Paljonko oikeasti rahaa tarvitsee, että pärjää Espanjassa jos asuu normaalia elämää?
Muilla Orihuela Costalta kokemuksia?
Olen laskeskellut itse, että jos yksin asun, niin 1000 euroa kuussa riittää ihan ok, jos ei muuttokuluja lasketa. Tarkoitan ihan perus elämää. Tuossa alla linkkinä pari hyvää kirjoitusta aiheesta. Tosin suomalaisten pääkaupungissa Fuengorilassa ei tuolla summalla taida pärjätä, joten Torreviejaan suuntaan sijoitan katseeni itse . Halvempi, turvallisempi ja enempi espanjalainen kaupunki. Tuttavat ainakin kertovat pelkkää hyvää alueesta. Pärjää englannilla, suomalaisia suht vähän ja ilmasto upea. Tosi kauniita ja hyviä asuntoja näkyy saavan 250-400 e/kk kulut.
Tuossa nuo pari linkkiä aiheesta
http://operaatiovarpaatmereen.blogspot.com.es/2015/07/paljonko-rahaa-tarvitsee-asumiseen.html
http://operaatiovarpaatmereen.blogspot.com.es/2015/12/paljonko-rahaa-tarvitsee-asumiseen.html
Paljonko rahaa asumiseen Espanjassa?
3
518
Vastaukset
- seirita
Torreviejassa asuu suomalaisia vaikka kuinka paljon,ja Espanjassa pääkieli on espanja.Useissa paikoissa edelleenkin puhutaan vain espanjaa ,se siitä,pärjäät just,siis vaikuttaa vuokra,sähkö,vesi,kuluja on.
- 29v
Noiden linkkien ilmoittama rahasummat riittävät taviselämään ruhtinaallisesti.
Omista valinnoistahan on kiinni paljon.
Pieneen herkutteluun menee rahaa helposti yhtä paljon kuin varsinaiseen syömiseenkin.
Minulle kelpaa halvemman pään ilmakuivattu kinkku ja 10€:n kahden puolen saa suun mukaisia juustoja mutta molemmissa löytyy myös 30€:n tuotteita.
Jostakin reservatiosta saa mh oh/baarikeittiö kh asunnon 100€:lla kunhan hakee.
Syömisen kustannushaarukka on laaja. Minä ostan ja teen kahden henkilön sapuskat paitsi sunnuntaisin jolloin käymme lounastamassa ulkona. Alle 20€:n tulee kaksi henkilöä syöneeksi. Ruokajuomaksi otamme yhteisen 0,5l vesipullon.
Istumme päivittäin myös rantakadun kahviloissa mutta keitän maitokahvit myös asunnolla.
Meillä on ollut asunto TV:ssa jo 29-vuotta.
Kyllä viihtyninen on kiinni muusta kuin rahasta! - Calpe
Poimittua:
"Itse asumisen kustannukset ovat karkeasti noin 80 euroa kuussa, joka sisältää sähkön ja veden. Lisäksi muutama pullo kaasua viikossa hintaan 12 euroa pullo, niin ainakin varmasti riittää. Kaasua menee tuo määrä, jos on kaasukeskuslämmitys ja tämäkin vain talviaikana. Kaasu on täällä todella edullista ja pullot toimitetaan kätevästi kotiin. Tästä myöhemmin pieni kirjoitus lisää. "
Tuosta kaasun kulutuksesta olisi mukava kuulla enemmän. Myös kaasukeskuslämmitys kuulostaa erikoiselta. Missä luvattu pieni kirjoitus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1745623Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442643- 1562232
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne301376Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988