Appiukko ei hyväksy kosintaa?

Kunnianaviomies

Haluaisimme mennä pitkäaikaisen tyttöystäväni kanssa naimisiin. Koska asia pitää minusta hoitaa oikealla arvokkuudella, kysyin tietysti tyttöystäväni kanssa keskusteltuani hänen isältään lupaa mennä naimisiin tyttärensä kanssa. Mies sanoi selkeän ei. Tämä ei sinänsä ollut laisinkaan yllättävää, sillä isällä ja tyttärelläkään ei ole erityisen hyvät välit mutta minua hän ei kertakaikkiaan voi sietää.

Tyttöystäväni pitää asiaa lähinnä huvittavana eikä ihan hahmota sen tärkeyttä minulle. Alkaa jo puhua häistä yms., mutta minun on kyllä mahdotonta mennä kenenkään kanssa naimisiin, jos hänen isänsä ei anna tähän lupaa.

Olen hyvin konservatiivinen mies ja mielestäni motiivini eivät koskaan voi vaikuttaa kunniallisilta, jos varastan tyttären hänen isältään vasten isän tahtoa! Isä on kuitenkin aina isä ja tätä pitää minusta kunnioittaa.

Mitä minun pitäisi tehdä? Yritänkö vain vakuuttaa tyttöystäväni, että olemme yhdessä mutta emme mene naimisiin. Tässä tapauksessa emme toki voisi hankkia lapsia, sillä se ei olisi soveliasta. Mahdollisen raskauden sattuessa tulisikin sitten suuri ongelma, sillä olen varma, ettei isä siinäkään tapauksessa hyväksyisi avioliittoa ihan kiusallaankaan. Tämän varalta harkitsen jo vasektomiaa salaa tyttöystävältäni.

Mitä tässä pitäisi tehdä? Periaatteistani en jousta sillä olen kunnian mies.

7

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmällään

      Jos ajattelet, että tyttöystäväsi on hänen isänsä omaisuutta, jonka haluaisit siirtää omaksi omaisuudeksesi, niin näkökantasi on ymmärrettävä.

      Vaikka tyttöystäväsi osoittaa tiettyä älykkyyttä, kun ei välitä isänsä vastauksesta pätkääkään, niin en ymmärrä, miten hän edelleen voi olla sinun tyttöystäväsi, koska sinä selvästi haluat hänestä omaisuutta, et puolisoa.

      • Kunnianaviomies

        Kysymys ei ole kenenkään omistamisesta vaan kunniasta ja perinteestä. Avioliiton tarkoituksena on yhdistää kaksi sukua. En voi tunkea osaksi kenenkään sukua ellei hänen perheensä patriarkka hyväksy tätä.


      • nomuttaei
        Kunnianaviomies kirjoitti:

        Kysymys ei ole kenenkään omistamisesta vaan kunniasta ja perinteestä. Avioliiton tarkoituksena on yhdistää kaksi sukua. En voi tunkea osaksi kenenkään sukua ellei hänen perheensä patriarkka hyväksy tätä.

        Eihän tuollainen "kunnian mies" voi susiparinakaan asua! Nainen vaihtoon vaan.


      • ymmällään

        Olen ihan samaa mieltä. Susipari on todella paha juttu. Se jos mikä on vastoin sen miehen tahtoa, jonka mielipidettä kunnioitat enemmän kuin naisystäväsi mielipidettä.


    • Isätönnä

      Omistetaanko nykyään naisia? Levitä siementäsi mahdollisimman laajalle, se on miehen tehtävä, ei mikään isän hyväksyntä.

    • AivoillaAjatellaan

      Jos heillä ei ole hyviä välejä niin aika tökeröä mennä edes kysymään rakastettuasi kättä sellaiselta "isältä", jota tyttöystäväsi tuskin kokee välttämättä edes oikeana vanhempana, vaan enemmänkin pelkkänä huoltajana tai vain elämänsä alulle panijana. Jos rakastat tyttöystävääsi niin sinun pitää kunnioittaa hänen valintaansa siitä mitä isästään ajattelee, eikä sinulla ole oikeutta puuttua siihen.

      Ymmärrän että haluat kunnioittaa perinteitä, ja voit toteuttaa niitä omalla tavallasi.

      Sinä voit kysyä tyttöystäväsi RAKKAALTA perheenjäseneltä tai ystävältä, että näkeekö, että oletteko valmiita ottamaan niin ison askeleen. Toisen käden pyytämisessä ei ole kyse siitä että "biologista omaisuutta" annetaan eteenpäin, vaan siitä että joku joka on nähnyt teidät yhdessä suhteenne aikana pystyy kertomaan oman näkemyksensä siitä oletteko TE KAKSI valmiita niin suureen askeleeseen vielä.

    • asd3432

      Ei tuossa tilanteessa mitään ongelmaa ole. Ainoa ongelma on tuo sinun järjetön vanhanaikainen periaatteesi, arvoisa "kunnianaviomies".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe