Asevelvollisten kehnoista oloista Venäjän armeijassa on kerrottu lehdissä usein aikaisemminkin. Viime aikaiset uutiset kertovat kuitenkin aikaisemmin huomaamatta jääneestä väärinkäytöksen muodosta. Pietarin Sotilaiden äitien mukaan vanhemmat varusmiehet ovat pakottaneet Pietarin sotilaspiirin nuoria sotilaita prostituution. “Hyvin ansaitun levon sijasta nuoria asevelvollisia tilataan öisin puhelimitse viihdyttämään korkea-arvoisia asiakkaita – mukaan lukien armeijan kenraaleja,” kertoi Pietarin sotilaiden äitien Ella Polyakova St Petersburg Times -lehden mukaan.
Simputus, rahan kiristys, fyysiset pahoinpitelyt ja raiskaukset Venäjän armeijassa ovat olleet esillä useissa raporteissa jo ennenkin, mutta prostituutioepäilyksiä ei ole aikaisemmin esitetty.
Vanhemmat varusmiehet valitsevat potentiaaliset prostituoidut huolellisesti ja niitä jotka vastustelevat kidutetaan, kerrotaan Sotilaiden äitien sotilassyyttäjän toimistolle lähettämässä aineistossa. Sotilaiden äidit vieraili viestijoukkojen yksikössä yrittäen tavoittaa asevelvollisia, joiden kerrottiin toimivan puhelinprostituoituina. Poljakovalle kuitenkin kerrottiin, että 4000 sotilasta oli kotiutettu lääketieteellisin perustein, toisilla oli Hepatitis C ja osalla HIV. Alkoholi ja huume ongelmat ovat myös yleisiä, mutta eivät riitä kotiuttamiseen syyksi.
Sotilaiden äitien keräämän aineiston mukaan nuoret asevelvollisprostituoidut tilattiin joko puhelimitse tai heidät herätettiin keskellä yötä, kun asiakas oli tilannut tietynnäköisen miehen.
Venäjän asevoimat rappiolla
PahaksiOnPäässyt
3
284
Vastaukset 3
- lähteitäaina
Ja lähteet kiitos. Tuttua tekstiä toki oli.
- Giras
Ken haluaa, voi kokeilla nokittelua venäjän asevoimien kanssa, Suomi voisi kokeilla nykytilannetta kun tuota entistä kokemusta löytyy.
- Anonyymi
Giras kirjoitti:
Ken haluaa, voi kokeilla nokittelua venäjän asevoimien kanssa, Suomi voisi kokeilla nykytilannetta kun tuota entistä kokemusta löytyy.
Ken haluaa, voi kokeilla nokittelua Suomen asevoimien kanssa, Venäjä voisi kokeilla nykytilannetta kun tuota entistä kokemusta löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1401021Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1171007En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213738- 62688
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25686- 135676
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57612- 38578
En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä
Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o29522