Muuttuuko tulot jos käyn maanatait töissä?

työtönautokuski

Olisi töitä maanantaisi 5,5h eli kuukaudessa 22h palkka jotain 13e/tunti. Vaikuttaako tukiin. Saan asumistukea 290 päivärahaa n520e tt-tuki n120e.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venkuraattori

      Tienaisit siis noin 300 euroa. Uusien lakien mukaan tämän ei pitäisi vaikuttaa päivärahaan, mutta tulojen noustua toimeentulotuki loppuu. Asumistuki tuskin pienenee.

    • suosittelennn

      Saat täyden työmarkkinatuen, jos palkkasi on enintään 300 €. Asumistukeen on myös tuo 300 euron suoja. Kyllä töistä saatava raha aina mukavampaa on, ainakin omasta mielestäni. Yleensä on myös niin, että töissä oleva saa helpommin töitä. Eli kun olet edes osa-aikatyössä, niin mahdollisuutesi työllistyä kokopäiväisesti paranevat. Itsekin olen osa-aikatyöläinen ja rahan ohella pidän tärkeänä tiettyä rytmiä, mikä töissä ollessa elämään tulee. Vapaapäivät tuntuu monin verroin mukavammilta kuin jatkuva työttömyys. Samoin on mukava nähdä työkavereita. Kenties olisit oikeutettu myös työterveyshuoltoon, mikä olisikin iso etu.

    • Ja jos jokatapauksessa sossun pitää jättää nettotulosta 20% huomioon ottamatta. Varmasti ottavat tuon ylittävän osan tulona huomioon, Itse lähtisin valittamaan lakimiehen avustuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe