Työmarkkinatuki

hoitaja77777

Vaikuttaako enää omaishoidontuki työmarkkinatukeen? Kun soitin KELAan niin virkailija sanoi että KELA katsoo "tapauskohtaisesti."

6

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemmusta

ei vaikuta jos ole työmarkkinoitten käytettävissä ja olet valmis ottamaan kokoaikaista työtä vastaan.

• marle5

kyllä se vaikuttaa

ota selvää ennennkuin tuki menee ja jos saa asumistukea niin tuki laskee sekä toimeentulotuki menee pois

• kaikkiviedään

Juu, kaikki viedään, ettei vain asiakkaalle TULE missään vaiheessa tunnetta, että työllä saati sitten tuillakaan, voisi rikastua .

• yxnimimerkki

se voi vaikuttaa -ei välttämättä, riippunee paikkakunnasta. Kela kun ei ole tasavertainen laitos missään. Itse saan.

• mitenonnistuu

Itsekin ehkä alan omaishoitajaksi, mutta miten se menee jos ei voi ottaa töitä vastaan? Tietääkseni pitää olla työtöntyönhakija että saa mitään työmarkkinatukea tai niin kuin itse olen ansiosidonnaisella ?

• Eitaidaonnistua

Jos et voi ottaa työtä vastaan, niin et saa työmarkkinatukea. Mieti tarkkaan oletko valmis omaishoitajaksi, pienin omaishoidontuki on n.380euroa ja siitäkin menee verot. Älä rupea ennenkuin ansiosidonnainen loppuu ettei tule ongelmia. Mun piti tehdä päätös ett olenko työkkärin kirjoilla ja samalla omaishoitaja, jos töihin olis päässyt ennenkuin läheisellä todettiin muistisairaus, niin en olis hoitajaksi ruvennut. Se on rankkaa muutenkin muistisairaan hoito, jos lisäks käy töissä. Kaikkea ei kotihoito tee ja ne käynnit on lyhyitä, olis työpäivän päätteeks joutunut siivoamaan sotkut, pesemään pyykit ja laittaa ruuat ja valvomaan yötkin muistisairaan käytöshäiriöiden takia jne. Koin paremmaksi ruveta omaishoitajaksi ihan oman jaksamisen kannalta, on tuota riittänyt stressiä ilman töissä käymisiäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2252
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      222
      2127
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      119
      1441
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      17
      1196
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1061
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe