Tulli ja melatoniini!

106

Eli tilasin iherbistä 3mg:n vahvuisia melatoniineja. Nyt tuli saapumisilmoitus "tulliselvitettävästä lähetyksestä". Onko mulle mahdollisesti tulossa sakkoja tästä? Entä jos jätän vaan tullaamatta? Vai voiko tulli vaan takavarikoida nuo ja antaa mulle muut?
Aiemmat paketit on tullut ilman ongelmia. Harmittaa kun paketissa on muutakin tärkeää ja olin säästänyt paljon bonuksia tähän tilaukseen :( Miten mun pitää toimia nyt?

11

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 106

      Niin joo tosiaan, ja tilaus ei painoltaan tai arvoltaan ylittänyt tuota rajaa että pitäisi tulliin jäädä.

    • luulisinnäin

      Olisit ilmoittanut lähetyksestä,nyt vähän kusisempi tilanne. Paketti on otettu pistotarkastukseen,tavara ei tuontikelpoista. Saattaa olla kiellettyä ainetta mukana,poliisi ottaa yhteyttä jos näin on. Haastemies tuo kutsun oikeuteen,sieltä tuomio (sakko), nimi rikosrekisteriin ja asia loppuunkäsitelty.

    • näinonnäreet

      Voit saada jopa tonnin sakkoa.

      3mg melatoniini on lääke suomen laissa.

      Miksi et pyytänyt lääkäriltä reseptiä ja ostanut suomesta 3mg melatoniinia, jos se kerran toimii sulle?

      iHerbin sivuilla lukee, että he eivät ota vastuuta, jos joku tilaa laitonta tavaraa.

      Eli todella tyhmästi tehty.

      Melatoniini on suomssakin todella halpaa, kun ostaa reseptillä ison satsin.

      Kelakorvausta siitä ei saa.

    • 106

      Olen tässä kuuden vuoden sisään tilaillut vahvempiakin melatoniineja ilman ongelmaa, onko tulli alkanut ottamaan tarkempaan syyniin tässä vuoden sisään noita? En jaksaisi lääkärissä ravata joka kerta kun melat on lopussa ja täälläpäin jostain syystä mielummin syytävätkin unilääkkeitä ja melatoniinia nihkeästi. Tiedän että otin itse riskin mutta jos en tuota selvitystä tee niin meneekö paketti vaan takaisin?
      Ja osaako joku sanoa että onko se tilauksen loppusumma alennuksien kanssa vai ilman?

      • 1105

        Ilman alennuksia, tilauksen todellisen arvon mukaan.


    • näinonnäreet

      Uusi käypähoito on lääkkeetön unettomuuden hoito.

      Itse syön melatoniinia ja saan aina vuoden reseptin.

      Ongelmia ei ole ollut. Vaihda vaikka lääkäriä. Ei nukahatamislääkkeitä saa syödä kuin 2 viikkoa korkeintaan.

      Tulli tekee aina pistokokeita iHerbin paketeille.

    • näinonnäreet

      No, tuliko linnaa vai sakkoja?

    • Aloittaja106

      Ei ole tullut ainakaan vielä mitään seuraamuksia. Todennäköisesti paketti on vaan lähtenyt takaisin.

      • vasemmistoliitto666

        Miten kävi? Teitkö tulliselvityksen vai lähettikö tulli paketin takaisin? Tuliko mitään seuraamuksia?


    • gskfg

      On tää kumallinen maa, itse ei saa tilata muualla täysin vapaasti saatavia tuotteita, mutta kun sairastut, niin ensiapu saa työntää ihmiseen mitä mömmöjä vaan. Ja kun menet ulkomailla lääkäriin, hän on ihan kauhuissaan miten vahvoja lääkkeitä lääkärit käyttävät Suomessa.
      Lääkeallergisena joutuu aina Suomessa selittämään lääkärille allergiareagtioitaan tai tuppuutella, että ei niin paljon lääkettä kiitos.

      Aivan järkyttävää tietämättömyyttä, eikö lääkärien kolutuksessa oteta huomioon, että ihmiset ovat todella erilaisia lääkkeiden sietokyvyssä.
      Ei ihmisiä voi hoitaa kuin olisivat puupölkkyjä. Narkkareihin voi pumpata vaikka kuinka paljon lääkettä, eikä tunnu vielä missään, mutta allerginen ei siedä joskus edes lasten annosta lääkettä.

      Suomen terveydenhoito on järkyttävässä kunnossa.

    • cocococo

      Alennus ($5) iHerbin ensimmäisestä tilauksesta koodilla NUC680.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe