Paras esimiehesi

siilimuori3

Kun nyt täällä on sen ikäistä porukkaa kirjoittelemassa, et kokemusta on paljon niin tulipa syystä ai toisesta mieleen semmonen et:

Mikä on ollut paras esimiehesi ja miksi. Siis milaisia piirteitä arvostat pomossasi?, hyvä johtajan ominaisuudet?

70

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykoterapeutitar

      Minä itse! Silloin, kun tein töitä esimiehenä.

      • siilimuori3

        Perustele. Mikä sinusta teki hyvän?


      • Psykoterapeutitar

        Esimiehet kehuivat, työntekijät kiittelivät, asiakkaat arvostivat, sain henkilökohtaista kannustuslisää! Mitä vielä?
        Nautin silloisen työni vaativuudesta ja monipuolisuudesta. Asetin tavotteita, pyrin niihin, pääsin ja sain paljon aikaiseksi.
        Se oli silloin, ennen nykyistä aikaa!


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Perustele. Mikä sinusta teki hyvän?

        Juu mut työntejijöiden näkökulmasta?


      • Psykoterapeutitar

        Miten niin? Kirjoitin työntekijät kiittelivät!
        Kiittivät tavastasi toimia esimiehenä! Mitä kaikkea siihen esimiehenä toimimiseen kuuluu ja miten tehtäväni hoidin!
        Mitä pitäisi vastata?


      • ent.siivoojaparka
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Miten niin? Kirjoitin työntekijät kiittelivät!
        Kiittivät tavastasi toimia esimiehenä! Mitä kaikkea siihen esimiehenä toimimiseen kuuluu ja miten tehtäväni hoidin!
        Mitä pitäisi vastata?

        Miten noin tuhti esimies sitten joutui takaisin parketille sieltä aitiostaan, tekemään ruumiillista työtä enemmän kuin kroppa kesti?
        Eikö sellaiselle olisi ollut oikein kilpavientiä pomoksi?


      • Psykoterapeutitar

        Ei ollut mun juttu enää nykymenossa, kun duunista tehtiin organisaatiomuutosten myötä tylsä ja yksitoikkoinen.
        En halunnut olla pikkuesimies sinänsä. Työ oli mielenkiintoista silloin, kun se oli tarpeeksi monipuolista.
        Sitten täytyi taas kouluttautua ja kehittää muuta puuhaa. En tosin silloin osannut pahimmissa painajaisissnikaan kuvitella millaiseksi työ muuttui.


      • Psykoterapeutitar

        Eikä hyvä esimies ole sellainen, joka on hyvä työntekijöiden mielestä! Hyvä esimies on sellainen, joka osaa olla hyvä toisten esimiesten ja omien esimiestensä mielestä! Niillä on vientiä, että osaavat olla mieliksi. En halunnut siihen peliin mukaan!


      • ent.siivoojaparka
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Ei ollut mun juttu enää nykymenossa, kun duunista tehtiin organisaatiomuutosten myötä tylsä ja yksitoikkoinen.
        En halunnut olla pikkuesimies sinänsä. Työ oli mielenkiintoista silloin, kun se oli tarpeeksi monipuolista.
        Sitten täytyi taas kouluttautua ja kehittää muuta puuhaa. En tosin silloin osannut pahimmissa painajaisissnikaan kuvitella millaiseksi työ muuttui.

        Jätit esimiestyösi vapaaehtoisesti, koska se ei enää ollut sinulle tarpeeksi haasteellista?


      • Psykoterapeutitar

        Näin tein! Ei ollut enää mun juttu, eikä pelkkä yksitoikkoinen toimistotyö kiinnosta edes esimiehenä.
        Oli uusien haasteiden ja uuden oppimisen aika!


      • ent.siivoojaparka
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Näin tein! Ei ollut enää mun juttu, eikä pelkkä yksitoikkoinen toimistotyö kiinnosta edes esimiehenä.
        Oli uusien haasteiden ja uuden oppimisen aika!

        Joo, senhän uskoo helpostikin.


      • siilimuori3
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Miten niin? Kirjoitin työntekijät kiittelivät!
        Kiittivät tavastasi toimia esimiehenä! Mitä kaikkea siihen esimiehenä toimimiseen kuuluu ja miten tehtäväni hoidin!
        Mitä pitäisi vastata?

        Kerro tavastasi toimia esimiehenä. Siis yksilöi tarkemmin. Mistä sinua kiiteltiin? Miten asiakkaiden arvostus ilmeni? Mikä toiminta omasta mielestäsi oli sellaista hyvää.Arvostikso itse omaa esimiestäsi ja jos niin mitä ominaisuuksia häneesä?


      • siilimuori3
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Näin tein! Ei ollut enää mun juttu, eikä pelkkä yksitoikkoinen toimistotyö kiinnosta edes esimiehenä.
        Oli uusien haasteiden ja uuden oppimisen aika!

        Eikö esimehen tehtävissä aina riitä haasteita ja kehittämis(tymis)- tarpeita?


      • Psykoterapeutitar

        Asetin tavotteita ja yhdessä työntekijöiden kanssa toimimme niin, että tavoitteet saavutettiin. Pidin huolta siitä, että työntekijöitä oli tarpeeksi ja ongelmatilanteista keskustelimme yhdessä ym.
        Asiakkaat arvostivat sitä, että sovitut asiat hoituivat.
        Omassa toiminnassani oli hyvää se, että homma toimi.
        Esimiehiäni oli kolme sinä aikana, kun kyseistä duunia hoidin ja olimme suht asiallisissa väleissä. En mitenkään erikoisesti arvostanut. Pääasiahan oli, että homma toimi!
        Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, niin organisaatio muuttui niin paljon, etten enää kokenut esimiestyötä siinä mielekkääksi ja muutenkin oli uusien juttujen aika kaikinpuolin.
        Se oli ihan hauska kokemuksena, muiden kokemusten joukossa ja se siitä!


    • Ehdottomasti paras pomoni on ollut 50 konepäällikkö , koskaan ei ollu sillä naisella kiire .
      Tuli mitä vaan pulmia niin se osas kääntää käyttöohjeet suomeks , se tunsi paikat mistä sai varaosat se oli ehdottoman tasapuolinen .
      Ikuisessa taistelussa kansi vastaan kone se meni epäröimättä kipparin silmille jos se yrmis koneporukkaa.
      suojavaatetuksesta se huolehti, kaapit pursui t-paitoi ,hanskoja,haalareita ja muita suojaimia.
      Pikku ponuksena oli se et se tuoksui paljon paremmalle ku muut konemestarit.

      • siilimuori3

        Haa, kk pääsi nuuskuttelemaan. Sulla oli varmaan usein kehityskeskustelut :).



      • siilimuori3

      • k-kk
        siilimuori3 kirjoitti:

        No voi hyvänen aika sentäs. Et oikeesti voi olla niin tosikko?

        Etpäs sinäkään huumoria tunnista, tosikko mikä tosikko


      • siilimuori3
        k-kk kirjoitti:

        Etpäs sinäkään huumoria tunnista, tosikko mikä tosikko

        No kaikista ei aina erota.


      • Rekisteriin.mars
        k-kk kirjoitti:

        Etpäs sinäkään huumoria tunnista, tosikko mikä tosikko

        Mites sää k-kk kirjottelet vallan tolla mustalla merkillä? Säähän pidit sellasen oppitunnin, että kaikkien pitää ruveta käyttään sinistä nimmaria. Tekisit nyt niinkun opetat!


      • Nyhverö.Niilo
        Rekisteriin.mars kirjoitti:

        Mites sää k-kk kirjottelet vallan tolla mustalla merkillä? Säähän pidit sellasen oppitunnin, että kaikkien pitää ruveta käyttään sinistä nimmaria. Tekisit nyt niinkun opetat!

        Aina sillon tällön on kiva täällä ojentaa muita kirjoittajia. Varsinkin jos ei oikeassa live-elämässä pääse määräilemään ketään.


    • staka

      Paras oli ihan ensimmäinen esimieheni, naispuolinen laivauspäällikkö. Siis kauan sitten, 60-luvun loppupuolelta 70-luvun alkuun. Miksiköhän kaikkien 'hyvien' pitää sairastua ja ennen aikojaan kuolla pois...?
      80-luvulla esimieheni oli lähes 10 vuoden ajan henkisesti noin 15-vuotiaan tasolle jäänyt kolmikymppinen kloppi. Eipä ole ikävä.
      Ja elämänvaiheiden muuttuessa vielä tuli vastaan ihan erilainen esimies - ei esimies ollenkaan. Sellainenkaan ei ole loppupelissä hyvä tyyppi; vaadittiin (hiljaisesti, ilman käskyjä ja komentoja), mutta selustatuki ja neuvottelukumppani puuttui.

    • Viatonsivullinen

      Ei ole montaa esimiestä ollut, vain neljä naista ja muutama ohimenevä
      tapaus. Yksi heistä oli hankala ja pari erinomaista.
      Täytyy sanoa ettei ole kiinnostusta analysoida esimiesten aivoituksia,
      niistä sai työelämässä ihan tarpeekseen, joopa joo. Esimies on välttämätön paha. Johtaja on tärkeä, kerran jouduttiin olemaan jonkinaikaa ilman johtajaa, talo meni sekaisin, minullekin tuli ikävä johtajaa, kuin suurta rakkautta:-))
      Työstä, siitä mitä itse tein, voisin kyllä puhua aamusta iltaan.

      • siilimuori3

        No kerro mikä ty ja minkälaisnen siinä työssä olisi ollut hyvä esimies?


      • Viatonsivullinen

        Ei noita viitsi enää miettiä, kun ei ole pakko, silloin se oli.
        Valtavan kiva vapautua, pääasia että työ oli mukavaa ja sain tehdä
        sitä rauhassa. Muusta p.....ta viis.
        Viimeisessä työpaikassa oli kaikki hyvin, siellä käyn vieläkin aina välillä. Minun ei tarvitse tietää millainen on hyvä esimies, hänen
        kuuluu itse se tietää. Minä tiedän oman osuuteni tiimissä.


    • Edustan.itseäni

      Mitä olen kuunnellut toisella korvalla, niin naiset tykkäisivät pätevistä esileikkimiehistä. Itsekin kehun itseäni sellai-seksi. Mitään ei pidä jättää epäluulon varaan. No, huumorista asiaan.
      Mutta hei, menneet ovat menneitä, eikö tässä olla jo eläkkeellä. Ainakin osittain. En jaksa alkaa muistelemaan, koska esimiehiä/naisia minulla on ollut enemmän kuin sata, kymmeniä työkohteita ja työnantajia ja olen toiminut yrittäjänäkin pariin otteeseen.
      Yksi kokemus 70-luvulla on, kuuluin ryhmittymään (apupoikana, olin noin parikymppinen) kun rakensimme Helsingissä erästä kohdetta, kolmivuorotyönä. Niin silloinen esimiehemme, nokka, rakennusmestari kantoi meille kaljaa ja hieman viinaa juuttisäkeissä läheisen sataman Hiililaivasta, aina ilta -ja yövuoroissa. (Kun tullikin oli poistunut kaijalta). Toki aamuisin olimme pöllyssä kun päivävuoro aloitti, mutta hommat tuli hoidettua.
      Eli esimies viimeisen päälle, ajatteli työntekijän parasta :D (90-luvulla kuulin, että kyseinen mestari oli kuollut alkkomahooliin ja varmasti moni siitä työryhmittymästäkin koska osalla heistä tahtoi olla viina rokuleita jo silloin).
      Rakennuskompleksit ovat pystyssä tänäkin päivänä, että teimme varmasti ammattitaitoista työtä :D

    • ent.siivoojaparka

      Minä olen tullut hyvin toimeen kaikkien esimiesteni kanssa.
      Pari pikkupomoa on matkan varrelle osunut, joille on pitänyt olla vähän kovemmat otteet ennenkuin ovat tajunneet paikkansa.
      Minusta hyvä pomo on sellainen, joka pysyy pikkusen taka-alalla, eikä työnnä nokkaansa joka pikku yksityiskohtaan työnteossa. Sellainen, joka vain on siellä jossain samalla tasolla alaisensa kanssa ja tarvittaessa antaa neuvoja (ja palkankorotusta), jos niitä häneltä pyytää.

      • Maalaisjärkinen.asetelma

        Ehdottomasti palkankorotus-esimies on paras ja muuten suotavaa heidän toimia näkymättömissä. Kyllä hommaansa vihkiytynyt duunari osaa tehdä temput ilman esiliinojakin, esimies saattaa olla vain haitaksi. Ja sitä paitsi pitkään alalla olleen duunarin toimenkuva häiriintyy jos siihen tuppaa lusikkaansa törkkimään joku nuoremman sarjan esi-kloppi.


      • siilimuori3
        Maalaisjärkinen.asetelma kirjoitti:

        Ehdottomasti palkankorotus-esimies on paras ja muuten suotavaa heidän toimia näkymättömissä. Kyllä hommaansa vihkiytynyt duunari osaa tehdä temput ilman esiliinojakin, esimies saattaa olla vain haitaksi. Ja sitä paitsi pitkään alalla olleen duunarin toimenkuva häiriintyy jos siihen tuppaa lusikkaansa törkkimään joku nuoremman sarjan esi-kloppi.

        Minusta molemmat tarvitsevat toisiaan ja yhteistyössä yhteiseen tavoitteeseen tähdäten hyvä tulee. Niin että kuullaan toinen toistaan.


    • Mahdotonta asettaa paremmusjärjestykseen. Useimmat ovat olleet hyviä tavalla ja/tai toisella.
      Jos nyt joku on kaivettava niin sitten 3:n toimialan PK-yrityksen omistaja-johtaja jonka yritysryppään yhden yksikön toiminnasta vastasin.
      Toimeksiantoni oli, että keskuspaikalle toimitettavien kokoonpanokomponenttien on oltava 15% halvempia kuin paras kilpaileva tarjous. Toimitusaikatauliújen on täsmättävä. Mahdolliset laatureklamatiot on käytävä korjaamassa keskuspaikalla, kavereiden on ansaittava vähintään saman verran kuin saman alueen vastaavan tyyppisissä pajoissa ja muutenkin kavereiden on oltava tyytyväisiä.
      Porukkaa oli vain parisenkymmentä joten nuo tavoitteet oli helppo saavuttaa.
      Omistaja kävi yksikössäni yhden kerran mutta itse vierailin kaskuspaikalla viikoittain koska kokoonpano siellä oli välittömässä yhteydessä hoitamani yksikön toimintaan.
      Välimatkaa oli noin 230km.

      Sain myös tunnustusta työstäni useammassakin muodossa.

      Useiden esimiesteni joukkoon mahtui muutama täyspässikin jotka voivat kellua vain suuressa organisatiossa.

    • Mikä_milloinkin

      Ei varmaankaan ole sellaista kuin "paras", vaan jos saisi yhdistelmän kaikkien esimiesten hyvistä puolista, niin se olisi kova juttu. No, minulla on ollut pääsääntöisesti hyviä esimiehiä ja heitä on ollut kymmeniä, kuten työpaikkojakin. Olen myös itse toiminut esimiestehtävissä useissa paikoissa. Sain hyvää palautetta niiltä, jotka arvostivat sitä, että heihin luotettiin itsenäisinä ammattinsa osaajina ja myös siitä, että olin empaattinen. Oli kyllä heitäkin, jotka olisivat toivoneet pilkuntarkempaa jatkuvaa ohjausta, vaikka olivat olleet työpaikassa vuosia, ehkä vuosikymmeniä.

      Hyvät ovat hyviä monella tavalla. Aktiivisia toimijoita, jotka uskaltavat puuttua asioihin, etsivät ratkaisuja ja tekevät päätöksiä, ottavat vastuuta. Helposti lähestyttäviä. Antavat alaisen hoitaa hommat itsenäisesti ja antavat positiivista palautetta (ja joskus bonustakin).

      Huonoille on mielestäni yhteistä yksi ja sama asia. He pelkäävät alaisia (ainakin minua) ja juoksevat karkuun kiirettä syyttäen, vaikka olisivat miten isoja johtajia. He eivät uskalla tarttua kiinni asioihin. He ovat joko korostetun etäisiä tai korostetun rahvaanomaisia, jälkimmäisellä tarkoitan, että he veljeilevät alaisten kanssa tavalla, jota esimiehet eivät mielestäni saisi tehdä. Yksi kertoi ruokapöydässä nettideittikokemuksiaan, joita kukaan täysipäinen ei normaalisti kehtaisi kertoa selvin päin, olipa työ mikä tahansa. Tunsin myötähäpeää. Toinen tuli asiakastilaisuuteen päällään laamapaita ja farkut, joissa oli reikä. Häpesin yrityksemme puolesta. Kolmas muisteli isämeidänrukouksen sanoja isoon ääneen käytävällä, sen jälkeen hän siirtyi herrasiunaameitä ja varjelemeitään....nyt kun alkaa muistella noita rahvaanomaisuuksia, niin niitä löytyy tosi paljon. Kyllä esimies voi olla rento ja kertoa vitsejä heittäytymättä idiootiksi. Taitolaji sekin.

      • siilimuori3

        Minulla itselläni on ollut kaksi työnantajaa ja en ole lainkaan varma onko se hyvä juttu. Aina olen kuitenkin toimeen tullut ja voin sanoa olevani luottotyöntekijä, hajuton ja mauton mut pinnan alla kuohuu. Odottaisin että siihen kuhuntaan esimies osaisi tarttua :). Asiallisesti ja rakentavasti.


      • Psykoterapeutitar

        Mitä väliä on periaatteessa koko esimiehellä, jos ei ole este, niin ainakin hidaste!


    • 1eero

      Ennen eläkettä olin monta työnrupeamaa eräälle yrittäjälle, ei puuttunut tekemisiini joskus kysyi miten menee jos tarviit jotain niin pyydä, hyvä ihminen kaikinpuolin.
      Oman itseni johtajana koitin tulla toimeen joskus ärtyneenä pahimmilta riidoilta vältyin, yhteiskunnalle ja asiakkaille piti olla nöyrä.

      • siilimuori3

        Varmaan esimiehen asema riippuu alasta, millä työskentelee. Siis vaatimukset hyvälle esimiehelle. Samoin kuin alaistaidot.


      • 1eero
        siilimuori3 kirjoitti:

        Varmaan esimiehen asema riippuu alasta, millä työskentelee. Siis vaatimukset hyvälle esimiehelle. Samoin kuin alaistaidot.

        Ensimmäisen työpaikan johjata tuli mieleen häntä piti herroitella " herra johtaja saanko puhtella " siis käsittämätöntä tulee lähinnä mieleen armeija aika, puolitoista vuotta olin hänellä sit lähdin opiskelemaan.


      • siilimuori3
        1eero kirjoitti:

        Ensimmäisen työpaikan johjata tuli mieleen häntä piti herroitella " herra johtaja saanko puhtella " siis käsittämätöntä tulee lähinnä mieleen armeija aika, puolitoista vuotta olin hänellä sit lähdin opiskelemaan.

        Just. On niitä vieläkin tuolla hieman ylemmällä taholla heitä, joita tavallinen duunari ei saa olenkaan puhutella. Asiassakaan.


    • Jokukokkox

      Minulla kun on ollut vain DI-tason esimiehiä, turpiin on tullut liiankin usein. Syyllinen töppäyksiin on etsitty minun tasoltani. Kyllä itsekin siinä olen huomannut millainen on hyvä esimies, ja siksi seuraajani valinta oli hankalaa. Osaamisen lisäksi seuraajanikin on oltava ns. hyvä jätkä. Tärkeää on, ettei puukota ketään selkään. Jokainen voi puhua minulle huoletta tuntojaan työkavereistaankin.

      • Mikä_milloinkin

        Mitä vikaa DI:ssä on? Minusta ne ovat ihmisiä siinä kuin muutkin, niin mies- kuin naispuolisetkin. Nykyinenkin esimieheni on DI, tosi fiksu ihminen.


      • Jokukokkox
        Mikä_milloinkin kirjoitti:

        Mitä vikaa DI:ssä on? Minusta ne ovat ihmisiä siinä kuin muutkin, niin mies- kuin naispuolisetkin. Nykyinenkin esimieheni on DI, tosi fiksu ihminen.

        DI-porukka ei usein omaa esimiestaitoja. Minun tapauksessani DI-päällikkömme on kohdellut minua kaltoin kun hänen kaverinsa, DI, joutui lähtemään talosta jotta minä talossa pysyisin. Nyt kun olen lähellä eläkeikääni, ei ole ongelmia senkään takia että minusta halutaan saada irti kaikki alan tieto ja kokemusperäiset jutut. En saa nykyään juuri mitään alamme sähköpostiakaan, mutta ei se haittaa.


      • syrjäännytetty

        Tulitkin sanoneeksi. Nyt vasta huomasin, että ne kolme kehnointa esinahkaa mitä minulla on ollut, olivat DI:tä paitsi se yksi joka oli svenskataalande puhelininsinööri. Parhaimmista en tiedä, oliko heillä muodollista koulutusta ollenkaan vai ei, yhdellä toki insinöörikoulutus.


      • Tiplomi-televinlant

        Puhelinmalli Sonni Eeriksson, vielä vipattaa Sonyn varjon siunauksessa.


    • att2

      Suomestakin kokemuksia 1961-1970 monia aloja tosin koulujakin, Suomessa kaikki huonoja hyvin huonoja, Ruotsissa hyviä ja puolihyviä.

      • Mikä_milloinkin

        Onpas sinulla sattunut huono tuuri, kun kaikki suomalaiset esimiehesi ovat olleet huonoja.

        Esimies-alaissuhde on vastavuoroinen. Monilla alaisilla ei ole ns. alaistaitoja (älytön sana, mutta sitä käytetään ihan yleisestikin). Ei työyhteisössä ole arjessa kovin paljoa väliä sillä, kumpi on esimies, kumpi ei. Paitsi tietenkin palkassa. Ja itse en enää rupeaisi esimieheksi siitä syystä, että heillä on niin helskutin paljon paperitöitä ja tylsiä pitkiä palavereita. Byrokratia on levinnyt jopa yksityiselle puolelle. Minulla on nuorempi kollega, jota on toistuvasti pyydetty hakeutumaan kun on ollut esimiestasoinen paikka auki, hän on kieltäytynyt. Samoista syistä kun sanoin, että esimieshommat ei edes periaatteessa kiinnosta, vaikka olisin nuorempikin. Omaa ammattitaitoa on helpompi kehittää ja työnteko on vapaampaa, kun ei ole kahleena esimiehen pakollisia töitä.


      • att2
        Mikä_milloinkin kirjoitti:

        Onpas sinulla sattunut huono tuuri, kun kaikki suomalaiset esimiehesi ovat olleet huonoja.

        Esimies-alaissuhde on vastavuoroinen. Monilla alaisilla ei ole ns. alaistaitoja (älytön sana, mutta sitä käytetään ihan yleisestikin). Ei työyhteisössä ole arjessa kovin paljoa väliä sillä, kumpi on esimies, kumpi ei. Paitsi tietenkin palkassa. Ja itse en enää rupeaisi esimieheksi siitä syystä, että heillä on niin helskutin paljon paperitöitä ja tylsiä pitkiä palavereita. Byrokratia on levinnyt jopa yksityiselle puolelle. Minulla on nuorempi kollega, jota on toistuvasti pyydetty hakeutumaan kun on ollut esimiestasoinen paikka auki, hän on kieltäytynyt. Samoista syistä kun sanoin, että esimieshommat ei edes periaatteessa kiinnosta, vaikka olisin nuorempikin. Omaa ammattitaitoa on helpompi kehittää ja työnteko on vapaampaa, kun ei ole kahleena esimiehen pakollisia töitä.

        Suomalainen on apina---nolla. Opetin suomalaisia ex kuinka myydä.

        Puheesi ovat täyttä paskaa.

        Olen miljonääri ja viisas, sitä et sitä ole.


      • Mikä_milloinkin
        att2 kirjoitti:

        Suomalainen on apina---nolla. Opetin suomalaisia ex kuinka myydä.

        Puheesi ovat täyttä paskaa.

        Olen miljonääri ja viisas, sitä et sitä ole.

        Joku on sanonut, että kun väittelet idiootin kanssa, pidä huolta, että hän ei tee samoin.


      • Känni.seko
        att2 kirjoitti:

        Suomalainen on apina---nolla. Opetin suomalaisia ex kuinka myydä.

        Puheesi ovat täyttä paskaa.

        Olen miljonääri ja viisas, sitä et sitä ole.

        Unohdit kertoa itsestäsi että olet myös juoppo.


      • att2
        Känni.seko kirjoitti:

        Unohdit kertoa itsestäsi että olet myös juoppo.

        Olen mitä olen sinä olet nolla samoin kaikki suomalaiset euroviisu laulajia.

        Med vänlig hälsning.


      • Oletko-Kiljunääri

        Olet miljonääri siittiösolujen suhteen elleivät ne ole kuolleet alkoholimyrkytykseen ja jos sinulla olisi 1 miljoona kruunua, eihän se ole kuin 80 000 - 100 000 euroa.


    • att2
      • tiedä.se

        Nokialla pyyhkii nykyisin hyvin :)


    • eppu2

      On ollut eritasoisia esinaisia ja heidän sijaisiaan, mutta ensimmäisen muistan aina.
      Olin 15-vuotias. Töissä kaupassa. Kaupanhoitaja oli n. 30nen nainen asui miehensä ja tyttärensä kanssa kaupan takahuoneistossa ja minä asuin yläkerrassa.
      Hän oli rempseä iloinen ihminen, miehensä oli kuorma-autoilija.
      Siihen aikaan (50v sitten) ei naisilla juurikaan ollut kuorma-autokortteja vaan hälläpä oli.
      Niimpä hän lauantai-iltaisin silloin tällöin vei minut Scanialla tanssilavalle.

      • att2

        Hyvä----- aika sen muistot, olen 68 muistan kaikki elämässä sen pahat ja huonot.

        Aika se uusi 2011 on toinen.


      • att2
        att2 kirjoitti:

        Hyvä----- aika sen muistot, olen 68 muistan kaikki elämässä sen pahat ja huonot.

        Aika se uusi 2011 on toinen.

        Ei ole suomiapinat elämässä tai muistoissa.


      • miksikö
        att2 kirjoitti:

        Ei ole suomiapinat elämässä tai muistoissa.

        Oletko käynyt armeijan, etkö


    • Hyvä esimies on mielestäni asiansa osaava ja alaisiaan kunnioittava. Parhaiten ovat mieleeni jääneet jämäkät, huumorintajuiset, omalla persoonallaan johtavat.
      70-luvun tein töitä insinööritoimistossa ja insinöörit ja diplomi-insinöörit siellä pomoina olivat. Työnsä piti tietysti hoitaa niin hyvin kuin osasi, mutta luottamus oli myös tärkeää joka suhteessa ja vielä molempiin suuntiin. Aina työasioista joskus yksityisasioissa. Esimies kertoili omasta elämästään, ehkä perheestään ja oli aidosti kiinnostunut alaisensa yksityiselämästä. Se tuntui paitsi kivalta niin se myös joustavoitti yhteistyötä ja lisäsi ymmärrystä. Turhat selittelyt jäivät pois. Joskus saattoi löytyä yhteisiä mielenkiinnon kohteitakin.
      Nyt mennään päälliköiden alaisena, päälliköitä on joka lähtöön, kunta-ala elää ja päälliköitä tulee ja menee.
      Esimieheni ja naiseni ovat olleet tehtävänsä arvoisia, ”aateluus on heitä velvoittanut”, ja yhteistyö on toiminut. Esimiehistä vain hyviä muistoja.

      • staka

        Hei, nyt kun kirjoitit tuon aateluus-sanonnan niin muistan että juuri sama wanha wiisaus tuli mieleeni silloin 80-luvun lopulla silloisen esimieheni käytöksestä. Sanoinkin sen joskus ääneen, ihan hänelle itselleen suoraan - mutta kuitenkin nätisti: "Kalle hei, aateluus velvoittaa :)." Mutta eipä kaveri tainnut edes tajuta koko juttua, itserakas ja itsekeskeinen nuori juippi kun oli eikä omassa käyttäytymisessään mitään vikaa tietenkään edes huomannut...
        Liekö maailma mitään opettanut? Toivottavasti.


    • Taisin olla itse itselleni paras esimies.
      Ihan työurani alkuvaiheessa oli oma pomoni n. 10 vuotta, hyviä muistoja ajalta.
      Sen jälkeen...hmmmm...etupäässä olen tullut toimeen hyvin pomojeni kaa, mutta paras?

      • siilimuori3

        niin tai millaisen lähipomon itsellesi haluaisit?


      • siilimuori3 kirjoitti:

        niin tai millaisen lähipomon itsellesi haluaisit?

        Ihan rehellisesti.....sellaisen joka puuttuu tekemisiini mahdollisimman vähän. Pidän itsenäisestä työstä. Lähin esimies joka on paikalla kun tarvitaan ja ottaa lomansa samaan aikaan kuin minä. Tukee ja neuvoo tarvittaessa. Joka ei seurustele työntekijöiden kaa privaatisti ja jolla ei ole suosikkeja.


      • siilimuori3

        Minusta sellainen on hyvä, joka uskaltaa antaa vastuuta työntekijälle pelkäämättä itse jäävänsä kakkoseksi. Uskaltaa ja on kiinnostunut ottamaan selville mahdollisuudet, mitä työntekijöissä piilee. Kun uskaltaa delegoida ja toimitaan yhdessäsovittujen sääntöjen mukaan, kaikki ovat tyytyväisiä.


      • de-meter

        Molemminpuolinen luottamus ja keskinäinen kunnioitus. Enempää en ole esimieheltä vaatinut ja vähempään en ole tyytynyt. Vain yhdessä työpaikassa nämä kriteerit täyttyivät ja siellä viihdyinkin 7 vuotta. Sen jälkeen valitsin (elettiin aikaa, jolloin vielä saattoi valita) tehtäviä, joissa esimies oli etäällä tai se oli jonkinlainen kolleegio, kuten järjestötehtävissä.

        Itse olen joutunut toimimaan esimiehenä vain lyhyitä aikoja. En mielestäni sopinut esimieheksi. Olen huono käskemään, teen liikaa asioita muiden puolesta, olen perfektionisti, turhaudun helposti, elleivät asiat suju.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Minusta sellainen on hyvä, joka uskaltaa antaa vastuuta työntekijälle pelkäämättä itse jäävänsä kakkoseksi. Uskaltaa ja on kiinnostunut ottamaan selville mahdollisuudet, mitä työntekijöissä piilee. Kun uskaltaa delegoida ja toimitaan yhdessäsovittujen sääntöjen mukaan, kaikki ovat tyytyväisiä.

        Aika lähellä minun omaa linjaani: uskaltaa antaa minulle vasttuta ja luottaa ammattitaitooni.
        En koskaan pyrkinyt esimiestehtäviin tai koulutukseen Ruotsin työaikanani. Koska olin kunnan työntekijä, niinkatsoinparhaiten pystyväni toteuttamaan itseäni ja palvelemaan yhteiskuntaa harjoittamalla sitä ammattia mihin minut oli koulutettu: opettamaan lapsia. Johtajantehtävät olisivat edellyttäneet toimistotyötä ja kunnallista byrokratiaa, joka tuntui vastenmieliseltä. Nyt jälkikäteen olen hieman katunut etten aikanaan (silloin kun minulle tarjottiin mahdollisuutta työnjohtajan koulutukseen) ajatellut omaa urakehitystäni.


      • de-meter kirjoitti:

        Molemminpuolinen luottamus ja keskinäinen kunnioitus. Enempää en ole esimieheltä vaatinut ja vähempään en ole tyytynyt. Vain yhdessä työpaikassa nämä kriteerit täyttyivät ja siellä viihdyinkin 7 vuotta. Sen jälkeen valitsin (elettiin aikaa, jolloin vielä saattoi valita) tehtäviä, joissa esimies oli etäällä tai se oli jonkinlainen kolleegio, kuten järjestötehtävissä.

        Itse olen joutunut toimimaan esimiehenä vain lyhyitä aikoja. En mielestäni sopinut esimieheksi. Olen huono käskemään, teen liikaa asioita muiden puolesta, olen perfektionisti, turhaudun helposti, elleivät asiat suju.

        Minä taas olen erittäin hyvä delegoimaan :)


      • de-meter
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä taas olen erittäin hyvä delegoimaan :)

        Byrokratiaa minäkin olen aina vieroksunut, Paloma. Eihän se ole elämää. Se rajoittaa innovaatioita, kaventaa henkistä liikkumatilaa.
        Omalla kohdallani ammatilliset ambitiot ovat kaatuneet osin noihin henkilökohtaisiin rajoitteisiin ja osin täydelliseen kunnianhimon puutteeseen. En ole koskaan pyrkinyt asemiin vaan pikemminkin ottanut vastaan sitä mitä tarjottu ja välillä hyvinkin pitkin hampain, velvollisuudentunnosta.


      • siilimuori3
        de-meter kirjoitti:

        Molemminpuolinen luottamus ja keskinäinen kunnioitus. Enempää en ole esimieheltä vaatinut ja vähempään en ole tyytynyt. Vain yhdessä työpaikassa nämä kriteerit täyttyivät ja siellä viihdyinkin 7 vuotta. Sen jälkeen valitsin (elettiin aikaa, jolloin vielä saattoi valita) tehtäviä, joissa esimies oli etäällä tai se oli jonkinlainen kolleegio, kuten järjestötehtävissä.

        Itse olen joutunut toimimaan esimiehenä vain lyhyitä aikoja. En mielestäni sopinut esimieheksi. Olen huono käskemään, teen liikaa asioita muiden puolesta, olen perfektionisti, turhaudun helposti, elleivät asiat suju.

        Työrukkanen minäkin mieluummin. Joskus lyhyitä pätkiä ns apuesimiehenä mut en tykännyt. Vastuualueita sen sijaan on ropissut , mutta en tykkää siitä et siihen ei saa mitään tukea eikä mahdollisuuksia toimia, turhauttavaa että nimelläni on joku alue, jolla ei ole mahdollisuuksia toimia sillain kuin haluaisin. Ylitöinä en periaatteesta ala tekemään kun luulottelen vielä et mulla on muutakin elämää kuin työ. Mut käyhän se näinkin, olla öllötellään vaan ölövinä. Jos se pomolle riittää ni avot, saman palkanhan joka tapauksessa saan :).


    • hytinäx1

      Kaikki he ovat olleet hyviä omalla tavallaan, varsinkin ensimäisessä työpaikassa jossa sai olla monella osastolla ja monen esimiehen alaisena. Auttoivat nuorta maahanmuuttaja naista eteenpäin ja opettivat kärsivällisesti uusiin tehtäviin. Olen tosi kiitollinen kaikille esimiehilleni.
      Nyt kun olen muutaman kuukauden ollut itse oma esimieheni niin saa sanoa että huonompaa ei löydä. Hän ei osaa laittaa vauhtia eikä antaa energiaa uuden luomiseen, eikä kannusta koulutukseen.
      Pitäis jostakin saada uusi esimies.

    • Ansionsa.mukaan

      Matkan varreelle sattunut sekä kivoja että vähemmän mukavia esimiehiä. Ja sitten yksi täysin kusipää. Se sitten vähän vuosien kuluttua lohdutti, että kuulin tuon ilkiön saaneen potkut silloisesta pomon hommastaan. Oli annett tunti aikaa poistua työpaikalta. Heh, vieläkin hymyilyttää.

      • Mikä_milloinkin

        Kun ihminen irtisanotaan esimerkiksi tuotannollis-taloudellisista syistä, niin on normaali käytäntö, että hän lähtee välittömästi ja vieläpä toisen valvonnassa. Tunnissa ehtii hyvinkin koota henkilökohtaiset tavaransa.

        Mutta kun kusipää, olipa esimies tai ei, lähtee tuolla tavoin, niin kieltämättä kuka tahansa olisi vahingoniloinen. Itse ainakin olisin ja pitkään! Toivottavasti sinun kusipäällä si oli vaikeuksia työllistyä uudelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      388
      4792
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2641
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      154
      1906
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1628
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1493
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1347
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1335
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      62
      1287
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      48
      1282
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1091
    Aihe