Huonokäytöksinen koira?

Huolestunutomistaja

Tänään illalla käytin koiraani lenkillä ja kävellessä pysähdyimme välillä leikkimään lumipenkkoihin ja aukeille alueille. Koiramme leikki on usein aika rajua: tämä juoksee ympyrää ja ärähtelee välillä ja saattaa hellästi napata lapasesta tai lahkeesta. (Kyseessä on siis pienikokoinen cottoni) Matkaa jatkaessa vastaamme tuli vanhempi mies huppu päässä ja toppapuku päällä ja ihan yhtäkkiä koirani kesken kävelyn nappasi tätä ohikulkijaa lahkeesta kiinni ja ärähti samalla tavoin kuin leikkiessä.

Minua jäi kalvamaan oliko tässä välikohtauksessa siis kyse aggressiivisuudesta vai jäikö koiran leikki vain päälle? Tämä on jo toinen kerta kun näin tapahtuu, paitsi viimeksi koira nappasi ohikulkijaa lapasesta. Muuten koira ei koskaan pure ketään mutta on kuitenkin kova haukkumaan etenkin omalla "reviirillään"...

11

284

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huolestunutomistaja

Napattuaan lahkeesta koira siis päästi miltein heti irti ja jatkoi matkaansa kuin mitään ei olisi tapahtunut.

• vaarallistakoiralle

Älä päästä koiraasi koskaan enää tekemään noin, olis itten leikkiä tai ei.Joku voi pelästyä ja potkaista sen hengiltä, ihan oikeasti, refleksi potku.Oli koira minkä kokoinen tahansa, pidä se niin ettei mene luvatta muiden luo.
        Näät kyllä jo kaukaa vastaantulijat, joten ennakoi, ja pidä koira hallinnassa jatkossa.

• voijestas

1. koira ei pääse vastaantulijoita puremaan edes leikkiäkseen, koska koira on silloin hihna lyhyellä. Kaikki vaan eivät halua koiria lähelleen, en ole koskaan omaani päästänyt vastaantulijoiden lähelle edes.
      2. jos sieltä tulee vastaan aggressiivinen koira, sinun koira on sinun vastuulla ja voi käydä huonosti kun et saa sitä kuriin.

• jauhelihalaatikko

Muistan kun kuuntelin rockn rollia 2000-luvulla c-kaseteilta ja välillä jäi kasetti harmillisesti jumiin enkä saanut musiikkia loppumaan vaikka mitä nappeja paineli. Ehkä koiralla jäi levy päälle vain tai sitten se halusi leikkiä vastaantulijan kanssa. Vastaantulija saattoi antaa merkin koirankielellä, että saa lähestyä. Koirallasi voi olla myös hyvä lihasmuisti.

• 2090

Luulisi, että jokainen pystyy pitämään tuollaisen rääpäleen kurissa. Koira ei saa purra eikä näykkiä edes leikillään. Outoa, että ihmiset antavat omille räksyille tuollaisia etuoikeuksia.

• thp666

Mulla on aina koira kytkettynä mutta jos siihen tulee koira vapaana huutelemaan liian lähelle, niin henki lähtee jotakuinkin rodulta kun rodulta. Laki kieltää pitämästä koiria vapaana ja se on turha tulla poraamaan jos omalta koiralta lähtee henki.

• Zinuski

Vaikutat ihka oikeelta mulkulta! Tollasella vajakilla ei pidä olla m itään koiraa, hyi!

• nietoslumi

Vietit hallussa tai sitten pidetään etäisyyttä on mottoni.

• katsopeiliin

Äläpäs vähättele koirasi käytöstä. Koira ei syöksy tuntemattoman ohikulkijan kanssa leikkimään. Se puree vieraita ihmisiä. Miksi leikit koiraasi kiihdyttäviä puremisleikkejä, kun seuraus on tuo? Riehumiset pois ja koulutusta tilalle, jotta loppuu heti alkuunsa tuollainen. Jos tuota rataa jatkat, koiran käytös pahenee.

• paskajazka

Mua ei olis näykitty ilman seuraamuksia. Onneksi omani ei käyttäydy noin.

• asdasdasddd

Koira aina lyhyellä kun muita menee ohi. Tollasta ei saa päästä tapahtumaan, edes pienen koiran kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      73
      3121
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2854
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2405
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2246
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2063
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1577
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1420
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe