wattien waikutus erillissarjaan

Jyrkinsukula

waikuttaako jos kytken ebben 2x 40w:llä olleet etupään erkat 2x160w siltaan? Miten paranee soundi? Tuleeko jykevämpää ja dynaamisempaa potkua?

2

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jyrkinsukula

      korj, ennen.

    • BudjettiHifisti

      Parenee todennäköisesti, varsinkin jos se 40w on enne on tullut perus radiolta, jolloin se on todellisuudessa n.10w-15w, ja 40w on joku hyödytyn max teho 10% säröllä.
      Sinulla oli siinä ennen ilmeisesti erkka sarjan 40w vahvistin jolloin ei niin suurta eroa, mutta pieni ero voi olla soundissa pienilläkin voimakkuusilla mutta tietenkin kovempaa soitetteassa eron huomaa , juurikin dynaamisesmmassa ja jykevämmässä soundissa.
      Mutta ennen kaikkea kannattaa hyödyntää parempia suodatin mahdollisuuksia vahvistimessa eli hpf suodattamaan pois matalimmat bassot pois ovista, jotta kauttimet ei pohjaa ja ovet rämise, ja taas parenee soundi ja voi kuunnella kovempaa.
      Toinen vaihto ehto jos kerran sinulla on 4 kanavainen vahvistin jonka meinasit sillata, olisikin tehdä koko etupäästä täysin aktiivinen eli ajaa molempia diskantteja ja midejä omilla kanavilla, tämä tietenkin edellyttää että vahvistimessa suodot mahdollistaa tämän tai sitten että jostain ulkoisesta lähteestä (mankasta/dsp) saa hyvät suodot säädettyä kanaville.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe