Linux haittaohjelmat

Haittikset

Linuxissa on taas haittaohjelmia.
Nyt on kuvakaappari ja nauhoittava haittaohjelma.
http://www.mikrobitti.fi/2016/01/uusi-linux-haittaohjelma-ottaa-ruutukaappauksia/

Myös kiistelty vakoiluto on Ubuntussa
http://www.mikrobitti.fi/2016/01/kiistelty-vakoilutoiminto-poistuu-ubuntu-16-04-ltsn-myota/

91

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turvallisena_pysyy

      Eipä vaan löytynyt vieläkään.

      • Voipiolla

        Ja tiedät sen miten?


      • eiolekuneiole
        Voipiolla kirjoitti:

        Ja tiedät sen miten?

        Ota itse selvää.


      • ubu1510
        Voipiolla kirjoitti:

        Ja tiedät sen miten?

        Katsoo löytyykö kyseiset kansiot. Ei ollut niitä tälläkään.


    • huh_huh

      Miten niin TAAS? Ei noita haittiksia ole usein linuxeihin tullut, toisinkuin aloittaja-trollin windowsiin.

      • huh-huh

        Taas meni trollilla hermot kun totuutta ei voi hyväksyä.


      • huh_huh
        huh-huh kirjoitti:

        Taas meni trollilla hermot kun totuutta ei voi hyväksyä.

        Sinä se trolli olet, ja mitä ihmeen totuutta?


      • itse_et_kestä
        huh-huh kirjoitti:

        Taas meni trollilla hermot kun totuutta ei voi hyväksyä.

        Et itse taida kestää totuutta että windows suorastaan kerää haittaohjelmia, sen sijaan leimaat linuxin puoltajat trolleiksi vaikka itse olet trolli!


      • Lapset-lapset
        itse_et_kestä kirjoitti:

        Et itse taida kestää totuutta että windows suorastaan kerää haittaohjelmia, sen sijaan leimaat linuxin puoltajat trolleiksi vaikka itse olet trolli!

        Sanompahan vaan että on niin naurettavaa tuo trolliksi haukkuminen kun laitoin vaan uutisen, naurettavaa, mutta mitäpä kaltaiseltasi linuks trollilta voisi muuta odottaa, ei ainakaan järkevää keskustelua.


      • itse_et_kestä
        Lapset-lapset kirjoitti:

        Sanompahan vaan että on niin naurettavaa tuo trolliksi haukkuminen kun laitoin vaan uutisen, naurettavaa, mutta mitäpä kaltaiseltasi linuks trollilta voisi muuta odottaa, ei ainakaan järkevää keskustelua.

        Ei, vaan sulta ei voi odottaa asiallisuutta ja järkevyyttä! Valehtelet ja vääristelet minkä ehdit ja haukut mua trolliksi vaikka ihan itse olet sellainen!


      • itse-et-keatä
        itse_et_kestä kirjoitti:

        Ei, vaan sulta ei voi odottaa asiallisuutta ja järkevyyttä! Valehtelet ja vääristelet minkä ehdit ja haukut mua trolliksi vaikka ihan itse olet sellainen!

        Mitä olen valehdellut?
        sitä paitsi sinä tässä aloit taas trolleiksi mollamaan kuten trollit tekee, säälittävää trollausta trolli.


      • itse_et_kestä
        itse-et-keatä kirjoitti:

        Mitä olen valehdellut?
        sitä paitsi sinä tässä aloit taas trolleiksi mollamaan kuten trollit tekee, säälittävää trollausta trolli.

        Olet valehdellut 1. siinä että Linuxissa on haittaohjelma vaikka Linuxissa ei ole sellaista ja 2. siinä että TAAS haitake vaikka niitä on linuxeihin todella vähän. Sitäpaitsi et raukka edes tiedä mitä trolli tarkoittaa, se tarkoittaa tyyppiä joka tahallaan levitttää valheellista tietoa, eli juuri niiinkuin sinä.


      • itse_et_kestä_
        itse_et_kestä kirjoitti:

        Olet valehdellut 1. siinä että Linuxissa on haittaohjelma vaikka Linuxissa ei ole sellaista ja 2. siinä että TAAS haitake vaikka niitä on linuxeihin todella vähän. Sitäpaitsi et raukka edes tiedä mitä trolli tarkoittaa, se tarkoittaa tyyppiä joka tahallaan levitttää valheellista tietoa, eli juuri niiinkuin sinä.

        puolustatko yhtä antaumuksella Windowsiakin?


      • itse_et_kestä
        itse_et_kestä_ kirjoitti:

        puolustatko yhtä antaumuksella Windowsiakin?

        Sitä vakoilevaa sontaläjää en puolusta, siitä sinä ja kaltaisesi pidätte huolen.


      • TubutinLinuks
        itse_et_kestä kirjoitti:

        Sitä vakoilevaa sontaläjää en puolusta, siitä sinä ja kaltaisesi pidätte huolen.

        Miksi sitten trollaat ja vikiset jonkun linuksin puolesta heti kun kerrotaan ongelmista?
        Melkoinen trolli.


      • itse_et_kestä
        TubutinLinuks kirjoitti:

        Miksi sitten trollaat ja vikiset jonkun linuksin puolesta heti kun kerrotaan ongelmista?
        Melkoinen trolli.

        En minä ole trollannut vaan sinähän sitä teet!


    • nixjanaxis

      Ei kai se mikään haitake ole jos sen saa käännettyä pois päältä halutesssaan.

    • winloss_trolli

      Aloittajan kannattaa ehdottomasti vaihtaa Windows 10 käyttöön.
      Siinä on paljon kaikenlaista kivaa seurantaa.

    • faithf

      "Asiaa tutkinut Dr.Web ei suostu paljastamaan, miten haitake pääsee luikertelemaan Linux-koneelle, Softpedia kirjoittaa."

      Mielenkiintoista. Jättää arvailuille sijaa, mutta aika näyttää.

      Allaolevassa linkissä kelpo tietokoneliike kertoo viruksista.
      Kaikki järjestelmät sen mukaan ovat alttiita, mutta linux-virukset luetellaan erikseen.
      Mielestäni olisi pitänyt keskittyä suurempiin virus-uhkiin, windows-viruksiin.

      http://www.macomtech.fi/index.php?id=virukset-palomuurit

    • Todista, että Linuxissa on haittaohjelma. Jos et todista, olet valehtelija.

      • M-todistelija

        Todistele sinä yksiksesi Matti vaan, ota yhteyttä näihin uutisten kirjoittajiin jos tämä asia sinua vaivaa


      • M-todistelija kirjoitti:

        Todistele sinä yksiksesi Matti vaan, ota yhteyttä näihin uutisten kirjoittajiin jos tämä asia sinua vaivaa

        Uutisessa ei sanota missään, että Linuxissa olisi haittaohjelma.

        Siinä puhutaan jostain "Linux-haittaohjelmasta", ei Linuxissa olevasta haittaohjelmasta.

        Eli puhut paskaa ja olet valehtelija.


      • M-sekopää
        M-Kar kirjoitti:

        Uutisessa ei sanota missään, että Linuxissa olisi haittaohjelma.

        Siinä puhutaan jostain "Linux-haittaohjelmasta", ei Linuxissa olevasta haittaohjelmasta.

        Eli puhut paskaa ja olet valehtelija.

        Sinä olet valehtelija, näsäviisastelija ja idiootti joka ei osaa muuta kuin vttuilla.


      • trollit_hiiteen

        Ei vaan sinä tässä valehtelet!


      • M-sekopää kirjoitti:

        Sinä olet valehtelija, näsäviisastelija ja idiootti joka ei osaa muuta kuin vttuilla.

        Missä valehtelen mukamas?


      • M-sekopää
        M-Kar kirjoitti:

        Missä valehtelen mukamas?

        Missä minä?
        Sinä valehtelet, näsäviisastelet tai vttuilet jokaisessa viestissä,mylempänä valehtelet väittäen että minä valehtelen, näsäviisastelet ja vttuilet.



      • M-sekopää

      • M-sekopää kirjoitti:

        Niin, Ubuntussa on haittaohjelmia ja vakoilua, mikä siinä on niin kamalaa?

        Ubuntu ei liity mitenkään Linuxiin, eikä Ubuntussa ole haittaohjelmia.


      • NäsäKar
        M-Kar kirjoitti:

        Ubuntu ei liity mitenkään Linuxiin, eikä Ubuntussa ole haittaohjelmia.

        Ja siinä tuli taas sitä näsäviisastelua, nyt olemme nähneet valehtelua, näsäviisastelua ja idiotismia.


      • valehtelusta

        Ei tuossa mun mielestä valehtelua ole, mutta sun jutuissa kylläkin.


      • valehtelet_taas
        M-sekopää kirjoitti:

        Niin, Ubuntussa on haittaohjelmia ja vakoilua, mikä siinä on niin kamalaa?

        Ubuntussa EI ole haittaohjelmia!


      • valehtelet_taas
        valehtelusta kirjoitti:

        Ei tuossa mun mielestä valehtelua ole, mutta sun jutuissa kylläkin.

        Mitäpä se trolli näkisi, valehtelet vain.


      • win_10_vakoiluohjelma
        M-sekopää kirjoitti:

        Niin, Ubuntussa on haittaohjelmia ja vakoilua, mikä siinä on niin kamalaa?

        Ei minulla ole ubuntussa ollut haittaohjelmaa vuodesta 2004 lähtien.


      • Mätti-Kärväpersä
        win_10_vakoiluohjelma kirjoitti:

        Ei minulla ole ubuntussa ollut haittaohjelmaa vuodesta 2004 lähtien.

        Mistä tiedät?
        Mistä tiedät että ennen vuotta 2004 sinlla oli haitaohjelmia kuten sanoit.


      • Mätti-Kärväpersä kirjoitti:

        Mistä tiedät?
        Mistä tiedät että ennen vuotta 2004 sinlla oli haitaohjelmia kuten sanoit.

        Ubuntua ei ollut ennen vuotta 2004.


      • win_10_vakoiluohjelma
        Mätti-Kärväpersä kirjoitti:

        Mistä tiedät?
        Mistä tiedät että ennen vuotta 2004 sinlla oli haitaohjelmia kuten sanoit.

        Oli minulla vuonna 2004 ja ennemminkin haittaohjelmia, tosin kaikki ne olivat Windowsissa. Siksipä juuri siirryin käyttämään Ubuntua! :).


      • Haittikset kirjoitti:

        Siinäpä on taas lisää haittaohjelmaa.
        http://www.digitoday.fi/tietoturva/2016/02/04/uusi-haittaohjelma-loytyi--iskee-seka-windowsiin-etta-linuxiin/20161352/66

        Tuon uutisen mukaan Linuxissa ei ole haittaohjelmaa, vaan on olemassa haittaohjelma joka toimii myös Linuxissa. Sitä haittaohjelmaa ei siis ole Linuxissa vaan se pitäisi hankkia siihen ensiksi.

        Sen lisäksi tuossa ei kerrottu tarkemmin siitä "Linuxista" mitään, että mikä versio esimerkiksi.

        Onneksi Ubuntun käyttäjiä ei koske tuollaiset Windows ja "Linux" jutut.


      • Haittikset
        M-Kar kirjoitti:

        Tuon uutisen mukaan Linuxissa ei ole haittaohjelmaa, vaan on olemassa haittaohjelma joka toimii myös Linuxissa. Sitä haittaohjelmaa ei siis ole Linuxissa vaan se pitäisi hankkia siihen ensiksi.

        Sen lisäksi tuossa ei kerrottu tarkemmin siitä "Linuxista" mitään, että mikä versio esimerkiksi.

        Onneksi Ubuntun käyttäjiä ei koske tuollaiset Windows ja "Linux" jutut.

        Eli myös Windowsissa ei ole koskaan ollut haittaohjelmia.


      • paskawindows
        Haittikset kirjoitti:

        Eli myös Windowsissa ei ole koskaan ollut haittaohjelmia.

        Koko windows itsessään on suuri haittaohjelma.


      • Haittikset
        paskawindows kirjoitti:

        Koko windows itsessään on suuri haittaohjelma.

        Sinä saat trollata ja höpöttää yksiksesi mutta tosiasiassa Windowsissa ei ole haittaohjelmia.


      • paskawindows
        Haittikset kirjoitti:

        Sinä saat trollata ja höpöttää yksiksesi mutta tosiasiassa Windowsissa ei ole haittaohjelmia.

        Ottaako totuus noin koville?


      • Haittikset
        paskawindows kirjoitti:

        Ottaako totuus noin koville?

        Mikä totuus, sekö että linuxiin on haittaohjelmia vai se että windowsissa ei ole haittaohjelmia?
        Eikai se minulla ota mitenkään koville kuten sinulla, totuuden myöntäminen taitaa olla yhtä tuskaa.


      • Haittikset kirjoitti:

        Mikä totuus, sekö että linuxiin on haittaohjelmia vai se että windowsissa ei ole haittaohjelmia?
        Eikai se minulla ota mitenkään koville kuten sinulla, totuuden myöntäminen taitaa olla yhtä tuskaa.

        1. Sellaista käyttöjärjestelmää ei ole olemassa kuin Linux
        2. On mahdotonta tehdä yleisellä tasolla toimivaa haittaohjelmaa Linuxille koska ne ovat versioriippuvaisia.


      • Haittikset
        M-Kar kirjoitti:

        1. Sellaista käyttöjärjestelmää ei ole olemassa kuin Linux
        2. On mahdotonta tehdä yleisellä tasolla toimivaa haittaohjelmaa Linuxille koska ne ovat versioriippuvaisia.

        1. Ei olekaan, mutta linux ydin on olemassa.
        2. Sellaisia Linux jakeluita on olemassa.
        3. Uutisessa on maininta että haittaohjelma on ollut mahdollista tehdä.

        Linuxiin on siis haittaohjelmia, linuxissa ei ole kuitenkaan haittaohjelmia kuten ei Windowsissakaan.


      • Haittikset kirjoitti:

        1. Ei olekaan, mutta linux ydin on olemassa.
        2. Sellaisia Linux jakeluita on olemassa.
        3. Uutisessa on maininta että haittaohjelma on ollut mahdollista tehdä.

        Linuxiin on siis haittaohjelmia, linuxissa ei ole kuitenkaan haittaohjelmia kuten ei Windowsissakaan.

        "1. Ei olekaan, mutta linux ydin on olemassa."

        Niin, eli kyse ei ole käyttöjärjestelmästä jossa on se tietty Linux.

        "2. Sellaisia Linux jakeluita on olemassa."

        Linuxia käyttävissä tuotteissa Linux on eri versiota.

        "3. Uutisessa on maininta että haittaohjelma on ollut mahdollista tehdä."

        Mutta MIHIN? Haittaohjelmat ovat versioriippuvaisia. Esimerkiksi jos joku selittää jostain Linux haittaohjelmasta niin voi todeta, että ei koske Ubuntua, Androidia, Debiania, Red Hat Enterprisea, Susea jne. eikä oikein mitään muutakaan kun ei ole kerrottu mitään. Kaikissa kun se Linux on erilainen.

        "Linuxiin on siis haittaohjelmia"

        Niistä ei voi mikään toimia yleisellä tasolla koska Linuxin versio on eri joka puolella. Esim. ei liity mitenkään vaikka Ubuntuun.


      • Haittikset
        M-Kar kirjoitti:

        "1. Ei olekaan, mutta linux ydin on olemassa."

        Niin, eli kyse ei ole käyttöjärjestelmästä jossa on se tietty Linux.

        "2. Sellaisia Linux jakeluita on olemassa."

        Linuxia käyttävissä tuotteissa Linux on eri versiota.

        "3. Uutisessa on maininta että haittaohjelma on ollut mahdollista tehdä."

        Mutta MIHIN? Haittaohjelmat ovat versioriippuvaisia. Esimerkiksi jos joku selittää jostain Linux haittaohjelmasta niin voi todeta, että ei koske Ubuntua, Androidia, Debiania, Red Hat Enterprisea, Susea jne. eikä oikein mitään muutakaan kun ei ole kerrottu mitään. Kaikissa kun se Linux on erilainen.

        "Linuxiin on siis haittaohjelmia"

        Niistä ei voi mikään toimia yleisellä tasolla koska Linuxin versio on eri joka puolella. Esim. ei liity mitenkään vaikka Ubuntuun.

        Varmaan jokaiseen linux jakeluun, jos vähänkin osaa ajatella ja unohtaa se pilkun paukuttaminen.
        Liittyy hyvin esimerkiksi Ubuntuun


      • Haittikset kirjoitti:

        Varmaan jokaiseen linux jakeluun, jos vähänkin osaa ajatella ja unohtaa se pilkun paukuttaminen.
        Liittyy hyvin esimerkiksi Ubuntuun

        "Varmaan jokaiseen linux jakeluun, jos vähänkin osaa ajatella ja unohtaa se pilkun paukuttaminen."

        Nimenomaan ei. Tämähän on sama kuin jokainen OS X tai Android haittaohjelma tarttuisi automaattisesti Windowsiin.


      • Linuksit
        M-Kar kirjoitti:

        "Varmaan jokaiseen linux jakeluun, jos vähänkin osaa ajatella ja unohtaa se pilkun paukuttaminen."

        Nimenomaan ei. Tämähän on sama kuin jokainen OS X tai Android haittaohjelma tarttuisi automaattisesti Windowsiin.

        No ei tietenkään ole sama asia.
        Lnux on linux ja linux haittikset jyllää linux tubuttimissa.


      • heh-linuksit-heh

      • Linuksit kirjoitti:

        No ei tietenkään ole sama asia.
        Lnux on linux ja linux haittikset jyllää linux tubuttimissa.

        "No ei tietenkään ole sama asia."

        Jos Ubuntulle tekee viruksen, se ei tietenkään tartu Red Hat Enterpriseen. Linux on eri versiota joten ei toimi.

        "Lnux on linux ja linux haittikset jyllää linux tubuttimissa."

        Lnux ja tubuttimet eivät liity Linuxiin eikä Ubuntuun vaan ainoastaan Windowsin käyttäjiin.


    • petterijärvisenkintiedot

      Myös ikävähkö uutinen, tuosta ipad-jutuista ja viestinlähetysjtutuista, ... kaikki tallessaq ja decryptattyna hah ;D

    • JoopajoooTaas

      Kyseinen reikä paikattiin kernelistä jo, useimmat jakelut on sen jo päivittänyt.
      Ikävää NSA:lle että niiden ainoita linuxhaitakkeita tuli roskakorikamaa.
      Lisäksi sen tartuttaminen on niin vaikeaa, että ei sitä ole netisttä surffaammalla saattu tarttuun.

    • perähikiän_haittis_X

      Miksi eivät ikinä kerro mistä ja miten linux-haittaohjelman saa :( Taitaa olla taas vaan julkisuuden tavoittelu, taikka sen saa selaimen-lisäosana jostain tietoverkoista irti olevasta palvelimesta :) Minäkin voin tehdä tuollaisen haittaohjelman ja uutisoida että "uusi linux-haittaohjelma on löytynyt - levittäminen ei ole onnistunut" :)
      Itse olen linuxille erittäin agressiivinen haitta(ohjelma)! :D

    • GPfZ5mdt

      Jospa nämä virusmiehet kertoisivat mistä niitä viruksia löytää ja mitä pitää tehdä että sellaisen saa asennettua koneelle.

    • Parempi
    • Manjarolinuxkäyttäjä

      Ei voi kuin nauraa näille Windows Teroille. Tuotakin haittaohjelmaa vastaan on tullut suojaus päivitys. Suosituimpien Linux distrojen kehittäjät ovat moninkertaisesti motivoituneenpia, tehokkaampia ja nopeampia tuomaan tietoturvasuojauksia/päivityksiä Linux distroihinsa kuin mitä Microsoft Windowsiinsa. Aina kun tulee uutisia tietoturvaongelmista Linuxille, niin suojaus/korjaus tietoturvaongelmaa vastaan tulee yleensä myöhemmin samana tai seuraavana päivänä. Olen jo vuosia käyttänyt linuxia eikä vielä ole koskaan tarvinnut odottaa suojauksia/korjauksia yli 4 päivää mihinkään tietoturvaongelmaan.

      Tietoturvapäivitykset menevät linux puolella aina kaikkien muiden päivitysten edelle, eli jos löytyy tietoturvaongelma jostakin suositusta linux distrosta, niin distrojen kehittäjät keskittyvät tietoturvaongelman ratkaisemiseen ja keskeyttävät muiden kuin tietoturvapäivitysten tekemisen siihen saakka kunnes tietoturvaongelma on ratkaistu.

      • Jyllytijyllyti

        Niinhän ne korjataa Windowsissakin, mutta siitähän ei ole kyse että koska ne korjataan Ubuntussa tai Windowsissa jne.
        Kyse on siitä että Ubuntssa jyllää haittaohjelmat.


      • jyllää_täältä_vittuun
        Jyllytijyllyti kirjoitti:

        Niinhän ne korjataa Windowsissakin, mutta siitähän ei ole kyse että koska ne korjataan Ubuntussa tai Windowsissa jne.
        Kyse on siitä että Ubuntssa jyllää haittaohjelmat.

        Ei Ubuntuun ole haittaohjelmia.


      • Jyllytijyllyti kirjoitti:

        Niinhän ne korjataa Windowsissakin, mutta siitähän ei ole kyse että koska ne korjataan Ubuntussa tai Windowsissa jne.
        Kyse on siitä että Ubuntssa jyllää haittaohjelmat.

        Ei Ubuntussa mitään mitään jyllää, ei tiettävästi ole edes tehty mitään haittaohjelmaa nykyiselle Ubuntulle.


      • jyllääkyllä
        jyllää_täältä_vittuun kirjoitti:

        Ei Ubuntuun ole haittaohjelmia.

        Todista


      • winkujalle
        jyllääkyllä kirjoitti:

        Todista

        2004->2016 täysin turvallinen.


      • Eioleei
        winkujalle kirjoitti:

        2004->2016 täysin turvallinen.

        Todista.


      • trollille
        Eioleei kirjoitti:

        Todista.

        Sinulle nyt on turha todistaa mitään kun et usko etkä ymmärrä mitään kuitenkaan.


      • ttaohjelmia
        trollille kirjoitti:

        Sinulle nyt on turha todistaa mitään kun et usko etkä ymmärrä mitään kuitenkaan.

        Hei trolli, eli sinä siis saattaa olla haittaohjelmia.


      • trollille
        ttaohjelmia kirjoitti:

        Hei trolli, eli sinä siis saattaa olla haittaohjelmia.

        Jälleen tuli todistettua ettei windows-hihhulilla ole älyä eikä lukutaitoa! Minä en ole trolli vaan sinä olet, lue nimimerkkini uudestaan että tajuat viestini olevan sulle osoitettu! Lisäksi, Ubuntuun ei ole ensimmäistäkään haittaohjelmaa. Jos muuta väität, todistusvastuu on sulla!!


      • ttaohjelma
        trollille kirjoitti:

        Jälleen tuli todistettua ettei windows-hihhulilla ole älyä eikä lukutaitoa! Minä en ole trolli vaan sinä olet, lue nimimerkkini uudestaan että tajuat viestini olevan sulle osoitettu! Lisäksi, Ubuntuun ei ole ensimmäistäkään haittaohjelmaa. Jos muuta väität, todistusvastuu on sulla!!

        Sinä sanot olevasi trolli, et osaa ilmeisesti lukea edes.
        Minun nimimerkkini ttaohjelma, ei siinä trolli lue kuten sinulla trolli trollille.
        Todista että Ubuntuun ei ole ensimmäistäkään haittaohjelmaa tehty koskaan, mikä sen estää, eikö niitä pysty koodaamaan linuksille?


      • trollille
        ttaohjelma kirjoitti:

        Sinä sanot olevasi trolli, et osaa ilmeisesti lukea edes.
        Minun nimimerkkini ttaohjelma, ei siinä trolli lue kuten sinulla trolli trollille.
        Todista että Ubuntuun ei ole ensimmäistäkään haittaohjelmaa tehty koskaan, mikä sen estää, eikö niitä pysty koodaamaan linuksille?

        Väärin, minä EN ole sanonut olevani trolli, sinä se et osaa lukea. Nimimerkkini ei ole trolli vaan trollille, joka tarkoittaa että viestini on sulle, siis trollille!
        Sitäpaitsi sinä vihjaat että Ubuntulle on haittaohjelmia, TODISTA SE!


      • ttaohjelma
        trollille kirjoitti:

        Väärin, minä EN ole sanonut olevani trolli, sinä se et osaa lukea. Nimimerkkini ei ole trolli vaan trollille, joka tarkoittaa että viestini on sulle, siis trollille!
        Sitäpaitsi sinä vihjaat että Ubuntulle on haittaohjelmia, TODISTA SE!

        Sanon taas hei trollille.
        Sinähän tässä et lukea osaa, väität että minulla lukisi trolli nimimerkkinä, et osaa edes tajuta että viestikenttään kirjoitetaan viestit ja nimimerkkiin se mikä olet, olet siis trolli.

        Todista että ei ole haittaohjelmia.
        Kerro myös mikä estää sen että niitä ei voi ohjelmoida linuxille.


      • huh_huh

        Todistapa sinä, trolli, että ON haittaohjelmia. Sinä tuon aloitit niin todistusvastuu on sulla, trolli. Ja vaikka nimimerkkisi olisi mitä tahansa niin SINÄ OLET TROLLI JA PATOLOGINEN VALEHTELIJA!


      • huh-huh
        huh_huh kirjoitti:

        Todistapa sinä, trolli, että ON haittaohjelmia. Sinä tuon aloitit niin todistusvastuu on sulla, trolli. Ja vaikka nimimerkkisi olisi mitä tahansa niin SINÄ OLET TROLLI JA PATOLOGINEN VALEHTELIJA!

        Olet sinäkin melkoinen jankuttaja, kysyin ensin että todista ettei ole, se todistaa sitten onko vai ei ole, se vastaa kysymykseesikin.
        Sinä olet trolli, sen huomaa jo jänkätyksestäai, nimimerkeistäsi, herjaamisistasi, valehtelemisistasi.


      • huh_huh
        huh-huh kirjoitti:

        Olet sinäkin melkoinen jankuttaja, kysyin ensin että todista ettei ole, se todistaa sitten onko vai ei ole, se vastaa kysymykseesikin.
        Sinä olet trolli, sen huomaa jo jänkätyksestäai, nimimerkeistäsi, herjaamisistasi, valehtelemisistasi.

        Sinä olet itse trolli, valehtelija jaherjaaja!
        Sinä aloitit tämän ketjun joten SINÄ joudut todistamaan sen että Ubuntulle on haittaohjelmia!


      • huh-huh
        huh_huh kirjoitti:

        Sinä olet itse trolli, valehtelija jaherjaaja!
        Sinä aloitit tämän ketjun joten SINÄ joudut todistamaan sen että Ubuntulle on haittaohjelmia!

        Missä olen herjannut, missä olen valehdellut?
        Olen vain antanut samalla mitalla takaisin kuin sinä olet herjannut.
        minä en ole aloittanut tätä ketjua, sinä olet.äSinä olet myös troolii etkä osaa edes vastata kysymykseen, jankutat ja herjaat vain.


      • huh_huh
        huh-huh kirjoitti:

        Missä olen herjannut, missä olen valehdellut?
        Olen vain antanut samalla mitalla takaisin kuin sinä olet herjannut.
        minä en ole aloittanut tätä ketjua, sinä olet.äSinä olet myös troolii etkä osaa edes vastata kysymykseen, jankutat ja herjaat vain.

        Taas valehtelet! Minä EN ole aloittanut tätä ketjua! Sinä itse olet trolli joka vain valehtelee koko ajan!


      • huh_huh
        huh_huh kirjoitti:

        Taas valehtelet! Minä EN ole aloittanut tätä ketjua! Sinä itse olet trolli joka vain valehtelee koko ajan!

        No niin valehteleva trolli, mikä sen estää ettei kukaan ole koskaan pystynyt ohjelmoimaan haittaohjelmia linux käyttöjärjestelmiin ja miksi niitä ei kyetä ohjelmoimaan?
        Alahan nyt selittää kun väität sellaista, vai vieläkö leikit kuten pikkulapset jankkausleikkiäsi?


      • huh_huh
        huh_huh kirjoitti:

        No niin valehteleva trolli, mikä sen estää ettei kukaan ole koskaan pystynyt ohjelmoimaan haittaohjelmia linux käyttöjärjestelmiin ja miksi niitä ei kyetä ohjelmoimaan?
        Alahan nyt selittää kun väität sellaista, vai vieläkö leikit kuten pikkulapset jankkausleikkiäsi?

        Sinä se valehteleva trolli itse olet, kaikenlisäksi käytät mun keksimää nimimerkkiä, olet siis myös nikkivaras! Linuxeihin vaan on vaikeampaa tehdä haittaohjelmia!


      • huh_huh
        huh_huh kirjoitti:

        Sinä se valehteleva trolli itse olet, kaikenlisäksi käytät mun keksimää nimimerkkiä, olet siis myös nikkivaras! Linuxeihin vaan on vaikeampaa tehdä haittaohjelmia!

        Vai olet sinä keksinyt ihan tuon nimimerkinkin, nyt kyllä taisi taas lipsahtaa oikea emävale.
        Rekattuja nimimerkkejäkään ei muut voi käyttää joten olet nikkivaras, sinua ennenkin on vvarmasti tällä nimimerkillä kirjoiteltu.
        Rekisteröi itsellesi tämä minun nimimerkki.


      • sigmund
        huh_huh kirjoitti:

        Vai olet sinä keksinyt ihan tuon nimimerkinkin, nyt kyllä taisi taas lipsahtaa oikea emävale.
        Rekattuja nimimerkkejäkään ei muut voi käyttää joten olet nikkivaras, sinua ennenkin on vvarmasti tällä nimimerkillä kirjoiteltu.
        Rekisteröi itsellesi tämä minun nimimerkki.

        Hei psykopaatti, mitähän jos lakkaisit syyttelemästä toisia teoista joihin itse olet syypää? Kyllä tuo toinen käytti nimimerkkiä huh_huh ennenkuin sinä! Tämä siis sulle joka kirjoitit 31.1.2016 klo 23:07.


    • seppo_on_sairas

      hehhehheh, sepolle jauhoja suuhun pussitolkulla :D

      http://news.softpedia.com/news/linux-trojan-that-takes-screenshots-and-records-audio-has-a-windows-brother-499619.shtml

      vindovsilla sekin "haittis" on ihan aikuisten oikeasti todellinen HAITTIS!

      Besides the extra keylogging feature that made the Mokes Windows variant stand out, there was another thing, which was the presence of a stolen digital certificate issued by Comodo.

      Mokes was using this certificate to fool the Windows OS into thinking it was a legitimate application from a known software source.

      • hehehehhehehehehehh

        Windowsissa tuntuu toimivan erinomaisesti :)


      • win7_ja_linux_asennettu
        hehehehhehehehehehh kirjoitti:

        Windowsissa tuntuu toimivan erinomaisesti :)

        Mulla ei toimi windowsissa mikään kunnolla. Linuxissa toimii kaikki.

        Windowsini meni itsestään rikki. Linuxilla kyseinen tapahtuma ei ole mahdollista.


      • minulla_toimi
        win7_ja_linux_asennettu kirjoitti:

        Mulla ei toimi windowsissa mikään kunnolla. Linuxissa toimii kaikki.

        Windowsini meni itsestään rikki. Linuxilla kyseinen tapahtuma ei ole mahdollista.

        Windowsissa toimii haittaohjelmat kunnolla!


    • varajurisdico

      Suksikaa jo vi**uun todistusvastuilla/todistustaakoilla jankkaavat., kun ette edes ymmärrä mistään lakitermeistä.
      Kuulostaa ufofanaatikoilta.

      • huh_huh

        Suksi itse vittuun.


      • hahahihihiihtelijä

        Kannattaisiko hankkia sanavarastoon toisiakin sanoja "vitun" lisäksi?
        Tietysti jos kokovartalosukurutsa on vielä kovin läheinen tapahtuma niin ehkä sitten ymmärtää.


    • 1U5jENqS

      Trollit taas jaksaa jauha haittaohjelmasta, jota peruskäyttäjä ei edes saa käyntiin. Ketju kuuluukin sodat palstalle.

      • cypynty

        Tyypillistä ubuntu trollailua.


    • infoo88888888888

      Kyllä totuus on se, että Linuxille haittaohjelmien saaminen on PIIIIIIIKKASEN vaikeampaa kuin windowsille, sillä haittaohjelma voi olla koneella, mutta ei käynnisty tai asenna itseään ja tähän löytyy 1 yksinkertainen syy:

      Linux ei käynnistä sovelluksia automaattisesti ja asenna mitään (kirjaimellisesti mitään) ellet syötä järjestelmävalvojan salasanaa VAIKKA olet kirjautunut järjestelmänvalvojan tilille, tämä koskee myös käyttiksen ja ohjelmien päivittämistä (Winukan kohdalla ei järjestelmänvalvojan tilille kirjautuneena salasanaa kysellä ja lisäksi Windows jopa sallii automaattisesti kaikki oikeudet jos käyttäjätilien valvonta on liian alhainen tai pois päältä).

      Linuxin käyttö järjestelmänvalvoja tililläkin on sama kuin käyttäisit windows konetta tavallisella käyttäjätilillä korkeimmilla käyttäjätilien valvonta asetuksilla, joka kerta kun yrität asentaa, poistaa, lisätä tai muokata jotain se kysyy salasanaa.

      Tuon takia haittaohjelmien luonti on hieman hankalaa, sillä yksikään haittaohjelma ei kykene ohittamaan salasana varmennetta Linuxilla ellet ole sisäänkirjautunut superuser tilille (joka on HELVETIN typerä temppu tietämättömän henkilön tehdä).

      Ainoa vaara Linuxilla mihin voit törmätä on luottaa johonkin vitsailijaan, joka neuvoo Debian pohjaisen distron kohdalla suorittamaan yhden alla olevan linkin komennoista root oikeuksia käyttämällä

      http://www.tecmint.com/10-most-dangerous-commands-you-should-never-execute-on-linux/

      Toki niitä haittaohjelmia on olemassa, mutta ellei käyttäjä erikseen salli ohjelman asennusta, toimintoja tai käynnistystä aina erikseen, eipä kyseinen ohjelma oikein voi tehdä muuta kuin syödä koonsa verran kovolta tilaa ja yrittää toimia.

      Lisäksi useat Linux distrojen julkaisijat jakelevat tietoturvapäivityksiä vähintään 3-6 kuukauden välein joka tekee haittaohjelmien luonnista hyvin haasteellista.

      Niin ja sopii muuten käyttää oikeaa termistöä (Linux pohjainen käyttöjärjestelmä tai Linux distro / jakeluversio), sillä Linux ei ole käyttöjärjestelmä vaan UNIX käyttöliittymään pohjautuva Kerneli, joka on käyttöjärjestelmän pohja, jolle itse käyttöjärjestelmä rakennetaan.

      • Maatin-logiikkaa

        Ubuntu Linuxia ei ole olemassa, on vain Ubuntu mutta Linuxin kanssa ei ole mitään tekemistä tällä asialla, ei ole myöskään muita Linux jakeluita olemassa.
        Samoin kuten ei ole olemassa Photoshop Elementsiä, on vain Elements mutta se ei kuulemma ole Photoshop.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4377
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4315
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4026
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2907
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2561
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2128
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      198
      2044
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe