Valvotun-ajo-oieuden pituus. Siitä valittaminen.

rrrrrrrrr11111

Itselläni kävi taannoin moka. Puhalsin jälkihöyryjä juuri sallitun rajan yli. Työni ymn. vuoksi hain valvottua ajo-oikeutta alkolukolla. Se minulle nyönntettiin. Käräjäoikeudelta tuli sitten päätös. Sakot tottakai nielin mukisematta. Valvotun ajo-oikeuden pituus sen sijaan minut yllätti täysin. Kaksi vuotta. Lueskelin täältäkin, että se on ilmeisesti käräjäoikeudelta aika tyypillinen tuomio vaikka promilleja on juuri ja juuri yli sallitun.

En asiaa purematta niellyt. Tutkin hieman tilastoja, muita tapauksia jne. Valitin asiasta hoviin josta sitten yllättävän nopeasti tuli päätös. Käräoikeuden päätös ei ole linjassa vallitsevan oikeuskäsityksen linjaan. Hovi alensi käräoikeuden tuomiota vuodella.

Eli joku jos vastaavaan joutuu niin olkaa tarkkana.

8

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jutsari

Tuo varmasti kiinnostaa monia, laitatko tarkemmat tiedot päätöksestäsi. Mikä HO ja diaarionumero?

• pikkutarkennus

Tarkoitat varmaankin koeajan pituutta. Varsinainen ajokielto (jonka täytäntöönpano on lykätty alkolukolla valvotuksi koeajaksi) on ilmeisesti joitain kuukausia

• 18-9

Noinhan se. Jos valvotulla koeajalla rikkoo määräyksiä, tai haluaa sen perua, niin ajokielto pannaan silloin täytäntöön.

• vankeuteen

Rattijuopolla porsaan REIKÄ . Vastuullinen MIES ei riskeeraa duunia /toimeentuloaan .

• rrrrrr11111

Siis käräjäoikeuden päätös oli ajokielto 4kk joka ehdollisena. Alkolukkoa olisi pitänyt pitää 2 vuotta, mutta tätä hovi alensi vuoden.

Nimimerkki "vankeuteen". Sinä et vissiin ole elämässäsi sitten tehnyt mitään virheitä. Ihailen kovasti :)

• jytnhgf

No eipä kyllä tuon mittaluokan virheitä, että juovuspäissään ajelisi. Eipä sitä oikein voi puolustella "kaikkihan virheitä tekee" -argumentilla

• rrrrrrrr1111
        jytnhgf kirjoitti:

No eipä kyllä tuon mittaluokan virheitä, että juovuspäissään ajelisi. Eipä sitä oikein voi puolustella "kaikkihan virheitä tekee" -argumentilla

En minä puolustele. Tapahtunutta ei tekemättömäksi saa. Tuosta hölmöilystä tulen tuntemaan harmitusta lopun elämää. Hyvää virheetöntä elämää sinulle :)

• gofyskyerself
        jytnhgf kirjoitti:

Hyvä tekopyhä fariseus, painutko muualle jeesustelemaan ja nuolemaan virkamiehen persettä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1988
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1390
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1057
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1052
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      48
      827
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      771
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe