Että kaikilla palstan vindovs-hihhuleilla on useampia mielenterveysongelmia!
Mistä johtuu?
31
81
Vastaukset
- Puusilimä
Mistä johtuu että sinä sanot olevasi herra vaikka olet rouva?
- Puusilimä
Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:
Jallu-rouvako se siellä jokeltelee?
Herra täällä jokeltelee, ei suinkaan rouva, ainakin viimeksi kun housuun kurkkasin vaikutti että herra olen edelleen.
Jalluista en tiedä, katson mieluummin bluraynä mutta mitäpä sinä paremmasta kuvan laadustakaan tietäisit, äänessäkään et erota mp3 ja pakkaamattoman bluraylevyn audion eroja. Puusilimä kirjoitti:
Herra täällä jokeltelee, ei suinkaan rouva, ainakin viimeksi kun housuun kurkkasin vaikutti että herra olen edelleen.
Jalluista en tiedä, katson mieluummin bluraynä mutta mitäpä sinä paremmasta kuvan laadustakaan tietäisit, äänessäkään et erota mp3 ja pakkaamattoman bluraylevyn audion eroja.Sinähän väitit kuulevasi 16bit/44.1khz:n ja 24bit/96khz:n eron. Ei kai se hyvissä olosuhteissa mahdotontakaan ole, mutta sinun jutut tuntien taitaa mennä sinne uskomuspuolelle. Joku mp3-roska ei liity asiaan mitenkään.
- Puusilimä
Sinähän väitit kuulevasi 16bit/44.1khz:n ja 24bit/96khz:n eron. Ei kai se hyvissä olosuhteissa mahdotontakaan ole, mutta sinun jutut tuntien taitaa mennä sinne uskomuspuolelle. Joku mp3-roska ei liity asiaan mitenkään.
Niinhän minä väitän, eikö siinä tarvitse olla mikään superkuulon omaava erikoisasiantuntija edes, mutta puolikuuro tai musiikillisesti rajoittunut yksilö ei kuule eroa.
Itse sävellän myös aina 24 bittisenä 96kHz laadulla ja tallennan ne myös sillä laadulla ns. super aduio cd muotoon. Puusilimä kirjoitti:
Niinhän minä väitän, eikö siinä tarvitse olla mikään superkuulon omaava erikoisasiantuntija edes, mutta puolikuuro tai musiikillisesti rajoittunut yksilö ei kuule eroa.
Itse sävellän myös aina 24 bittisenä 96kHz laadulla ja tallennan ne myös sillä laadulla ns. super aduio cd muotoon.Sitten vain tutkimukseen viitettä, niin selviää sitten puolikuurojen tai musiikillisesti rajoittuneiden yksilöiden osuus.
Tokihan varmasti jonkun volyymisodan riivaaman perus-CD:n ja oikein masteroidun SACD:n välillä kuulee aika helpostikin eron, mutta silloin ei ole kyse pelkästä resoluution ja näytteenottotaajuuden erosta, vaan masterointi on erilainen.- Puusilimä
Sitten vain tutkimukseen viitettä, niin selviää sitten puolikuurojen tai musiikillisesti rajoittuneiden yksilöiden osuus.
Tokihan varmasti jonkun volyymisodan riivaaman perus-CD:n ja oikein masteroidun SACD:n välillä kuulee aika helpostikin eron, mutta silloin ei ole kyse pelkästä resoluution ja näytteenottotaajuuden erosta, vaan masterointi on erilainen.Kannattaa käydä kuulotestissä jos epäilet kuuloasi ja muita ihmisiä.
Armeijassakin aikanaan oli tämä kuulotesti. Puusilimä kirjoitti:
Kannattaa käydä kuulotestissä jos epäilet kuuloasi ja muita ihmisiä.
Armeijassakin aikanaan oli tämä kuulotesti.Niin, eli mutuun perustuivat Jallun jokellukset taaskin.
- Puusilimä
Niin, eli mutuun perustuivat Jallun jokellukset taaskin.
Käyhän siellä kuulotestissä, voihan olla tosin että olet saamaton musiikillisesti eli et yksinkertaiseati kykene erottelemaan äänen ominaisuuksia.
Faktaa on netit pullollaan jos sinun pitää sellaisia asioista lukea ja tutkia, se ei silti auta sinua mitenkään jos ja kun et kykene erottamaan ääniä.
Jallu lehtien lukeminen ei liity tähän millään tavalla, olet kova lukemaan niitä, mykyaikana on jo dvd ja bluray keksitty joten en itse lehdistä välitä. "Niin, sinulle on lumevaikutuksen käsite täysin hukassa."
"Faktaa on netit pullollaan jos sinun pitää sellaisia asioista lukea ja tutkia, se ei silti auta sinua mitenkään jos ja kun et kykene erottamaan ääniä."
Sitten pitäisi olla hyvin helppo laittaa linkki tutkimukseen. Ja ei, jonkun hörhösivuston perustelemattomat väitteet eivät ole "faktoja".Puusilimä kirjoitti:
Käyhän siellä kuulotestissä, voihan olla tosin että olet saamaton musiikillisesti eli et yksinkertaiseati kykene erottelemaan äänen ominaisuuksia.
Faktaa on netit pullollaan jos sinun pitää sellaisia asioista lukea ja tutkia, se ei silti auta sinua mitenkään jos ja kun et kykene erottamaan ääniä.
Jallu lehtien lukeminen ei liity tähän millään tavalla, olet kova lukemaan niitä, mykyaikana on jo dvd ja bluray keksitty joten en itse lehdistä välitä.Siis,
"Käyhän siellä kuulotestissä, voihan olla tosin että olet saamaton musiikillisesti eli et yksinkertaiseati kykene erottelemaan äänen ominaisuuksia."
Niin, sinulla on selvästikin lumevaikutuksen käsite täysin hukassa.
"Faktaa on netit pullollaan jos sinun pitää sellaisia asioista lukea ja tutkia, se ei silti auta sinua mitenkään jos ja kun et kykene erottamaan ääniä."
Sitten pitäisi olla hyvin helppo laittaa linkki tutkimukseen. Ja ei, jonkun hörhösivuston perustelemattomat väitteet eivät ole "faktoja".- Puusilimä_
Siis,
"Käyhän siellä kuulotestissä, voihan olla tosin että olet saamaton musiikillisesti eli et yksinkertaiseati kykene erottelemaan äänen ominaisuuksia."
Niin, sinulla on selvästikin lumevaikutuksen käsite täysin hukassa.
Sitten pitäisi olla hyvin helppo laittaa linkki tutkimukseen. Ja ei, jonkun hörhösivuston perustelemattomat väitteet eivät ole "faktoja".Mitähän sinä ajat takaa, sitäkö että minä olisin jotenkin väärässä kun kuulen äänien erot koska olen parikymmentä vuotta säveltänyt ja harjaannuttanut musiikkikorviani ja sinä olisit oikeassa koska et kykene erottamaan parempilaatuista ääntä?
Tuota voisi sanoa jo melko ylimieliseksi ja sairaaksi ajatteluksi että sinä olisit oikeassa aina jos et jotain itse kykene havaitsemaan.
Käy siellä kuulotestissä ja älä viitsi nolata itseäsi enempää. Puusilimä_ kirjoitti:
Mitähän sinä ajat takaa, sitäkö että minä olisin jotenkin väärässä kun kuulen äänien erot koska olen parikymmentä vuotta säveltänyt ja harjaannuttanut musiikkikorviani ja sinä olisit oikeassa koska et kykene erottamaan parempilaatuista ääntä?
Tuota voisi sanoa jo melko ylimieliseksi ja sairaaksi ajatteluksi että sinä olisit oikeassa aina jos et jotain itse kykene havaitsemaan.
Käy siellä kuulotestissä ja älä viitsi nolata itseäsi enempää.Sinä VÄITÄT kykeneväsi erottamaan äänien erot. Kyseinen väite voi pitää tai olla pitämättä paikkaansa.
Joka tapauksessa tuollaisiin asioihin kannattaa alkaa kiinnittää huomiota siinä vaiheessa, kun huone on kunnolla akustoitu, kaiuttimet ja vahvistimet ovat huippulaatuisia jne. Jos sittenkään, itse en ole sellaiseen tutkimukseen törmännyt, joka vedenpitävästi osoittaisi että noilla olisi havaittavaa eroa. Jos sellaisesta tiedät, niin pistä linkkiä.
Ylimielistä on lähinnä luottaa omiin tuntemuksiin selvittämättä asiaa oikeasti. Voisit aloittaa vaikka lukemalla sellaisesta kuin kaksoissokkotesti, mitä siinä tehdään ja miksi.- Puusilimä_
Sinä VÄITÄT kykeneväsi erottamaan äänien erot. Kyseinen väite voi pitää tai olla pitämättä paikkaansa.
Joka tapauksessa tuollaisiin asioihin kannattaa alkaa kiinnittää huomiota siinä vaiheessa, kun huone on kunnolla akustoitu, kaiuttimet ja vahvistimet ovat huippulaatuisia jne. Jos sittenkään, itse en ole sellaiseen tutkimukseen törmännyt, joka vedenpitävästi osoittaisi että noilla olisi havaittavaa eroa. Jos sellaisesta tiedät, niin pistä linkkiä.
Ylimielistä on lähinnä luottaa omiin tuntemuksiin selvittämättä asiaa oikeasti. Voisit aloittaa vaikka lukemalla sellaisesta kuin kaksoissokkotesti, mitä siinä tehdään ja miksi.Kirjoitahan johonkin oikein kunnon juttu missä todistat että studioiden paremmalla laadulla äänitetyt masternauhat on vain lumevaikutusta ja turhaa koska ääni ei voi olla parempilaatuista.
Tee myös todisteet että kaikki superaudio cd ja bluray audiolevyjen äänen laatu on vain lumevaikutusta.
Ota vertailuun huomioon myös laadukkaat kaiuttimet ja vahvistimet.
Minun ei sinulle tarvitse todistella mitään, sinun sen sijaan alkaisi olla järkevää todistaa nämä valehtelusi koska niistä aina puhut uskoen vain omia luulojasi todenpitävinä. Puusilimä_ kirjoitti:
Kirjoitahan johonkin oikein kunnon juttu missä todistat että studioiden paremmalla laadulla äänitetyt masternauhat on vain lumevaikutusta ja turhaa koska ääni ei voi olla parempilaatuista.
Tee myös todisteet että kaikki superaudio cd ja bluray audiolevyjen äänen laatu on vain lumevaikutusta.
Ota vertailuun huomioon myös laadukkaat kaiuttimet ja vahvistimet.
Minun ei sinulle tarvitse todistella mitään, sinun sen sijaan alkaisi olla järkevää todistaa nämä valehtelusi koska niistä aina puhut uskoen vain omia luulojasi todenpitävinä.Nyt tulee taas sitä tyypillistä audiofiiliroskaa. Sinun ei tarvitse todistaa mitään, riittää kun sinä uskot riittävästi. Todistustaakka ei mene noin päin. Jos joku ilmiö on olemassa, sen pitää näkyä jossain.
Miten niin "ääni ei voi olla parempilaatuista"? Toki on olemassa parempi- ja huonompilaatuista ääntä, tuo on sitä sinun olkinukkeilua.
"Tee myös todisteet että kaikki superaudio cd ja bluray audiolevyjen äänen laatu on vain lumevaikutusta."
No voi Jallu pieni kun niillä paremmissa formaateissa julkaistuilla levyillä voi olla paljon muutakin eroa tavallisiin CD:ihin kuin formaatin tuottama. Levy-yhtiöt kompressoivat usein CD:n ääntä, jotta se kuulostaisi kovemmalta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Volyymisota
Esimerkiksi tuolla on soitettu sama ääni sekä suoraan että 16-bittisen A/D/A-muunnoksen läpi ja tutkittu, huomaavatko kuuntelijat eron. Ei saatu aikaiseksi kolikonheittoa varmempia vastauksia: http://www.drewdaniels.com/audible.pdf
"Ota vertailuun huomioon myös laadukkaat kaiuttimet ja vahvistimet."
Tuo on ns. itsestäänselvyys, mutta laadukkaatkaan kaiuttimet ja vahvistimet eivät saa ihmiskorvaa esimerkiksi kuulemaan ultraääniä.- Voi_sinappikone
Nyt tulee taas sitä tyypillistä audiofiiliroskaa. Sinun ei tarvitse todistaa mitään, riittää kun sinä uskot riittävästi. Todistustaakka ei mene noin päin. Jos joku ilmiö on olemassa, sen pitää näkyä jossain.
Miten niin "ääni ei voi olla parempilaatuista"? Toki on olemassa parempi- ja huonompilaatuista ääntä, tuo on sitä sinun olkinukkeilua.
"Tee myös todisteet että kaikki superaudio cd ja bluray audiolevyjen äänen laatu on vain lumevaikutusta."
No voi Jallu pieni kun niillä paremmissa formaateissa julkaistuilla levyillä voi olla paljon muutakin eroa tavallisiin CD:ihin kuin formaatin tuottama. Levy-yhtiöt kompressoivat usein CD:n ääntä, jotta se kuulostaisi kovemmalta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Volyymisota
Esimerkiksi tuolla on soitettu sama ääni sekä suoraan että 16-bittisen A/D/A-muunnoksen läpi ja tutkittu, huomaavatko kuuntelijat eron. Ei saatu aikaiseksi kolikonheittoa varmempia vastauksia: http://www.drewdaniels.com/audible.pdf
"Ota vertailuun huomioon myös laadukkaat kaiuttimet ja vahvistimet."
Tuo on ns. itsestäänselvyys, mutta laadukkaatkaan kaiuttimet ja vahvistimet eivät saa ihmiskorvaa esimerkiksi kuulemaan ultraääniä.Joko sinä olet aloittanut niiden todisteiden kirjoittamisen nettiin?
Sinuna en minua pieneksi alkaisi sanomaan, kummalla on enemmän bändi, sävellys ja musiikkihistoriaa? Voi_sinappikone kirjoitti:
Joko sinä olet aloittanut niiden todisteiden kirjoittamisen nettiin?
Sinuna en minua pieneksi alkaisi sanomaan, kummalla on enemmän bändi, sävellys ja musiikkihistoriaa?Jallu on jämähtänyt inttämis- ja pullisteluvaiheeseen. Eivät tutkimuksetkaan kelpaa, minun pitäisi tehdä uudet.
- Voi-Pikkujallua
Jallu on jämähtänyt inttämis- ja pullisteluvaiheeseen. Eivät tutkimuksetkaan kelpaa, minun pitäisi tehdä uudet.
Tottakait sinun pitää todistaa kun väität että studiolaatisessa äänityksessä ei ole mitään järjeä vaan se on lumetta, eli toisin sanoen olisi sama äänittää kaikki suoraan audio cd wavin laadulla.
Myös on pelkkää ihmisten huijaamista myydä superaudio cd ja bluray audio levyjä joissa on parempi äänenlaatu, eli pakkaamaton 24 bittinen...
Arvaa syntyisikö siitä haloo jos nuo sinun valheet olisikin totta, eli alahan nyt kiltisti vaan raaputtelemaan niitä juttuja nettiin.
Käy myös siellä kuulotesteissä.
Niin kuinka pitkä se muuten nyt onkaan musiikillinen harrastuksesi, kauanko olet säveltänyt? Voi-Pikkujallua kirjoitti:
Tottakait sinun pitää todistaa kun väität että studiolaatisessa äänityksessä ei ole mitään järjeä vaan se on lumetta, eli toisin sanoen olisi sama äänittää kaikki suoraan audio cd wavin laadulla.
Myös on pelkkää ihmisten huijaamista myydä superaudio cd ja bluray audio levyjä joissa on parempi äänenlaatu, eli pakkaamaton 24 bittinen...
Arvaa syntyisikö siitä haloo jos nuo sinun valheet olisikin totta, eli alahan nyt kiltisti vaan raaputtelemaan niitä juttuja nettiin.
Käy myös siellä kuulotesteissä.
Niin kuinka pitkä se muuten nyt onkaan musiikillinen harrastuksesi, kauanko olet säveltänyt?http://www.drewdaniels.com/audible.pdf
Onhan tuolla jo tutkimus aiheesta.
"Arvaa syntyisikö siitä haloo jos nuo sinun valheet olisikin totta, eli alahan nyt kiltisti vaan raaputtelemaan niitä juttuja nettiin."
Eihän noissa audiofiilihommissa ole mistään faktoista kyse. Teikäläisillehän hyvänen aika myydään jotain hirveän kalliita hdmi-kaapeleita ynnä muita.
"Käy myös siellä kuulotesteissä.
Niin kuinka pitkä se muuten nyt onkaan musiikillinen harrastuksesi, kauanko olet säveltänyt?"
Argumentum ad hominem.- Jallulle_
http://www.drewdaniels.com/audible.pdf
Onhan tuolla jo tutkimus aiheesta.
"Arvaa syntyisikö siitä haloo jos nuo sinun valheet olisikin totta, eli alahan nyt kiltisti vaan raaputtelemaan niitä juttuja nettiin."
Eihän noissa audiofiilihommissa ole mistään faktoista kyse. Teikäläisillehän hyvänen aika myydään jotain hirveän kalliita hdmi-kaapeleita ynnä muita.
"Käy myös siellä kuulotesteissä.
Niin kuinka pitkä se muuten nyt onkaan musiikillinen harrastuksesi, kauanko olet säveltänyt?"
Argumentum ad hominem.Tee se tutkielma aiheesta jossa todistat väittämäsi todeksi ja että kaikki on vain kuvitelmaa ja harhaanjohtamista mistä on vuosia ollut kyse kun on studioäänityksiä tehty, bluray elokuvia, äänitteitä jne.
Jallulle_ kirjoitti:
Tee se tutkielma aiheesta jossa todistat väittämäsi todeksi ja että kaikki on vain kuvitelmaa ja harhaanjohtamista mistä on vuosia ollut kyse kun on studioäänityksiä tehty, bluray elokuvia, äänitteitä jne.
Minun ei tarvitse todistaa vallitsevaa tieteellistä käsitystä todeksi. Siitä on jo tutkimuksia tehty, kuten se jonka linkitin. Sille taas ei voi mitään, jos uskot markkinointikikkoja mieluummin kuin kaksoissokkotutkimuksia.
- Karmaiseva_tubutin
Niin........minun käsitykseni mukaan se, joka tykää miehistä, on nainen!
Tiedä sitten tästä konitohtorista, kumpa sukupuolta hän edustaa....†
Mitä tulee tuohon jokeltamiseen - linukshihhulit harrastavat sitä päivät pitkät peräkammareissaan.....†
Melkoista jokeltamistahan se on, kun on tubutin tietokoneessa.....†Vindovsin aiheuttamiin mielenterveysongelmiin liittyy myös epätietoisuus omasta sukupuolesta!
Tulen teille maanantaina käymään, kello 9.00 - katsotaan sitten!- Jallukka_
tri-vindovs-mieli-ala kirjoitti:
Vindovsin aiheuttamiin mielenterveysongelmiin liittyy myös epätietoisuus omasta sukupuolesta!
Tulen teille maanantaina käymään, kello 9.00 - katsotaan sitten!Eli etkö tiedä kumpaa sukupuolta olet?
Onhan se mahdollista että olet kumpaakin - meitä-et-hämää2
Jallukka_ kirjoitti:
Eli etkö tiedä kumpaa sukupuolta olet?
Onhan se mahdollista että olet kumpaakinSinä Seppo et tiedä kumpaa sukupuolta olet!
- prof-vin-mieli-ala
Sepon mielenterveyden ongelmat alkoivat pienen pehmeän vindovs 3.0:sta, pahenivat visvan aikana, skitsofreenisyys tuli mukaan kuvioihin vindovs 8:n mukana ja vintti pimeni lopullisesti vindovs 10:n ultramonitoimimattomuuksiin kun ei edes emet tai exploder toimi........†
Nooh, onneksi sentään vakoilu toimii täydellä teholla! - Haittaohjelmien_kunkku
Se on M$:lle tärkeintä. Ja kuka vajakki näistä enää nykyään maksaa? Pitäisi olla paremminkin jo niin päin, että MS maksaa käyttäjilleen siitä, että viitsivät edes testi mielessä tätä puolimatkan haitaketta asentaa koneelleen.
- Monipuolinen__Windows
Haittaohjelmia tai ei, joka tapauksessa Windows on käytössä niin mukava ja miellyttävä, ettei mikään tubutin tule kysymykseen mitenkään......†
- Mint_hakkaa_winin
Monipuolinen__Windows kirjoitti:
Haittaohjelmia tai ei, joka tapauksessa Windows on käytössä niin mukava ja miellyttävä, ettei mikään tubutin tule kysymykseen mitenkään......†
BSOD, eheytykset, vakoilu, virukset, huijausohjelmat, M$:n määräysvalta omaan koneeseen... eeeeeeeiiiiiii!!!
Siispä Mint, eikä mitään yllämainituista riesana. Hihhuleille, kuten ristintumputtaja-Kari, wintubutin sopinee. - Monipuolinen__Windows
Pitää kuitenkin muistaa, että vain linuks on tubutin.....†
Windows on tietokoneen k ä y t t ö j ä r j e s t e l m ä ! - Windows-kylmät
"M-Kar sanoi että Windows 10 ei ole pc käyttöjärjestelmä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661555Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841193
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023