X Pro2 julkaistu

Canonisti_minäkin

Fujin X Pro2 on julkaistu ja ensimmäiset kokeilut ovat YouTubessa. Suomessa ainakin Rajalalla on runko jo ennakkomyynnissä.

Ensimmäisten videoiden mukaan aika pitkälti ennustetun lainen kokonaisuus. Itse vaihdan rungon uudempaan, mutta monelle ensimmäistä hyvää kameraa ostavalle X Pro1 käytettynä on nyt hieno mahdollisuus. Muovisen Canikonin hinnalla saa ihan oikean kameran.

5

2472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä_muutui

      Muovisia kanoneita/nikoneita saa valitettavasti tuolla hinnalla oman kaikille objektiiveille.
      Toimivia järkeviä käteensopivia runkoja tosin van kaksi. Maailmaa mullistavia runkoja Fuji julkaisi täydet 0kpl, mutta toivottavasti runkkoon löytyy lisää laseja myös käytettäväksi.

      • Canonisti_minäkin

        Tässä on DigitalRev TV:n X Pro2 esittely:

        https://youtu.be/RO9v2VnwWFA

        Omien kokemusteni mukaan runko lunastaa lupaukset varsin hyvin. Varsinkin kun saman aikaisesti ammattilaisten kannalta iso ongelma, eli salamalaitteet, on ratkaistu.

        Kamera on selkeästi nopeampi ja tarkennus toimii muutenkin paremmin. Kaksi korttipaikkaa tuo varmuutta. Akun voi uudessa versiossa vaihtaa, vaikka pohjassa olisi pikakiinnityslevy.


    • Canonisti____minäkin

      Nyt on tullut kuvattua kesä X Pro2:lla. Minkä runko lupaa, sen se pitää. Jämäkästi tehty runko aktiiviharrastajalle tai miksei ammattilaisellekin. Matkassa ollut pääsääntöisesti kevyempi 23 mm 56 mm setti, joka on hyvä niin street-, matka- kuin perhekuvauksessakin.

      Runko on aavistuksen X Pro1:stä suurempi ja painavampi. Sen huomaa vain, jos molemmat rungot ovat käsissä yhtä aikaa. Tarkennus on parempi kuin X Pro1:ssä, vaikka kyllä pärjäsin ykköselläkin hyvin. Itse en ole tottunut käyttämään joystickiä, vaan tarkennan yleensä mielummin keskeltä kuvaruutua ja rajaan uudestaan. Niille, jotka siirtyvät ammattitason peilijärkkäreistä, ominaisuus ollee tervetullut.

      Säädöt on helppo tehdä, koska kaikki tarvittava näkyy oikeasti kameran päällä, ei missään valikkojen takana. Ainoa pieni moite tulee objektiivien aukkorenkaiden lukitusnastan puuttumisesta. Rungon ergonomia on minusta paras, mitä tällä hetkellä saa kaupasta.

      Värimaailma on hieno ja nyt on tullut kokeiltua valmiita .jpg tiedostojakin. X Pro1 toimi käytännössä parhaiten .raw:lla. Filmisimulaatiot toimivat joissakin tapauksissa ihan hyvin ja ovat taattua Fujin väriymmärrystä. Noissa näkyy kaikki se filmiosaaminen, minkä vuoksi kuvasin nuorempana luontokuvat aina Fujin filmillä. Käyttämällä noita simulaatioita, voi joissakin tapauksissa oikoa työnkulussa ja säästää aikaa.

    • Canonisti___minäkin

      Nyt tuli Omenaan natiivi RAW-tuki X Pro2:lle.

    • Canonisti________minäkin

      Hinta kolmevitosella on painunut 1900 €:oon Suomessakin ja sitä saa vielä pari sataa cash backiä. Streettiin ja lomille tuo on hyvä paketti.

      Kun aina haukutaan kittiobjektiiveja, nyt nyt on paketissa hyvä objektiivi. Se piirtää ja toimii hyvin. Valovoimaa voisi toki olla enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe