Hei,
Ikivanha X-cover alkaa huolestuttavasti jumittamaan.
Muuten olisi aikalailla sama, minkä luurin haen kaupasta, mutta yksi puhelimeni tehtävistä on olla turvavälineenä yksinvaelluksilla.
Voiko mihinkään nykyaikaiseen älypuhelimeen vaihtaa itse akkua? Vara-akku on kuitenkin paino/teho/hinta/koko - suhteeltaan paras varavirtalähde, jos puhelinta yllättäen joutuu käyttämään enemmän, kuin on suunnitellut. Kertaakaan en ole vara-akkua reissussa vaihtanut, mutta tieto siitä lämmittää.
Onko puhelinten kuuluvuudessa, eli signaalin löytämisessä enää eroja? Aika paljon tulee liikuttua yhden tolpan alueilla itälapissa. Auttaako esim. metallikehys puhelinta löytämään kenttää?
Myymälässä näihin tietysti saa vastauksen, mutta olisi kiva tietää jotain jo etukäteen.
Kiitos,
Puhelin rinkkaan. Akunvaihto? Kuuluvuus?
9
80
Vastaukset
Osaan voi mutta ei ole enää tarvetta koska nykyään saa suurempia erillisiä akkuja kuten esimerkiksi: https://oneplus.net/fi/oneplus-power-bank
Tällä pystyy lataamaan älypuhelimen jopa yli kaksi kertaa tyhjästä täyteen.
Kuuluvuudessa on eroja mutta näitä ei voi kuin itse testata.- eioleaikaa
Lataus vaan kestää 8h...
eioleaikaa kirjoitti:
Lataus vaan kestää 8h...
Mitä suurempi kapasiteetti on sitä pidempään kestää sen lataaminen. Tuo kun on noin 4x suurempi kuin älypuhelimen oma akku joten latausaika on sen mukainen.
Pienempiä toki saa ja niissä latausaika on luonnollisesti lyhyempi mutta taas ne eivät anna virtaa pitkäksi aikaa ilman uudelleen latausta.Tuo tosin painaa 220 grammaa, joten ei välttämättä ole ideaali mukana kannettavaksi ellei ole monta päivää kovassa käytössä. Tuo on lähinnä tabletkäyttöön.
okaro kirjoitti:
Tuo tosin painaa 220 grammaa, joten ei välttämättä ole ideaali mukana kannettavaksi ellei ole monta päivää kovassa käytössä. Tuo on lähinnä tabletkäyttöön.
Mutta tarjoaapi monta puhelimen latauskertaa..
- puskajuntti
Akkupankki puhelin on kai sitten nykyaikainen vaihtoehto. Onhan tuossa se hyvä puoli, ettei puhelinta tarvitse avata akunvaihtoon. Huono puoli on taas välijohto.
Lataamiseen kuluva aika ei minulle ole ongelma. Voihan latauksen suorittaa vaikka joka yö.
Kuuluvuutta ei tosiaan taideta nykyään enää vertailla missään testeissä. Sillähän ei ole mitään merkitystä urbaanissa ympäristössä ainakaan länsimaissa.
Ehkäpä vain unohdan aloituspostin spexit ja hankin jonkun säältä suojatun luurin ja suunnilleen akun tehoisen varavirtalähteen.Tällaisia testeja on aika kallis ja hankala teettää. Älypuhelin kun vanhentuu jo parissa vuodessa joten testi pitäisi aina uusia parin vuoden välein.
Ja jos halutaan tehdä kunnon testi niin pitää matkustaa sellaiselle alueelle missä operaattorin kenttä alkaa heiketä kuten esimerkiksi Lapin erämaahan. Kehä kolmosen sisäpuolella tehty kuuluvuustesti ei kerro yhtään mitään siitä.
- lfklasjfkja
Riippuu, missä liikut. Kuuluvuus on luonnossa yllättävän vaihteleva. Pieni kallionyppylä tukiaseman ja puhelimen välissä, niin ei toimi.
Keskellä kaupunkia (tukholma) on asuntoja, joissa puhelimet toimii vain ikkunoiden lähellä. Hyvin heppoista on langaton tekniikka. Jotta se täysin varmasti toimisi, pitäisi aina olla näköyhteys tukiasemaan.
Apple lienee ainut, jolla ei ole vaihdettava akkuista mallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859