kotiteatterin äänet tvstä

epik

Elikkäs miten saisi kotiteatterin äänet kuulumaan televisiosta. Kotiteatteri on mallia samsung ht-bd1255. On yritetty hdmillä ja scartilla. Ainoat paikat mihin ei tullut johtoja mukana (sain käytettynä ) oli optical audio paikat. Televisiossa myös sellaiselle johdolle paikka. Saako sillä johdolla äänet kuulumaan?

4

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä_siis_haluat

Et tietenkään saa optisen liitännän kautta kotiteatterin ääniä ulos tv:stä eli tv:n kaiuttimista, kuten kirjoitat haluavasi.
      Se tv:n digitaalinen liitäntä on output eli lähtöliitäntä ja vahvistimen liitäntä on input eli tuloliitäntä. Ja nuo liittimet määräävät äänen suunnan: tv -> vahvistin.

Mitä haluat? Jos kuitenkin haluat saada tv:n äänet kotiteatterista, niin kytke se optinen kaapeli. Ja lue äänentoistolaitteen käyttöohjeista, miten saat sen äänen kuulumaan.

HDMI voisi myös toimia, mutta ei kaikissa laitteissa. Se vaatii ARC:n (googlaa HDMI ARC).

• Wharfedale

Juuri tuollainen kuvailemasi Samsung kuuluu siihen hinta- ja laatuluokkaan, johon kuuluvia kotiteatteri viritelmiä ei talouteemme tule koskaan. Kuten vanha kansa sanoo "Rahalla saa ja hevosella pääsee", niin kotiteattereissakin ja äänentoistossa yleensä pätee se, että sijoitetun rahasumman kasvaessa myös äänenlaatu ja laitteiden tekninen taso paranevat kohisten. Tuon tason laitteet täysin merkistä riippumatta ovat yleisesti ottaen täyttä pa...kaa, eikä niitä voi vakavasti suositella kenellekään. Mieluummin kannattaa vaikka laittaa säännöllisin väliajoin rahaa säästöön ja varojen salliessa ostaa kerralla paremmat laitteet.

• Wharfedale

Teille kaikille tiedoksi se, että jo pelkistä kotiteatteri kaiuttimista (5 kpl ilman subbaria) kannattaa varautua maksamaan vähintään 1000 euroa. Toki kaiuttimia saa halvemmallakin, mutta silloin äänenlaatu ei vielä päätä huimaa.
        Kun lisäksi vielä satsataan kunnolliseen Av vahvistimeen, hyvään bd soittimeen sekä cd soittimeen, mahdollisesti laadukkaaseen vinyylisoittimeen ja hyvään televisioon, niin puhutaankin jo usean tuhannen euron kokonaisuudesta.

• Paskaa_ostit

Kansan himo ostaa roskaa kotiinsa ei lakkaa hämmästyttämästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      963
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      841
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe