Kysymys potrettikuvauksesta

HerraObjektiivi

Mitä linssiä käytätte potreteissa? Olen itse kyllästynyt ainaisiin pilalle menneisiin potretteihin. Aluksi luulin saavani parempaa palvelua ammattiliikkeistä, mutta viimeisin postissa saamani potretti oli suorastaan karmaiseva. Linssin hinta saisi mielellään pyöriä siinä 10-110e välillä. Tyttäreni haluaisi otattaa itsestään sensuelleja alastonkuvia, mutta lupasin kokeneena "ammattimiehenä" hoitaa asian itse, koska en halua ulkopuolisten pervojen katselevan alastonta tytärtäni. Lisäksi itseltäni löytyy rutkasti kokemusta valokuvaamisesta. Kiitos neuvoista jo etukäteen :)

6

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KatolinenHeppiPappi

Uskon, että myös uskovaiset sielun ja ruumiin ystävät ovat kanssasi samaa mieltä tyttäresi aukkoluvuista ja prässäyksestä.

• IsiHoitaa

Mitä aukkoa ajattelit käyttää? Valinta riippuu tietysti halutusta perävyysalueesta. Pidemmällä valutusajalla saat tytärtäsi vaalennettua. Suosittelen naulanreikäkameraa, pehmentää mukavasti.

• Kuka uskoo moista? mistä hitostako voi tietää mitä putkea kun et kerro edes kameraa! Ja vielä "alastonta tytärtäni", hehhehheee!

Näitä aina löytyy jotka odottavat jonkun lankeavan pitkiin selityksiin vaikka kysyjä on selvä vitsiniekka trolli!.

• linssiä

Aloittaja on palstan tyhmin trollaaja.

• kfjhhjqwfghqw

"lupasin kokeneena "ammattimiehenä" hoitaa asian itse"
      Silloin tiedät myös vastauksen itse.
      Ammattilainen ei kysele, eikä vastaile. "En halua riistää teilta keksimisen iloa".

• Canonisti_minäkin

Erilaisissa potreteissa käytetään erilaisia objektiiveja. Tärkeimmät ovat 50 85 135 kinovastaavuudeltaan. Objektiivin tulee olla valovoimainen, jotta voit hallita syväterävyyttä. Hyvä perusteos asiasta on Jussi Aallon Kohteena ihminen.

http://www.docendo.fi/kohteena-ihminen-muotokuvauksen-kasikirja.html

Käytännössä croppirunkoon saa yleensä halvalla f/1.4 tai hätätapauksessa f/1.8 50 mm objektiivin, joka vastaa kinokoon kasivitosta ja jolla on hyvä aloittaa kokeilut. Runko ja objektiivi ei riitä. Miten olet ajatellut valaisun?

Valaisu on oma juttunsa. Halvimmalla studiovaloja saa eBay'sta, mutta Verkkiksen settikään ei ole kohtuuttoman kallis. Kysymys onkin, kannattaisiko kuitenkin ostaa heti kunnolliset, esimerkiksi Elinkan harrastajasalamat?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/31245/dkqgn/Falcon-Eyes-SSK-3150D-studiopaketti

Tärkein ostos aluksi on kuitenkin tuo kirja. Saahan sen varmaan lainattua kirjastostakin. Kirjassa on helposti omaksuttavassa muodossa henkilökuvauksen perusteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      275
      4699
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2877
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      34
      2871
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1816
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1664
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1429
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1190
    Aihe