Vaikuttaako enää omaishoidontuki työmarkkinatukeen? Kun soitin KELAan niin virkailija sanoi että KELA katsoo "tapauskohtaisesti."
Työmarkkinatuki
6
422
Vastaukset
- kokemmusta
ei vaikuta jos ole työmarkkinoitten käytettävissä ja olet valmis ottamaan kokoaikaista työtä vastaan.
- marle5
kyllä se vaikuttaa
ota selvää ennennkuin tuki menee ja jos saa asumistukea niin tuki laskee sekä toimeentulotuki menee pois - kaikkiviedään
Juu, kaikki viedään, ettei vain asiakkaalle TULE missään vaiheessa tunnetta, että työllä saati sitten tuillakaan, voisi rikastua .
- yxnimimerkki
se voi vaikuttaa -ei välttämättä, riippunee paikkakunnasta. Kela kun ei ole tasavertainen laitos missään. Itse saan.
- mitenonnistuu
Itsekin ehkä alan omaishoitajaksi, mutta miten se menee jos ei voi ottaa töitä vastaan? Tietääkseni pitää olla työtöntyönhakija että saa mitään työmarkkinatukea tai niin kuin itse olen ansiosidonnaisella ?
- Eitaidaonnistua
Jos et voi ottaa työtä vastaan, niin et saa työmarkkinatukea. Mieti tarkkaan oletko valmis omaishoitajaksi, pienin omaishoidontuki on n.380euroa ja siitäkin menee verot. Älä rupea ennenkuin ansiosidonnainen loppuu ettei tule ongelmia. Mun piti tehdä päätös ett olenko työkkärin kirjoilla ja samalla omaishoitaja, jos töihin olis päässyt ennenkuin läheisellä todettiin muistisairaus, niin en olis hoitajaksi ruvennut. Se on rankkaa muutenkin muistisairaan hoito, jos lisäks käy töissä. Kaikkea ei kotihoito tee ja ne käynnit on lyhyitä, olis työpäivän päätteeks joutunut siivoamaan sotkut, pesemään pyykit ja laittaa ruuat ja valvomaan yötkin muistisairaan käytöshäiriöiden takia jne. Koin paremmaksi ruveta omaishoitajaksi ihan oman jaksamisen kannalta, on tuota riittänyt stressiä ilman töissä käymisiäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713518
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851536Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62745