Työmarkkinatuki

hoitaja77777

Vaikuttaako enää omaishoidontuki työmarkkinatukeen? Kun soitin KELAan niin virkailija sanoi että KELA katsoo "tapauskohtaisesti."

6

439

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemmusta

ei vaikuta jos ole työmarkkinoitten käytettävissä ja olet valmis ottamaan kokoaikaista työtä vastaan.

• marle5

kyllä se vaikuttaa

ota selvää ennennkuin tuki menee ja jos saa asumistukea niin tuki laskee sekä toimeentulotuki menee pois

• kaikkiviedään

Juu, kaikki viedään, ettei vain asiakkaalle TULE missään vaiheessa tunnetta, että työllä saati sitten tuillakaan, voisi rikastua .

• yxnimimerkki

se voi vaikuttaa -ei välttämättä, riippunee paikkakunnasta. Kela kun ei ole tasavertainen laitos missään. Itse saan.

• mitenonnistuu

Itsekin ehkä alan omaishoitajaksi, mutta miten se menee jos ei voi ottaa töitä vastaan? Tietääkseni pitää olla työtöntyönhakija että saa mitään työmarkkinatukea tai niin kuin itse olen ansiosidonnaisella ?

• Eitaidaonnistua

Jos et voi ottaa työtä vastaan, niin et saa työmarkkinatukea. Mieti tarkkaan oletko valmis omaishoitajaksi, pienin omaishoidontuki on n.380euroa ja siitäkin menee verot. Älä rupea ennenkuin ansiosidonnainen loppuu ettei tule ongelmia. Mun piti tehdä päätös ett olenko työkkärin kirjoilla ja samalla omaishoitaja, jos töihin olis päässyt ennenkuin läheisellä todettiin muistisairaus, niin en olis hoitajaksi ruvennut. Se on rankkaa muutenkin muistisairaan hoito, jos lisäks käy töissä. Kaikkea ei kotihoito tee ja ne käynnit on lyhyitä, olis työpäivän päätteeks joutunut siivoamaan sotkut, pesemään pyykit ja laittaa ruuat ja valvomaan yötkin muistisairaan käytöshäiriöiden takia jne. Koin paremmaksi ruveta omaishoitajaksi ihan oman jaksamisen kannalta, on tuota riittänyt stressiä ilman töissä käymisiäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4632
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1917
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1610
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      125
      1144
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1091
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      943
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      906
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe