Kysymys potrettikuvauksesta

HerraObjektiivi

Mitä linssiä käytätte potreteissa? Olen itse kyllästynyt ainaisiin pilalle menneisiin potretteihin. Aluksi luulin saavani parempaa palvelua ammattiliikkeistä, mutta viimeisin postissa saamani potretti oli suorastaan karmaiseva. Linssin hinta saisi mielellään pyöriä siinä 10-110e välillä. Tyttäreni haluaisi otattaa itsestään sensuelleja alastonkuvia, mutta lupasin kokeneena "ammattimiehenä" hoitaa asian itse, koska en halua ulkopuolisten pervojen katselevan alastonta tytärtäni. Lisäksi itseltäni löytyy rutkasti kokemusta valokuvaamisesta. Kiitos neuvoista jo etukäteen :)

6

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KatolinenHeppiPappi

Uskon, että myös uskovaiset sielun ja ruumiin ystävät ovat kanssasi samaa mieltä tyttäresi aukkoluvuista ja prässäyksestä.

• IsiHoitaa

Mitä aukkoa ajattelit käyttää? Valinta riippuu tietysti halutusta perävyysalueesta. Pidemmällä valutusajalla saat tytärtäsi vaalennettua. Suosittelen naulanreikäkameraa, pehmentää mukavasti.

• Kuka uskoo moista? mistä hitostako voi tietää mitä putkea kun et kerro edes kameraa! Ja vielä "alastonta tytärtäni", hehhehheee!

Näitä aina löytyy jotka odottavat jonkun lankeavan pitkiin selityksiin vaikka kysyjä on selvä vitsiniekka trolli!.

• linssiä

Aloittaja on palstan tyhmin trollaaja.

• kfjhhjqwfghqw

"lupasin kokeneena "ammattimiehenä" hoitaa asian itse"
      Silloin tiedät myös vastauksen itse.
      Ammattilainen ei kysele, eikä vastaile. "En halua riistää teilta keksimisen iloa".

• Canonisti_minäkin

Erilaisissa potreteissa käytetään erilaisia objektiiveja. Tärkeimmät ovat 50 85 135 kinovastaavuudeltaan. Objektiivin tulee olla valovoimainen, jotta voit hallita syväterävyyttä. Hyvä perusteos asiasta on Jussi Aallon Kohteena ihminen.

http://www.docendo.fi/kohteena-ihminen-muotokuvauksen-kasikirja.html

Käytännössä croppirunkoon saa yleensä halvalla f/1.4 tai hätätapauksessa f/1.8 50 mm objektiivin, joka vastaa kinokoon kasivitosta ja jolla on hyvä aloittaa kokeilut. Runko ja objektiivi ei riitä. Miten olet ajatellut valaisun?

Valaisu on oma juttunsa. Halvimmalla studiovaloja saa eBay'sta, mutta Verkkiksen settikään ei ole kohtuuttoman kallis. Kysymys onkin, kannattaisiko kuitenkin ostaa heti kunnolliset, esimerkiksi Elinkan harrastajasalamat?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/31245/dkqgn/Falcon-Eyes-SSK-3150D-studiopaketti

Tärkein ostos aluksi on kuitenkin tuo kirja. Saahan sen varmaan lainattua kirjastostakin. Kirjassa on helposti omaksuttavassa muodossa henkilökuvauksen perusteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      8
      1656
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      124
      1642
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      245
      1162
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      186
      996
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      919
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      866
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      845
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      48
      833
    10. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      827
    Aihe