Tele Finlandilta tuli kirje jossa sanottiin "liittymäpakettisi muuttuu automattisesti Säästöpaketti 300 liittymäksi,joka on lähimpänä nykyisin käytössäsi olevaa liittymäpakettia.Liittymäsi hinta nousee.Jatkossa liittymäsi kuukausimaksuun sisältyy enemmän puheaikaa kuin ennen" Eli kun aiemmin Säästöpaketti 100 hinta oli 10e. niin nyt Tele poistaa uusiomyynnista Säästöpaketti 100 ja myös vanhoilta asiakkailta poistaa kyseisen liittymän ja nostaa ominpäin Säästöpaketti 300 jonka hinta on 14 euroa. Ymmärtääkseni muut puhelinoperaattorit ovat pitäneet vanhat liittymät käytössä vanhoilla asiakkailla vaikka liittymän uusiomyynti olisi lopettu, eikä mielivaltaisesti liittymäpakettia suurennettu jotta voidaan törkeästi rahastaa.
Säästopaketin 100 käyttäjille 40% hinnan korotus
23
170
Vastaukset
- telen.pyrrhosvoitto
No justihin tulin tänne tekemään vastaavan aloituksen- sapetti vähän kun tuollaisia yksipuolisia "huolehtimisia" harrastetaan, vaikka se nyt mullakin on vain 4 euroa, mutta periaatteesta laitoin jo liittymän siirron Elisan puolelle.
Saavat edes vähän miettimistä, jotta kannattiko - sommoro
Täällä sama kuvio, vaihdan ihan periaatteesta toiseen operaattoriin, vaikken edes sillä rahaa säästäisi. Melkoista palvelua!
- 200555
Vaihdoin Saunalahden Latausliittymään (en siis prepaidiin), kun käytän muutenkin liittymääni niin vähän. Jää kk-maksu kokonaan pois, enkä tarvitse nettiyhteyttä, joka siis tuossa uudistuksessa olisi tullut oletuksena mukaan.
- Telefinentinenasiakas
sama täällä, vuosia ollut telefinland, mutta tuo on jo riistoa. Laitoin kyselyä myös kuluttajansuoja viranomaiselle. Liittymät lähtee vaihtoon jokatapauksessa
- Uuno201620
Täässä yksi hyvä ratkaisu: Globetel:
http://www.globetel.fi/liittymät- Globetel
Millä nopeudella toi laaja (11.90 € / kk) toimii ??
Toimiiko toi Globetel Soneran verkossa ??
Nämä haluaisin tietää!! - Vaihtoehto.toimiva
Globetel kirjoitti:
Millä nopeudella toi laaja (11.90 € / kk) toimii ??
Toimiiko toi Globetel Soneran verkossa ??
Nämä haluaisin tietää!!DNA Äly 2M
- Kotimaan puhelut 0,05 €/min ja tekstiviestit 0,05 €/kpl
- Tiedonsiirtonopeus 2 Mbit/s
- Nopeuden vaihteluväli 0,4-1,6 Mbit/s
- Kuukausihinta 9,90 €, sisältää rajoittamattomasti tiedonsiirtoa.
- harkitseva
Minulla tuli jo kesäkuussa sama vastaan ja hinnat nousi, samoin taisi olla isäni liittymän eli ilmeisesti meillä oli samat "paketit" toistaiseksi olen pysynyt asiakkaana jos tuosta nousee niin operaattori vaihtuu kyllä täälläkin.
Pienikin nousu on kuitenkin vuodessa muutama kymppi! - telen.pyrrhosvoitto
Kaksi vetoomus-tekstaria on jo tullut, joissa maanitellaan peruuttamaan operaattorin vaihto. Olen päättänyt asian jo; en ottanut yhteyttä enkä tiedä, millä hyvittelevät.
Ehkä joku toinen kertoo. - TELE_Sucks
Sama kokemus. Ensin liittymän hintaa korotetaan 20 % 24.02.2016 ja 01.06.2016 datakatto putoaa 50 %. Eikä mun tarvii tehdä mitään muuta kuin jatkaa maksamista. Hienoo :D. Kuukausi aikaa ne teetti asiakaskyselyn. Varmaan sen perusteella ne olettaa mun hyväksyvän muutoksen. En hyväksy. Tein samansisältöisen sopimuksen DNA:lle Telen nykyhintaaa edullisemmalla hinnalla.
- pakkovaihto
Onko Tele Finland ottanut mallia maan hallitukselta kun se suunnittelee pakkolakeja talouden parantamiseksi , niin Tele Finland ottaa käyttöön puhepakettien pakkovaihdon suurempaan jotta Soneran talous tervehtyisi.
- Vaihtaako
Millaisiin liittymiin olette vaihtaneet? Kun ei muualta kai saa 100 min / 100 sms ja 2M-paketteja. Löydän vain 2M-paketteja ilman muuta 10 eurolla.
- kannattisoittaa
Tein siirron Teletä pois hinnannousujen vuoksi kun tuli se tekstari ja soitin sinne. Hinnannousut peruttiin kohdaltani ja saan pitää vanhat halvemmat liittymäni vielä ainakin 24kk ajan. Eikä ole mikään määräaikainen.
- Vaihtoedessä
Tuo Globetel vaikuttaa ainakin ensilukemalta hyvin edulliselta. Onko siinä mitään koukkuja takana, mitä ei äkkipäätä huomaa?
Onko kellään kokemusta heidän toiminnastaa? Itse en ole heistä ikinä kuullutkaan.
http://www.globetel.fi/liittymät- clobetel
Niillä on minuuttiveloitus, muuten ok jos ei tarvi nettiä.
- nhgbgbhnh
Datahinnat:
Perus, datamäärän mukaan 0,59 € / MB
Laaja, rajoittamaton datamäärä 11,90 € / kk
CD-ROM-levyllinen Perus-muotoista datasiirtoa maksaa noin 380 euroa. Siinä on se vaaranpaikka.
- rajansakaikellakin
Minulla oli Telen kuukausimaksu vielä vajaat puoli vuotta sitten 67 senttiä. Se nousi loppuvuonna tasan 1 euroon. Yrittivät kuitenkin ensin ikäänkuin huomaamatta nostaa suoraan 3 euroon ilmoittamalla, että asiakkaan itse ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Siihen oli salaa ympätty joku nettiyhteys automaattisesti, mutta sen sai blokattua pois, kun luki tarkasti liittymän ehdot. Nyt ilmoittavat uudesta kuukausimaksusta, joka on 3 euroa.
Ja nettiyhteys sisältyy pakosta, vaikka sitä ei käyttäisikään.
Laskekaapa huviksenne paljonko prosenteissa on tullut korotusta vajaassa puolessa vuodessa!!!!!
Näköjään kaikki yrittävät samoja temppuja kuin sähköyhtiöt.
Onneksi puhelinoperaattori on helppo vaihtaa. Ei tuollaisia ahneita verenimijöitä tarvitse kenenkään ruokkia.- ojasta-allikkoon
Helppo vaihtaa ja helppo vaihtaa. Mihinkäs vaihdat? Mihinkään ulkomaiseen operaattoriin viitsisi ryhtyä.
- ööööööööööä
Minulla sama liittymä. Nettiä en puhelimessa käytä vain läppärissä. Onneksi Sony Experiassa on super_stamina tila joka plokkaa kaikki netti jutut pois päältä ja akku kestää kaksi viikkoa lataamatta. Vaikkei nettiä käyttäisi mutta kaikki palvelut päällä kestäisi akku kaksi päivää!
- 0419
ojasta-allikkoon kirjoitti:
Helppo vaihtaa ja helppo vaihtaa. Mihinkäs vaihdat? Mihinkään ulkomaiseen operaattoriin viitsisi ryhtyä.
Tele / Sonerahan on kolmesta suuresta operaattorista kaikista eniten ulkomaisessa omistuksessa. Vain DNA on täysin kotimainen.
- SSS-meiningillä
0419 kirjoitti:
Tele / Sonerahan on kolmesta suuresta operaattorista kaikista eniten ulkomaisessa omistuksessa. Vain DNA on täysin kotimainen.
Tulee nämä ulkomaille myydyt Digitat ja sähkönsiirtoverkko Carunat mieleen, onko kokkareet myös Tele Finlandin nousseiden hintojen takana???
- tyytyväinenvuosia
tervetuloa saunalahdelle
- jokkex_
Kallis...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696871
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes582346- 562118
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se611241Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3531224- 551211
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384958Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947