Kevätkumpu

lukija10

Mikäs nyt kevaria vaivaa, kun aina on sanottu,
että kevari on, niin turvallinen paikka asua.

Luin lehdestä, että vuosia kestänyt ilkiteko
kevarissa on suututtanut asukkaita.
Kysynkin miksi nyt vasta herätään siihen, että vuosia on saanut kestää ilkivaltaa????
Hyvin ovat peitelleet asiaa, kun ei ennen ole
lehdessä ollut mitään mainintaa.

Milloin se oli, kun pikkupojat kevarissa
sytyttivät jonkun varaston tuleen. Nuoret
terrorisoivat päiväkotia rikkoen ikkunoita.
Ostarin asiakkaat ei uskalla enään mennä
kauppaan, vaan joutuvat meneen toiseen kauppaan.
Pikkupojalta otettiin/yritettiin ottaa kauppa
rahat pois. Ostarin takana spurkujen paratiisi.
Eihän tässä vielä kaikki. Myös kevarissa
varastetaan autoja.

18

2095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • el Akim

Juuri tämän takia ehdotinkin nuorisopastorin hoitamaan hommansa. Onko hänestä kuulunut mitään? Hänen palkkansa pitäisi sitoa tulosvastuuseen.

• lukija10

Kunnon selkäsauna tollasille kakaroille.
        Mitä vapaakasvatus on saanut aikaseksi.

• Jussi
        lukija10 kirjoitti:

Kunnon selkäsauna tollasille kakaroille.
        Mitä vapaakasvatus on saanut aikaseksi.

Turha se on syytellä kymmenvuotiaita kakaroita, vanhemmille raippoja tai yhdyskuntapalvelua.

• lukija10
        Jussi kirjoitti:

Turha se on syytellä kymmenvuotiaita kakaroita, vanhemmille raippoja tai yhdyskuntapalvelua.

Olet oikeassa, kun oikein ajattelee.
        Täytyy kuitenkin kotona olla jotku
        rajat, että muksu ei pääse tekemään
        mitä sattuu.
        Ihmettelen, että miksi ihmeessä vanhemmat
        eivät puutu siihen asiaan. Vai ovatko he,
        niin sokeita, etteivät tiedä lastensa
        tekemisiä. "eihän meidän lapset" tyyliin.

• el Akim

Muistutin äsken nuorisopastoria ja kirkkoherraa hommien hoitamisesta.

• lukija10
        el Akim kirjoitti:

Muistutin äsken nuorisopastoria ja kirkkoherraa hommien hoitamisesta.

Luuletko, että pappi voi asialle jotain? Luulempa, että häiriköt haistattavat vain huilut koko papille. Kevari tarttis nuorisolle jotain muuta tekemistä. Onhan kertsejä muuallakin esim. eestinmäessä ja gammelbackassa. Onko kevarissa nuorisokertsiä?

• tarpeeksi

Minuakin vituttaa sparin edessä parveileva nuoriso.Ei huvita mennä siihen kauppaan enää!

• Kammppula turvallinen

Onhan se ollut pitkään tiedossa Kevarin häiriköt.
      Tuttu poliisi kertoi ,että Kevari ja Huhtinen on Porvoon kurjimmat asumalähiöt.Eniten tulee hälyjä näihin paikkoihin?

• lukija10

Kyllä olen sama mieltä. Eräs vanha bussikuski
        kertoi, että joskus kauan aikaa sitten
        humalaisia meni bussilla kamppulaan, niin
        nykyään ne menee enimmäkseen huhtisiin, mutta myöskin kevariin.
        Sitten eräs taxikuski kertoi, että nykyään
        taksit kuljettavat asiakkaita enemmän huhtisiin.
        Moni taximies tai bussikuski ovat ollet sitä
        mieltä, että on ihan turhaa syyttää kamppulaa.

• hädässä???
        lukija10 kirjoitti:

Kyllä olen sama mieltä. Eräs vanha bussikuski
        kertoi, että joskus kauan aikaa sitten
        humalaisia meni bussilla kamppulaan, niin
        nykyään ne menee enimmäkseen huhtisiin, mutta myöskin kevariin.
        Sitten eräs taxikuski kertoi, että nykyään
        taksit kuljettavat asiakkaita enemmän huhtisiin.
        Moni taximies tai bussikuski ovat ollet sitä
        mieltä, että on ihan turhaa syyttää kamppulaa.

VOI EI!!!

Onko todella niin, että "humalaiset menevät bussilla huhtisiin"??? ...aika hurjaa...

• kamppulalainen

nuoriso sparin oven edessä ja spurgut metikössä. mitä hiton väliä ihmisille? ainoa mikä nappaa, on se, että autovarkaat on siirtyneet kevariinkin.l

• lukija10
        hädässä??? kirjoitti:

VOI EI!!!

Onko todella niin, että "humalaiset menevät bussilla huhtisiin"??? ...aika hurjaa...

Et tainnut ymmärtää asian ydintä.
        Muut taisivat.
        Miten se sinuun noin vaikutti?

• minä
        kamppulalainen kirjoitti:

nuoriso sparin oven edessä ja spurgut metikössä. mitä hiton väliä ihmisille? ainoa mikä nappaa, on se, että autovarkaat on siirtyneet kevariinkin.l

Onhan kevarissa ollut jo pidempään autovarkauksia.
        Poliisit kertoivat lehdessä, että sehän on selvää
        missä on paljon ihmisiä ja parkkipaikkoja, niin
        niissä paikoissa tapahtuu eniten kaikkee.
        Eli suuret lähiöt!

• MBX- apina
        hädässä??? kirjoitti:

VOI EI!!!

eikö ookki kamalaa juopot matkustaa jopa bussilla

• Pitkään porvoossa

Joo..luin noita kommentteja tosta aikaisemmin ja olen sitä mieltä että..kaikkialla sattuu ja tapahtuu..olen itse asunut eestinmäessä, gammelbackassa, kevarissa, huhtisissa, näsissä..mul ei oo ikinä sattunut missään paikassa mitään, mutta olen hyvin ollut tietoinen tapahtumista aina..kyllä suuresti ihmettelen mitä nykyajan nuoriso tekee?? itse kun olin kouluikäinen ja oli maalaiskunta ja kaupunki niin pelattiin kaikki lapset kentillä ja joka kaupunginosassa oli oma joukkue ja siel oli ns. kyläyhteisöt ja kaikki. Jotenkin kun kävelen iltaisin ni en huomaa missään lapsia rakentelemassa lumilinnoi tai majoja tai luistelemassa tai mäen laskua?? eikö vanhemmat päästä lapsiaan enään ulos vai eikö lapsia kiinnosta vai tuleeko se ikäpolvi vanhempia ettei viel lapsiaan ulos ku ovat vielä siinä iässä että näkisivät mitä siel pitäis tehdä?
      ei ole ihme ettei lapset enään automaattisesti tiedä metsässä mikä on koivu ja mikä kuusi..
      Kyllä tää on kaikkien juttu..kaikkihan sen tietää aikuistenkin maailmas että ku jutut loppuu ni sit tehdään ja sanotaan jotain tyhmää..aivan sama lapsilla kun ei oo tarpeeks aktiviteettejä ni ruvetaan hakemaan jotain uutta..asuinalueista mun mielestä eestinmäki oli todella rauhallinen ja kiva paikka..gammelbacka on hurjasti siistiytynyt..kevätkumpu taasen on aina ollut isoin näistä ja siellä on näin varmasti eniten ongelmiakin..pienemmän paikan etuihin kuuluu tiivis yhteishenki..jos joku tekee jotain tyhmää ni muut tietää sen ni se kitkee jo paljon pois rikollisuuttakin..kuka haluaisi tehdä typeriä juttui ku on kaikkien silmätikku sen jälkeen?? huhtinen on taasen aika vilkas paikka kuulemma ja kasvanut hirveästi siitä ku mä olen asunut siel..ja olen kyllä kuullut kaikenlaista hurjaa sieltä..
      kyllä nää ilkivallan tekijät saadaan kuriin ku kaikki osallistuu siihen tai sitten se on nykyaikaa ettei kukaan välitä ku ei itselle satu mitään. Niskasta kiinni vaan ku näkee nuoria ilkivallantekijöitä. itse olen sitä mieltä että kyläyhteisöt oli hieno asia..toimii mun mielestä paremmin kuin yksi kokonaisuus. kokonaisuuskin perustuu mun mielestä moniin pieniin yksikköihin?? Tiedä sitten.
      Hauskaa ja onnellisempaa Uutta Vuotta 2005

• lukija10

Olen samoilla linjoilla, kuin sinä. Itse olen kasvattanut lapset siihen malliin, että ei ole ongelmia syntynyt, vaikkakin lapseni ulkoilevatkin, niin ei mun korviini ole tullut mitään ikävää heistä. He ovatkin jo isoja lapsia liki aikuisia.

• erilaista

Minä vietin illat ja vapaa-ajat muun nuorison mukana 50-60 lukujen vaihteessa juuri siellä missä tapasi kavereita (vertaa nykyiset ostarit) , silloin oli joka nurkalla myös limubaareja (nykyisin ei ole) joissa sai istua kavereiden kanssa , erilaiset urheilutapahtumat olivat myös suosittuja tapaamispaikkoja , kuten myös kerho/partio toiminta , kuitenkin sitä aikaa jäi aina kulutettavaksi kadulla - ei siinä mielestäni mitään pahaa ollut , vaikka poliisi tulikin kovasti tutuksi. Surkeata vain että heikoimmat luonteet ajautuvat rikos linjoille , niin nyt kuin ennenkin .

• *jossu*

Jokaiselle pahan teosta yllätetylle ja kiinni saadulle penikalle sakot käteen! Ja vanhemmille myös jos maksavat lapsensa sakot pois! Lapset maksakoot sakkonsa ensimmäisestä palkastaan!
      Ja voisi näin alkurangaistukseksi laitta penikat siivoamaan kaupungin puistoa, kyllä siinä kovempaakin kaveria nolottaisi harava kädessä, kaupungin vihreät haalarit päällä tallustaa kavereiden/tuttujen ohi kulkiessa! Oppisivat penikat ettei muiden omaisuutta tai muita ihmisiä vahingoiteta ilman seurauksia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2268
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1530
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1517
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1244
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1184
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1084
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    Aihe