Löytyykö tästä maailmasta ohutta sulanapitokaapelia, saisi olla halkaisijaltaan alle 5 mm?
Vaikka suojajännitteellä toimiva, riittänee 9 W/m tai sinne päin.
Pitäis yrittää 15 mm:n PEX:n suojaputken sisään tai sitten itse vesiputken sisään. Ei tekis mieli repiä paikkoja auki, olisi helvetinmoinen projekti.
Ohutta sulanapitokaapelia?
5
9397
Vastaukset
- saattomies
Löytyy ainakin vakiovastuskaapelia joka on 3-5mm paksua.
- Teijo-talollinen
Kertoisitko mikä tyyppi ja mistä niin ei tarvitse keksiä pyörää uudelleen?
- sähkäri77
Löytyy sulanapitokaapeli joka on "liiteä" noin juuri 5mm ja leveys sit vähän enemmän. Ja tämän voi poikkasta oman mitan mukaan, toinen pää poikki kutiste päälle ja toiseen pistotulppa. Hoitaa itsensä, eli ei termaria eikä antureita.
Itse pistin sellasen ja työnsin niin pitkälle kuin meni, p.tulppa päähän ja pistorasiaan jonka asensin tuloputken viereen.
Löytyy erilaisia, ja valmiita pakettejakin:
http://www.taloon.info/pdf/ensto/sulanapitokaapelit_esite.pdf - putketsuliksi
Ainakin ENSTOn EFPPH4 (4-metrinen) meni työntämällä 15-millisen PEX-C:n suojaputkeen (23/28 mm). Siis jopa sen kaapelin päässä olevan tupin kanssa ja ilman liukasteita. Pari mutkaa oli matkalla, kolmas olisi jo varmaan vaikeuttanut työtä.
DEVIn DPH-kaapeli on ulkomitoiltaan sama kuin ENSTOn, vaikka paperilla pitäisi olla ohuempi. DEVIssä on vielä isompi päätetuppi eli käytännössä ENSTOn EFPPH4 oli parempi (tehty Optiheat 9-kaapelista) tiukkaan paikkaan. - kjhgdr
putkiliikkeillä voi olla semmonen käsipumppu jossa on ohut putki joka työnnetään pexin sisään ja sit pumpataan kuumaa vettä putkeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791