Onko kenelläkään kokemuksia Ikean chatista? Itse olin laittamassa sohvaani myyntiin ja tiedustelin Ikean chatissa itseäni kiinnostavaa sohvaa ja miten pitkään kestää saada sohva.
Minä: "Tiedustelisin, että miten kauan kestää tilata/ saada Vantaan myymälästä merkki/ malli sohva valkoisena?"
Sain palveluneuvojalta tällaisen vastauksen:
" Hei! Nopeiten saat sohvan hakemalla sen tavaratalosta. Voit myös mennä tavarataloon, maksaa tuotteen ja sopia kuljetuksesta. Kolmas vaihtoehto tehdä nettitilaus jolloin toimitusaika on 1-2 viikkoa".
Miten te ymmärrätte saamani vastauksen? Olen nyt taistellut Ikean kanssa tästä asiasta, sillä tämän neuvon vuoksi ymmärsin, että sohvan saa heti myymälästä. Möin edellisen sohvamme ja olemme nyt kuusi viikkoa ilman sohvaa (tilasimme sohvan muualta) ja hankkimamme kuljetus uutta sohvaa varten Ikeasta oli täysin turha myös. Eli toimitusaika Ikean sohvalle on n. kuusi viikkoa.
He päätyivät tällaiseen lopputulokseen ja tämän jälkeen en ole saanut enää mitään vastausta esittämiini kysymyksiin: "Emme siis ole missään vaiheessa varmistaneet saatavuutta sinulle kyseisestä sohvamallista chat-palvelussamme ja toivottanut sinua tervetulleeksi hakemaan tuotetta Vantaan tavaratalosta".
Miten tämä meni niinku teidän mielestä? Kävikö saamassani vastauksessa ilmi, että sohvan toimitus on n. kuusi viikkoa (tilaustuote) vai miten te ymmärrätte vastauksen?
IKEA Asiakaspalvelu -CHAT, kokemuksia?
5
2928
Vastaukset
Oliko sohva tilaustuote?
Tai siis sen kangas, millä sen tilasi.
Yleensä, oli huonekalukauppa mikä tahansa, ja jos tilaat omilla "mausteilla" tuotteen, ei sitä ole varastossa valmiina, vaan menee tehtalle tehtäväksi tai vähintään "koottavaksi" eri osista ..jonnekin.
PS. Oliko se vanha sohva pakko myydä ennen kuin tiesi (varmasti), koska saa uuden sohva...
Minä annoin viime viikolla ruokapöydän tuolit pois - tietäen, että uusia ei saa heti - noh, tilaustuote myös - kestää 5 viikkoa. Onneksi on muutama jakkara :-)
Odottavan aika on pitkä.Kyllä, olen ostanut ennenkin huonekaluja elämäni aikana ja tiedostan, että sohvat ovat yleensä tilaustuotteita. Ja kuten kysymyksessä esitänkin, tiedustelin miten kauan juuri tämän kuvaukseni mukaisen sohvan tilaaminen/ saaminen kestää? Ja jos saan vastaukseksi tuon yllä olevan, käsitin että sohvaa löytyy suoraan hyllystä (niinkuin yleensä IKEAsta kaiken muunkin saa valmiina hyllystä).
Eikä tällä asialla toisaalta ole mitään tekemistä myymäläkohtaisen saatavuuden kanssa, sillä tätä sohvaa ei ole missään myymälässä hyllyssä, vaan on tosiaan tilaustuote.
Jos olisin saanut tämän mukaisen vastauksen, "että sohva on tilaustuote ja sen toimitusaika on 4-6 viikkoa", niin EI -en olisi lähtenyt entistä sohvaa myymään, vaan olisin odottanut ja myynyt sen lähempänä sohvan saapumista ja tällöin minulla ei myöskään olisi mitään valittamista, vaan olisin tyytyväinen.
- Asiakaskos
Hyvä esimerkki "mukahyvästäasiakaspalvelusta", joka ei pyrikään ratkaisemaan helposti ja asiakasystävällisesti ongelmaa, mutta annetaan sellainen kuva ja jos oltaisiin Amerikassa, niin joka väliin varmasti lisättäisiin lopuksi tömäkkä Sir!
Ikean tietosuojakäytäntö yrittää saada tällaisen käytännön "salaiseksi" ja ymmärrän hyvin ettei tällaiselle haluta yhtään julkisuutta. Sen vuoksi tuonkin esille, että alla olevat viestit ovat fiktiivisiä ja mahdolliset yhteneväisyydet viesteihin tai henkilöihin ovat puhdasta sattumaa:
Minä asiakaspalvelulle: Mistä saa vaihtolamput STORJORM Peilikaappi 2 ovea/integr led-lamput
Kiitos yhteydenotostanne.
Valitettavasti STORJORM- peilikaappiin ei ole vaihdettavia led- lamppuja.
Onko lamput lopettaneet toimintansa ajansaatossa? Milloin tuote on ostettu?
Mukavaa viikonloppua!
Aika huijaukselta kuulostaa. 2 vuotta vanha kaappi ja nyt jo epäkuntoinen eikä korjattavissa? Pitääpä laittaa sana somessa kiertämään että ihmiset varoo ostamasta tällaisia tuotteitanne.
Hei,
Voimme tehdä asiasta reklamaation, kun kyseessä on vasta 2 vuotta vanha tuote ja normaalikäytössä tuotteen pitäisi olla pitkäikäinen.
Pystyisittekö kertomaan lisää:
Onko sen asentanut valtuutettu sähköasentaja?
Lakkasivatko lamput toimimasta kerralla vai hiljalleen? Onko tuotteessa muuta viallista, kuten kulumaa, osumajälkiä tai muuta vastaavaa? Lähetättekö kuvan kuitista tai tilausnumeron, jos tuote on nettikaupastamme? Myös kuvan itse tuotteesta läheltä ja kaukaa? Kuvan tuotteen aikaleimatarrasta laadunvalvontaa varten. Ilman näitä en voi auttaa tekemään reklamaatiota.
Haluan kovasti auttaa STORJORM-peilikaapin kanssa.
Otamme mielellämme vastaan palautetta palvelustamme.
No onhan tää nyt ihan naurettava tämä teidän käytäntö, että somekin nauraa. Ensin pitää tehdä kaikki pyytämänne kommervinkit, oletatte että 2 vuotta vanhasta ostoksesta säilytetään kuittia (=arvaatte että ei todennäköisesti löydy), sitten vasta on kyseessä reklamaatio eli itse päätätte miten sen käsittelette. Sitten pitäisi varmaan ottaa uudestaan sähkömies, joka ottaa työstä matkoineen melkein kaapin hinnan. Ainoa mitä olisin tarvinnut oli normaalit vaihto ledit palaneiden tilalle, joten tässä nyt ainoastaan yritetään näytellä hyvää palvelua, mutta oikeasti vaan kyykytetään ja väsytetään luopumaan vaateista.
Pitääpä tämäkin kokemus jakaa netissä, jolloin tämä on pieni haitta minulle, mutta tulee kalliiksi teille, kun jaan tämän asiakaskokemuksen tuhansien, jopa kymmenien tuhansien ihmisten kanssa. Luulenpa että sympatiat tässä asiassa on minun puolella ja aika moni alkaa empiä kannattaako Ikeasta ostaa, ainakaan näitä kalusteita, joissa integroidut valaisimet. - Anonyymi
Koska saamme Tilauksemme nro1158719747
- Anonyymi
No onkos ikeatarkoitettumustalle ja vinosilmäisille. Ei näy suomineitoja rasismia meitä kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 501776
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865