Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ftm elämän vaikeudet

Lifeisawar

Minulla ei ole ketään kenelle tästä puhua, joten tarvitsen vain paikan avautua.

Kaiken muun voin vielä laittaa ohi. Dysforian, kaiken. Mutta naistenvaivat ovat asia jota ei voi sivuuttaa.
Käpristelen sängyssä mahakivuissa, joista en voi mennä mihinkään sanomaan, koska muuten tulee tämä "raskaana? Lääkkeet? Gynekologi"- ynnä muu litania, jota en kestä. Kärsin myös pahasta päänsärystä ja mielenterveys heittää aina tällä viikolla pahasti. Itken muutenvain kivuista ja koitan nukkua. Kuitenkin nousen ja lähden bussilla keskustan läpi tyttöystävälleni. Koko bussimatkan pidättelen itkua ja paniikkikohtausta. Hänelle seison selkä suorassa, puren hammasta ja nielen kivun lohduttaen häntä hänen murheissaan. En mainitse omista asioistani mitään tai kuinka huonosti voin. Vedän vain naamaan kipulääkkeitä veden kera. Tyttöystävälläni tulevat samat vaivat. Hän kipristelee sängyssä valittaen kivuista ja olosta. Hymyilen hieroen hänen selkäänsä ja käyn kaupassa väkisin ja tuon herkkuja hänen olonsa parantamiseksi. Autan askareissa hänen ollessa vuoteessa. Ja kokoajan puren hammasta niin, että leuat sattuu enemmän kuin alavatsani tai jumputtava päänsärky.
Tiedän, että hän ymmärtäisi. Tiedän ettei hän tuomitsisi, mutta en voi. Miehen tehtävä on seisoa vahvana muurina naisensa suojana ja auttaa häntä. Taistelen jo tarpeeksi vakuuttaakseni kaikki, että olen mies. Vaikka kutsuisivatkin minua valitsemallani nimellä, se ei merkitse mitään ellei oikeasti pidä minua miehenä.
Enkä kestäisi näyttää sitä tyttöystävälleni, joka kutsuu nimeäni ja pyytää tuomaan vettä. Keskeytän tekemiseni, menen keittiöön palaten hetkenpäästä lasillisen kanssa, jonka ojennan hänelle hymyillen, silitttäen hänen selkäänsä lempeästi. Ja taas nielen oman kipuni. Kuulen typeriä ääniä päässäni ja alan pelätä jonkun loikkaavan seinän läpi,mutta suljen silmäni vetäen syvään henkeä halatessani tyttöäni.

17

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjkkj

      Harmillista mutta on joskus todettu että yhdessä elävillä naisilla kuukautiskierto synkronisoituu samaan tahtiin. Liekö ikivanhaa biologista perintöä - lauma on yhtä aikaa "valmiina".
      Pure hammasta ja hae apua lääkäriltä, lääkitys on mahdollista. Transmiehenä diagnoosin jälkeen saadaan pysyvä hoito jolla voi unohtaa nuo kivut.

    • itgetsbetter

      Ne eivät ole "naistenvaivat", jos sinulla on ne. Muista, pääset niistä eroon, jos menet hoitoihin.

      Ellei tämä sitten ollut erään ftm-pakkomielteisen provo, joka tapaa puhua naistenvaivoista ja pään sisäisistä äänistä?

    • Valintojavalintoja

      Ymmärrän tarpeen päästä ylipäänsä läpi, mutta aika vanhanaikainen ajattelutapa miehenä olemisesta. Pikkulinnut visersi, että miestenkin kannattaa näyttää tunteensa eikä leikkiä "kovaa". Tuntevia, ja kovin herkkiä ihmisiä nekin on. Joten miksi ihmeessä et voi puhua sille toiselle, joka yhtä lailla voisi tukea sinua. Niin se parisuhteessa pitäisi mennä.
      Menet poistattamaan sen kohtusi ja testoja naamaan.
      Kun tietää milloin menkat alkaa, osaa ottaa perus kipulääkityksen ennen sitä.

    • Lifeisawar

      Minulle ne ovat "naistenvaivat", jotka ei mulle kuulu, koska menkoista puhuminen tuntuu vielä typerämmältä mun päähäni.

      Testothan olisi helkutin kivat, jos niitä saisi. Pahan mielenterveystaustan omaavana se ei vain ole ihan niin helppoa.

      Ja kuulen aika usein tuota, mutta olen luonteeltani yksinkertaisesti sellainen ihminen, etten näytä mitään ulospäin helposti tai sitten se on täysin esitettyä. Ei sillä, että sitä kukaan huomaisi. Pitäisi kait harkita uraa näytteliänä...
      Se vain kuuluu mun ajatukseen itsestäni ja käsityksistäni. Kaikki saa hoitaa kotinsa miten haluaa, yhtä oikeaa tapaa ei ole, mutta tämä toimii meille. Minä vahdin taloa, hoidan auton ja autan kotitöissä, sekä tarjoan suojelua, turvaa ja lohtua, mikäli tarve. (Ilmeisesti toimin myös kihlatun tyynynä ja halileluna tarvittaessa)
      Naiseni taas huolehtii ruoasta, lemmikeistä enemmän äitimäisessä mielessä, talon tarkemmasta siisteydestä ja tarjoaa läheisyyttä, jos sitä haluan.

      Vanhanaikaista? En kiellä, varmastikkin, vaikka ikää ei ole kuin se 20.

      • Kirves_kaivosta_ylös

        Jos ne mielenterveysongelmat on hoidettu pois, se ei ole este transtutkimuksille ja -hoidoille. Ei kannata vaipua synkkyyteen vaan hakea lähete tutkimuksiin. Tutkimuksia tekevät lääkärit päättää vaikuttaako tausta jotain, milläänn muulla tavalla et pysty sitä selvittämään.


      • jfgwigjwgjo

        Teillä on tietty oikeus toteuttaa juuri sellaisia sukupuolirooleja suhteessanne, jotka koette itsellenne luonteviksi.

        "Naistenvaivat" on vanhahtava, yleistävä ilmaus. Ne ovat kuukautiset, period - no pun intended :D. Minulla on ollut kuukautiset ja olen mies. Ne on vaan kuukautiset. Ne eivät liity naiseuteen mitenkään, vaikka meille niin syötetäänkin. Sama kuin jos sanoisi, että kaikki aikuiset ovat yli 150-senttisiä, koska useimmat ovat, ja jättäisi lyhytkasvuiset huomiotta.


      • transvalheidensyöttö
        jfgwigjwgjo kirjoitti:

        Teillä on tietty oikeus toteuttaa juuri sellaisia sukupuolirooleja suhteessanne, jotka koette itsellenne luonteviksi.

        "Naistenvaivat" on vanhahtava, yleistävä ilmaus. Ne ovat kuukautiset, period - no pun intended :D. Minulla on ollut kuukautiset ja olen mies. Ne on vaan kuukautiset. Ne eivät liity naiseuteen mitenkään, vaikka meille niin syötetäänkin. Sama kuin jos sanoisi, että kaikki aikuiset ovat yli 150-senttisiä, koska useimmat ovat, ja jättäisi lyhytkasvuiset huomiotta.

        "Setä" jolla on kuukautiset on täti ;)


      • jfgjgfjfgqjfgo
        transvalheidensyöttö kirjoitti:

        "Setä" jolla on kuukautiset on täti ;)

        Onpa mieltäylentävän korkealentoinen kommentti. Sori, jos et kykene hahmottamaan henkistä sukupuolta. Tosin eipä minulla enää ole kuukautisia, eikä kyllä kohtua eikä emätintäkään - täti varmaan edelleenkin?


      • snaijaaks
        jfgwigjwgjo kirjoitti:

        Teillä on tietty oikeus toteuttaa juuri sellaisia sukupuolirooleja suhteessanne, jotka koette itsellenne luonteviksi.

        "Naistenvaivat" on vanhahtava, yleistävä ilmaus. Ne ovat kuukautiset, period - no pun intended :D. Minulla on ollut kuukautiset ja olen mies. Ne on vaan kuukautiset. Ne eivät liity naiseuteen mitenkään, vaikka meille niin syötetäänkin. Sama kuin jos sanoisi, että kaikki aikuiset ovat yli 150-senttisiä, koska useimmat ovat, ja jättäisi lyhytkasvuiset huomiotta.

        Ei kun ne on menkat tai mensiet ;)


    • ddgklbzrjk

      Mikä suakin estää puhumasta ihmisille? Niinkus livenä?

    • Lifeisawar

      Miespuolisille kavereilleniko tässä pitäisi mennä lyömään selkään, että mitäs veli, mua vituttaa, koska vuodan verta? Voisin samalla udella haluavatko potkun mahaan niin voitaisiin samalla tavalla kokea mahakipua ja fiilistellä sitä sitten kaksin. Enpä usko. Tuskin tekisivät muuta, kuin katsoisivat oudosti, nauraisivat ja katsoisivat oudosti lisää miettien olenko tosissani.

      Ja neljättä kertaa koitan saada polille läpi, mutta kerran hullun paperit saaneena se on tosi vaikeaa pyörtää mihinkään.

    • eivitmisontaa

      Siis voi jumalauta mitä vitun sontaa. Mä luulin että suomi24 olisi vähä parantunu, mut tää on niin tyypillistä demin tasoa.. olisikohan AP:lla peiliin katsomisen paikka, jos on noin vajaaälyinen omalle narsismilleen, että kaikesta täytyy vääntää "no ei voi", ja sitte tullaa huomiohuormaan palstalle ja ei oteta mitään apua vastaan (ei mussa oo vikaa, fml yms meiningillä)

    • eivitmisontaa

      Joko todella hyvä rölli (bänni?) tai sitte on todella todella pahasti päässä vikaa kun ei osata kohdata niitä omia ongelmia

    • tulipahan_vaan_mieleeni

      Orgametrilillä (joka on synteettinen progesteronivalmiste) pystyy estämään kuukautiset. Kyseistä lääkettä voidaan määrätä ilmankin diagnoosia F.64.0. ja itselleni siitä laitettiin hormonipolilla resepti jo ennen hoitoneuvottelua. Kyse ei ole siis ehkäisyvalmisteesta.

    • poikatyttöjyrää

      kyllä ootte tyhmiä kuukautiset on nimen omaan naistenvaivat.miten voi olla mengat jos kohtua myöten kaikki poistettu.sulla taitaa olla jotain pahasti pielessä mene lääkäriin.ei olisi kannattanut antaa yrittää muuttaa alapäätään muuksi.itsetyydyn olemaan poikatyttö ja siinä sivussa nautin saamasta tussusta.

      • Anonyymi

        Hyvä, jos sinä kykenet nauttimaan tussusta, itse en miehenä pystynyt olemaan lesbo, kun kahden naisen välinen seksi ei innostanut millään tasolla. Vähän kyllä kalskahtaa oudosti korvaan, että "tyydyt" olemaan tyttö.


    • Röllihjcvvgvv

      En tiedä onko ap rölli vai ei, mutta otan osaa särkyynsä...sitähän hän halusi eikä veetuilua!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe