IAMS ei niin laadukasta sittenkään??

Kertomus

9

1933

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissaihminen

Ei ole ei, mutta tuttuni sanoi että mikäpä olisi. Mitä sitä sitten uskaltaisi ostaa... toisaalta
      testataan 10 kissalla ... tai että 10.000 kissaa syä ja sairastuu...

Suosittele jotain ei testattua merkkiä.

• Kiskis

Testejäkin voi tehdä monella tavalla; ei eläimiä tarvitse pitää nälässä jne. todistaakseen sen, onko ruoka sopivaa vai ei.

Petan sivuilla on lueteltu ruuat, joita testataan epäeettisin keinoin. Näihin kuuluu Iamsin lisäksi myös Hill`s.

• Tabby
        Kiskis kirjoitti:

Testejäkin voi tehdä monella tavalla; ei eläimiä tarvitse pitää nälässä jne. todistaakseen sen, onko ruoka sopivaa vai ei.

Petan sivuilla on lueteltu ruuat, joita testataan epäeettisin keinoin. Näihin kuuluu Iamsin lisäksi myös Hill`s.

Siis kun IAMS ei kyllä enää testaa ruokiaan. Muistaakseni IAMS myytiin uudelle omistajalle tjsp. En sitten tiedä mistä tätä vanhaa tietoa aina sikiää, mutta melkoisen luotettavalta taholta olen sen tiedon saanut, että IAMS ei ruokiaan testaa enää. Ovat kyllä testanneet. IAMShan on nykyään laadukkaampaakin kuin ennen =)

• Kiskis
        Tabby kirjoitti:

Siis kun IAMS ei kyllä enää testaa ruokiaan. Muistaakseni IAMS myytiin uudelle omistajalle tjsp. En sitten tiedä mistä tätä vanhaa tietoa aina sikiää, mutta melkoisen luotettavalta taholta olen sen tiedon saanut, että IAMS ei ruokiaan testaa enää. Ovat kyllä testanneet. IAMShan on nykyään laadukkaampaakin kuin ennen =)

Minulle sillä ei ole väliä, testaako Iams enää epäeettisesti ruokiaan vai ei, vaan koska se on näin tehnyt, en halua sitä kannattaa ostamalla tai käyttämällä tuotetta.

Itse näkemäni/kuulemani kokemukset Iamsista ovat puolesta ja vastaan 50-50. Monella on tullut mm. oksentelua ja muita mahavaivoja. Muistaakseni myös monessa Iamsin tuotteessa on vehnää.

Ja tätä tietoa löytyy ainakin Petan sivuilta.

• Tabby
        Kiskis kirjoitti:

Minulle sillä ei ole väliä, testaako Iams enää epäeettisesti ruokiaan vai ei, vaan koska se on näin tehnyt, en halua sitä kannattaa ostamalla tai käyttämällä tuotetta.

Itse näkemäni/kuulemani kokemukset Iamsista ovat puolesta ja vastaan 50-50. Monella on tullut mm. oksentelua ja muita mahavaivoja. Muistaakseni myös monessa Iamsin tuotteessa on vehnää.

Ja tätä tietoa löytyy ainakin Petan sivuilta.

IAMSin monessa tuotteessa ei ole vehnää. Joissakin on, mutta suurimmassa osassa ei. Siksi se onkin yksi niistä harvoista kissanruoista, mitä vehnäallergikkokissoilleni syötän. Royal Canin on toinen joka käy ja sitten on lisäksi näitä eläinlääkärien myymiä kissanruokia. Kissan kuivaruoista vehnää sisälsi muistaakseni IAMSin kana, vehnättömiä ovat IAMSin lammas ja tonnikala. Saattaa olla että muistan kanan ja lampaan väärin päin, mutta äkkiäkö sen tarkastan kun menen seuraavan kerran ostamaan otuksille ruokaa =)

IAMS ei ennen kelvannut Lakulle & Pekulle ollenkaan, mutta koostumuksen muututtua se kelpaa paremmin kuin hyvin. En ole vielä kuullut, että IAMSin uudet versiot olisivat aiheuttaneet oksentelua tms. IAMS on ainakin tällä hetkellä yksi suosituimmista kissanruoista.

• Emma
        Tabby kirjoitti:

IAMSin monessa tuotteessa ei ole vehnää. Joissakin on, mutta suurimmassa osassa ei. Siksi se onkin yksi niistä harvoista kissanruoista, mitä vehnäallergikkokissoilleni syötän. Royal Canin on toinen joka käy ja sitten on lisäksi näitä eläinlääkärien myymiä kissanruokia. Kissan kuivaruoista vehnää sisälsi muistaakseni IAMSin kana, vehnättömiä ovat IAMSin lammas ja tonnikala. Saattaa olla että muistan kanan ja lampaan väärin päin, mutta äkkiäkö sen tarkastan kun menen seuraavan kerran ostamaan otuksille ruokaa =)

IAMS ei ennen kelvannut Lakulle & Pekulle ollenkaan, mutta koostumuksen muututtua se kelpaa paremmin kuin hyvin. En ole vielä kuullut, että IAMSin uudet versiot olisivat aiheuttaneet oksentelua tms. IAMS on ainakin tällä hetkellä yksi suosituimmista kissanruoista.

Oletko kokeillut James Wellbelovetin muonia. Niissä ei muistaakseni ollut vehnää, pitäisi olla hypo-allergic ruokia, tai jotain. Meillä ainakin on kelvannut, meillä ollaan kyllä onneksi terveitä. Sairaassa koirassa oli jo ihan tarpeeksi.

• Tabby
        Emma kirjoitti:

Oletko kokeillut James Wellbelovetin muonia. Niissä ei muistaakseni ollut vehnää, pitäisi olla hypo-allergic ruokia, tai jotain. Meillä ainakin on kelvannut, meillä ollaan kyllä onneksi terveitä. Sairaassa koirassa oli jo ihan tarpeeksi.

Ei olla uskallettu James Wellbeloved -ruokia kokeilla, kun niissä on tomaattia ja tomaatti on kissalle vaarallista. Joskus silloin kun Laku oli pieni, ostin anopin kissoille James Wellbelovedia ja Lakukin olisi saanut maistaa, mutta ei ainakaan silloin kelvannut =/

• Katti

Meillä on kissa saanut melkein koko pentuiän IAMS:sin raksuja ja olen ollut TODELLA tyytyväinen. Ei ole ollut mitään vaivoja. Eläinlääkärikin sanoi, että on tosi komea ja hyvinvoiva kolli. Toisin kun nyt ostin Hill's:sin Science Plan:ia on kissamme oksennellut ja juonut kamalasti. En ainakaan osta Hill's:siä enää. Mieluummin vaikka IAMS:sia. Vaikka meinaan kyllä kokeilla taas jotain uutta..toivottavasti en yhtä huonolla menestyksellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe