matkalaukun, tai kotomaan viikonloppureissulle. En mä kyllä muovipussiin..............

• Ajatellaan.näin

Kaksikätinen nimeltä ihminen
        - Pakkaa ruokansa muovikassiin kaupan kassalla ja kulkee pois ilman noloutta
        - Seisoo lentoaseman turvatarkastuksessa muovikasseineen ja se on noloa

* Mitä eroa?

• siilimuori3
        Ajatellaan.näin kirjoitti:

Kaksikätinen nimeltä ihminen
        - Pakkaa ruokansa muovikassiin kaupan kassalla ja kulkee pois ilman noloutta
        - Seisoo lentoaseman turvatarkastuksessa muovikasseineen ja se on noloa

* Mitä eroa?

Kaupan kassalla survot muovipussiin ostokset, kuten tax-freessakin. Kuljetusmatka ei ole pitkä välttämättä.

Turvatarkastuksessa laukku sisältää kakenlaista muutakin henkilökohtaistakin.Ei vain tunnu sopivalta. Minun mielestäni.

• Joo, pitää paikkansa, laukkusaastaa kaikki nurkat täynnä. Nyt kuitenkin toi Lutunen on saanut minut käyttämään kaupan kangaskasseja ruokaostoksiin ja muovikassien vuori alkaa hiljalleen vähentymään.
      Matkalaukkuosasto on vakio: vanhat nahkaiset ja pyörättömät laukut ovat saaneet lähtöpassit ja siirretty muinaismuistojen osastolle sivurakennuksen ylisille. Ainoostaan isopyöräiset, keveät, kovakuoriset matkalaukut ja samanlaiset carry-on lentokoneen sisään vietävät laukut ovat kissavintilläni. Suuri oranssi samsoniteni on saanut uuden omistajan: lainasin sen kome vuotta sitten tyttärelleni ja se kotoutuo sinne. Lentokonelaukkuja he ovat lainailleet meiltä säännöllisesti, mutta asia korjaantui: joulupukki toi heille neljä carry-on laukkua, samankokoista kahta eri väriä. Saivat ihan omat.
      Reppuja (nahkareput on munsuosikkeja) on muutama kappale (oliskohan puoli tusinaa?) eri väreissä, käsilaukkuja, olkalaukkuja, iltalaukkuja, kirjekuorilaukkuja, kangaslaukkuja, jne....taitaa olla loppuelämäksi joka lähtöön.

• Lutunen on saanut minut käyttämään kaupan kangaskasseja, kirjoitteli Paloma. Hyvä Lutunen!

Minä en ole ostanut kaupan muovikassia ainakaan 10-vuoteen ja olenkin harkinnut ommella ilmaiseksi kangaskasseja, koska sopivaa kangasta olisi, mutta eihän se edes sopisi lapseni perheeseen, koska ne kassit olisi aina kotona!

Laukku friikistä kävisi lapsenlapseni tytär. Aina kun olemme kaupoilla tai etenkin kirppiksillä, niin laukku, laukku, laukku ja hänellä taitaa olla niitä kirppislaukkuja jo vaikka mitä sorttia, mutta onneksi ei ole kengät.

Oma ongelmani ei ole laukut, vaikka niillä joskus nuorempana brassailinkin, siis asun väri, laukku ja kengät.

Nyt on vain "lentolaukku" ja matkatavaroille sopiva laukku, joka ei ole suuri, siis matkalla johonkin kauemaksi, kuin lähimarketin päivittäisille ostoksille!:)))

ps. anteeksi käyttämäni sanonnat, jotka eivät ole...

• laukkuja-lisää-heh

Jokapaikka on täynnä ihania laukkuja,
      siitä huolimatta pitää ostaa uuta, koska jos löytää paremman , käyttöön taas sopivamman eiku ostamaan,
      toistaiseksi en luuvu ihanista laukuistani,

• Heikunkeikku

Ei ole samanlaisia ongelmia. Reppuja en omista ollenkaan. En ole koskaan reppuillut. Kato ei sovi mun tyyliini:)
      Muita laukkuja on aika paljon (tosin verrattuna joihinkin tuttuihin, niin laukkujani on vähän). Ne kaikki ovat laukkukaapissa. Oon vähä semmonen, että pitää olla joka asialle oma paikkansa. Löytyy helposti ku vaikkapa huivia tai vyötä haen, niin porhallan huivi-vyö-hyllylle, jossa muovisessa laatikossa nää kyseiset jutut ovat. Laukkukaapissa kaikki on sullottu jotenkin niin, että mahtuvat. Onneksi monet ovat littanaan meneviä kangaskasseja. Saareen kun meen, niin tarvitsen aika monta kassia. Saarikassit ovat vetoketjullisia isoja nailonkasseja. Littanaan nekin menevät.

• Hehe....mun tyyliin taas ei sovellu käsilaukut, eikä sellaset rouvamaiset olkalaukutkaan. Pieni stadireppu aitoa nahkaa vapauttaa somasti molemmat kädet. Suuri bägi tyyppi Annika Bengtsson on ok, kun on enemmän mukana hinattavaa.
        Mulla on kans kissavintti/walk-in vaatekaappini järjestyksessä. Tiedän täsmälleen missä on laukkuni, kenkäni. vyöni jne asusteeni. Aikaisemmin kun olin yksin mun garderoobini oli järjestetty kesä/talvi/välikausi sorteerattu värien mukaan.

• Heikunkeikku
        Paloma.se.co kirjoitti:

Hehe....mun tyyliin taas ei sovellu käsilaukut, eikä sellaset rouvamaiset olkalaukutkaan. Pieni stadireppu aitoa nahkaa vapauttaa somasti molemmat kädet. Suuri bägi tyyppi Annika Bengtsson on ok, kun on enemmän mukana hinattavaa.
        Mulla on kans kissavintti/walk-in vaatekaappini järjestyksessä. Tiedän täsmälleen missä on laukkuni, kenkäni. vyöni jne asusteeni. Aikaisemmin kun olin yksin mun garderoobini oli järjestetty kesä/talvi/välikausi sorteerattu värien mukaan.

Mulla ei ollut edes kouluaikoina repua. Toisella olkapäällä notkui hieeeaano pitkäolkainen laukku. Eihän sitä nyt kaupunkilaisnuori kehdannut reppua pitää. En muista käyttikö kukaan reppua. Se ei silloin ollut muotia kato ja muodikashan sitä tottavie piti olla.
        Varsinkin saaressa pitää kaikki tavarat olla oikeassa paikassa (siellä ei ole sähkövaloja). Varsinkin syksyllä, kun pimeys laskeutuu ja siellä jos jossakin osaa olla pimiää.
        Viime syksynä mulla oli vieras saaressa. Näytin hänelle, että tässä näin on kaks taskulamppua, jos yöllä pitää pissulle mennä.
        Sitten seuraavan kerran kun saareen menin, olin kauan ulkona myrsylyhdyt ympärillä. Sammutin ne ja menin sisälle sammuttamaan kaikki öljylamput ja kynttilät. Meinasin kaapasta takulamppupaikasta taskulampun, mutta mitä häh, ei siellä mitään ollut. Kumpikin lamppu oli ties missä. Kuleksin sitten kynttilä kädessä pitkin huoneita ja yritin etsiä lamppua. Päivänvalossa näkee koko huoneen, mutta kynttilä valaisee vain pienen pätkän ja kovaa ei voi kävellä, kun liekki lepattaa ja talit lähtee ripajamaan. Kyllä siinä aikaa kului kun monta huonetta kävi läpi kaikkine nurkkineen jne jne... Lopuksi löysin ne yhestä korista, jossa on lapsenlapseni pikkuautoja. En ymmärtänyt laisinkaan ensin edes katsoa siihen koriin, koska sielä on vain näitä pikkuautoja.
        Vieras oli lykännyt lamput koriin varmaan siksi, kun kori sattui olemaan siinä hänen "kulkureittinsä" varrella.
        Kyllä pisti vihaksi ku ei tavaroita pistetä oikeille paikoille.
        Mun periaate on, että vaikka sokkona pimeydes saaressa meen hakemaan jotakin (esim.saksia tai muuta vastaavaa), niin voin vaan kävellä kyseisen tavaran omaan paikkaan. Eihän sitä muuten löytäis yhtään mitään jos kaikki olis sielä sun täälä.

• kohtuudella_laukkuja

Ei liikaa eli ei kovin montaa ylimääräistä.

Käytettyihin, vanhanmallisiin matkalaukkuihin olen pakannut säilytettäviä vaatteita. Harmittaa, kun menin myymään pari perässävedettävää yksipyöräistä kirppitorilla.

Miten ei aiempina vuosikymmeninä keksitty tehdä joko kahdella tai neljällä pyörällä kulkevia, vedettäviä matkalaukkuja? Pistettiin vain se yksi pyörä sinne kulmaan ja sitten se laukku heilui ja horjui kulmasta vedettäessä kuin puolihumalainen.

• jeppujeppu

anna reput reppuriikalle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      31
      5328
    2. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      69
      3996
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      31
      3459
    4. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      93
      3241
    5. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      46
      3202
    6. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      68
      2651
    7. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      124
      2152
    8. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      54
      2149
    9. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      26
      1407
    10. Listaa syitä mikä

Estää asioiden eteenpäin menemisen.
      Ikävä
      187
      1294
    Aihe