KRP:n mukaan yli sata suomalaista joutui verkkorikoksen uhriksi tehtyään hotellivarauksia suositulla Hotels.com -sivustolla viimeksi kuluneen vuoden aikana.
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1452845861091.html
Poliisi epäilee HOTELS.COMin tietoturvaa
10
177
Vastaukset
- Hyödyntäjä
Itse olen käyttänyt tuota vain sopivan hotellin etsimiseen ja olen tehnyt varauksen suoraan ko. hotellin sivuilta, hintakin on joskus edullisempi näin päin, mutta eipä ole ylimääräisiä välikäsiä, jos hinta ei ole selvästi halvempi.
- korttisikopioidaan
Tarkista koneesi tietoturva....aseta korttisi nostoraja kohtuulliseksu
Älä säilytä tilillä suuria summia
http://www.iltasanomat.fi/a/1452998327734 - Täsmälääkitys
Erillinen luottokortti ja aluerajoitus päälle on parempi. Silloin ei mene käyttötililtä suoraan mitään ja jostain kaukaa tulevat veloitukset ei mene läpi, jos ko. alue on estossa.
- Junnu672
Kannattaa ehdottomasti sulkea kortti ja tilata uusi jos on tuonne kortin tiedot laittanut.Minun kortin tiedoilla oli yritetty tehda satoja ostoyrityksiä onneksi siinä onnistumatta.
- Huijattuolen
Minulle juuri tänään ilmoitettiin, että luottokorttiani oli käytetty ulkomailla. Ainoa paikka mihin olen sitä käyttänyt pitkiinaikoihin on hotels. com, kun varasin hotellin Helsingistä. Eli huijatuksi tulin:( Opin tästä sen, etten koskaan itse enää osta mistään, mihin täytyy luottokortin numero laittaa. Tuskin olen ainut, ketä tämä koskee. Tilasin huoneen muistaakseni n. pariviikkoa sitten
- 352523
Itselle tuli tänään ilmoitus että korttitiedot varastettu, ja mitään muuta palvelua en ole käyttänyt kuin Hotels.comia. 200e ehti mennä...
- Einari___
Millä ajalla olette korttia käyttäneet? Siis onko käytetty kuukausia, viikkoja vai päiviä ennen kuin väärinkäytöksiä ilmeni?
- 352523
Einari___ kirjoitti:
Millä ajalla olette korttia käyttäneet? Siis onko käytetty kuukausia, viikkoja vai päiviä ennen kuin väärinkäytöksiä ilmeni?
Syyskuussa ja marraskuussa 2015 eli voi tulla yli puolen vuoden viiveellä nämä varkaudet. Suosittelen kortin sulkemista jos on koskaan käyttänyt Hotels.com palvelua.
- 352523
352523 kirjoitti:
Syyskuussa ja marraskuussa 2015 eli voi tulla yli puolen vuoden viiveellä nämä varkaudet. Suosittelen kortin sulkemista jos on koskaan käyttänyt Hotels.com palvelua.
Tarkoitan siis että tuolloin käytin Hotels.comia. Väärinkäytökset ilmeni heti, ainakin Aktia sulki luottokortin automaattisesti kahden epäilyttävän ostoksen jälkeen, keskellä yötä tuli tekstiviesti pankilta että kortti suljettu. Ilman tätä automatiikkaa varmaan olisi koko luottoraja käytetty, nyt ehti mennä vain 200e.
- rikosta
10% maksukorttipetoksista vuosittain hotels.com aiheuttamia, eikö tuota sivua voida lopullisesti sulkea?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä411743Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2381316Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2001214- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057