Munchenin lentokenttä, jatkolento Britteihin

Ichigo-san

Hei!

Minulla on kuukauden päästä lähtö Bristoliin, Englantiin. Vuosi sitten tein saman reissun Frankfurtin kautta, mutta löysin täydelliset lentoliput Munchenin kautta meneviin lentoihin.

Mielestäni Frankfurtin lentokenttä oli suht selkeä, mitä nyt takaisin Bristolista tullessa oli hankaluuksia löytää turvatarkastus kyseiseltä lentokentältä, kun siinä piti käydä uudestaan (jätti vähän huonon maun suuhun, mutta apua kysymällä selvittiin).

Munchenin kentästä olen kuullut sen verran, että Lufthansan lennot tulevat ja lähtevät kaiketi 2 Terminaalista? Olisiko jollain kokemuksia Munchenin kentästä, jatkolennoista tai vaikka Britteihin matkustamisesta sitä kautta? :)

12

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuosittelenT2

      Münchenin kentän T2 terminaali, jota Lufthansa käyttää on erittäin hyvä ja selkeä. T1sen puoli on sekavampi.

      Hampurin terminaali on myös hyvä. Frankku taas turhan iso..., mutta kiva käydä kerran.

    • åkerssonska

      Opasteet selkeät. Vaihdoin tosin itse Espanjankoneeseen, sinähän joudut menemään passintarkastukseen. Mutta joka tapauksessa, helppoa kulkea.

      • 1hkoneenvaihtoon

        Minulla kanssa tunti aikaa siirtyä Muncheniin laskeuduttaessa Espanjan koneseen. Ilmeisesti aika riittää hyvin tyhmemmällekin


      • eihätää

        Münchenin minimivaihtoajat taitavat olla niitä lyhimpiä; tarkkaa minuuttimäärää en muista (enkä nyt jaksa tarkistaa), mutta kolmen vartin vaihtovälilläkin myydään lippuja, ja toistaieksi olen joka kerta ehtinyt, samoin matkalaukku. Ja jos nyt niin kävisi, että ensimmäinen lentosi olisi reilusti myöhässä, niin lentoyhtiö järjestää sinut toisella lennolla perille, mikäli koko matka on samalla varauksella.


      • T2ok
        1hkoneenvaihtoon kirjoitti:

        Minulla kanssa tunti aikaa siirtyä Muncheniin laskeuduttaessa Espanjan koneseen. Ilmeisesti aika riittää hyvin tyhmemmällekin

        T2sen puolella lienee ok.
        T1nen on jaettu lohkoihin ja siellä aikaa menee enemmän, jos ei lähde samasta "kirjaimesta".
        http://www.munich-airport.de/en/consumer/plaene/index.jsp


      • 1hkoneenvaihtoon
        1hkoneenvaihtoon kirjoitti:

        Minulla kanssa tunti aikaa siirtyä Muncheniin laskeuduttaessa Espanjan koneseen. Ilmeisesti aika riittää hyvin tyhmemmällekin

        Olen nyt viikon verran seurannut tekstiteeveeltä Lufthansan hki-munc lähteviä lentoja aamulla. Säännöllisesti ovat lähteneet n 20-30min myöhässä. Ilmeisesti ottaa ilmassa aikataulua kiinnii että ehtii siirtymään Lufthansan espanjan lennolle, kun tunti on aikaa aikataulun mukaan siirtyä?


      • MUC

        Ihan turhaan stressaat. Lufthansa myy schengen->schengen lentoja 35-40 min vaihdolla Munchenissa. Jos MUC saavuttaessa on bussikuljetus terminaaliin niin sen jälkeen on max 10 min kävelymatka jatkolennon lähtöportille. Jos taasen Hesan kone saapuu putken päähän niin siitä on 0-10 min kävelymatka Espanjan lennolle.


      • eihätää

        Jos vaihto on menossa tiukaksi, Münchenissä on usein "vastaanottaja" jatkolennolle ohjaavan kyltin kanssa heti kun tulet koneesta ulos. Hän saattaa jopa suunnilleen taluttaa sinut jatkolennon portille.


      • Summautuvayhtälö
        1hkoneenvaihtoon kirjoitti:

        Olen nyt viikon verran seurannut tekstiteeveeltä Lufthansan hki-munc lähteviä lentoja aamulla. Säännöllisesti ovat lähteneet n 20-30min myöhässä. Ilmeisesti ottaa ilmassa aikataulua kiinnii että ehtii siirtymään Lufthansan espanjan lennolle, kun tunti on aikaa aikataulun mukaan siirtyä?

        Aikatauluissa on hieman ylimääräistä, harva lento lähtee just tai 5 min sisällä ilmoitetusta ajasta ilmaan. Aamulennoilla koneet ovat kuitenkin keskimääräistä paremmin aikataulussa lyhyillä lennoilla, iltaa kohden viipeet kertautuvat.
        Loppu riippuu sitten onko vasta- vai myötätuulta ja lennetäänkö optimireittiä, onko ruuhkaa laskussa ja mistä suunnasta kentälle laskeudutaan ja mille kiitoradalle (viekö rullaaminen aikaa) ja lopuksi onko bussikuljetus, jossa voi tulla vielä odottelu viipeitä.


    • muct2

      Munchenin T2 on vaihtomatkustajan kannalta suunnilleen niin simppeli paikka, mitä Schengen-maassa olevassa kansainvälisellä kentällä on mahdollista. Schengen-lennot saapuvat ja lähtevät G-porteilta ja Schengenin ulkopuoliset kerrosta ylempää H-porteilta. Portaat ja hissejä on terminaalin keskiosassa uloskäynnin lähellä ja ne on selkeästi opastettu. Yläkerrassa on ensin passintarkastus, jossa en muista joutuneeni koskaan ihmeemmin jonottamaan Schengen-alueelta poistuessani. Paluumatkalla asiat toimivat suunnilleen päinvastaisessa järjestyksessä. Turvatarkastukseen ei joudu kumpaankaan suuntaan.

    • MUC

      Turvatarkastukseen joutuu varmasti kun tulee non-schengen lennolta jostain muualta kuin USA:sta. Jos siis saavut vaikkapa Bangkokista tai Istanbulista ja jatkolento on Hesaan, joudut sekä turvaan että passintarkastukseen. Jos saavut New Yorkista, on vain passintarkastus ennen jatkolentoa.

      • muct2

        Alkuperäinen kysyjä oli menossa Englantiin ja oletettavasti tulee sieltä takaisinkin. Schengeniin kuulumattomista EU-maistaa saapuessa ei joudu turvatarkastukseen kuten ei USA:stakaan. Jos kuitenkin Münchenin T2:n saapuu sellaiselta lennolta, joista joutuu turvatarkastukseen, ei siinäkään ole sen kummempaa kuin että vaihtomatkustajat ohjataan sellaisen läpi ennen kuin pääsevät porttialueelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      777
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      704
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe