Vaihto-oppilaaksi 9:luokka

AnimeFin

Moi!

Eli olen nyt 7-luokalla, ja haluaisin mennä vaihtariks 9-luokalla Japaniin, pääseekö sinne jo yhdeksännellä luokalla? Mutta olen katsonut paljon animea ja sen kautta oppinut japania, ja ajattelin käydä kirjastoissa lainaamassa japanilaisia kirjoja että sitä kieltäoppis :D
Mun englannin taito on aika huono nyt tällön xD Mutta tietääkö kukaan että kauvan sitten siellä oltais muuten vaihdossa? Ja en tiedä että meenkö sitten sen 9-luokan jälkee vielä lukioon. En ole hirveen sosiaallinen ihminen ja olen aika ujo.. Mutta ajattelin nyt alkaa kehittämään mun taitoja koska olis todella kivaa päästä japaniin vaihtariks. Jos oot ollu vaihdossa joskus, nii haluutko kertoa minkä ikäsenä ja missä, mitä pitää osata jne (:

3

1357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ChocolateBerry

Moi! Mäkin oon 7 luokalla ja tahtoisin Japaniin vaihtoon lukion ekalla. Ainakin sosiaaliset taidot pitäis mun luullakseni olla hyvät kun menee vaihtoon. Mun mielestä 9 luokalla ei vaihtoon pääse.
      Kiva törmätä ihmiseen jolla on sama unelma : DD mäkin katson muuten myös animea, mutta suosittelisin opiskelemaan Japania kirjasta. Enkun ei varmaan tarvii olla kovin hyvä jos menee Japaniin, koska japanilaiset on todella huonoja siinä :'D

• Orvokkiiiii15v

Vaihdos ollaan yleensä 11 kuukautta tai 5 kuukautta. Sen saa ite valita :)

• Loveamerica

Moikka, olin itse vaihdossa Amerikassa 2014-2015 ja omalta osalta vuosi meni ihanasti! Lähdin vaihtoon lukion ekan jälkeen, mikä on yleisin aika lähteä vaihtoon. Moneen paikkaan, esim. USA:an pääsee jo 14v vaihtoon joidenkin järjestöjen kautta, mutta suosittelen _todella_ odottamaan sinne 16-17v asti ennen vaihtoon lähtemistä, koska 14v on vielä mielestäni liian nuori selviytymään vuotta kaukana kotoota (itsellekkin tuli aina välillä koti-ikävä ja itku vaikka olinkin vaihdon aikana "jo" 17-18v...) Saat paljon enemmän irti kun lähdet vanhempana! Vaikka ymmärrän toki, että hinku lähteä on kova, koska itsekkin himoitsin vaihtovuotta jo ala-asteelta saakka. Mutta siis vielä kerran, älä lähde 14vuotiaana vaan vasta lukiossa. Tämä kaikki vain sen takia, että vaihtari vuodestasi tulisi hyvä. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe