Miks teen näin...?

PettynyIhteeni

Oon siis koulukiusattu ja ylipainonen ollu koko ikäni ja itsetunto hyvin alhainen. En iloitse oikee mistään ja aika yksinäinen. Ajatellen itsetuhosii asioita vaikken haluisi niitä tehä. Nyt tein jo ranteisiin jo jälkii ja en tiedä mitä tai ees ajatella...Mitä tekisin et saisin tän loppumaa enne ku tää lähtee lapasesta... Voisko joku auttaa... En tosiaankaa tiiä mitä tekisin ja en oo puhunu täst kellekkää...

P.s, en tiiä onks tää niiky oikee "paikka" puhuu täst ja en tiiä et kelle tää keskustelu paikka on tarkotettu... Ihe oon siis 17v. ,amikses opiskeleva nuori...

15

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marizei

      Kehoittaisin puhumaan ja kirjoittamaanNiin moni nuori hautoo näitä ajatuksiaan yksin,Olis hyvä puhua jollekin,pahempaa on mielestäni se ettei puhu ja vahingoittaa itseään se ei ainakaan paranna tilannetta.Voimahalaus:)

      • PettynytIhteeni

        Niin pitäis kyl puhuu mut se ei oikee auta et puhun jos kukkaa ei ota vakavasti. Jos vaa naurahetaa päälle ja ollaa et ei voi olla tollanen tuonne ni vaikee uskoo et ihmisii ees kiinnotaa... Tai et mulle on sanottu et oma vika... Haluun eroo tästä tilanteesta et oon valmis puhuu mut tarviin siihe henkilön joka oikeesti uskoo et tää on totta....

        Kiitti marizei kunnollisesta vastauksesta :)


      • nallekalle

        Jos tulet tyrmätyksi kertaalleen, niin vauriot voivat invalidisoida tunne-elämänpysyvästi. Harvoin löydät sellaista kuuntelijaa, joka osaisi oikeasti auttaa ja sanoa jotain ratkaisevaa. Ota yhteyttä tänne valopilkkuja.fi . Jos sattuisit saaman jotain apua.


      • PettynyIhteeni

        Kiitti nallekalle asiallisesta vastauksestasi.

        Niin, en aina tarviiskaa vaikeilla hetkillä mitään niin sanotusti oikeaa apua mutta se et empatialla voi paljo saada aikaan... Joku joka olis oikeesti tukena eikä hädän hetkellä apu häviäis... Niin melkeenpä mikä apu vaa käy kuha se auttaa. :)


    • Itse olen kokenut kiusaamista omassa menneisyydessä ja se oli yksi vaikeimmista asioista päästä ylitse. Aikanaan toivoin, että olisi itsellänikin ollut joku ns. rinnalla kulkemassa.
      Sen sijaan, tarjoankin nyt omaa tukeani muille. Mulle saa kirjoittaa kuka tahansa, sähköpostiosoite löytyy profiilista ja muiden yhteystietojen vaihtaminen sitä kautta onnistuu myös.

      Kenenkään ei kuulu jäädä kiusaamisen kanssa yksin, eikä kenenkään tunteita pitäisi vähätellä.

      • PettenyIhteeni

        Mietin joka päivä etten jaksa elää enää, aina ei oo mitää syytä elää. Huonon itetunnon takia ahistaa kaikki julkisilla paikoilla oleminen ja kaikki normaalitkin asiat. Voikoha tästä ikinä selvitä? Pystyykö tän kans ikinä elämään... En uskalla puhuu ku pelkään tulemista uudellee torjutuks ja syytetyks niin kun aikasemminki...


    • Moi! Kerro toki jollekin sun ahdistuksesta, jutteleminen auttaa kummasti. Jos et halua puhua vanhemmille tai koulukuraattorille tms. tutulle, niin soita tai laita viestiä esim. MLL:n lasten ja nuorten puhelimeen tai vastaaviin tahoihin. Kyllähän jokaisella pitäisi olla ilon aiheita elämässä, ja varmasti sullakin on kunhan pääset vuodattamaan ensin murheesi jollekin.

      Mukavaa alkuvuotta sinulle!

      Terveisin Lilli ja Marjukka Jyväskylän NettiSaappaasta

      • PettenyIhteeni

        Haluisin kyllä puhuu mut niiky aikasemmin kirjotin etten uskalla kun saan syyt niskoilleni ja ei kukaa ota vakavissaan niin en vaa uskalla puhua... Moni asia voi kaatuu jos tuon tämän julki jollekkin, enkä oo valmis menettää kaikkea asian vuoksi...


      • Tässä_pikku_neuvo

        Entä jos se ei haluu ku. Kiusaat muita. Ja neuvo: kerro vanhemmillesi. Ne ainakin auttaa


      • Tässä_pikku_neuvo kirjoitti:

        Entä jos se ei haluu ku. Kiusaat muita. Ja neuvo: kerro vanhemmillesi. Ne ainakin auttaa

        mulla ei edelleenkään oo vanhempia


      • Enmäsullepuhunut

        En mä sulle puhununut


      • PettenyIhteeni kirjoitti:

        Haluisin kyllä puhuu mut niiky aikasemmin kirjotin etten uskalla kun saan syyt niskoilleni ja ei kukaa ota vakavissaan niin en vaa uskalla puhua... Moni asia voi kaatuu jos tuon tämän julki jollekkin, enkä oo valmis menettää kaikkea asian vuoksi...

        Jos haluat pysyä tuntemattomana, voit tosiaan kokeilla MLL:n sivulta löytää sinulle oikean tavan puhua: chatti, nettikirjepalvelu, puhelin.

        Täältä löydät yhteystiedot:
        http://www.mll.fi/mll/auttavatpuhelimet/lnpn/

        Heillä on aina vaitiolovelvollisuus eli he eivät levittele asiaasi eteenpäin. Nettikirjeen voit kirjoittaa, kun ensin luot tunnuksen (nimimerkki ja salasana). Silloinkin pätee vaitiolovelvollisuus ja oikeaa nimeäsihän he eivät tiedä.
        Tsemppiä!

        Nettisaapasohjaaja Kirsi Jyväskylästä


    • Jutulle

      Haluaisin auttaa sua niin paljon!!! Oikeesti haluisin vaan tulla jutteleen sulle kiks tai jossain :(( älä aattele mitenkään tolleen vaan tuu jutulle jos kerrot kik?:) oikeesti haluun auttaa sua

      • PettynyIhteeni

        Kiva ku vastasin asiallisesti, kiitos siitä. Kiva jos haluisit auttaa. Mul ei kyl oo täl hetkel oo kik:ii mutta ehk voisin tehä sen.
        Nyt oon jo viillely et vertaki tuli ja en uskalla puhua tästä oikee kellekkää. Ku pelkään et en voi kouluu käydä sit enää jne... Ja ahistaa ajatuski jostai hoitopaikasta tms...


    • Keijukainen00

      Onko tilanteesi viime kirjoitusten jälkeen parempi?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe