Työmarkkinatuki

hoitaja77777

Vaikuttaako enää omaishoidontuki työmarkkinatukeen? Kun soitin KELAan niin virkailija sanoi että KELA katsoo "tapauskohtaisesti."

6

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemmusta

      ei vaikuta jos ole työmarkkinoitten käytettävissä ja olet valmis ottamaan kokoaikaista työtä vastaan.

    • marle5

      kyllä se vaikuttaa

      ota selvää ennennkuin tuki menee ja jos saa asumistukea niin tuki laskee sekä toimeentulotuki menee pois

    • kaikkiviedään

      Juu, kaikki viedään, ettei vain asiakkaalle TULE missään vaiheessa tunnetta, että työllä saati sitten tuillakaan, voisi rikastua .

    • yxnimimerkki

      se voi vaikuttaa -ei välttämättä, riippunee paikkakunnasta. Kela kun ei ole tasavertainen laitos missään. Itse saan.

    • mitenonnistuu

      Itsekin ehkä alan omaishoitajaksi, mutta miten se menee jos ei voi ottaa töitä vastaan? Tietääkseni pitää olla työtöntyönhakija että saa mitään työmarkkinatukea tai niin kuin itse olen ansiosidonnaisella ?

      • Eitaidaonnistua

        Jos et voi ottaa työtä vastaan, niin et saa työmarkkinatukea. Mieti tarkkaan oletko valmis omaishoitajaksi, pienin omaishoidontuki on n.380euroa ja siitäkin menee verot. Älä rupea ennenkuin ansiosidonnainen loppuu ettei tule ongelmia. Mun piti tehdä päätös ett olenko työkkärin kirjoilla ja samalla omaishoitaja, jos töihin olis päässyt ennenkuin läheisellä todettiin muistisairaus, niin en olis hoitajaksi ruvennut. Se on rankkaa muutenkin muistisairaan hoito, jos lisäks käy töissä. Kaikkea ei kotihoito tee ja ne käynnit on lyhyitä, olis työpäivän päätteeks joutunut siivoamaan sotkut, pesemään pyykit ja laittaa ruuat ja valvomaan yötkin muistisairaan käytöshäiriöiden takia jne. Koin paremmaksi ruveta omaishoitajaksi ihan oman jaksamisen kannalta, on tuota riittänyt stressiä ilman töissä käymisiäkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe